Miksi mies saa aina talon erossa?
En tiedä yhtään naista joka olis saanut eron jälkeen jäädä asumaan yhteiseen taloon/asuntoon. Miksi se on aina mies?
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Se "yhteinen talo" on yleensä pelköstään miehen maksama tai sitten se toinen vaihtoehto että naiselle iskee se todellisuus kuinka paljon mies onkin tehnyt heidän hyvöksi kun näkee se kaiken työmäärän mi talossa on ja nainen ei kykene tekemään niitä ja ne on pakko tehdä kuitenkin
Niin siis yleensä se talo on miehen maksama niillä rahoilla, jotka mies pystyi tienaamaan kun nainen hoisi miehen lapsia. Jos mies olisi itse hoitanut lapsensa, nainen olisi tienannut ja maksanut talon. Toinen tienaa ja toinen mahdollistaa sen, eli hankitaan näin yhteinen talo.
Kysymys on myös siitä, että eron jälkeen periaatteessa kummallakin osapuolella on yhtä suuri oikeus jäädä taloon asumaan. Nainen on usein se osapuoli, jolla on suurempi halu päästä tilanteesta pois nopeasti.
Miehellä on usein vielä yritystä, että yrittää puhua naisen ympäri.
Vierailija kirjoitti:
Minä läksin tyhjin käsin ja pari vuotta aikaisemmin rakennettu talo jäi ukolle. Tärkeämpää mulle oli päästä eroon paskasta suhteesta kuin talo ja raha, nyt olen onnellinen.
Tässä taas kerran paljastuu se syy, miksi naisen elinaikana omaisuutta ei usein heille kerry. Koska ei kiinnosta pitää kiinni edes siitä mitä ansaitsisi, saati että tavoittelisi omaisuutta.
Tärkeämpää on mennä fiilispohjalta kivoihin hommiin ja ei sillä omaisuudella mitään tee, mukavampaa on pistää raha menemään.
Parissa vuodessa tosin lainalla rakennetussa talossa ei vielä ole paljoa muuta saamista kuin se asuntolaina, mutta usein sekin on sijoitus tulevaisuuteen, joka poikii rahaa sitten parin asumisvuoden päästä, kun talon hinta on noussut ja sen saa myydä verovapaasti.
Isossa talossa on isot kulut, varsinkin jos mitään ei tee itse, ei niitä ainakaan jollain humanistisen alan palkoilla makseta.