Miksi mies saa aina talon erossa?
En tiedä yhtään naista joka olis saanut eron jälkeen jäädä asumaan yhteiseen taloon/asuntoon. Miksi se on aina mies?
Kommentit (144)
Suomalaisten naisten työllisyysaste on korkea, korkeampi kuin miesten ja tutkimusten mukaan juuri naiset pyörittävät lapsiperheen arkea, oman päivätyön ohella ja tiedostavat paremmin elämän realiteetit kuin perheen isät.
Sen vapaa-ajan, naiset käytyävät ja panostavat lapsensa hyvinvointiin, eikä jonkun okt huoltoon ja ylläpitoon..
Sen ruohonleikkuun, kukkapenkin kitkemisen tai pensaiden leikkaamisen sijaan, äidit käytyävät mieluimmin sen ajan viemällä lapset vaikka uimaan tai polkupyöräretkelle, kuin okt huoltoon ja ylläpitoon.
Vierailija kirjoitti:
Jos omakotitalo, niin nainen ei osaa huolehtia talosta eikä pärjää yksin asuen. Siksi jää miehelle. Kerrostalokuutioissa eri tilanne, sen voi nainenkin halutessaan itselleen lunastaa
On sulla jutut. Kyllä ainakin meillä vaimo hoitaa suurimman osan remppajutuista jotka mua taas ei voisi väehmpää kiinnostaa. Voikin kysyä: kannattaako alunperinkään muuttaa omakotitaloon jos siitä ei osaa huolehtia?
Parempituloinen sen yleensä saa jolla on varaa maksaa toinen ulos.
Usein miehenrakentama talo. Kuka nainen sen eron jälkeen haluaisi?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten naisten työllisyysaste on korkea, korkeampi kuin miesten ja tutkimusten mukaan juuri naiset pyörittävät lapsiperheen arkea, oman päivätyön ohella ja tiedostavat paremmin elämän realiteetit kuin perheen isät.
Sen vapaa-ajan, naiset käytyävät ja panostavat lapsensa hyvinvointiin, eikä jonkun okt huoltoon ja ylläpitoon..
Sen ruohonleikkuun, kukkapenkin kitkemisen tai pensaiden leikkaamisen sijaan, äidit käytyävät mieluimmin sen ajan viemällä lapset vaikka uimaan tai polkupyöräretkelle, kuin okt huoltoon ja ylläpitoon.
Mainitsemasi huoltotyöt ei vie paljoa aikaa, ellei piha ole suuri kuin golfkenttä. Kukkapenkkejä ei tarvitse kitkeä ollenkaan, jos on hyvin valitut kasvit. Pensaat leikataan kerran vuodessa. Nurmikollekin kannanttaa jättää kesäkukka-alueita, vähenee leikattava ja hyönteiset hyötyy.
Näinhän se on.
Kaikki muu on syrjintää, misogyniaa ja patriarkaattia. Olen ehkä hivenen katkera, mutta maksoin asuntolainaa, vaimo hengasi kotona "hoitamassa"lapsia.
Hän halusi eron ja lapset ja asunnon. Uusi kumppani ja lapsilisät, elatusmaksut. Itse tapaan neukkukuutiossa mukeloita, kun hänelle sopii, koska ei pk-sudulla neliöitä saa riittävästi.
Muutenkin lapset kertovat, että hän ja uusi kumppaninsa puhuvat täysin valheita minusta.
Vieraannuttaminen käynnissä.
Mutta tämä on rakenne - yleensä vain puhutaan, kuinka rohkeita, voimakkaita ja köyhiä yh-äidit ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa naisista haluaa jatkaa elämäänsä puhtaalta pöydältä, ilman menneisyyttä ja painolastia. Ja kun lapset jäävät usein äidille, jonkun okt pitäminen on työlästä.
Jos tarkastelet ap. asiaa krs-ja rivitalojen osalta, vastaavasti naiset jäävät niihin asumaan, jotka ovat muutenkin naisten suosiossa esim. meidän taloyhtiössä 52 huoneistosta, naiset omistavat yli 70% kaikista osakkeista. Ja erotilanteessa lapset asuvat vielä kotona ja ovat pieniä, jää aikaa enemmän lapsista huolehtimiseen kuin jonkun okt ylläpitoon ja huoltoon.
Ehkä siinä on selvä sukupuoli ero, miehille materiaali ja raha menee lastensa edelle, kun vastasvasti naiset panostavat enemmän lapsiin kuin materiaaliin, joka näkyy ihmissuhteissa. Yleensä eroisät ovat yksinäisiä. Ja se näkyy tälläkin palstalla.
Mitä siinä omakotitalossa on huollettavaa? Toisessa ketjussa on selkeästi kerrottu, että kun mies tekee niitä miestentöitä, niin aikaa ei kulu oikeastaan yhtään, mutta naisenko tekemänä kaikki on työlästä?
Okt on kaikki ne työt esim. lumityöt, pihan hoito jne. mitä taloyhtiössä hoitaa kiinteistöhuolto.
Ja molemmista on kokemusta, silloin kun lapset oli pieniä, asuttiin rivitalossa, eikä tarvinnut huolehtia mistään.
Nyt olen asunut viimeiset 15v okt ja viimeiset 10v yksin, kun lapset muuttaneet kotoa ja kyllä yli 4000m2 tontissa riittää puhaa.
