Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Orpon työllistämistoimet

Vierailija
24.06.2023 |

Pyydän että luet loppuun ajatuksen kanssa ennen kuin kommentoit. En jaksaisi enää idioottimaisia mee töihin huuteluja joilla ei ole mitään annettavaa.

Olen pitkäaikaistyötön. Asun Helsingissä missä töitä kuulemma on, minulla on ammatti jonka kuulemma pitäisi työllistää, mutta olen hakenut toki muitakin töitä joihin ei välttämättä tarvitse koulutusta ja joissa on kuulemma huutava pula työntekijöistä. Haastatteluja 1 kolmen vuoden sisään, töitä 0. Kilpailu työpaikoista on kovaa, myös ns. pashaduuneissa, yli 200 hakijaa per paikka.

Tällä hetkellä olen sairauspäivärahalla, koska työllistymissuunnitelmaankin on kirjattu että mielenterveys täytyy saada kuntoon. Olen juuri pääsemässä terapiaan 3 vuoden taistelun jälkeen, mutta stressasin miten kustannan pienistä tuloistani omavastuun joka on 100€/istunto. Mutta nyt kun Orpo leikkaa tukiani satoja euroja, minulla ei ole edes teoriassa varaa kustantaa terapiaa, joka on siis työllistymistoimi.

Työllistymissuunnitelmaani on kirjattu että mt-hoitojen jälkeen mietitään uudelleen kouluttautumista. Alakin on valittu valmiiksi, sellainen missä on tekijöistä huutava pula. Minua stressasi millä kustannan opinnot, kun opiskelijan tuet ovat niin olemattomat. Mutta nyt kun Orpo leikkaa niitäkin tukia, minulla ei ole edes teoriassa varaa kustantaa opiskeluja, joka on siis työllistymistoimi.

Kyse ei ole edes siitä ettei tuilla eläminen olisi minulle enää ns. kannattavaa, vaan siitä että minulta viedään loputkin mahdollisuudet nousta köyhyydestä pois, koska ammatinvaihto ja työllistyminen eivät ole enää vaihtoehtoja. Voi vain elää tässä limbossa tai kuolla.

Millä tavalla Orpon toimet lisäävät Suomen työllistymistä?

Kommentit (254)

Vierailija
221/254 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeinkin hallitus, jolla on työllistämistoimia.

Tulee varmaan lisää sairaalan Lifecare katselijoita.

Vierailija
222/254 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Mun mielestä sun AP kannattaa muuttaa pois Helsingistä asumaan edullisemmalla paikkakunnalle. Silloin sinulla olisi varaa käydä terapiassa ja opiskella uusi ammatti,kun kaikki rahat eivät menisi vuokraan.

Eihän Helsingissä muutenkaan ole varaa asua, vaikka tienaisi palkkaa esim. 2500€/kk.

Nimenomaan näin. Moni ongelma ratkeaisi sekä yksilö- että kansantaloustasolla, jos ihmiset asuisivat tulojensa mukaisesti.

Moni työssäkäyväkin joutaisi asumaan tulojensa mukaisesti. Vaan ei, hommataan uudet autot ja ökytalo hirmuisella velalla. Sitten itketään kun lainat kaatuu maksettavaksi ja tehdään laajennettu itsemurha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/254 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Viimeinkin hallitus, jolla on työllistämistoimia."

Mitä?

Vierailija
224/254 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saada mt-ongelmaisen paperit? Mitä sanoa lääkärille, että tekee päätelmän mt-ongelmista?

Vierailija
225/254 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
226/254 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manu-samhitassa (8.304-309) sanotaan, hyvä kuningas, joka SUOJELEE, saa KUUDESOSAN kaikkien kansalaisten hurskaiden toimien tuloksista. Hallitsija, joka kerää veroja ja hyväksyy alamaistensa palveluksen, MUTTA EI SUOJELE HEITÄ, saa kuudesosan alamaistensa syntisestä, pahasta  KARMASTA...

Kalin aikakauden hallitsijat tuskin voivat odottaa välttävänsä synkkää tulevaisuutta seuraavassa inkarnaatiossaan.

