Sanoin miehelle, kun lapset jäi lomalle koulusta, että en jaksa yksin hoitaa kesän ruokahuoltoa ja ohjelmaa
Mitä on mies tähän mennessä tehnyt Käynyt pari kertaa kaupassa, on laittanut ruokaa tasan kerran.
Nyt kun keskusteltiin tai pikemminkin riideltiin aiheesta, kun mies tuli hyvällä ruokahalulla syömään taas laittamaani iltaruokaa, niin sanoin miehelle, että olis kiva jos hänkin joskus suunnittelis ja laittais jotain hyvää iltapalaa/ruokaa, niin mies alkoi vaan vittuilla: Niin enhän mä koskaan, kun olen niin paska mies.
Ei vitsi miten ärsyttävää. Riitahan siitä sitten tuli, eikä se edennyt mihinkään suuntaan koska mies on käynyt kaupassa ja laittanut ruokaa (kerran). Aivan itsestäänselvyytenä pitää. Ja jos jotain kehtaan huomauttaa, niin alkaa vaan ilkeillä.
Kommentit (494)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakas laittaisitko huomenna sitä sun kanaa ja riisiä?
Sun tekemä uunimakkarakin kelpais paremmin kuin hyvin.
---> miehet haluaa selkeää viestintää.
Miehelle kuuluu puolet sen talon töistä missä mies asuu ja puolet niiden lasten hoidosta, jotka mies on tehnyt.
Naisen ei tarvitse välittää mitään siitä, millaista viestintää mies kaipaisi että viitsii tehdä työnsä. Miehen pitää käsittää asia ilman minkäänlaista viestintää."
Käsittää ilman viestintää? Anteeksi kuinka?
Kun ensin te äidit olette passanneet rakkaat poikanne pilalle.
Sieltä se lähtee.
Kuorinks mä kulta sulle perunat, onks sulla pyykkiä? Kun ethän sä osaa.
Osa äideistä käy viemässä pojilleen jopa pakastimeen ruoka-.annoksia valmiiksi,
kun ne (vihdoin) muuttavat pois kotoa mamman lihapatojen äärestä.
Osa käy jopa siivoamassa, tiskaamassa ja hakemassa pyykit pestäviksi.
Menkää vähän itseenne naiset.
Naiselle kuuluu puolet sen kodin kuluista, jossa asuu. Myös silloin, kun naisella ei ole tuloja tai tulonsa ovat paljon pienemmät kuin miehen.
Ensin isät passaavat tyttärensä pilalle. Ostetaanko me sulle tää, onko sulla rahaa, maksanko mä sun auton. Osa isistä jopa auttaa tyttäriään muutoissa!
Menkää nyt vähän itseenne miehet, ei kasvateta sellaisia tyttäriä, jotka eivät kykene maksamaan omia kulujaan vaan vetoavat siihen, että kun mies tienaakin paremmin.
Ahaa. No miksi miehet eivät sitten maksa puolia lastensa kuluista? Pitäkää se kikkelinne housuissa, kun ette siihen kykene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyn vakavasti mitä miehesi tekee kodin hyväksi? Vaadit ruuanlaittoa, mutta onko hänellä muita töitä ollenkaan esim. autonhuolto ja laskujen maksaminen?
Otsikko tosin oli provosoiva, mutta jospa vastaatte toisetkin, mitä miehen töihin kuuluu perheessä?
Meillä miehen töihin kuuluu: iv-koneen suodattimien vaihto paristi vuodessa. Roskien vienti useimmiten. Lapsen vienti ja haku päiväkodista 3x viikossa. Polkupyörien huolto. Auton huollon varaaminen. Puutarhatöissä auttelu niiltä osin kun tarvitsee enemmän voimaa. Satunnaiset pienet nikkarointihommat (isommat tehdään yhdessä). Perheen ruokahuolto suurimmaksi osaksi. Robotti-imurin puhdistus. Vessan pesu joka toinen kerta. Omien vaatteiden vienti pyykkikoriin ja puhtaiden ottaminen pyykkinarulta. Yleisen järjestyksen ylläpito, perus tiskikoneen täyttö ja tyhjennys ym. Pidemmillä matkoilla kuskina oleminen (koska minua alkaa herkästi nukuttaa ratissa).
