Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ville Merinen murtui kyyneliin täysistunnossa? Mitä tämä on?

Vierailija
22.06.2023 |

Onko mies oikeassa paikassa. Eihän eduskuntatyö voi olla semmoista ettei voi puhua tai heittää välihuutoja. Vaikkakin tuon "yhden"(?) välihuudot tuntuvat mauttomilta.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009675562.html

Kommentit (280)

Vierailija
181/280 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole terve ihminen eikä todellakaan kuulu Eduskuntaan!

Lähetin hänelle sähköpostia asiasta.

Eduskuntaan kuuluvat ne, jotka sinne eduskuntavaaleissa valitaan. Varmaan harmillista, kun perustuslaki ajaa tässä asiassa oikein sähköpostilla ilmaistun mielipiteesi yli vaikka reippaasti annoit diagnoosinkin samassa. Voi että.

Vierailija
182/280 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-täällä on kivoja ihmisiä, perussuomalaistenkin Rostila on niin kiva-🤦🏼

Alakoululaisen puhetta tuommoinen. Aivan kyvytön vastuulliseen kansan edustamiseen

Miksi nimesi vain tämän yhden henkilön?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/280 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni ville ei mennyt tuonne hoitamaan kansalaisten asioita vaan kolleegojensa mielenterveyttä. Näin ainakin ymmärsin kun luin muutaman hänen postauksistaan. Tuli heti mieleen, että onko tämä ihminen nyt ihan ymmärtänyt sen tehtävänkuvansa.

Mitäköhän postauksia olet lukenut? Tarkoitatko kollegoilla psykoterapeutteja vai kansanedustajia?

Olen seurannut Villeä pidempään somessa, ja hänen tarkoituksensa on nimenomaan ollut pyrkiä eduskuntaan korjaamaan mielenterveyden hoitoon liittyvien ongelmia. Hän on halunnut edistää mm. psykoterapeuttikoulutuksen maksuttomuutta (mikä johtaa siihen, että useammalla on resursseja opiskella psykoterapeutiksi, mikä taas johtaa siihen, että psykoterapeutteja on enemmän ja ihmiset pääsevät psykoterapiaan helpommin ja nopeammin), nopeampaa hoitoonpääsyä ja tehokkaita matalan kynnyksen mielenterveyspalveluja.

Btw se että koulutus saataisiin maksuttomksi ei tarkoita että saataisiin paljon HYVIÄ terapeutteja. Eniten pitäisi keskittyä siihen että hoidon taso on todellista laadukasta kunnon psykoterapiaa eikä siihen että mhdollisimman nopeesti vaan paljon lössiä alalle. Jos pääsee helposti ja nopeasti tehottomaan terapiaan on huonompi kuin jonottaa hyvää terapeuttia. Alalle täytyy saada laadukas valvonta ja kunnon seulat. Ilmaiseen koulutykseen hakeutuu isompi prosentti niitä häiriintyneitä puoskareitakin sitten.

Tästä samaa mieltä, että tasoa pitää olla. Mutta jos nyt kuitenkin itsestäänselvästi esimerkiksi lääkäriksi (myös psykiatriksi), opettajaksi, poliisiksi, psykologiksi ja papiksi voi opiskella ilman että itse opiskelu maksaa, niin jännä jos juuri psykoterapeuttien tasosta pitäisi huolehtia sillä että opiskelu maksaa kymmeniä tuhansia euroja.

Psykoterapeutti ei ole verrattavissa mihinkään noista edellisistä ammateista. Pitkän terapiasuhteen aikana terapeutilla on käsissä koko ihmisen mielenterveys, elämä ja tulevaisuus. Psyyke on hauras, etenkin ylläriylläri niillä potilailla. Terapiasuhteessa työstetään ihmisen lapsenomaisia ja tiedostattomia puolia, vakavia traumoja uudessa turvallisessa suhteessa. Ei ole kyse mistään normaalista syvällisten juttelusta, self help vinkeistä tai huolien purkamisesta. Terapeutin työ vaatii aivan erityistä lahjakkuutta ja herkkyyttä. Jo nytkin olemassa olevista terapeuteista kaikki eivät ole tehtäväänsä sopivia. Kaikki häiriintyneet puoskarit on erikseen mutta ihan hyvääkin tarkoittavat tyypit on onnistuneet esim istuttamaan potilaaseensa valemuistoja tai saavat aikaan muuta vahinkoa.

