Vastatkaa oikeistlaiset, onko oikein että Suomen ylivelkaisuus maksatetaan vain köyhillä?
Ei minun mielestä ole oikein. Moni näistä joilta leikataan 500-1000€/ kk, käyvät töissä! Kuinka moni suostuisi vastaaviin palkan alennuksiin?
Kommentit (343)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä rehelliset täyspäiväisesti työssä käyvät ihmiset pitäisi laittaa maksumiehiksi, jotta tietyt voivat toteuttaa elämän filosofiaansa ja elää toisten kustannuksella? Ottakaa nyt kerrankin elämänne haltuun ja yrittäkää elää kuten NORMAALIT KUNNON KANSALAISET. Minä raadan 7,5h päivässä, jotta pääsisin eläkkeelle ennen terveyden pettämistä, ja tämän sijaan mun pitäisi kustantaa näiden lusmujen elämää rahoillani? Ei kiitos, jokainen on vastuussa itsestään.
Olet kyllä melkoinen paskanjauhaja. Sitäpaitsi 7,5 tunnin työpäivä ei ole raatamista. Sinä et vain sitä tiedä. Etkä sinä täällä kenenkään elämistä kustanna. Olet vain tyypillinen suomalainen valittaja, joka kuvittelee olevansa huono-osaista parempi. Toivottavasti sinulle käy huonosti ja joudut muiden armoille.
Vierailija kirjoitti:
Mua huvittaa nämä "mene töihin" huutelijat. Entä kun niitä oman alan työpaikkoja ei yksinkertaisesti ole? Itse olen teatteri-ilmaisun ohjaaja, ja viimeisen 10 vuoden aikana todellakin ollut vain joitain huonosti palkattuja silpputöitä, jotka nekin hirveän projektin ja verkostoitumisen kautta. Vuosien varrella olen paljon tehnyt palkatonta oman alan töitä, kun yksinkertaisesti ei ole ollut palkkatyötä tarjolla.
Sitten pitää mennä töihin toiselle alalle, jos omalla alalle ei mitään ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä rehelliset täyspäiväisesti työssä käyvät ihmiset pitäisi laittaa maksumiehiksi, jotta tietyt voivat toteuttaa elämän filosofiaansa ja elää toisten kustannuksella? Ottakaa nyt kerrankin elämänne haltuun ja yrittäkää elää kuten NORMAALIT KUNNON KANSALAISET. Minä raadan 7,5h päivässä, jotta pääsisin eläkkeelle ennen terveyden pettämistä, ja tämän sijaan mun pitäisi kustantaa näiden lusmujen elämää rahoillani? Ei kiitos, jokainen on vastuussa itsestään.
Olet kyllä melkoinen paskanjauhaja. Sitäpaitsi 7,5 tunnin työpäivä ei ole raatamista. Sinä et vain sitä tiedä. Etkä sinä täällä kenenkään elämistä kustanna. Olet vain tyypillinen suomalainen valittaja, joka kuvittelee olevansa huono-osaista parempi. Toivottavasti sinulle käy huonosti ja joudut muiden armoille.
Jatka vaan itkemistä ja totuuden vääristämistä. Jos mulle käy huonosti niin en todellakaan jää tänne ruikuttamaan muiden vaivoiksi. Käväisen piritorilla ja ostan 1. ja viimeisen kerran tavaraa ja vaihdan hiippakuntaa. Joillakin on meistä munaakin.
Köyhillä on keino tehdä jotakin valtion hyväksi, kun he voivat mennä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Suomen valtio rahoittaa menonsa veroilla jotka kerätään kaikilta muilta kuin pienituloisilta.
Kysyn sinulta että onko oikein rahoittaa pienituloisia muiden tuloilla?
On tietysti, jos yritykset eivät halua maksaa palkkaa jolla elää. Tai ylipäätään ottaa töihin. Ihmisellä on oikeus saada peruselatus, ihmisarvoinen elämä. Näin sanoo perustuslaki ja kun ainakin muodollisesti asutaan sivistysvaltiossa (vaikka tällä palstalla sitä ei huomaakaan) niin on moraalisesti oikeus peruselatukseen. Veikkaan että Amnestyllakin on mielipide asiasta. Moni on ennen työttömyyttään maksellut veroeuroja yhteiseen kassaan, miksi nyt ei olisi niihin oikeutettu koska yritykset kieltäytyvät työllistämästä. Miksi haukut väärää puuta eli työtöntä? Kohdista vihasi oikeaan suuntaan eli työnantajiin. Miksi eivät ota töihin?
