Ralph Fiennes on britti, Jude Law on englantilainen. Täh!! Luulin molempia amerikkalaisiksi?!!
Kommentit (125)
Fiennesiä brittiläisempää ukkoa nyt ei voisi ollakkaan. Itse yllätyin että en ollut tajunnut että Ralph ja Joseph Fiennes ovat veljeksiä.
Vierailija kirjoitti:
Tästä näkee ettei luulo ole tiedon väärti.
Viela enemmän järkytyt kun tutkit kuinka moni amerikkalainen onkin kanadalainen. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä näkee ettei luulo ole tiedon väärti.
Viela enemmän järkytyt kun tutkit kuinka moni amerikkalainen onkin kanadalainen. :D
Tai aussi tai uusi-seelantilainen.
Vierailija kirjoitti:
Fiennesiä brittiläisempää ukkoa nyt ei voisi ollakkaan. Itse yllätyin että en ollut tajunnut että Ralph ja Joseph Fiennes ovat veljeksiä.
Jotenkin aina kuvittelin Fiennesin näyttelevän kun puhuu brittiaksentilla englantia. Voi Luoja!
Mä luulin Def Leppard-bändiä tähän kesään asti amerikkalaiseks mutta ne onki britti.
Kiinnostaa, miksi muotoilit otsikon noin? Sen sijaan että olisit kirjoittanut "Ralph Fiennes ja Jude Law on brittejä" tai "Ralph Fiennes ja Jude Law on englantilaisia".
Myösw Christian Bale on britti... jopa jenkit järkyttyvät, kun kuulevat hänen oman aksenttinsa.
Aivan uskomatonta siis, että englantia äidinkielenään puhuva on oppinut matkimaan täydellisesti jotakin toista englannin kielen aksenttia. En usko että turkulaista saisi oppimaan savoa tai päinvastoin. No ehkä jos siitä maksettaisiin kolmen miljoonan dollarin kuvauspalkkio, niin sitten.
Vierailija kirjoitti:
Mun on monia kymmeniä kertoja pitänyt tämä tsekata, mutta enpä sitten koskaan muista, kun koneelle tulen. Kiitos informaatiosta.
Sitten mulla on ongelma. Mä aina puhun, että Joseph Fiennes näyttelee Voldemortia. En tiedä miksi mä tämän näin muistan, mutta lukemattomia kertoja tehnyt virheen asiasta puhuttaessa. - Kuulijatkaan eivät ole asiaa tienneet, kun koskaan kukaan ei ole mua korjannut asiasta.
Vasta katsoin tässä touko-kesäkuun kieppeillä Handsmade Tailin ja sitä kautta tämä Voldemort asia sitten selkis.
Kaikki brittiäisyys on ollut selkeää mulle.
Ralph Nathaniel Twisleton-Wykeham-Fiennes. On jätkää nimellä paiskattu.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin Def Leppard-bändiä tähän kesään asti amerikkalaiseks mutta ne onki britti.
Tämän tiesin.
Mä oon luullut, että Manowar on brittibändi. Diggailinkin hurjasti kasarilla.. nyt tänä kesänä silmät avautui. Olishan se jo nimistä pitänyt tajuta, mutta ei. Samoin, että tiedossani oli myös, että usan armeija sponsoroi kyseistä bändiä. Miksi ihmeessä siellä brittibändiä sponssattais? Aina kun ei hissi ylös asti mene.
OT
Uudessa Sherlockissa Moriartyn näyttelijä on usein näytellyt amerikkalaista kun murre kuulostaa katsojien korvissa amerikanenglannilta. Ei siinä, monen arabiterroristin/pakistanilaisen näyttelijä on taustaltaan walesiläinen.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa, miksi muotoilit otsikon noin? Sen sijaan että olisit kirjoittanut "Ralph Fiennes ja Jude Law on brittejä" tai "Ralph Fiennes ja Jude Law on englantilaisia".
Google kertoi että Fiennes on brittiläinen ja Law on englantilainen.
Vierailija kirjoitti:
Myösw Christian Bale on britti... jopa jenkit järkyttyvät, kun kuulevat hänen oman aksenttinsa.
Sama Idris Elban kanssa. Teki the Wire sarjaa ja sulatti jenkkien sydämet. Piipahti Good Morning America tjsp showssa ja kirjaimellisesti juontajat jäi suu auki kattomaan, kun Idris avasi suunsa. Se onkin enkuista?! Kun pääsivät hämmännyksestä yli, niin Elba lupas puhua jenkkiä, ettei mene enää konpeptit sekaisin.
Fun fact eliseltä. Kattelin Charlie Hunnamin haastattelua (SOA Jax) ja siinä hän kerto, että hänelle kävi niin hassusti jenkkivuosien jälkeen, että täytyi muistutella brittiaksenttia uudestaan opettajan avustuksella.
Hän oli rusikoinut itsensä Guy Ritchien "king arthuriin" juurikin brittiläisyydellään ja kuinka hän rakasti tuota tarinaa ja Guyn tapaa tehdä duunia. Olisi hävettänyt mennä ekana päivänä, kun ei kieli sitten onnistuiskaan.
Ok.