Vaikka psykiatri toimii työssään samojen asioiden äärellä niin hänkin tekee vain diagnoosit, ei työstetä asioita samalla tavalla. Ja täytyisi pystyä empatiaan mutta myös tunnistaa ja nähdä läpi pahimpienkim pershäiriöisten manipuloinnit jne.

Tämä on tosi laaja aihe josta voisi korjoittaa pitkäänkin.

En tiedä sitten miten sitten ratkaistaisiin että saadaan hyviä ihmisiä alalle. Nythän tuo kymppitonnien maksu osittain eriarvoistaa mutta toisaalta seuloo työhön ihmisiä joilla on todella motivaatiota panostaa paljonkin omia resursseja. Lisäksi seuloo alalle ihmisiä joilla on pohjalla jo pitempi kokemus psykologin, sairaanhoitajan jne työssä mikä on hyvä asia. Terapeutin on hyvä olla ihminen jolla on alla vahva pohja niin oman työn ja yleisen elämän kokemuksen alueella.

Terapeutista ei voi tulla ammatti johon päädytään kun ajaudutaan yliopistokurssille ajatuksella siis oon aina tykänny kuunnella ihmisii ja vois oppia itsestäkin siinä samalla.

Toki suuntauskin vaikuttaa että mitä terapeutilta vaaditaan.

Btw Villehän on psykodynaaminen terapeutti koulutukseltaan mutta ei todellakaan toteuta ammattiaan siten mitä dynaaminen terapia yleensä/ teorioiden mukaan tarkoittaa. Yleensähän dynaamisessa/analyyttisessa terapiassa peruspilarina on että terapeutti on potilaalle täysin neutraali hahmo josta tämä ei tiedä mitään. Tällä tavalla terapiasuhteeseen tuodut asiat, olettamukset ja reaktiot on aina potilaasta itsestään lähtöisin ja siten päästään tutkimaan potilaan tiedostamattomia puolia ja terapiassa syntyy vahva transferenssikokemus joka on keskeisin työkalu hoitosuhteessa.

Villehän jakaa somessa perheensä, avoimet suhteensa ja kaikkea muutakin joten jo tämä kertoo ettei itse vedä terapiaansa samanlaisella syvällisellä tasolla.

Ja eipä siinä mitään, voihan sitä noinkin tehdä ja moni saattaa hänenkin terapiastaan hyötyä. Mutta Ville saattaa antaa suurelle yleisölle terapiasta vähän vääränlaisen kuvan ja en todellakaan pitäisi Villeä minään Suomen terapia-alan ja mielenterveyden huippuosaajana. Aiheeseen saataisiin satavarmasti koulutetumpiakin ja näkemyksellisempiä mielipiteitä.

Hän tuottaa someen nopeaa, helppoa ja erityisesti nuoriin uppoavaa viihdyttävää ja miellyttävää sisältöä. Minusta Ville on enemmän semmoinen somen turvahahmo, etenkin nuorille ja osannut kasvattaa ympärilleen seuraajia. Tämä ei tee miehestä välttämättä Suomen pätevintä ihmistä ratkomaan mielenterveyskysymyksiä.

Vierailija
184/280 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa puhuja pöntössä ja ahdisti ja itkua. Oisko terapian paikka. 

Vierailija
185/280 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypin omalla Twitter tilillä myöntää käyneensä terapiassa.

No tottakai on käynyt. Hän on työkseen psykoterapeutti, koulutukseen KUULUU omahoito/oma psykoterapia. Terapeutin täytyy työstää itsensä ja omat asiansa ja myös kokea miltä se terapiaasetelma tuntuu potilaan näkökulmasta. Tietenkään omahoitokaan ei sinänsä takaa mitään, terapeutti voi silti olla narsisti tai mitä vaan mutta yleensä oma läpikäyty terapia on hyvä merkki ja aika ehdoton vaatimus että voi päästä hääräilemään toisten mielenterveyden alueelle.