Laskut tulee e-laskuina joten niitten maksamista ei voi pitää minkäänlaisena työnä, toki molemmat hoitaa ne jotka tulee omalla nimellä. Ja käytännössä kaikki hommat on sellaisia jotka kumpi tahansa voi tarvittaessa hoitaa, minä osaisin kyllä ne iv-koneen suodattimet vaihtaa, varata autolle huollon ja laittaa ruuat, mies osaisi hommata lapsille vaatteet, siivota ja pestä pyykkiä, mutta näissä työnjako on vaan muodostunut tällaiseksi.
Onko tämä viesti vitsi? Jos nyt iv-koneen putsaus ja huollon varaaminen jätetään pois niin luettelit juuri meidän kolmasluokkalaisen kotityöt.
Kuten perheen ruokahuolto pääosin jaa kuskina toiminen tai lapsen vienti ja haku päiväkotiin. Tai auton huollon varaus jne. Melkoinen kolmasluokkalainen kun toisaalta viesti toisensa jälkeen saanut lukea miten kouluikäiset eivät osaa aamiaista tai välipalaa pöytään itse kesäisin.
Miten usein teillä pitää autoa huoltaa, kun se huollon varaaminen on luettelemisen arvoinen asia?
En tiedä koska olen eri henkilö kun tuo joka ne luetteli eikä meillä edes autoa. Ihmettelin vain kun hänelle vastattiin että ne kaikki luetellut ovat tasoa jotka heidän kolmasluokkalainen osaa tehdä sujuvasti. Siis ajaa autoa matkoilla tai tilata sille huollon tai hoitaa lasten päiväkotiin viennit yms. Listahan oli pitkä mitkä tältä superkolmasluokkalaiselta muka onnistui näppärästi. Joku järki pitäisi olla valehtelussakin.
Sinulla on luetunymmärtämisessä vikaa. Missään ei ole väitetty, että kolmasluokkalainen ajaisi autoa. Eikä kaikissa perheissä ole päiväkoti-ikäisiä lapsia, joten senkin voi unohtaa. Tosi paljon asioita voi tilata netistä klikuttelemalla, joten kyllä näppärä koululainen voisi varata vaikka mitä, jos hänelle kerran sen näyttää. Onko oikeasti auton ajaminen joku KOTITYÖ?! Itse ainakin olen reissanut autolla yksin lasten kanssa heidän vauvaiästään lähtien pitkiäkin matkoja. Itse asiassa se oli mukavaa eikä ollenkaan johonkin ruuanlaittoon verrattava velvollisuus. Ja kyllä, pidän myös ruuanlaitosta, mutta autoilu on huomattavasti vähemmän kuormittavaa.
Minua ei kiinnosta tippaakaan teidän perheen tilanne jos vastaan toiselle.
Kenellehän vastaat, kun tässäkin lainatussa viestiketjussa on useita vastaajia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyn vakavasti mitä miehesi tekee kodin hyväksi? Vaadit ruuanlaittoa, mutta onko hänellä muita töitä ollenkaan esim. autonhuolto ja laskujen maksaminen?
Otsikko tosin oli provosoiva, mutta jospa vastaatte toisetkin, mitä miehen töihin kuuluu perheessä?
Meillä miehen töihin kuuluu: iv-koneen suodattimien vaihto paristi vuodessa. Roskien vienti useimmiten. Lapsen vienti ja haku päiväkodista 3x viikossa. Polkupyörien huolto. Auton huollon varaaminen. Puutarhatöissä auttelu niiltä osin kun tarvitsee enemmän voimaa. Satunnaiset pienet nikkarointihommat (isommat tehdään yhdessä). Perheen ruokahuolto suurimmaksi osaksi. Robotti-imurin puhdistus. Vessan pesu joka toinen kerta. Omien vaatteiden vienti pyykkikoriin ja puhtaiden ottaminen pyykkinarulta. Yleisen järjestyksen ylläpito, perus tiskikoneen täyttö ja tyhjennys ym. Pidemmillä matkoilla kuskina oleminen (koska minua alkaa herkästi nukuttaa ratissa).
