Sanoin miehelle, kun lapset jäi lomalle koulusta, että en jaksa yksin hoitaa kesän ruokahuoltoa ja ohjelmaa
Mitä on mies tähän mennessä tehnyt Käynyt pari kertaa kaupassa, on laittanut ruokaa tasan kerran.
Nyt kun keskusteltiin tai pikemminkin riideltiin aiheesta, kun mies tuli hyvällä ruokahalulla syömään taas laittamaani iltaruokaa, niin sanoin miehelle, että olis kiva jos hänkin joskus suunnittelis ja laittais jotain hyvää iltapalaa/ruokaa, niin mies alkoi vaan vittuilla: Niin enhän mä koskaan, kun olen niin paska mies.
Ei vitsi miten ärsyttävää. Riitahan siitä sitten tuli, eikä se edennyt mihinkään suuntaan koska mies on käynyt kaupassa ja laittanut ruokaa (kerran). Aivan itsestäänselvyytenä pitää. Ja jos jotain kehtaan huomauttaa, niin alkaa vaan ilkeillä.
Kommentit (494)
Vierailija kirjoitti:
Rakas laittaisitko huomenna sitä sun kanaa ja riisiä?
Sun tekemä uunimakkarakin kelpais paremmin kuin hyvin.
---> miehet haluaa selkeää viestintää.
Miehelle kuuluu puolet sen talon töistä missä mies asuu ja puolet niiden lasten hoidosta, jotka mies on tehnyt.
Naisen ei tarvitse välittää mitään siitä, millaista viestintää mies kaipaisi että viitsii tehdä työnsä. Miehen pitää käsittää asia ilman minkäänlaista viestintää.
Vierailija kirjoitti:
Voisit säkin edes kerran elämässäs vaihtaa ton jakopäänhihnan tohon koslaan !
Hei en mäkään aina kaikkee työpäivän päälle jaksa muistaa ja hoitaa ja ajokilometrin senkun paukkuu.
(nalkuttaminen vissiin kannattaa aina vuorovaikutuksessa)
"Ok, minäpä soitan autohuoltoon, kun et saa sitä aikaiseksi"
Vierailija kirjoitti:
Nykylapsille täytyy aina olla aikamoinen ohjelmatoimistoagentti. Ennen lapset itse joutuivat keksimään omatoimisesti tekemistä.
Ihan totta, minäkin uimataidottomana pyöräilin yhtä uimataidottoman kaverini kanssa muutaman kilometrin päähän uimaan. Nykyään tuosta tulisi lasu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyn vakavasti mitä miehesi tekee kodin hyväksi? Vaadit ruuanlaittoa, mutta onko hänellä muita töitä ollenkaan esim. autonhuolto ja laskujen maksaminen?
Otsikko tosin oli provosoiva, mutta jospa vastaatte toisetkin, mitä miehen töihin kuuluu perheessä?
Meillä miehen töihin kuuluu: iv-koneen suodattimien vaihto paristi vuodessa. Roskien vienti useimmiten. Lapsen vienti ja haku päiväkodista 3x viikossa. Polkupyörien huolto. Auton huollon varaaminen. Puutarhatöissä auttelu niiltä osin kun tarvitsee enemmän voimaa. Satunnaiset pienet nikkarointihommat (isommat tehdään yhdessä). Perheen ruokahuolto suurimmaksi osaksi. Robotti-imurin puhdistus. Vessan pesu joka toinen kerta. Omien vaatteiden vienti pyykkikoriin ja puhtaiden ottaminen pyykkinarulta. Yleisen järjestyksen ylläpito, perus tiskikoneen täyttö ja tyhjennys ym. Pidemmillä matkoilla kuskina oleminen (koska minua alkaa herkästi nukuttaa ratissa).