Köyhätkin maksavat veroja. Ihan joka ostoksestaan.
Jos palkasta lähtee tuhansia verona joka kk, jää siitä käteenkin niin paljon, ettei paranisi valittaa. Ja rikkaatkin hyötyvät verovaroin ylläpidetystä yhteiskunnasta ja sen palveluista.
Köyhät saa keppiä, rikkaat helpotuksia. Arvovalintoja. Ei ole oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatka vaan itkemistä ja totuuden vääristämistä. Jos mulle käy huonosti niin en todellakaan jää tänne ruikuttamaan muiden vaivoiksi. Käväisen piritorilla ja ostan 1. ja viimeisen kerran tavaraa ja vaihdan hiippakuntaa. Joillakin on meistä munaakin.
Tee se jo nyt, olet hyödytön uhriutuja.
Vierailija kirjoitti:
Yritykset ovat ainoa taho jotka kykenevät tämän työttömyysongelman (mikäli se edes on ongelma, kun työllisyys on erittäin hyvällä tasolla) ratkaisemaan. Miksi syy on aina työttömän eikä koskaan yrittäjien vaikka hehän sen päättävät palkkaavatko ketään? Mihinkään töihin ei voi vain mennä.
Vierailija kirjoitti:
Mua huvittaa nämä "mene töihin" huutelijat. Entä kun niitä oman alan työpaikkoja ei yksinkertaisesti ole? Itse olen teatteri-ilmaisun ohjaaja, ja viimeisen 10 vuoden aikana todellakin ollut vain joitain huonosti palkattuja silpputöitä, jotka nekin hirveän projektin ja verkostoitumisen kautta. Vuosien varrella olen paljon tehnyt palkatonta oman alan töitä, kun yksinkertaisesti ei ole ollut palkkatyötä tarjolla.
Kouluttaudu nyt jumalauta toiselle alalle.Jos ei ole oman alan töitä,niin lusikka kauniiseen käteen.10 vuotta,olishan siinä jo ehtinyt kouluttaua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen kuvittelet tässä maassa maksavan veroja eniten? Pienituloisimpienko? Mieti uudelleen.
Suhteessa tuloihinsa pienituloiset maksavat eniten veroja. Perustarpeisiin ei enää jää rahaa. Suurituloiset maksavat paljon, koska heillä on siihen varaa.
Eivätkä maksa. Meillä on progressiivinen verotus ja se tarkoittaa että kun tulot nousee niistä maksetaan suhteessa enemmän veroja. 10000 euron vuosituloilla maksetaan veroja 0%. 24000 euron tuloilla maksetaan joku 15% veroja ja kun tulot on 45000 euroa veroihin menee suunnilleen puolet tuloista.
Tiiätkö kun muitakin veroja on kuin tuloverot? Verokertymää saadaan yhä enenävässä määrin välillisistä veroista, jotka ovat tasaveroja. Ja pääomatuloverot ovat tasaveroja myös. Joku pelkän tuloveron progressio ei isossa kuvassa ole yhtään niin tasaava kuin kuvittelet.
Näkemysasia. En ole edes rikas mutta se että saa vãhemmän lähes-vastikkeetonta rahaa (työnhakuehdon täyttämiseen riittää "sossu pakotti hakemaan"- työhakemusten laittaminen) ei minusta ole sitã että heillä maksatettaisiin mitään.
Enemmän saisi ottaa vielä vanhoilta ja sairailta. Maksettiinhan me terveet omilla elämillämme heidän suojelutoimensa. Nyt on takaisinmaksun aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritykset ovat ainoa taho jotka kykenevät tämän työttömyysongelman (mikäli se edes on ongelma, kun työllisyys on erittäin hyvällä tasolla) ratkaisemaan. Miksi syy on aina työttömän eikä koskaan yrittäjien vaikka hehän sen päättävät palkkaavatko ketään? Mihinkään töihin ei voi vain mennä.