Ylipäätänsä terapiassa käyminen on terve merkki, siinä ollaan valmiita työstämään itseään. Masennus tai muukaan ns. häiriö ei myöskään ole mikään hullun leima. Hulluimpia on ne jotka ei terapiaan koska hakeudu ja ne on niitä jotka terapian tarvetta muiden ihmisten elämissä aiheuttaa.

Ei tuo kyllä ole riittävästi käynyt siellä terapiassa. Valitettavasti.

Hän on käynyt satoja tunteja terapiassa. On käynyt psykoanalyyttisen terapian NELJÄ kertaa viikossa. Toki sinähän nyt haluat vaan olla ilkeä.

Onko tämä sinun mielestäsi joku saavutus vai mikä?

Jotkut ovat käyneet terapiassa 10, 20, yli 20 vuotta. Antaako tämä sinun mielestäsi hyvän kuvan terapiasta?

Minun silmiini näyttää siltä että touhu ei näiden kohdalla syystä tai toisesta toimi.

Olen eri mutta sanon silti. Sinulla on vähän erkoinen asenne? Analyyttinen terapia toteutetaan neljästi viikossa, niin se vaan menee, eipä siinä ole mistään saavutuksista kyse.

Ja kyllä jos joku tarvitsee 10 vuotta terapiaa niin sitten tarvitsee ja käy. Antaa ihan hyvän kuvan terapiasta. Ei aina nopeat ja helpot ratkaisut ole mahdollisia ja jotkut ihmiset ovat myös ihan vaan kiinnostuneita tutkimaan itseään syvällisesti.

Tunnen esim ihmisen jonka toinen vanhempi kuoli tämän teini-iässä ja toinen ei surun ja ongelmiensa vuoksi pystynyt huolehtimaan kunnolla. Kävi sieltä teini-iästä parikymppiseen asti terapiassa tiiviisti 10 vuotta. Ja todellakin oli hyvä asia ja erittäin hyvin toimi. Joillakin on vaikeita traumakokemuksia ja etenkin persoonallisuushäiriöiden työstäminen voi heittämällä viedä juurikin 10 vuotta.

Vaikka sinun silmiisi näyttäisikin toimimattomalta niin voi hyvinkin toimia. Ei kukaan voi ulkoapäin arvioida tällaista. Onhan sitä tietty toimimattomiakim terapioita, eipä siinä, mutta onneks ei tarvi niitä ite miettiä.

Vierailija
186/280 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni ville ei mennyt tuonne hoitamaan kansalaisten asioita vaan kolleegojensa mielenterveyttä. Näin ainakin ymmärsin kun luin muutaman hänen postauksistaan. Tuli heti mieleen, että onko tämä ihminen nyt ihan ymmärtänyt sen tehtävänkuvansa.

Mitäköhän postauksia olet lukenut? Tarkoitatko kollegoilla psykoterapeutteja vai kansanedustajia?

Olen seurannut Villeä pidempään somessa, ja hänen tarkoituksensa on nimenomaan ollut pyrkiä eduskuntaan korjaamaan mielenterveyden hoitoon liittyvien ongelmia. Hän on halunnut edistää mm. psykoterapeuttikoulutuksen maksuttomuutta (mikä johtaa siihen, että useammalla on resursseja opiskella psykoterapeutiksi, mikä taas johtaa siihen, että psykoterapeutteja on enemmän ja ihmiset pääsevät psykoterapiaan helpommin ja nopeammin), nopeampaa hoitoonpääsyä ja tehokkaita matalan kynnyksen mielenterveyspalveluja.

Btw se että koulutus saataisiin maksuttomksi ei tarkoita että saataisiin paljon HYVIÄ terapeutteja. Eniten pitäisi keskittyä siihen että hoidon taso on todellista laadukasta kunnon psykoterapiaa eikä siihen että mhdollisimman nopeesti vaan paljon lössiä alalle. Jos pääsee helposti ja nopeasti tehottomaan terapiaan on huonompi kuin jonottaa hyvää terapeuttia. Alalle täytyy saada laadukas valvonta ja kunnon seulat. Ilmaiseen koulutykseen hakeutuu isompi prosentti niitä häiriintyneitä puoskareitakin sitten.