Laskut tulee e-laskuina joten niitten maksamista ei voi pitää minkäänlaisena työnä, toki molemmat hoitaa ne jotka tulee omalla nimellä. Ja käytännössä kaikki hommat on sellaisia jotka kumpi tahansa voi tarvittaessa hoitaa, minä osaisin kyllä ne iv-koneen suodattimet vaihtaa, varata autolle huollon ja laittaa ruuat, mies osaisi hommata lapsille vaatteet, siivota ja pestä pyykkiä, mutta näissä työnjako on vaan muodostunut tällaiseksi.
Onko tämä viesti vitsi? Jos nyt iv-koneen putsaus ja huollon varaaminen jätetään pois niin luettelit juuri meidän kolmasluokkalaisen kotityöt.
Kuten perheen ruokahuolto pääosin jaa kuskina toiminen tai lapsen vienti ja haku päiväkotiin. Tai auton huollon varaus jne. Melkoinen kolmasluokkalainen kun toisaalta viesti toisensa jälkeen saanut lukea miten kouluikäiset eivät osaa aamiaista tai välipalaa pöytään itse kesäisin.
No kolmasluokkalainen nyt ei voi ajaa autoa, mutta jos voisi, pystyisi tähän samaan.
Onko joka maassa yleistä, että miehiä pidetään vähälahjaisina ja he kieriskelevät siinä ihastuksissaan, kuin kissa auringossa? Vai onko tämän maan antia?
Itse en ilkeäisi olla idiootti missään vielä vaikka 15 vuoden päästä. Ajatelkaa nyt, menette paikkaan, jossa ette osaa toimia, mutta homma ei pyöri, jos tiettyjä asioita ei tee. Kuka jaksaa 15 vuotta kertoa, miten asia pitää tehdä, koska muuten ei vaan homma toimi? Ja siihen vähän raavitaan muina naisina haaraa ja sanotaan, että ukot aina nalkuttaa...
Jämijärvellä oli 13 v poika kai lähtenyt autolla, ulosajo, ensihoidon toimesta sairaalaan, kolmen vammat ovat vakavia. Saiko kenties luvan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjelmaa? Jos sinä olet kotona ohjelmoimassa arkea, niin siinäpä jatkat.
Tuota asiaa olisi kannattanut ajatella viimeistään ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen, kun tilanne paljastui sinulle eikä vasta nyt, kun ovat jo kouluiässä.
Alakouluikäiset lapsetkin osaavat tehdä ruokaa. Ei joka päivä, mutta kysypä lapsilta, mitä ruokaa he haluaisivat tehdä huomenna.
Ai ne huomisen viisi ateriaa? Tässä ketjussa on nyt joku merkillinen hölmö joka luulee että päivässä syödään vain yksi ateria.
Tosiasia on se että koululaisten kesät on ne haastavimmat.
Kun lapset on kotihoidossa ja sitten päivähoidossa, urakka ei ole ollenkaan niin iso.
Pienikin koululainen osaa myös lomalla ottaa jääkaapista jogurttia tai hedelmän ja vaikkapa samoin tehdä voileivän ja juoda vettä tai mehua. Aivan kuten kouluaamuinakin. Tai mitä sitten haluaa aamiaiseksi syödäkin. Ei ole rakettitiedettä ellei ole kasvattamassa seuraavaa toistaitoista sukupolvea.
Aivan, mutta se juuri vaatii sitä suunnittelua, että siellä jääkaapissa ja kaapeissa on mitä ottaa.
Jos lapset on saanut ruokittua jo kouluikään, on tullut tietty tavallinen jääkaapin sisältö eikä sitä joka päivä tarvitse erikseen suunnitella. Ihan samat levitteet, leikkeleet, juomat, jugurtit ym, perustarpeet siellä on ollut kouluvuoden aikanakin. Erikoisuudet sitten ostetaan erikseen ja sillä riskillä, että jäävät syömättä.
No ei ne ruoat itsekseen sinne jääkaappiin päivity.