Tee niin kuin moni muukin,ala yrittäjäksi,jos osaamista on.Miksi aina jonkun toisen pitää olla yrittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Yrityksillä on se valta poistaa työttömyys vaikka kokonaan ja tilittää miljoonia veroeuroja valtiolle. Miksi he eivät tee sitä? He ylläpitävät massatyöttömyyttä ja heidän hyvinpalkatut työntekijänsä maksavat työttömien elatuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouluttaudu nyt jumalauta toiselle alalle.Jos ei ole oman alan töitä,niin lusikka kauniiseen käteen.10 vuotta,olishan siinä jo ehtinyt kouluttaua.
Ja siinä auttaakin hallitus leikkaamalla opiskelijoiden asumistukea, poistamalla aikuiskoulutustuen ja ehdottelemalla lukukausimaksuja suomalaisille
Toimeentulotuen asumisosaankin halutaan omavastuuta, vaikka tuen ehto on tulottomuus ja omaisuudettomuus. Kafkalaista menoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansaa viedään kuin pässejä narussa ja eivät huomaa metsää puilta.
Esimerkki 1:
Keskustan vaatima sote uudistus 21 uutta sote hallintoaluetta kun alueita olisi pitänyt perustaa 5-7 jolloin terveydenhoito henkilökunta olisi riittänyt paremmin nyt sote rahaa menee hallinnon rahoittamiseen moninkertainen määrä ja terveydenhoitoon jää vähemmän varoja mutta kun aluepolitiikka sotkeutui kuvioihin mukaan, Suomen kokonaisetua ei otettu huomioon.
Sama pätee hyvin monessa julkisen hallinnon toimessa niin valtiolla kuin kunnissakin maksamme miljardeja vuodessa ylimääräistä.
Eläkevirkoja (maan tapa ja kallis sellainen) on keksitty, kokoajan lisää julkiseen hallintoon, johtaja/ylijohtaja/pääjohtaja nimikkeellä taitaa olla jo lähemmäs 10 000 ihmistä valtion ja kuntien hallintohimmeleissä pelkästään trafilla pääjohtaja ja 10 ylijohtajaa, tarvitseeko Suomen kansa elätettäväksi tuollaisia turhakkeita joidenka kuukausipalkka on 8000-17000 euroa.
Lähes joka päivä näkee haastattelussa jonkin eritysasiantuntijan mistä ei ole kuullutkaan että tuollainenkin virasto tai yhteisö on olemassa veronmaksajien rahoilla.
Aivan,noissa olisi perkaamisen varaa!
No näistähän se hallitus aikookin säästää.
On ihan oikein, heidän ylisuurien tukien vuoksi Suomi on ottanut syömävelkaa ja on siis tässä tilanteessa.
Töissä käyvä pienituloinen ei saa 500-1000 euron tukia, jos ei huomioida lapsilisiä (niitä muuten korotetaan). Ja vaikka saisikin, niin ei niitä täysimääräisesti leikata.
Aloituksesi on asenteellinen ja tarkoituksella provosoiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee niin kuin moni muukin,ala yrittäjäksi,jos osaamista on.Miksi aina jonkun toisen pitää olla yrittäjä.
Niin perustaisinkin jos olisin työkykyinen. Olen työkyvytön työtön jota ei kukaan halua hoitaa työkykyiseksi. Viisi vuotta jo pyytänyt apua.
Vierailija kirjoitti:
On ihan oikein, heidän ylisuurien tukien vuoksi Suomi on ottanut syömävelkaa ja on siis tässä tilanteessa.
Töissä käyvä pienituloinen ei saa 500-1000 euron tukia, jos ei huomioida lapsilisiä (niitä muuten korotetaan). Ja vaikka saisikin, niin ei niitä täysimääräisesti leikata.
Aloituksesi on asenteellinen ja tarkoituksella provosoiva.
Eiköhän sitä velkaa ole otettu ihan muuhun kuin sosiaaliturvan maksamiseen.
Aivan,noissa olisi perkaamisen varaa!