Onko maalla täysin mahdotonta saada joku tekemään itselle lumityöt maksua vastaan??
Asun maalla ja selkäni leikattiin vuosi sitten. En ole nähnyt missään kenenkään mainosrahan tekevän lumitöitä. Paikallinen mökkitalkkari niitä tekee, mutta sitten ilmeni, että traktorilla! Eikä hän muutenkaan ole huolellinen, vaan hirveällä kiireellä hutaisee ja laski kauhan kuorman mihin sattui.
Voisin maksaa noin 80€ kerta, jos joku tekisi lumityöt kolalla/lumilingolla.
Kommentit (25)
Ja miksiköhän traktorilla tehdyt lumityöt eivät kelpaa? Pitääkö tekijän hikoilla, että siitä voi maksaa? Jos talkkari kasasi lumet väärään paikkaan, niin siitä voi varmaan sanoa ja tietää sitten seuraavalla kerralla. Eiköhän siinä ole kyse kommunikaatiohäiriöstä eikä tahallisesta kiusanteosta.
Me sairastuttiin miehen kanssa keuhkokuumeeseen ja tehtii facebook jako että tarvitaan kyseiseen asiaan apua ja saatiin useampi tarjous. Nyt yksi herrasmies käy säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ja miksiköhän traktorilla tehdyt lumityöt eivät kelpaa? Pitääkö tekijän hikoilla, että siitä voi maksaa? Jos talkkari kasasi lumet väärään paikkaan, niin siitä voi varmaan sanoa ja tietää sitten seuraavalla kerralla. Eiköhän siinä ole kyse kommunikaatiohäiriöstä eikä tahallisesta kiusanteosta.
Niin ja asiasta voi etukäteen keskustella mihin esim ne lumet haluaa ja miten muutenkin haluaa homman hoituvan.
80 euroa kerta kuulostaa riittävältä korvaukselta lumitöistä omakotitalon pihassa.
Laita paikallisen ruokakaupan seinälle ilmoitus avuntarpeesta ja olen varma, että joku pientä lisätuloa haluava tarttuu tarjoukseen ja tulee tekemään homman.
Jos joku tarjoaisi samanlaista summaa, tarttuisin hommaan ilomielin, sillä työkyvyttömyyseläkkeellä ei liiemmin jää ylimääräistä rahaa elämän pieniin nautintoihin.
Maksa omille lapsillesi enemmän viikkorahaa, niin ne lumityöt tulevat tehdyksi.
Veikkaan, että ei tarvitse käyttää rahaa mainostamiseen, koska asiakkaita on tarpeeksi ilmankin. En minä ainakaan mainostaisi, jos olisi ylitarjontaa asiakkaista. Missä päin Suomea tuota palvelua kaipaat? Maaseutu on aika iso alue.
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole minkään parkkipaikan auraamisesta. Moni kohta jää ikään kuin viimeistelemättä enkä nyt puhu ulkonäöstä vaan piha-alueen käyttöön liittyen.
Ap
Olen itsekin kaivannut lumitöiden tekijää, ihan kävisi traktorikin. Eipä ole löytynyt. Asumme Pirkanmaan pohjoisosassa.
Täs etelä-pohjanmaalla kun kysyy joltakin traktorin omistajalta/urakoitsijalta aurauksesta niin hyvin usein tulevat auraamaan tai kertovat jostain toisesta henkilöstä keneltä kannatta kysyä
Kiva ajatella, että säästän 80-100€ joka kerta, kun luon lumet itse.
😇
Toisekseen, jos ja kun en enää itse pysty suoriutumaan pakollisista askareista, torppa menee myyntiin. Ei minulla ole mitään pakkomiellettä asua tietyssä paikkaa.
Eipä noita palveluja kukaan mainosta. Koneurakointia kyllä.
Eli puskaradion kautta, joku mökkitalkkari ehkä tekisi, mutta muuten kannattaa kysellä paikallisesta urheiluseurasta/yläkoululta/työväenyhdistykseltä/kyläseuralta, naapurin uteliaalta mummolta, kylänraitin juopposeurueelta tai laittaa facebookiin kyselyä.
Omakotitalojen pihoja ei yleensä kiinteistöfirmat hoida, koska ne on niin pieniä summia, mitä voi laskuttaa - kannattaa kuitenkin kysellä, joku voi vaikka innostua, kun on tiukat ajat kuitenkin. Siellä voi olla vaikka joku työntekijä, joka asuu lähialueella, niin voi sitten jonkun työpäivän aluksi/päätteeksi käydä kolaamassa pihasi? Taloudellisesti ei ole järkevää se, että joku ajaa 30km erikseen tekemään pihan lumityöt, mutta jos joku tekee sen työmatkan varrella, niin voi jopa olla mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Tarktorilla ei pysty putsaamaan rappusia eikä pihapolkuja, jos haluaisi vaikka käydä puuliiterissä hakemassa puita tai viemässä linnuille ruokaa.
On meilläkin monena vuonna käynyt traktorikuski putsaamassa pihan suurimmista lumista, mutta silti joutuu itse kolalla viimeistelemään aika kauan. Nyt olen ilmoittanut, että ei enää traktoria kiitos, kolaan koko pihan nopeammin itse kolalla, ja saan ne lumet vietyä pois siten, ettei muodostu suuria valleja, joiden yli seuraavat lumet on vielä hankalampi kolata.
Minä kyllä tekisin! Se on kivaa ja jos vielä saisi rahetsua, niin aiettä!
Kyllä kolahommiin tolla hinnalla tekijä löytyy jos alat mainostamaan. Edellyttäemn, että alue ei ole järkyytävän suuri.
Ei kukaan palvelua tarjottele, kun yleisin hintasaso mitä halutaan maksaa on kympin, korkeintaan 2 kerralta, mieluummin halvemmalla.
Itse kolailen useammankin pihan n. 20€ tunti nille jotka pystyvät maksamaan. Parille vanhalle vähävaraiselle mummolle teen ilmaiseksi. Tää nyt on tällanen eläkeläisen kuntosali ja ajankulu.
HEI EI! saa kun krattorillakaan käynti ei kelpaa! Silloin saa olla lumityöt tekemättä!
Tosiaan se paikkakunnan facebook-ryhmä on hyvä paikka kysellä. Joku esim. lukiolainen voi tehdä viikonloppuhommina saadakseen vähän rahaa. Vai onko niin pieni paikkakunta, että kaikki lukio- ja ammattikouluikäiset muuttaa pois toiselle paikkakunnalle käymään koulut?
Voi olla että joudut kahdelle maksamaan. Toinen ottaa ensin traktorilla isoimmat ja toinen käy sitten käsipelillä loput.
Kyllä minusta maalla on helpompi löytää noille tekijää kuin kaupungista, jossa kellään ole oikein mitään välineitäkään.
mainostavan, staatana! :D