Vierailija kirjoitti:
Rakas laittaisitko huomenna sitä sun kanaa ja riisiä?
Sun tekemä uunimakkarakin kelpais paremmin kuin hyvin.
---> miehet haluaa selkeää viestintää.
Kulta, keräät paskaiset vaatteet niin ihanasti lattialta, laitat ne koneeseen, rumpuun ja kaappiin, voisitkohan rakas tehdä niin? 😘😘😘
Likapyykkiin kannetut sukatkin käy.
Naiset toivovat selkeää viestintää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyn vakavasti mitä miehesi tekee kodin hyväksi? Vaadit ruuanlaittoa, mutta onko hänellä muita töitä ollenkaan esim. autonhuolto ja laskujen maksaminen?
Otsikko tosin oli provosoiva, mutta jospa vastaatte toisetkin, mitä miehen töihin kuuluu perheessä?
Meillä miehen töihin kuuluu: iv-koneen suodattimien vaihto paristi vuodessa. Roskien vienti useimmiten. Lapsen vienti ja haku päiväkodista 3x viikossa. Polkupyörien huolto. Auton huollon varaaminen. Puutarhatöissä auttelu niiltä osin kun tarvitsee enemmän voimaa. Satunnaiset pienet nikkarointihommat (isommat tehdään yhdessä). Perheen ruokahuolto suurimmaksi osaksi. Robotti-imurin puhdistus. Vessan pesu joka toinen kerta. Omien vaatteiden vienti pyykkikoriin ja puhtaiden ottaminen pyykkinarulta. Yleisen järjestyksen ylläpito, perus tiskikoneen täyttö ja tyhjennys ym. Pidemmillä matkoilla kuskina oleminen (koska minua alkaa herkästi nukuttaa ratissa).
Laskut tulee e-laskuina joten niitten maksamista ei voi pitää minkäänlaisena työnä, toki molemmat hoitaa ne jotka tulee omalla nimellä. Ja käytännössä kaikki hommat on sellaisia jotka kumpi tahansa voi tarvittaessa hoitaa, minä osaisin kyllä ne iv-koneen suodattimet vaihtaa, varata autolle huollon ja laittaa ruuat, mies osaisi hommata lapsille vaatteet, siivota ja pestä pyykkiä, mutta näissä työnjako on vaan muodostunut tällaiseksi.
Onko tämä viesti vitsi? Jos nyt iv-koneen putsaus ja huollon varaaminen jätetään pois niin luettelit juuri meidän kolmasluokkalaisen kotityöt.
Kuten perheen ruokahuolto pääosin jaa kuskina toiminen tai lapsen vienti ja haku päiväkotiin. Tai auton huollon varaus jne. Melkoinen kolmasluokkalainen kun toisaalta viesti toisensa jälkeen saanut lukea miten kouluikäiset eivät osaa aamiaista tai välipalaa pöytään itse kesäisin.
No kolmasluokkalainen nyt ei voi ajaa autoa, mutta jos voisi, pystyisi tähän samaan.
Onko joka maassa yleistä, että miehiä pidetään vähälahjaisina ja he kieriskelevät siinä ihastuksissaan, kuin kissa auringossa? Vai onko tämän maan antia?
Itse en ilkeäisi olla idiootti missään vielä vaikka 15 vuoden päästä. Ajatelkaa nyt, menette paikkaan, jossa ette osaa toimia, mutta homma ei pyöri, jos tiettyjä asioita ei tee. Kuka jaksaa 15 vuotta kertoa, miten asia pitää tehdä, koska muuten ei vaan homma toimi? Ja siihen vähän raavitaan muina naisina haaraa ja sanotaan, että ukot aina nalkuttaa...
Jämijärvellä oli 13 v poika kai lähtenyt autolla, ulosajo, ensihoidon toimesta sairaalaan, kolmen vammat ovat vakavia. Saiko kenties luvan?
