Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko minusta olla kenellekään miesystäväksi, kun en halua lentomatkustaa yhtään mihinkään

Vierailija
25.06.2023 |

Olen kyllä lentokoneessa ollut mutta ajatus siitä että tämän lennon ainoa aikaansaannos on hiilidioksidimäärän kasvu ilmakehässä, ja minut on pakotettu siihen osalliseksi, on luotaantyöntävä. Vielä 10 vuotta lennon jälkeenkin asia tulee mieleen ja saa minuun pahan olon, jota koen juuri nyt tätä kirjoittaessani. Se vaan lisääntyy, kun tiedän että tälläkin hetkellä jotkut käyttää lentokonetta täysin itsekkäistä syistä lentämiseen jonnekin.

En voisi pitää naista tyytyväisenä pelkästään sähköautolla tai junalla, vaan hänellä pitäisi olla mahdollisuus myös jättää saasteensa maailmaan.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ainakaan haluaisi tyttöystäväksesi!

Murehdit ja mietit lentomatka, jonka teit 10 vuotta sitten!?

Mietipä sähköautoilua! Onkohan sähköauto ollenkaan niin ekologinen kuin meidän annetaan ymmärtää!? Ei varmasti ole.

Jos vaihtoehdot ovat taantua luolamieheksi, jatkaa fossiilisten ja ehtyvien polttoaineiden käyttöä tai investoida tulevaisuuden teknologioihin uusien innovaatioiden löytämiseksi, niin ehdottomasti sähköautoilu. Varsinkin kun autoilun syy on ihmisten todellinen tarve liikkua eri paikkojen välillä.

Lentomatkustamisessa puhuvat fossiiliset ja volyymit joita myydään mielukuvina ihmisille kaukomaiden paratiiseina, tässä ei ole mitään eettistä tai kestävää. Tuo ala ei ole kyennyt uusiutumaan, päinvastoin, oppinut vaan valehtelemaan kuin tupakkateollisuus.

Vierailija
22/69 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiselvä trollaus.

Ensin yksi muka valittaa tunnontuskiaan, ja sitten muut trollit tulevat selittämään miksi lentäminen on ihan ok.

Eihän me sellaista selitetä. Sanotaan vaan, ettei tuollaista vinkujaa kukaan huoli, edes ne jotka eivät itsekään tee lentomatkoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseänikin ahdistaa tuollaiset jutut. Ei ehkä kymmentä vuotta, mutta tosi pitkään. 

Vierailija
24/69 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te vastailette näin huonolle trollille?

En ole trolli, vaan ajatteleva ihminen. Kaipaan ymmärrystä omista vioistani, miksi asetan maapallon terveyden yli oman sosiaalisen elämän.

AP

Sinä olet ihan perus palstainkkeli naisvihatrollaamassa.

Ymmärrän toimintasi, koska tämä on sinun ainoa tapasi saada naisilta huomiota. Sitä taas en ymmärrä, miksi niin monet täälläkin alkavat ihan tosissaan vastailemaan sinulle. Mikä on heidän tarpeensa, mitä tyydyttävät?

Vierailija
25/69 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyit voiko sinusta olla kenellekään miesystäväksi.

Ei voi, mutta lentomatkailun vastustaminen ei ole syy siihen, vaan pakko-oireisuus ja passiivis-aggressiivisuus.

Minun aviomieheni (40 vuoden suhteessa) ei ole koskaan lentänyt, mutta hän ei myöskään jankuta asiasta tai paheksu minun lentomatkojani (joita on ollut peräti kolme edellä mainittuna aikana).

Vaikka trollihan sinä olet. Miksi edes vaivauduin vastaamaan sinulle?

Vierailija
26/69 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseänikin ahdistaa tuollaiset jutut. Ei ehkä kymmentä vuotta, mutta tosi pitkään. 

Ahdistaa? Miksi?

Vierailija
27/69 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentomatkastasi syntyi hiilidioksidia, jota kasvit välttämättä tarvitsevat kasvaakseen. Miksi podet tuskaa siitä, että olet auttanut kasvikuntaa?

Vierailija
28/69 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokapinan joukosta löytynee sopiva.

Vierailija
29/69 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi, mutta lentomatkailun vastustaminen ei ole syy siihen, vaan pakko-oireisuus ja passiivis-aggressiivisuus.

Minun aviomieheni (40 vuoden suhteessa) ei ole koskaan lentänyt, mutta hän ei myöskään jankuta asiasta tai paheksu minun lentomatkojani (joita on ollut peräti kolme edellä mainittuna aikana).

Oletko koskaan kysynyt mieheltäsi, mitä hän on matkoistasi oikeasti mieltä? Vai onko tämäkin taas sellaisia asioita joita nainen ei halua aviopuolisoltaan edes parisuhteen ylläpitämiseksi kuulla, vaikka miehen pitää kuunnella joka ikinen yhteiskunnallisesti merkittävä asia aina sukkien reikäisyydestä lähtien.

Vierailija
30/69 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku luonnonsuojelijanainen, joka ei lennä, voisi sopia sinule. Meinasin ensin ehdottaa sellaista kuviota, että olisit suhteessa naisen kanssa, joka matkustaa yksin tai kavereiden kanssa, mutta koska tekstisi sävy oli niin hyökkäävän negatiivinen, totesin ettet sopisi yhteen ihmisen kanssa, jolla on erilainen elämäntyyli. Mutta muutenkin on usein hyvä, että kumppaneilla on samantyyppiset arvot ja elämäntyylit osuvat yksiin, joten se ilmastotietoinen nainen olisi sun juttusi. Ja kyllähän heitä löytää, itsekin tiedän useita.