Srimad Bhagavatam (4.14.17) toteaa myös, että hallitus, joka ei suojele kansalaisiaan, EI SAISI kerätä veroja.

Vierailija
227/254 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, et pääse töihin mt-ongelmien takia.

Se tietäisi sairaslomia työnantajalle.

Kaikista ihmisistä ei vain ole työmarkkinoille. Pää ei kestä.

Mutta on runsaasti ihmisiä, joista on työmarkkinoille, juuri heitä on tarkoitus saada työelämään.

Hei vaan. Tarvitsin pari päivää hermolomaa netistä, mutta nyt vastaan.

Jos minusta ei ole työmarkkinoille, niin miksi hallituksen työllistämistoimet koskevat myös minua? Miksi minua ei lähetetä varhaiselle eläkkeelle? Miksi TE-toimistossa, psykopolilla ja Kelassa pyöritetään valtavaa työryhmää sen eteen että minä työllistyn, esim. kuntoutetaan? Heillä on ilmeisesti alan ekspertteinä se näkemys että minä VOIN parantua ja työllistyä. Tai sitten he tekevät työtä jonka tietävät olevan merkityksetöntä, mutta ovat kädettömiä eläkkeiden kanssa.

Minä haluaisin tehdä töitä. Oikeita töitä, ei mitään tyhjäntoimittamista mitä suurinosa työstä on. Minä haluaisin opiskella pelastusalalle, jonne tarvitaan kipeästi tekijöitä. Uskon että minulla olisi paljon annettavaa taustanikin takia. Mutta työn luonteen takia minun olisi pakko parantua ensin. Nyt hoidot on vaarassa katketa ennenkuin ehtivät alkaakaan, koska minulla ei tule olemaan varaa terapiaan ja lääkkeisiin. Hallitus puhuu korulausein siitä miten työttömät täytyy saada töihin, mutta en koe että heidän käyttämät työkalut ovat oikeat siihen, koska kurjuuttaminen päinvastoin ajaa meidät tilanteeseen jossa vaihtoehtoja sen tavoitteen saavuttamiseksi ei yksinkertaisesti ole.

Mutta tehdään nyt sitten niinkuin tällä palstalla jotkut viisauksissaan minua neuvoi: Muutan pois Helsingistä. Keskelle ei-mitään. Kuitenkin sellaiseen paikkaan että pääsen kävellen lääkäriin tai kauppaan, koska minulla ei tietenkään ole varaa siihen autoon. (10km kauppamatkat menee heittämällä, kokemuksesta sanon) Halvimmat vuokrat näyttäisi silti olevan n. 600€ luokkaa, eli ei hirveän paljon halvemmat kuin täällä Helsingissä, mutta omaan toimeentuloon se ei tule vaikuttamaan mihinkään suuntaan, koska asumistuen tarve on ja pysyy, ja tuki laskee vuokran mukaan eli omavastuu pysyy samana. Harmi vain että nämä yksiöt ovat myös liian suuria minulle 35m2 luokkaa, mutta tätä kai tarkoittaa se ns. halvempi vuokra, että sillä saa enemmän, vaikkei tarvetta olisi. Liekö työttömällä oikeutta sellaiseen pröystäilyyn? Maksaisin mieluummin sitä halvempaa hintaa pienemmästä, mutta sellaisia ei näytä olevan.

En tiedä mitä sanon TE-toimistolle (jos en nyt pääse eläkkeelle ja joudun heidän kanssa vielä asioimaan). He varmasti kysyvät miksi muutin huonommin työllistävälle alueelle ja patistavat muuttamaan työn perässä takaisin kaupunkiin. Sanonko pokkana että Av:llä neuvottiin, joten pakkohan sen on olla totta?

Muita suunnitelmia ei ole. Liekö järkeä edes jatkaa mt-hoitoja kun se kuluttaa teidän muiden verovaroja. Erakoidun vaan kotona. Saatan kyllä säästää ruoasta ja muusta jotta voin hankkia aseluvan, koska en keksi muuta tapaa päästä pois.