Tästä samaa mieltä, että tasoa pitää olla. Mutta jos nyt kuitenkin itsestäänselvästi esimerkiksi lääkäriksi (myös psykiatriksi), opettajaksi, poliisiksi, psykologiksi ja papiksi voi opiskella ilman että itse opiskelu maksaa, niin jännä jos juuri psykoterapeuttien tasosta pitäisi huolehtia sillä että opiskelu maksaa kymmeniä tuhansia euroja.

Ei ole yhtään jännä, nuo luetellut ammatit ei ole yhtään sama kuin psykoterapeutti. Vaikka nuo on ihmisläheisiä ammatteja niin missään muussa työssä ei kohdata ihmistä niin syvällisesti kuin psykoterapeutin tai käsitellä samoja asioita.

Vierailija
187/280 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-täällä on kivoja ihmisiä, perussuomalaistenkin Rostila on niin kiva-🤦🏼

Alakoululaisen puhetta tuommoinen. Aivan kyvytön vastuulliseen kansan edustamiseen

Miksi nimesi vain tämän yhden henkilön?

No jos Rostila on ainoo kiva?🤣

Mutta joo tosta osiosta tuli ihan jotkut omat teiniaikojen tunteelliset draamailut mieleen.

Vierailija
188/280 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villen äiti menee eduskuntaan ja sanoo, ettei ketään saa kiusata. Sitten kaikki on hyvin ja ollaan taas kavereita. Problem solved.

Vierailija
189/280 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, nyt nauratti kyllä, kun katsoin tuon PUHEEN. Olen niin empattinen.

Vierailija
190/280 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin mun mielestä tommonen itkeminen säki oot Rostila niin kiva ihminen kuulostaa enemmän joltakin kansanedustajien kostean saunaillan avautumiselta useamman kaljan jälkeen eikä miltään täysistunnon asialta?

Vierailija
191/280 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merinen on mestarimanipuloija ja kansa seuraa kuin lammaslauma ja ihailee tätä "rohkeutta"

Mitä rohkeaa on mennä politiikkaan puhumaan itsestään ja hakemaan huomiota. Hänen tehtävä on ajaa kansan asiaa, ei omaansa. Jätkä menee tekemään tiktokkia puhujan pönttöön ja siten, että empatiapisteet on taattu.

Ei hän videoissaan aja muiden asiaa, aina minä minä, musta tuntuu edellä. Liveissään ei edes kuuntele muita terpaeutteja tai anna heidän puhua rauhassa.

Eikö ihmiset näe tämän esittämisen läpi. Ville puhunut kuinka asiakkaat ihastuneet häneen jne. ei oikea terapeutti tuo julkisuuteen tuollaisia asioita.

Politiikassa ei olla aina samaa mieltä, ei se ole kiusaamista vaan politiikkaa jonka aikuisen pitää kestää ja ajaa kansan asioita.

Vierailija
192/280 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan herkilläkin olla oma edustajansa.

Vierailija
193/280 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homohan se on. Miehet ei itke. Näkee jo pinkistä paidasta että niitä poikia

Haluan korostaa, että stereotypiat ja sukupuoliroolit eivät ole ehdottomia tai yleispäteviä. Jokainen yksilö, oli hän sitten mies tai nainen, voi kokea tunteita ja ilmaista niitä omalla tavallaan. Itku on normaali ja terve tapa ilmaista tunteita, eikä sukupuoli määrittele kenenkään kykyä tai oikeutta itkeä. On tärkeää kunnioittaa ja hyväksyä jokaisen yksilön tunteiden monimuotoisuus ja ilmaisutapa.

Stereotyypit eivät heijasta todellisuutta, ja jokaisella yksilöllä on oikeus olla oma itsensä ilman sukupuoleen perustuvia rajoituksia tai ennakkoluuloja. Tunteiden ilmaiseminen ja niiden käsittely on osa inhimillistä kokemusta, ja jokaisella tulisi olla oikeus ilmaista tunteensa turvallisessa ympäristössä.