Laskut tulee e-laskuina joten niitten maksamista ei voi pitää minkäänlaisena työnä, toki molemmat hoitaa ne jotka tulee omalla nimellä. Ja käytännössä kaikki hommat on sellaisia jotka kumpi tahansa voi tarvittaessa hoitaa, minä osaisin kyllä ne iv-koneen suodattimet vaihtaa, varata autolle huollon ja laittaa ruuat, mies osaisi hommata lapsille vaatteet, siivota ja pestä pyykkiä, mutta näissä työnjako on vaan muodostunut tällaiseksi.
Onko tämä viesti vitsi? Jos nyt iv-koneen putsaus ja huollon varaaminen jätetään pois niin luettelit juuri meidän kolmasluokkalaisen kotityöt.
Kuten perheen ruokahuolto pääosin jaa kuskina toiminen tai lapsen vienti ja haku päiväkotiin. Tai auton huollon varaus jne. Melkoinen kolmasluokkalainen kun toisaalta viesti toisensa jälkeen saanut lukea miten kouluikäiset eivät osaa aamiaista tai välipalaa pöytään itse kesäisin.
Miten usein teillä pitää autoa huoltaa, kun se huollon varaaminen on luettelemisen arvoinen asia?
En tiedä koska olen eri henkilö kun tuo joka ne luetteli eikä meillä edes autoa. Ihmettelin vain kun hänelle vastattiin että ne kaikki luetellut ovat tasoa jotka heidän kolmasluokkalainen osaa tehdä sujuvasti. Siis ajaa autoa matkoilla tai tilata sille huollon tai hoitaa lasten päiväkotiin viennit yms. Listahan oli pitkä mitkä tältä superkolmasluokkalaiselta muka onnistui näppärästi. Joku järki pitäisi olla valehtelussakin.
Sinulla on luetunymmärtämisessä vikaa. Missään ei ole väitetty, että kolmasluokkalainen ajaisi autoa. Eikä kaikissa perheissä ole päiväkoti-ikäisiä lapsia, joten senkin voi unohtaa. Tosi paljon asioita voi tilata netistä klikuttelemalla, joten kyllä näppärä koululainen voisi varata vaikka mitä, jos hänelle kerran sen näyttää. Onko oikeasti auton ajaminen joku KOTITYÖ?! Itse ainakin olen reissanut autolla yksin lasten kanssa heidän vauvaiästään lähtien pitkiäkin matkoja. Itse asiassa se oli mukavaa eikä ollenkaan johonkin ruuanlaittoon verrattava velvollisuus. Ja kyllä, pidän myös ruuanlaitosta, mutta autoilu on huomattavasti vähemmän kuormittavaa.
Minua ei kiinnosta tippaakaan teidän perheen tilanne jos vastaan toiselle.
Kenellehän vastaat, kun tässäkin lainatussa viestiketjussa on useita vastaajia?
Sille aina vastataan jonka viesti on yläpuolella. Ei asian ymmärtäminen voi olla noin vaikeaa!
Minä olen aina tienannut yhtä paljon tai enemmän kuin mies, jopa viisi vuotta elättänyt hänet täysni, kun hänen yrityksensä ei ottanut heti käynnistyäkseen.
Silti, koko tämän ajan, koko huusholli ja sen organisointi on kaatunut minulle. Jos mies ottaa hoitaakseen, hän unohtaa, tekee huonosti tai tekee just aina yhden asian kerrallaan ja aina myöhässä niin, että juurikin ruokaa laittaa aina siinä vaiheessa, kun on jo nälkä ja aina on tarvikkeet korkeintaan seuraavaksi päiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjelmaa? Jos sinä olet kotona ohjelmoimassa arkea, niin siinäpä jatkat.
Tuota asiaa olisi kannattanut ajatella viimeistään ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen, kun tilanne paljastui sinulle eikä vasta nyt, kun ovat jo kouluiässä.
Alakouluikäiset lapsetkin osaavat tehdä ruokaa. Ei joka päivä, mutta kysypä lapsilta, mitä ruokaa he haluaisivat tehdä huomenna.
Ai ne huomisen viisi ateriaa? Tässä ketjussa on nyt joku merkillinen hölmö joka luulee että päivässä syödään vain yksi ateria.
Tosiasia on se että koululaisten kesät on ne haastavimmat.
Kun lapset on kotihoidossa ja sitten päivähoidossa, urakka ei ole ollenkaan niin iso.