-Ap

Vierailija
228/254 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset tukea kuntoutumiseesi. Mielenterveyskuntoutujia tuetaan esimerkiksi järjestöjen kautta, jotka voivat auttaa tukiviidakossa ja muussa. Valitettavasti itselleen täytyy taistella apua, mutta sinä selvästi tahdot mennä eteenpäin.

Itse sain vammaistukea terapiamaksuihin. Sairauteni invalidisoi niin pahasti. Nyt olen palannut osittain työelämään ja hyvin menee. Ellei tämä hallitus sitten romauta elämääni taas. 

Vierailija
229/254 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

94% peukuttajista on samaa mieltä aloittajan kanssa. Tämä palsta on yleensä ollut aika osuva heijastamaan ns. kansan syvien rivien mielipiteitä, jos trollien massapostausta ei lasketa. Mitä jos joku tekee virallisen gallupin Orpon suunnitelmista? Olisiko enää niin itsevarma ja ylimielinen leikkauksineen.

Vierailija
230/254 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne toimenpiteet lisäävät pimeän työn tekemistä.

Vierailija
231/254 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitset tukea kuntoutumiseesi. Mielenterveyskuntoutujia tuetaan esimerkiksi järjestöjen kautta, jotka voivat auttaa tukiviidakossa ja muussa. Valitettavasti itselleen täytyy taistella apua, mutta sinä selvästi tahdot mennä eteenpäin.

Itse sain vammaistukea terapiamaksuihin. Sairauteni invalidisoi niin pahasti. Nyt olen palannut osittain työelämään ja hyvin menee. Ellei tämä hallitus sitten romauta elämääni taas. 

Tukiviidakko tullut hyvin tutuksi 3 vuoden aikana. Kaikki mahdolliset tuet on haettu, myös neuvot. Toimeentulotuki hylätty, joten viimeinen oljenkorsi on harkinnanvarainen/ehkäisevä toimeentulotuki kaupungilta, jolla on todella huonot mahdollisuudet mennä läpi.

-Ap

Vierailija
232/254 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta on runsaasti ihmisiä, joista on työmarkkinoille, juuri heitä on tarkoitus saada työelämään.

Jos minusta ei ole työmarkkinoille, niin miksi hallituksen työllistämistoimet koskevat myös minua? Miksi minua ei lähetetä varhaiselle eläkkeelle? Miksi TE-toimistossa, psykopolilla ja Kelassa pyöritetään valtavaa työryhmää sen eteen että minä työllistyn, esim. kuntoutetaan? Heillä on ilmeisesti alan ekspertteinä se näkemys että minä VOIN parantua ja työllistyä. Tai sitten he tekevät työtä jonka tietävät olevan merkityksetöntä, mutta ovat kädettömiä eläkkeiden kanssa.

Minä haluaisin tehdä töitä. Oikeita töitä, ei mitään tyhjäntoimittamista mitä suurinosa työstä on. Minä haluaisin opiskella pelastusalalle, jonne tarvitaan kipeästi tekijöitä. Uskon että minulla olisi paljon annettavaa taustanikin takia. Mutta työn luonteen takia minun olisi pakko parantua ensin. Nyt hoidot on vaarassa katketa ennenkuin ehtivät alkaakaan, koska minulla ei tule olemaan varaa terapiaan ja lääkkeisiin. Hallitus puhuu korulausein siitä miten työttömät täytyy saada töihin, mutta en koe että heidän käyttämät työkalut ovat oikeat siihen, koska kurjuuttaminen päinvastoin ajaa meidät tilanteeseen jossa vaihtoehtoja sen tavoitteen saavuttamiseksi ei yksinkertaisesti ole.