Vierailija
194/280 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen herkkä mutta tämä ei edusta minua. Minusta on outoa jos tämmöinen oman shown järjestäminen nähdään jonain rohkeana herkän sankaritekona

Vierailija
195/280 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen herkkä mutta tämä ei edusta minua. Minusta on outoa jos tämmöinen oman shown järjestäminen nähdään jonain rohkeana herkän sankaritekona

Tainosiis onhan tuo villenkin homma herkkyyttä omalla tavallaan. Herkkyydellä voi tarkoittaa oikeastaan mitä vaan hyvässä tai pahassa

Vierailija
196/280 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merinen on mestarimanipuloija ja kansa seuraa kuin lammaslauma ja ihailee tätä "rohkeutta"

Mitä rohkeaa on mennä politiikkaan puhumaan itsestään ja hakemaan huomiota. Hänen tehtävä on ajaa kansan asiaa, ei omaansa. Jätkä menee tekemään tiktokkia puhujan pönttöön ja siten, että empatiapisteet on taattu.

Ei hän videoissaan aja muiden asiaa, aina minä minä, musta tuntuu edellä. Liveissään ei edes kuuntele muita terpaeutteja tai anna heidän puhua rauhassa.

Eikö ihmiset näe tämän esittämisen läpi. Ville puhunut kuinka asiakkaat ihastuneet häneen jne. ei oikea terapeutti tuo julkisuuteen tuollaisia asioita.

Politiikassa ei olla aina samaa mieltä, ei se ole kiusaamista vaan politiikkaa jonka aikuisen pitää kestää ja ajaa kansan asioita.

No tuo asiakkaiden ihastuminen terapeuttiin on kyllä niin yleinen ilmiö ja enemmän sääntö kuin poikkeus että ei tuon sanomisella ole sinänsä tuonut mitään asiakkaan yksityistä julki. Samanlainen itsestäänselvyys kuin sanoisi vaikka että olen hoitanut masennuspotilaita, asiakkaat on joskus suuttuneet minulle jne.

Vierailija
197/280 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merinen piti huolen, että sai heti sitä mitä meni tuonne hakemaan.

Huomiota, palstatilaa ja lisää seuraajia.

Meinasikohan ihan töitäkin tehdä ja kansalaisten asioita hoitaa. Vai omia tiktok vidoitaan.

Vierailija
198/280 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta ihastumisasiasta ja siitä puhumisesta olen eri mieltä. Siitä puhutaan psykoterapeuttien toimesta hyvinkin yleisesti, koska ilmiö on yleinen ja tavallinen psykoterapiassa. Paljon turvattomuutta kokeneilla, traumatisoituneilla ihmisillä aktivoituu herkästi ihastumisen tunne psykoterapiassa, kun kohtaa välittämistä ja empatiaa. Ilmiöstä on puhunut täysin asiakeskeisesti, mitenkään itseään korostamatta mm. psykoterapeutti ja professori Dr. Honda, jolla on pitkä ura takana.

Politiikassa ei tietenkään tarvitse olla samaa mieltä. Eihän me silloin elettäisi demokratiassa, jos eriäviä mielipiteitä ei saisi ilmaista. Käytöstavat on silti osattava. Voisko sitä omaa puheenvuoroa siis odottaa, eikä huudella päälle, kun joku puhuu. Eihän siitä oikeasti tule mitään, jos aikuiset ei osaa odottaa vuoroaan.

Vierailija
199/280 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä uusi kansanedustaja Ville ei ymmärrä politiikasta mitään eikä näköjään terapeutin työstäkään. Muut kansanedustajat ovat ottaneet töistänsä kiinni varsinkin muutama nuori edustaja. Puhuivat järjeväsi suomen tilasta. Tämä Ville meni puhumaan ja itkemään itsestään ja kuinka raskasta on olla eduskunnassa. MITÄ? Nyt äkkiä saikulle ja pois tuolta, puhemies tarttui jo puhelimeen kesken hänen puheen, miksiköhän?

Nyt sitten vielä itkee kun saanut järkyttävää vihapostia Till Lindemannin faneilta kun arvostelut herran puuhia. Nyt tulee vielä esille somessa et olen lopettanut juomisen.

On miehellä hinku olla esillä, voi raukka.

Vierailija
200/280 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu raukka eduskuntaan