Pienikin koululainen osaa myös lomalla ottaa jääkaapista jogurttia tai hedelmän ja vaikkapa samoin tehdä voileivän ja juoda vettä tai mehua. Aivan kuten kouluaamuinakin. Tai mitä sitten haluaa aamiaiseksi syödäkin. Ei ole rakettitiedettä ellei ole kasvattamassa seuraavaa toistaitoista sukupolvea.
Aivan, mutta se juuri vaatii sitä suunnittelua, että siellä jääkaapissa ja kaapeissa on mitä ottaa.
Jos lapset on saanut ruokittua jo kouluikään, on tullut tietty tavallinen jääkaapin sisältö eikä sitä joka päivä tarvitse erikseen suunnitella. Ihan samat levitteet, leikkeleet, juomat, jugurtit ym, perustarpeet siellä on ollut kouluvuoden aikanakin. Erikoisuudet sitten ostetaan erikseen ja sillä riskillä, että jäävät syömättä.
No ei ne ruoat itsekseen sinne jääkaappiin päivity.
Ei päivity, jos tarkoitat sillä kaupasta kotiin tuomista, mutta ei ne mitään erityistä suunnittelua joka päivä vaadi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina tienannut yhtä paljon tai enemmän kuin mies, jopa viisi vuotta elättänyt hänet täysni, kun hänen yrityksensä ei ottanut heti käynnistyäkseen.
Silti, koko tämän ajan, koko huusholli ja sen organisointi on kaatunut minulle. Jos mies ottaa hoitaakseen, hän unohtaa, tekee huonosti tai tekee just aina yhden asian kerrallaan ja aina myöhässä niin, että juurikin ruokaa laittaa aina siinä vaiheessa, kun on jo nälkä ja aina on tarvikkeet korkeintaan seuraavaksi päiväksi.
Ja hommia on yritetty jakaa vuoroviikoin, jokin homma kokonaan miehelle, yhdessä tehden, luettelon/listan/taulun avulla ja lopputulos on aina se, että ne jää joko tekemättä tai minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hommia on yritetty jakaa vuoroviikoin, jokin homma kokonaan miehelle, yhdessä tehden, luettelon/listan/taulun avulla ja lopputulos on aina se, että ne jää joko tekemättä tai minulle.
Miksi olet tuon miehen kanssa? Kunniottaako hän sinua lainkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mikä ihmeen iltaruoka? aamupala, lämmin ruoka ja iltapala, meillä lapset kirmaa ulkona ja helteillä ei jaksa 5 ateriaa syödä. Tee iso keitto / uunivuoka ruokaa ja siitä saa syödä. Jos haluaa lisää niin tekee itse.
Juu just tuollaisia oli laiminlyövät vanhempani. Kun itse istuu sisällä mitään tekemättä niin alkaa kuvitella, että se yksin lämmin ruoka riittää.
Lapset taas liikkuvat kesällä kokoajan. Juoksevat, hyppivät, leikkivät, uivat jne. He myös kasvavat ja tarvitsevat paljon energiaa.
Toki teillä lapset saattaa mennä sinne ulos makoilemaan puhelimen kanssa. Mutta sekin kannatta yrittää muuttaa tarjoamalla hyvää ja laadukasta ruokaa sekä viettämällä ihan niiden lasten kanssa ulkona aikaa.
Monelle ei maistu helteellä ruoka vaikka sä mässäisit kuinka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakas laittaisitko huomenna sitä sun kanaa ja riisiä?
Sun tekemä uunimakkarakin kelpais paremmin kuin hyvin.
---> miehet haluaa selkeää viestintää.
Miehelle kuuluu puolet sen talon töistä missä mies asuu ja puolet niiden lasten hoidosta, jotka mies on tehnyt.
Naisen ei tarvitse välittää mitään siitä, millaista viestintää mies kaipaisi että viitsii tehdä työnsä. Miehen pitää käsittää asia ilman minkäänlaista viestintää."
Käsittää ilman viestintää? Anteeksi kuinka?
Kun ensin te äidit olette passanneet rakkaat poikanne pilalle.
Sieltä se lähtee.
Kuorinks mä kulta sulle perunat, onks sulla pyykkiä? Kun ethän sä osaa.
Osa äideistä käy viemässä pojilleen jopa pakastimeen ruoka-.annoksia valmiiksi,
kun ne (vihdoin) muuttavat pois kotoa mamman lihapatojen äärestä.