Mutta tehdään nyt sitten niinkuin tällä palstalla jotkut viisauksissaan minua neuvoi: Muutan pois Helsingistä. Keskelle ei-mitään. Kuitenkin sellaiseen paikkaan että pääsen kävellen lääkäriin tai kauppaan, koska minulla ei tietenkään ole varaa siihen autoon. (10km kauppamatkat menee heittämällä, kokemuksesta sanon) Halvimmat vuokrat näyttäisi silti olevan n. 600€ luokkaa, eli ei hirveän paljon halvemmat kuin täällä Helsingissä, mutta omaan toimeentuloon se ei tule vaikuttamaan mihinkään suuntaan, koska asumistuen tarve on ja pysyy, ja tuki laskee vuokran mukaan eli omavastuu pysyy samana. Harmi vain että nämä yksiöt ovat myös liian suuria minulle 35m2 luokkaa, mutta tätä kai tarkoittaa se ns. halvempi vuokra, että sillä saa enemmän, vaikkei tarvetta olisi. Liekö työttömällä oikeutta sellaiseen pröystäilyyn? Maksaisin mieluummin sitä halvempaa hintaa pienemmästä, mutta sellaisia ei näytä olevan.

En tiedä mitä sanon TE-toimistolle (jos en nyt pääse eläkkeelle ja joudun heidän kanssa vielä asioimaan). He varmasti kysyvät miksi muutin huonommin työllistävälle alueelle ja patistavat muuttamaan työn perässä takaisin kaupunkiin. Sanonko pokkana että Av:llä neuvottiin, joten pakkohan sen on olla totta?

Muita suunnitelmia ei ole. Liekö järkeä edes jatkaa mt-hoitoja kun se kuluttaa teidän muiden verovaroja. Erakoidun vaan kotona. Saatan kyllä säästää ruoasta ja muusta jotta voin hankkia aseluvan, koska en keksi muuta tapaa päästä pois.

-Ap

Ainiin ja voisko joku, mieluiten joku joka huuteli että muuta pois Helsingistä, piffata muutaman satasen? Unohdin meinaan muuttokulut. Noin kauas maksaa helposti 500€.

Vierailija
233/254 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Ainiin ja voisko joku, mieluiten joku joka huuteli että muuta pois Helsingistä, piffata muutaman satasen? Unohdin meinaan muuttokulut. Noin kauas maksaa helposti 500€.

Tarjoutujia tuskin on jonoksi. :D

Vierailija
234/254 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin 1.7.2023 alkaa uusi tukirahoitus yrityksiin työllistetyille työttömille. Onhan sekin jotain.

Vierailija
235/254 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin 1.7.2023 alkaa uusi tukirahoitus yrityksiin työllistetyille työttömille. Onhan sekin jotain.

Tulosiirtoa rikkaille verorahoilla. Jee!

Vakkarit pihalle ja uudelleenpalkataan työttöminä halpatyöntekijöinä. 👍

Vierailija
236/254 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne toimenpiteet lisäävät pimeän työn tekemistä.

Tässä voi olla perää. Itsekin harkitsin melko nopeasti miettiessäni vaihtoehtoja. Itsensä myyminen olisi yksi helppo, mutta vaarallinen ja mieltä murentava, mutta tuskin sekään onnistuu koska mulla kivuliaita terveysongelmia alakerrassa.

Vierailija
237/254 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on ammatti, jonka pitäisi työllistää, niin tarkista CV ja aloita kunnollinen työnhaku.

Mielenterveys kohenee, kun on järkevää tekemistä.

CV:tä on päivitetty ammattilaisten kanssa työllistymistoimena. Jos tietäisit mitä TE-toimistossa tehdään, tietäisit että tämä on yksi ensimmäisistä toimista jotka tehdään.

Työkunnottoman mielenterveys ei kohene työtä tekemällä.

Niinpä. Joka ikisen työttömän CV kyllä rukataan vähintään kohtuullisen hyvään kuntoon. Totta kai on niitä, joita asia ei kiinnosta eivätkä siksi myöskään tee kunnon CV:tä. Muutenkin monella ei-työttömällä on pahasti vääränlainen käsitys työttömän elämästä.

Vierailija
238/254 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ on parasta terapiaa.

Ja siitä huolimatta vaikuttaa siltä, että vähintään joka toinen haluaisi jäädä työelämästä pois jos siitä vain ei tulisi vaikeuksia. Työ ei siis kovinkaan terapeuttiselta vaikuta.

Vierailija
239/254 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on Orppo?

Vierailija
240/254 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ on parasta terapiaa.

Arbeit macht frei.