Ja liittyy miten tuohon kopioimaasi tekstiin??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten usein teillä pitää autoa huoltaa, kun se huollon varaaminen on luettelemisen arvoinen asia?
Mietin samaa. Miten koiran rokotukset? Lapsen hammaslääkäri? Naisen pillereiden uusimiset? Putkimiehelle soitto? Rippijuhlatilan varaaminen? Kotitöitä? Eli rasti ruutuun, MINÄ tein nämä. Siis yksi puhelu per paikka :D
Jos meinaat järjestää lasten rippijuhlat yhdellä puhelinsoitolla, niin olet kyllä todella varakas. Kaikki muut asiat tuossa vaatii paljon enemmän mitä ajan varaaminen auton huollolle ja ajaminen oikeaan paikkaan oikeaan aikaan.
Lukiko tuossa jossakin kohtaa rippijuhlien järjestäminen? Ei vaan, rippijuhlatilan varaaminen. Yksi puhelu, yksi varaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te valitsette puolisoiksi näitä mieslapsia? Kovasti sitä vaan aina ihmettelee. Omassa lähipiirissäkin useampi mieslapsi ja kaikilla aina puoliso. Mikä niissä vetoaa?
Joskus kai käy niinkin, että seurusteluaikana mies on normaali ja osallistuu kotitöihin. Vuosien mittaan tilanne muuttuu.
Suosittelen ennen vakavampaa suhdetta paneutumaan miehen lapsuudenperheen dynamiikkaan, eli miten siellä toimitaan,miten miehen isä kohtelee vaimoaan ja poikaansa ja äiti poikaansa-sieltä ne mallit periytyy. Jos miehen isä on sovinisti ja siellä on nämä " perinteiset" roolit,niin siihen mies pyrkii. Ja jos äiti passaa poikaa,niin samaa palvelua mies haluaa naisystävän luona,paitsi että naisystävän pitää myös antaa pillua.
Mitä iloa tuosta muka on, kun käytännössä joka paikassa on malli että nainen tekee enemmän kotitöitä. Kai olet nähnyt tilastot? Ne ovat olleet vuosikymmeniä melkein samat. Naiset ovat tapelleet tätä vastaan vuosikymmeniä ja tulokset ovat aika vähäiset. Ja tappelua pitää jatkaa, mutta on typerää uskotella naisille että omilla miesvalinnoilla voisi vaikuttaa siihen, mikä on syöpynyt yhteiskunnan rakenteisiin. Ei tämä ole naisten vika, vaan miesten.
Niin. Miksiköhän sinkkunainen on onnellisin ja tervein,ja seuraavana tulee parisuhteessa oleva mies ja onnettomin on sinkkumies. .Miksiköhän naiset haluaa yleensä sen avioeron ? Miksiköhän naiset ei innostu seurustelusta tai parisuhteesta nykyään? Miksi miehet valittaa kun ei löydy naisseuraa?
Jännä juttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten usein teillä pitää autoa huoltaa, kun se huollon varaaminen on luettelemisen arvoinen asia?
Mietin samaa. Miten koiran rokotukset? Lapsen hammaslääkäri? Naisen pillereiden uusimiset? Putkimiehelle soitto? Rippijuhlatilan varaaminen? Kotitöitä? Eli rasti ruutuun, MINÄ tein nämä. Siis yksi puhelu per paikka :D
Jos meinaat järjestää lasten rippijuhlat yhdellä puhelinsoitolla, niin olet kyllä todella varakas. Kaikki muut asiat tuossa vaatii paljon enemmän mitä ajan varaaminen auton huollolle ja ajaminen oikeaan paikkaan oikeaan aikaan.
Lukiko tuossa jossakin kohtaa rippijuhlien järjestäminen? Ei vaan, rippijuhlatilan varaaminen. Yksi puhelu, yksi varaus.