Itse tykkään matkustella, mutta en matkusta kumppanin kanssa. Että ei se aina sitä tarkoita, että täytyisi itsekin lentää, jos toinen tekee niin.

Vierailija
31/69 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa? Miksi?

Länsimaalainen elämäntapa, johon kuuluu lentokoneella päristely ties minne huvittelutarkoitukseen, ei ole kestävällä pohjalla. 

Vierailija
32/69 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentomatkastasi syntyi hiilidioksidia, jota kasvit välttämättä tarvitsevat kasvaakseen. Miksi podet tuskaa siitä, että olet auttanut kasvikuntaa?

Tämä ei ole nollasummapeliä, vaan seurauksena on merien happamoitumimen kun hiilidioksidi sitoutuu meriin. Merielämälle ph-tasojen pienetkin nousut ovat paljon katastrofaalisempia, mistä pinta-elämä taas kykenee nauttimaan.

Vierailija
33/69 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa? Miksi?

Länsimaalainen elämäntapa, johon kuuluu lentokoneella päristely ties minne huvittelutarkoitukseen, ei ole kestävällä pohjalla. 

Hä? Ahdistaa?

Vierailija
34/69 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan vihreät maailman pelastajanaiset ovat kärppänä kimpussa jos unohdan tulostaa kaksipuoleisesti, mutta itse lennähtävät maailman ääriin lomaillaan, minä matkustelen korkeintaan kotimaassa junalla. Kehuvat kyllä ottaneensa oman mukin koneeseen, ei tule niin jätettä.

Vierailija
35/69 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan kysynyt mieheltäsi, mitä hän on matkoistasi oikeasti mieltä? Vai onko tämäkin taas sellaisia asioita joita nainen ei halua aviopuolisoltaan edes parisuhteen ylläpitämiseksi kuulla, vaikka miehen pitää kuunnella joka ikinen yhteiskunnallisesti merkittävä asia aina sukkien reikäisyydestä lähtien.

Olen eri, mutta on miehen oma valinta olla juuri tuossa suhteessa. Jos mies ei matkusta ilmastosyistä, on kuitenkin hänen oma valintansa olla suhteessa ihmisen kanssa, joka lentää - ja hänelleä lienee siihen syynsä, ehkä haluaa siitä huolimatta juuri tuon ihmisen ja suhteen. Jos mies ei matkusta siksi, että häntä ei kiinnosta, niin tuo menee samaan kategoriaan kuin muutkin harrastukset: kaikkea ei tarvitse tehdä yhdessä. Ei minuakaan kiinnosta jalkapallo tai jääkiekko, mutta ei yhtään haittaa, vaikka mies tykkää katsoa niitä. Ihmisillä saa olla omia harrastuksia.

Vierailija
36/69 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole nollasummapeliä, vaan seurauksena on merien happamoitumimen kun hiilidioksidi sitoutuu meriin. Merielämälle ph-tasojen pienetkin nousut ovat paljon katastrofaalisempia, mistä pinta-elämä taas kykenee nauttimaan.

*Laskut tai ylipäätään ehkä muutokset olisi parempi sana.

AP

Vierailija
37/69 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyin juuri nyt.

Vastaus oli: "Mitä siitä? Aika vähän olet lentänyt verrattuna keskivertosuomalaiseen. Jos kaikki lentäisivät yhtä harvoin, tulisi paljon vähemmän päästöjä."

Vierailija
38/69 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hä? Ahdistaa?

Kyllä. Jäikö levy päälle? 

Vierailija
39/69 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta on miehen oma valinta olla juuri tuossa suhteessa. Jos mies ei matkusta ilmastosyistä, on kuitenkin hänen oma valintansa olla suhteessa ihmisen kanssa, joka lentää - ja hänelleä lienee siihen syynsä, ehkä haluaa siitä huolimatta juuri tuon ihmisen ja suhteen. Jos mies ei matkusta siksi, että häntä ei kiinnosta, niin tuo menee samaan kategoriaan kuin muutkin harrastukset: kaikkea ei tarvitse tehdä yhdessä. Ei minuakaan kiinnosta jalkapallo tai jääkiekko, mutta ei yhtään haittaa, vaikka mies tykkää katsoa niitä. Ihmisillä saa olla omia harrastuksia.

Ero on myös siinä, että katsooko jalkapalloa tai jääkiekkoa televisiosta, käykö sitä pelaamassa viereisellä kiekkohallilla tai kentällä,,vai matkustaako lentokoneella Madridiin katsomaan kuinka 90 minuutin aikana joku saa sen pallon siirrettyä valkoisten metallitolppien väliin, joiden keksellä on verkko.

Vierailija
40/69 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosissaan voit viedä daamisi vaikka minne sähköautolla ja vesiteitse. Ei lentäminen ole mikään pakko. Eikä tartte mennä jonnekin Kanarialle, jossa tulee vain paha mieli pilatusta luonnosta, tai Kyprokselle, jossa vähä makea vesi valuu resorttien puutarhojen kasteluun.

Aloita vaikka sillä, että haet daamiseuraa reissuille sähköautolla Ruotsiin/Norjaan/Tanskan läpi Keski-Eurooppaan. Jos et ole onnellinen seuran kanssa, etsi uusi daami.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi