Milloin olet viimeksi uinut järvessä?
Minä pikaisesti ehkä 3 v sitten, mutta nautinnollisesti ehkä 10 v sitten. Lapsena viimeksi monta kertaa päivässä järvessä, se oli ihanaa.
Kommentit (260)
Vuos sitten juhannuksena jos se pulahdus lasketaan uimiseks.
Siitä on ainakin 40 vuotta ja enää en varmasti mene, yök!
Olisin kovasti halunnut uida Kimpisessä viikonloppuna, mutta sieltä puuttui kesävesi suihkut.
Toivottavasti asentavat kiireesti kesävesisuihkut, sekä hiekkarannalle, että uimalan puolelle. Letkuveto suihkulle riittää, kunhan saisi huuhdottua Kaukaan jätteet iholta, sekä muutkin sinilevät. Lisäksi hiekkarannalla on aina kolibakteereja ym. bakteereja, jotka ovat toisille ihmisille hyvin haitallisia.
Silmät ja limakalvot sekä kokokeho on saatava huuhdottua välttämättä.
Tällä viikolla käyn ainakin kastamassa varpaani järvessä.
Viime kesänä, vielä on talviturkki heittämättä.
48 min. Sitten. Vai liekö sittenkin lampi. Pitäsi olla alkuasukas jolta kysyä.
2 vuotta sitten. Tykkään paljon enemmän uida meressä.
Menneellä juhannusviikolla, olikohan ke vai to.
Juhannuksena. Olen tottunut uimaan luonnonvesissä pikkupennusta lähtien olipa kyseessä järvi tai joki. Merenranta on vähän turhan kaukana kun asuu sisämaassa ja veli venäläinen ryöväsi suomalaisilta vapaan pääsyn Laatokalle, Karjalan merelle.
Vuonna 2019 uin edellisen kerran järvessä, mutta mieluusti uisin joka päivä ja kävisin talvisin myös avannossa useamman kerran viikossa, jos vaan olisi ranta jotenkin järkevällä etäisyydellä. Voisi kyllä olla myös merenranta tai vaikka jonkun isomman joenkin ranta eli en sillä lailla ole nirso, että just järvi sen on oltava.
Oma ranta olisi tietenkin ihan unelma, mutta kyllä mulle kelpaisi mainiosti kävelymatkan päässä oleva yleinen, mutta rauhallinen rantakin ja siis nimenomaan sellainen jossa ei ole talvisin avantouimareillekaan saunaa.
Sen sijaan uimiset jää väliin kun lähimpään rantaan on matkaa lähemmäs 10km ja sinne päästäkseen tarvitsee joko auton tai sitten venkslata parillakin julkisella. Juu ei kiinnosta eikä maksa vaivaa.
Varmaan 5 vuotta sitten. Meressä puoli tuntia sitten.
Aamulla kello 07.30. Kohta taas menen iltauinnille ja sitten naisen kimppuun!
Päijänteessä eilen.