Miehen logiikkaa- riittää kun varaa tilan, tarjoilut,kutsut yms ilmestyvät sinne automaattisesti XD
massimies kirjoitti:
Nykynaiset laiskoja vätyksiä ilmankos miehiä ei enää kiinnosta pariutua
Totta. Miehet ovat niin riuskoja. Ihan kuin ennen. Napakan miehen on vaikea löytää kunnollista puolisoa.
Autoremontti = soitto huoltoon
Talon rakennus = *klik* *klik* paketti tilattu
Ruohonleikkuu = maha kasvaa, robotti hyrrää
Ruuan hankinta = soitto pitseriaan
Paha loukkaantuminen (sirkkeliin jäänti tmv.) = vaimo sanoi rumasti *sniff*
Lasten kasvatus. Pitäisikö aina olla tekemistä? Mitä jos ihan piknik rannalle, lautapelejä ym
Ei lapset paljoa vaadi. Usein vanhemmat on niitä jotka haluaa että kesäloman pitäisi olla jotain ihmeellistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mies on oikeassa, paska mies, mikset lopeta kokkaamista tai laita miestä pihalle? Siksi se siellä roikkuu ilmaisen ruokahuollon piirissä ja vittuilee, kun ruoka ilmestyy joka tapauksessa nenän eteen. Lapset voi ruokkia ilman että ruokkii samalla mieslasta.
No perheen tulot eivät tuolloin puolitu, vaan mies tienaa edelleen enemmän ja nainen joutuu lasten kanssa kerrostalokaksioon huonolle alueelle. Samalla menee autoetu ja talonmies. Ero ei ole naiselle taloudellisesti kannattava vaihtoehto.
Äiti on äitiyslomalla ja hoitovapaalla,ja tekee lyhyempää työpäivää,jotta lapset tulee hoidettua. Äiti maksaa kaikki lapsen kulut ja puolet ruokanenoista, iskä kartuttaa omaisuuttaan, autoa ja taloa. Parisuhde on taloudellisesti naisille huono diili, aina. Eron sattuessa vastuu lapsista jää 99% äidille ja kasvatusvastuu, ja ne elarit kattaa vain murto-osan siitä, mitä lasten kasvattaminen aikuisiksi maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Lasten kasvatus. Pitäisikö aina olla tekemistä? Mitä jos ihan piknik rannalle, lautapelejä ym
Ei lapset paljoa vaadi. Usein vanhemmat on niitä jotka haluaa että kesäloman pitäisi olla jotain ihmeellistä
Ei niin. Mitä nyt lapset pitää ruokkia,vaatettaa,ja niiden turvallisuudesta huolehtia. Muutenhan ne voi jättää keskenään selviytymään.....eikun.
Sori, vähän ohi aiheen taas. Mutta meille sopii ihan hyvin se, että mä käyn kaupassa ja teen ruuat, vaikka se välillä ärsyttääkin kun kauppa on lähempänä miehen työpaikkaa ja mä joudun sitten koukkaa 20km. Mutta jotenkin ruuan suhteen oon ite niin nirso, etten vaan pysty syömään niitä tuotteita mitä mies ostaa eikä se kyllä ruokaakaan osaa tehdä vaikka miten neuvois. Toki sitten vastapainoksi mies siivoo lähes aina (kerran viikossa), koska mä en siitä tykkää ja sitten muut kotityöt tehdään yhdessä.
Tietty noi asiat ei toimi, jos kaikki hommat kasaantuu yhden kontolle. Mun mielestä on ihan turhaa alkaa paapomaan toista kuin pikkulasta, kyllä aikuisen ihmisen pitää tajuta ne asiat itekin.
