Rivitalossa asujat.
Oletteko törmänneet sellaiseen ilmiöön etteivät vanhemmat sukulaiset ymmärrä sitä? Äitini mielestä vain omakotitaloasuminen on oikeaa asumista ja hän ei kuulemma missään kolhoosissa eläisi. Meillä siis koti rivitalossa johon hyvin mahdumme ja viihdymme.
Kommentit (7)
Itse haaveilen omakotitalosta... Haaveeksi taitaa jäädäkin!!!
Kaksi kertaa olen kokeillut ja kolhoosi on ainoa sana, jolla sitä kuvata.
Omakotitalo tai kerrostalo, mutta ei mitään välimuotoja minulle, kiitos.
eni kiva yhteisöllinen fiilis asukkaiden kesken. - riippuu tietysti asukkaista...
Mutta se voi olla myös parin pätijän piinaa. Lumitöistä ja pihatöistä ja talkoista saa aikaan uskomattomia sotatiloja.
Me ollaan asuttu ainoana lapsiperheenä rivariyhtiössä, jossa kaikki muut oli vanhuksia, joilla ei ollut mitään muuta tekemistä kuin puunata niitä pihoja ja kolata puoli viideltä. Ja vastaavasti taas niillä oli niin pienet tulot, ettei mitään ihan perusremppojakaan saatu tehtyä. Yhtiö rapistui silmissä.
Vierailija:
Kaksi kertaa olen kokeillut ja kolhoosi on ainoa sana, jolla sitä kuvata.Omakotitalo tai kerrostalo, mutta ei mitään välimuotoja minulle, kiitos.
Mä en ikipäivänä muuttais sellaiseen. En ole kyllä koskaan asunut, mutta en haluakaan.
Siellä kun vetää oven kiinni, voi olla omassa luukussaan. Naapurien kanssa riittää että tervehtii. Rivi- ja paritaloyhtiöissä on väkisin enemmän tekemisissä ja monissa ne pihatilkutkin on ihan toisen naamassa kiinni. On talkoita, kolausvuoroja ja kaikkien on pakko osallistua hallitustoimintaa jne.
Eihän se rivitalo Suomessa sentään niin uusi asumismuoto ole.