Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ralph Fiennes on britti, Jude Law on englantilainen. Täh!! Luulin molempia amerikkalaisiksi?!!

Vierailija
25.06.2023 |

Olen järkyttynyt tiedosta ja aina luullut molempia amerikkalaisiksi.

Kommentit (125)

Vierailija
121/125 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa, miksi muotoilit otsikon noin? Sen sijaan että olisit kirjoittanut "Ralph Fiennes ja Jude Law on brittejä" tai "Ralph Fiennes ja Jude Law on englantilaisia".

Google kertoi että Fiennes on brittiläinen ja Law on englantilainen.

Britti on kuka tahansa, joka on syntynyt Englannissa, Walesissa, Skotlannissa, Pohjois-Irlannissa = Iso-Britannia tai Britannian merentakaisilla alueilla. Englantilainen on syntynyt Englannissa. Sekä Fiennes, että Law ovat sekä englantilaisia, että brittejä, sillä molemmat ovat syntyneet Englannissa.

Nää on tarkkoja alueistaan.

Tähän vielä UK, eli Britannia + Pohjois-Irlanti.

No ei, vaan kuten tämän ketjun ekassa viestissä sanottiin, Britannia = Englanti, Wales, Skotlanti, Pohjois-Irlanti ja  kuningaskunnan merentakaiset alueet, kuten Gibraltar ja Falkland ja UK, eli Yhdistyneet kuningaskunnat taas ovat Englanti, Skotlanti, Wales ja Pohjois-Irlanti.

Vierailija
122/125 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katselin Seinfeldiä ja järkytyin että hän on jenkki. Olen aina luullut että on Britti. Nyt kun ajattelen niin edes tiedä miksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/125 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

The Crying Game ei mun mielestä ole kylläkään brittielokuva. Aihe on irlantilainen, ohjaaja ja päänäyttelijä myös. Se on parempi leffa kuin äkkiä ajattelisi, jää päähän.

Ja mites sen Fiennesin englantilaisuuden kanssa oikeastaan on, jos suku on irlantilais-skotti-normanni-englantilainen ja on asuttu Irlanninmeren molemmin puolin. Mites nuo asiat menevät? Englantilaiseksi hänet wikipediassa mainitaan, mutta onko Fiennesit ottaneet kantaa asiaan?

Oli jännä lukea, nimeä on naapuriin asti, mutta köyhänpuoleisia olivat. Kyllähän köyhtyneistä aatelisista aina puhutaan, mutta tässä tuli vastaan. Taisi olla muuta pääomaa sitten kyllä kuitenkin, niin taas pitäisi piisata rahaakin.

Totta, mutta miten tuo elokuva liittyy tähän ketjuun?

Ketjussa se on listattu brittielokuvaksi.

Vierailija
124/125 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen luullut että Sarah Silverman on britti.

Vierailija
125/125 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen luullut että Raquel Welch oli eurooppalainen. Olen vissiin sekoittanut johonkin toiseen näyttelijään.