Vierailija kirjoitti:
Sori, vähän ohi aiheen taas. Mutta meille sopii ihan hyvin se, että mä käyn kaupassa ja teen ruuat, vaikka se välillä ärsyttääkin kun kauppa on lähempänä miehen työpaikkaa ja mä joudun sitten koukkaa 20km. Mutta jotenkin ruuan suhteen oon ite niin nirso, etten vaan pysty syömään niitä tuotteita mitä mies ostaa eikä se kyllä ruokaakaan osaa tehdä vaikka miten neuvois. Toki sitten vastapainoksi mies siivoo lähes aina (kerran viikossa), koska mä en siitä tykkää ja sitten muut kotityöt tehdään yhdessä.
Tietty noi asiat ei toimi, jos kaikki hommat kasaantuu yhden kontolle. Mun mielestä on ihan turhaa alkaa paapomaan toista kuin pikkulasta, kyllä aikuisen ihmisen pitää tajuta ne asiat itekin.
Mies on ovela kun on saanut sinut vastaamaan ruokahuollosta:) ,kun ei onnistu ostamaan sellaisia elintarvikkeita,mitkä sulle käy. Kummasti ne miehet osaa sieltä kaupasta ostaa ne tietyt erikoisoluet ja tietyt grillimakkarat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä koska olen eri henkilö kun tuo joka ne luetteli eikä meillä edes autoa. Ihmettelin vain kun hänelle vastattiin että ne kaikki luetellut ovat tasoa jotka heidän kolmasluokkalainen osaa tehdä sujuvasti. Siis ajaa autoa matkoilla tai tilata sille huollon tai hoitaa lasten päiväkotiin viennit yms. Listahan oli pitkä mitkä tältä superkolmasluokkalaiselta muka onnistui näppärästi. Joku järki pitäisi olla valehtelussakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheen sivusta mutta nauroin tuota uutista lukiessani kuten nykyään joka kerta kun alaikäiselle tai juopolle tai heidän kyytiin nousseille käy huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjelmaa? Jos sinä olet kotona ohjelmoimassa arkea, niin siinäpä jatkat.
Tuota asiaa olisi kannattanut ajatella viimeistään ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen, kun tilanne paljastui sinulle eikä vasta nyt, kun ovat jo kouluiässä.
Alakouluikäiset lapsetkin osaavat tehdä ruokaa. Ei joka päivä, mutta kysypä lapsilta, mitä ruokaa he haluaisivat tehdä huomenna.
Ai ne huomisen viisi ateriaa? Tässä ketjussa on nyt joku merkillinen hölmö joka luulee että päivässä syödään vain yksi ateria.
Tosiasia on se että koululaisten kesät on ne haastavimmat.
Kun lapset on kotihoidossa ja sitten päivähoidossa, urakka ei ole ollenkaan niin iso.
Pienikin koululainen osaa myös lomalla ottaa jääkaapista jogurttia tai hedelmän ja vaikkapa samoin tehdä voileivän ja juoda vettä tai mehua. Aivan kuten kouluaamuinakin. Tai mitä sitten haluaa aamiaiseksi syödäkin. Ei ole rakettitiedettä ellei ole kasvattamassa seuraavaa toistaitoista sukupolvea.
Aivan, mutta se juuri vaatii sitä suunnittelua, että siellä jääkaapissa ja kaapeissa on mitä ottaa.
Jos lapset on saanut ruokittua jo kouluikään, on tullut tietty tavallinen jääkaapin sisältö eikä sitä joka päivä tarvitse erikseen suunnitella. Ihan samat levitteet, leikkeleet, juomat, jugurtit ym, perustarpeet siellä on ollut kouluvuoden aikanakin. Erikoisuudet sitten ostetaan erikseen ja sillä riskillä, että jäävät syömättä.
No ei ne ruoat itsekseen sinne jääkaappiin päivity.
Prismassa tilauspohja valmiina aiemmista tilauksista ja pari klikkausta ja tulee kotiovelle. Lapsikin osaa mutta ei keskimääräinen palstamamma jankkauksesta päätellen.
Nykylapsille täytyy aina olla aikamoinen ohjelmatoimistoagentti. Ennen lapset itse joutuivat keksimään omatoimisesti tekemistä.