Milloin olet viimeksi uinut järvessä?
Minä pikaisesti ehkä 3 v sitten, mutta nautinnollisesti ehkä 10 v sitten. Lapsena viimeksi monta kertaa päivässä järvessä, se oli ihanaa.
Kommentit (260)
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä kävin Saimaassa pulahtaa, harvoin täällä on tarpeeksi lämmintä vettä mun makuun
Yleisemmin uin Välimeressä kuin Suomen järvissä, Itämeren rannalla viime viikolla just totesin, että vesi on niin likaisen näköistä ettei kiinnosta pätkääkään sinne astella 🤢
Välimeri onkin niin puhdas.
Ei kyllä mitään muistikuvaa. Ehkä joskus 15-20 vuotta sitten? Meressä olen viimeksi uinut vähän reilu kaksi tuntia sitten. Tänä kesänä ehkä pääsen järveenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista. En halua järvisyyhyä
Mä en edes tiennyt järvisyyhystä ennen kommenttiasi. Itselläni ei ikinä ole ollut sellaista.
Ehkä selitys on kun mä uin koko aika koskematta pohjaan. Oon aika paljonkin uinut järvessä.Luin just, että ne eivät voi lisääntyä ihmisessä ja ovat ihan muutenkin vaarattomia ihmisille.
M30
Ei se järven pohjasta tule.
Mä ymmärsin että tulee, kun pohjamudat nousee ja sitten ne tarttuvat ihoon. Mä ajattelin, kun mä en pöllytä pohjamutaa niin sen takia en syyhyjä saa.
Mistä ne sitten tulee?
M30
Ehkä 15 vuotta sitten. Asun merenrannalla.
En halua uida kaikkien raatojen seassa järvessä, jos uin niin meressä tai altaassa jossa on puhdas vesi.
En ui myöskään pihavesi altaissa, uin joskus ja sain hirveen syyhyn, joten uintipaikassa pitää olla jatkuva puhdistus.
Tällä viikolla on tullut jo useampi uintipäivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä kävin Saimaassa pulahtaa, harvoin täällä on tarpeeksi lämmintä vettä mun makuun
Yleisemmin uin Välimeressä kuin Suomen järvissä, Itämeren rannalla viime viikolla just totesin, että vesi on niin likaisen näköistä ettei kiinnosta pätkääkään sinne astella 🤢
Välimeri onkin niin puhdas.
Ainakin vesi on lämmintä ja kirkasta eikä kylmää ja sameaa
Yli 25 vuotta sitten. Ei mikään kovin ihmellinen kokemus.
Noin tunti sitten aamulenkin päätteeksi. Loma <3
Viime perjantaina vai oliko se sitenkin torstai en oo ihan varma.
4kk sitten ulkomailla.
Juhannuskin meni kuivalla maalla.
Juhannuksena. Ja tällä viikolla pittäis taas. Järvi 500m päässä.
Eilen illalla
Ihana aurinkoinen ilta ja veden lämpötila 23. Mikäs siinä oli uidessa ja saunoessa
Eilen illalla. Oli kivan vilpoista mennä sitten nukkumaan. Kovilla helteillä käyn myöhään uimassa, jotta kehoon jää sellainen viileä tunne ja saa nukuttua paremmin kuin mennen jo valmiiksi hikisenä sänkyyn. Joku vuosi ollut vaan niin kuumaa, että se vesikin niin lämmintä ettei keho viilene tarpeeksi.
2006 Jyväsjärvessä. liian pitkä aika