Kaveri on ulkoistanut lumityöt. Kylän traktorimies käy auraamassa lähes kaikkien pihat. Sen sijaan Kaveri tykkää tehdä pihatöitä kesäisin.
Ketjun tarkoitus on tietenkin solvata naisia ja 99% vastaajista on naisia saamattomia luusereita. Ilmoitin asiattomaksi
Meillä jäi miehelle sen takia että hän on enemmän okt ihminen ja tykkä puuhastella sen kanssa. Itse olen aina ollut "kaupunkilaistyttö" ja asun mielumin kerrostalossa/rivarissa ja harrasta muita juttuja. Ei sen kummempaa, yhdessä talo ostettiin, puoliksi maksettiin, kummalakin oli varaa ja osaamista ylläpitää. Ihmeellistä naisten dissaamista taas tämäkin ketju.
Vierailija kirjoitti:
Usein miehenrakentama talo. Kuka nainen sen eron jälkeen haluaisi?
Harva mies enää rakentaa yksin taloa, yleensä tulevat suoraan tehtailta jonkun muun kasattavana, uusi omistaja vain valitsee sisutuksen. Taloprojektissa on niin paljon asioita joita et ilman koulutusta edes saa itse tehdä ja jos teet itse niin vakuutus ei korvaa. Siis palkataan urakoitsija tekemään.
Kokemusta on kun rakensimme 18 vuotta sitten, kumpikin osallistui ihan yhtä paljon rakentamiseen ja samoin lainan maksamiseen. Eron tullessa voisin helposti lunastaa talomme itselleni. Kerrostaloon muuttaisin vain pakon sanelemana.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin tässä ehditään pihatöiden teosta viettämään aikaa lastenkin kanssa. Ihmeellisiä kuvitelmia ihmisillä ok-talon ylläpidosta, kun sen osaa ja tekee järkeviä valintoja niin aikaa jää vaikka vielä kesämökille ja veneellekin.
Varmaan yleisempää, että nainen jää yhteiseen taloon tai asuntoon lasten kanssa. Mies muuttaa uuden naisen nurkkiin.
Minulla ei olisi varaa yksin taloa pitää ja vaikka olisikin niin tuskin haluaisin. Tässä on sen verran paljon talonmiehen töitä etten yksin jaksaisi kaikesta huolehtia.
Talvella pitää heti lumet kolata, kesällä ajella nurmikot joka viikko ja tarpeen mukaan trimmata, siistiä polkujen reunukset ja ahtaat paikat. Kesällä kasvukautena jopa työleiri jos haluaa ihan tip top pitää paikat. En pystyisi katselemaan hoitamatonta ympäristöä ja hoitamattomana äkkiä villiintyisi.
Ajan kanssa tulee muutakin remppaa, korjattavaa. Laiskan miehenkään kanssa en asuisi tämmöisessä. Rivitalokin olisi helpompi mutta omaa rauhaa ei olisi samassa määrin.
Olemme tähän projektiin kumpikin sitoutuneet kun tähän lähdettiin itse rakentamaan ja epäilen ettei miehenikään jäisi tähän yksin asumaan vaikka varaa olisi. Erota ei aiota mutta muista vastoinkäymisistä ei sitten tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä miehet ylpeinä; ehkä akalla ei ole varaa lunastaa. Olette te tyhmiä, "akat" laittaa talolle hirveän hinnan ja ottaa rahat, te jäätte ylpeinä omistajiksi ja huomaatte, että myydessä saatte puolet siitä mitä "akka" sai.
Se nyt on ihan neuvottelutaidoista, eikä sukupuolesta kiinni, kumpi tuossa häviää. Jos ei löydy järkevää jintaa, niin myydään koko talo, ja jaetaan tuotot.
Höpö höpö. Mies lähti ja minä jäin, vaikka vain siihen asti että saatiin talo kaupaksi. Siihen meni kolme viikkoa.
Se jää pysyvästi, jolla on siihen vara, talohan yleensä on yhteinen 50/50. Mulla ei ollut sitä 150 tonnia, jolla olisin lunastanut miehen puolikkaan, joten piti myydä.
Kaikki tuntemani eroparit on joutuneet myymään talonsa.
No meillä on avioehto. Mies omistaa talon. Joten on aika luonnollista että mahdollisen erotilanteen sattuessa minä muutan pois.
Vierailija kirjoitti:
Jos omakotitalo, niin nainen ei osaa huolehtia talosta eikä pärjää yksin asuen. Siksi jää miehelle. Kerrostalokuutioissa eri tilanne, sen voi nainenkin halutessaan itselleen lunastaa
Tuttu rouva muutti kerrostaloon, ex-mies jäi omakotitaloon ja myi talon parin vuoden päästä kun totesi, ettei kukaan hullu jaksa niin paljon töitä asumisen eteen tehdä, tuttu totesi, että sitähän minä 20v yritin sanoa, että jos edes auttaisi. Mikä omakotitalossa on niin mies tiedettä ettei nainen sitä osaa tehdä?
Jaa. Kyllä kaveri (mies) joutui muutamaan talosta ulos 22 vuoden avioliiton jälkeen erossa. Asia oli harvinaisen selvä: Vaimo omisti talon mihin mies 22 vuotta sitten muutti. Vaikka mies oli laajentanut taloa ja rempannut rakentanut vuosien varrella valtavat määrät ei se muuta tosia-asiaa että talo oli 100% naisen omistuksessa. Mies muutti kerrostaloyksiöön ja vaimo jäi lasten kanssa taloon.