Osa käy jopa siivoamassa, tiskaamassa ja hakemassa pyykit pestäviksi.
Menkää vähän itseenne naiset.
Naiselle kuuluu puolet sen kodin kuluista, jossa asuu. Myös silloin, kun naisella ei ole tuloja tai tulonsa ovat paljon pienemmät kuin miehen.
Ensin isät passaavat tyttärensä pilalle. Ostetaanko me sulle tää, onko sulla rahaa, maksanko mä sun auton. Osa isistä jopa auttaa tyttäriään muutoissa!
Menkää nyt vähän itseenne miehet, ei kasvateta sellaisia tyttäriä, jotka eivät kykene maksamaan omia kulujaan vaan vetoavat siihen, että kun mies tienaakin paremmin.
Sellaisia miehiä, jotka maksavat yksin kaikki tai lähes kaikki perheen kulut, on vain tällä palstalla. Sekin vain siksi, että he ovat perheettömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mikä ihmeen iltaruoka? aamupala, lämmin ruoka ja iltapala, meillä lapset kirmaa ulkona ja helteillä ei jaksa 5 ateriaa syödä. Tee iso keitto / uunivuoka ruokaa ja siitä saa syödä. Jos haluaa lisää niin tekee itse.
Juu just tuollaisia oli laiminlyövät vanhempani. Kun itse istuu sisällä mitään tekemättä niin alkaa kuvitella, että se yksin lämmin ruoka riittää.
Lapset taas liikkuvat kesällä kokoajan. Juoksevat, hyppivät, leikkivät, uivat jne. He myös kasvavat ja tarvitsevat paljon energiaa.
Toki teillä lapset saattaa mennä sinne ulos makoilemaan puhelimen kanssa. Mutta sekin kannatta yrittää muuttaa tarjoamalla hyvää ja laadukasta ruokaa sekä viettämällä ihan niiden lasten kanssa ulkona aikaa.
Monelle ei maistu helteellä ruoka vaikka sä mässäisit kuinka.
Kasvava lapsi tarvitsee ruokaa.
Tärkeintä ei ole se, kuka ostaa ruuat. Tärkeintä ei ole, kuka maksaa ne. Eikä tärkeintä ole, kuka ruuat valmistaa.
Tärkeintä on, että lapset syövät puhdasta ruokaa. Lukekaa Pipliaa, tutkikaa sieltä viidettä Mooseksen korjaa. Siellä Herra ilmoittaa meille, mitä meidän on tekeminen.
Älkää lähettäkö lapsianne helvetin tuleen, älkääkä heittäytykä sinne itse. Kuunnelkaa Herran sanaa ja palastukaa. Sielunne ei ole vielä kadotuksessa.
Näin sanoo Herra:
Nämä ovat ne nelijalkaiset eläimet, joita saatte syödä: raavas, lammas ja vuohi, peura, gaselli, metsäkauris, vuorikauris, musta antilooppi, keihäsantilooppi ja betsoari-vuohi, kaikki ne nelijalkaiset eläimet, joilla on kokonansa halkinaiset, kaksivarpaiset sorkat ja jotka märehtivät; niitä saatte syödä.
Näitä älkää kuitenkaan syökö niistä, jotka märehtivät, ja niistä, joilla on kokonansa halkinaiset sorkat: kamelia, jänistä ja tamaania, jotka kyllä märehtivät, mutta joilla ei ole sorkkia: ne olkoot teille saastaiset; sikaa, jolla kyllä on sorkat, mutta joka ei märehdi: se olkoon teille saastainen. Näiden lihaa älkää syökö, ja niiden raatoihin älkää koskeko.
Näitä te saatte syödä kaikista vesieläimistä: kaikkia, joilla on evät ja suomukset, te saatte syödä. Mutta kaikista niistä, joilla ei ole eviä eikä suomuksia, älkää syökö mitään: ne olkoot teille saastaiset.
Kaikkia puhtaita lintuja te saatte syödä. Mutta nämä ovat linnuista ne, joita älkää syökö: kotka, partakorppikotka, harmaa korppikotka, haarahaukka ja suohaukkalajit, kaikki kaarnelajit, kamelikurki, pääskynen, kalalokki, jalohaukkalajit, huuhkaja, kissapöllö, sarvipöllö, pelikaani, likakorppikotka, kalasääksi, haikara, sirriäislajit, harjalintu ja yölepakko.
Vanhurskas kynnetön kirjoitti:
Tärkeintä ei ole se, kuka ostaa ruuat. Tärkeintä ei ole, kuka maksaa ne. Eikä tärkeintä ole, kuka ruuat valmistaa.
Tärkeintä on, että lapset syövät puhdasta ruokaa. Lukekaa Pipliaa, tutkikaa sieltä viidettä Mooseksen korjaa. Siellä Herra ilmoittaa meille, mitä meidän on tekeminen.
Älkää lähettäkö lapsianne helvetin tuleen, älkääkä heittäytykä sinne itse. Kuunnelkaa Herran sanaa ja palastukaa. Sielunne ei ole vielä kadotuksessa.
Näin sanoo Herra:
Nämä ovat ne nelijalkaiset eläimet, joita saatte syödä: raavas, lammas ja vuohi, peura, gaselli, metsäkauris, vuorikauris, musta antilooppi, keihäsantilooppi ja betsoari-vuohi, kaikki ne nelijalkaiset eläimet, joilla on kokonansa halkinaiset, kaksivarpaiset sorkat ja jotka märehtivät; niitä saatte syödä.
Näitä älkää kuitenkaan syökö niistä, jotka märehtivät, ja niistä, joilla on kokonansa halkinaiset sorkat: kamelia, jänistä ja tamaania, jotka kyllä märehtivät, mutta joilla ei ole sorkkia: ne olkoot teille saastaiset; sikaa, jolla kyllä on sorkat, mutta joka ei märehdi: se olkoon teille saastainen. Näiden lihaa älkää syökö, ja niiden raatoihin älkää koskeko.
Näitä te saatte syödä kaikista vesieläimistä: kaikkia, joilla on evät ja suomukset, te saatte syödä. Mutta kaikista niistä, joilla ei ole eviä eikä suomuksia, älkää syökö mitään: ne olkoot teille saastaiset.
Kaikkia puhtaita lintuja te saatte syödä. Mutta nämä ovat linnuista ne, joita älkää syökö: kotka, partakorppikotka, harmaa korppikotka, haarahaukka ja suohaukkalajit, kaikki kaarnelajit, kamelikurki, pääskynen, kalalokki, jalohaukkalajit, huuhkaja, kissapöllö, sarvipöllö, pelikaani, likakorppikotka, kalasääksi, haikara, sirriäislajit, harjalintu ja yölepakko.
Näinhän se on. Voi, kun ihmiset vaan ymmärtäisivät.
Meillä nämä vilkasta keskustelua aiheuttaneet työt jakautuvat näin:
- iv-koneen suodattimien vaihto paristi vuodessa.
Ei ole meillä, lasketaanko nuohous? Tarvittaessa mies kiipeää katolle, minä voin puhdistaa tuhkat.
Roskien vienti useimmiten.
Jompi kumpi vie, harvoin lapsi.
Lapsen vienti ja haku päiväkodista 3x viikossa.
Vie ja haki se, joka oli sopivasti työmatkalla silloin, kun lapset olivat päivähoidossa.
Polkupyörien huolto. Auton huollon varaaminen.
Mies on ammattilainen, itse huoltaa. Renkaita vaihtoivat lapset heti kun kykenivät.
Puutarhatöissä auttelu niiltä osin kun tarvitsee enemmän voimaa.
Silloin, kun käyttää traktoria, mutta perunanistutukseen ja nostoon osallistuu.
Satunnaiset pienet nikkarointihommat (isommat tehdään yhdessä).
Nykyään yhä useammin joku lapsista.
Perheen ruokahuolto suurimmaksi osaksi.
Minä. Pidän kyllä teeskentelynä sitä että liha tai kala saadaan metsästä ja vedestä pakastimeen, mutta sitten ei muka saada pakastimesta lautaselle. Mies tekee ruokaa hyvin harvoin, lapset tekivät jotain jo alakouluikäisinä.
Robotti-imurin puhdistus.
Imuriin ei koske kukaan muu kuin minä
Vessan pesu joka toinen kerta.
Eikä kukaan muu pese vessaa.
Omien vaatteiden vienti pyykkikoriin
Tämän huolehtivat kaikki, ainakin osaksi
ja puhtaiden ottaminen pyykkinarulta.
Puhtaita vaatteita ei käsittele kukaan muu ilman eri määräystä.
Yleisen järjestyksen ylläpito, perus tiskikoneen täyttö ja tyhjennys ym.
Enimmäkseen minä, tai sitten ei kukaan.
Pidemmillä matkoilla kuskina oleminen (koska minua alkaa herkästi nukuttaa ratissa).
Joku lapsista on saanut ajaa heti, kun on saanut kortin. Muuten ajaa kumpikin.
Laskut maksan minä.
Mies osaisi hommata lapsille vaatteet, siivota ja pestä pyykkiä, mutta näissä työnjako on vaan muodostunut tällaiseksi.
Ennen kuin lapset osasivat itse hommata vaatteitaan, aika avutonta se miehellä oli. Siivouksesta ja pyykinpesusta ei kannata edes puhua, mutta ei minunkaan tarvitse huollattaa ja korjauttaa autoani muualla. Ehkä toisinaan olisi sittenkin vähemmän vaivaa viedä korjaamoon kuin odottaa, että mies korjaa.
Tilatkaa Feelialta ruuat. Loppuu toi ainainen kitinä kuka tekee . Lapsetkin osaa valmistaa näistä useimmat. Ruoka vuokaan ja vuoka uuniin.
Nämä ei myöskään ole kovinkaan kalliita, ja saa joka päivälle eri ruokia.
"Naiselle kuuluu puolet sen kodin kuluista, jossa asuu. Myös silloin, kun naisella ei ole tuloja tai tulonsa ovat paljon pienemmät kuin miehen. Ensin isät passaavat tyttärensä pilalle. Ostetaanko me sulle tää, onko sulla rahaa, maksanko mä sun auton. Osa isistä jopa auttaa tyttäriään muutoissa! Menkää nyt vähän itseenne miehet, ei kasvateta sellaisia tyttäriä, jotka eivät kykene maksamaan omia kulujaan vaan vetoavat siihen, että kun mies tienaakin paremmin."
Tämä oli ihana. :D Viihdyttävimpiä provoilijoita ovat ne, jotka yrittävät parhaansa mutta joilla eivät synapsit riitä. <3
Mutta vakavissaan: tällaisten kommenttien takaa löytyvät syyt ja naamat niille "mikä on kun ei tavallinen kunnon mies enää kelpaa" -itkijöille, jotka sitten naamansa kampaamisen sijaan ryhtyvät äänestämään jotain Perussuomalaisia ja lähettelemään julkkisnaisille tappouhkauksia.
Hommaa erillinen lukittu jääkaappi missä säilytät lasten ja omat sapuskat sellaiseen paikkaan mistä miehesi ei osaa tuota hakea esim. kodinhoitohuone tai lastenhuone. Kaapin voi naamioida muun näköiseksi oman maun mukaan. Jääkaapin ei tarvitse olla mitekään normikokoinen tai näköinen, näitä saa ihan pienempinäkin. Jos mies kyselee miksei ole ruokaa, niin neuvo menemään kauppaan. Toinen vaihto-ehto jos on varaa, niin osta vain ja ainostaan noutoruokaa, sekä syötte sen kokonaan ennen miehen kotiutumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hänellä jonkinlainen hahmotus- tai oppimisvaikeus?
Vierailija kirjoitti:
Lakkaa vähäksi aikaa tekemästä kaikki kotityöt, joita ukko pitää itsestäänselvyytenä. Hae lapsille noutoruokaa muutama päivä, jos kukkaro kestää, ja jätä ukko ilman ruokaa. Alkaa ehkä hoksata jotain.
No meillä ei ainakaan tajua, vaikka on niin älykäs, ettei kukaan...
Minulta leikattiin käsi ja eka kunnon kotiruoka tuli viikkoa myöhemmin kun pystyin (ja viitsin) tehdä itse.
Aloittaja nainen on mnainen joka valitsi miehen ulkonäön perusteella ja siinä käy niin että nain en tekee ja mies lomailee. Nainen huolehtii kaikesta ja mies tekee omia juttuja koska nainen kelpuuttu komea jännä miehen. Niin se on ja tulee olemaan. Koska naisella ei ole itsekuria iin se suostuu siihen mitä mies käskee ja nijn se on aina.