Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastatkaa oikeistlaiset, onko oikein että Suomen ylivelkaisuus maksatetaan vain köyhillä?

Vierailija
21.06.2023 |

Ei minun mielestä ole oikein. Moni näistä joilta leikataan 500-1000€/ kk, käyvät töissä! Kuinka moni suostuisi vastaaviin palkan alennuksiin?

Kommentit (343)

Vierailija
61/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä vääristele, köyhillä ei maksatetaan mitään. Eihän köyhillä ole mistä ottaa.

Nimenomaan köyhiltä ollaan leikkaamassa.

Ei olla. Ne on yhteiskunnan rahoja mitä kohdennetaan uusiksi.

Ei köyhillä mitään omaa rahaa ole mitä leikata

Vierailija
62/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No köyhimmäthän sitä valtion velkarahaa on eniten tuhlanneetkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isolla osalla kotona lojuvista ei ole oikeasti mitään työntekoa estävää ongelmaa.

Itse asiassa on, kulttuuri ja uskonto.

Täälläkö oikeasti kuvitellaan, että tarkoituksena on kovistella töihin syntyperäisiä suomalaisia? He ovat sivullisia uhreja tässä tapauksessa.

Vierailija
64/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huvittaa nämä "mene töihin" huutelijat. Entä kun niitä oman alan työpaikkoja ei yksinkertaisesti ole? Itse olen teatteri-ilmaisun ohjaaja, ja viimeisen 10 vuoden aikana todellakin ollut vain joitain huonosti palkattuja silpputöitä, jotka nekin hirveän projektin ja verkostoitumisen kautta. Vuosien varrella olen paljon tehnyt palkatonta oman alan töitä, kun yksinkertaisesti ei ole ollut palkkatyötä tarjolla. 

Vierailija
65/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinusta ap ihan oikeasti oikein, että yhteiskunta maksaa kuukausitasolla tuhansia euroja ihmisen elättämisestä?

Kuukaudesta ja vuodesta toiseen.

Se "isotuloinen" eli omillaan toimeentuleva työssäkäyvä ei kuluta moista summaa elatukseensa eikä sillä edes siihen ole varaa, vaan sen on katseltava sellainen asumismuoto ja asuinpaikkakunta jollaiseen on palkka riittää. Harvempi tuhlaa silloin myöskään esim liutaan suoratoistopalveluita, vuokraskuuteilla pörräilyyn tai ruuan wolttaamiseen joka viikko kun ne ihan oikeasti pitää maksaa itse omalla työllä tienatuilla rahoilla. Nuo kun ei ole mitään välttämättömyyksiä kenellekään vaan ainoastaan nykyajan joutavuutta ja on just sellaista luxusta johon ei pienipalkkaisella ja/tai tukien varassa elävällä edes kuulukaan olla varaa.

Jostain syystä nämä yhteiskunnan elätit tuntuu olevan eniten mieltyneitä näihin.

Hyvätuloiset hyötyvät järjestäytyneestä yhteiskunnasta eniten. Miksi hyvätuloisten ei tarvitsisi ottaa yhteiskunnallista vastuuta? Ei hyväosaisuus ole itsestäänselvyys.

Vierailija
66/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta.

Vierailija
67/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isolla osalla kotona lojuvista ei ole oikeasti mitään työntekoa estävää ongelmaa. Ongelma on useimmiten itsesäälissä piehtaroiminen ja "ei mua kiinnosta, kun ei ole hauskaa".

Ihanko totta. No, minulla on MS - tauti, ja välillä joudun pyörätuolilla liikkumaan. Mutta toki voin Susanna" Suski" Kosken toiveiden mukaisesti mennä metsään käpyjä keräämään henkilökohtaisen avustajani kanssa.

Jos välilä joudut rullatuolilla liikkumaan niin muut ajat voit selvästi työskennellä vaikka käpyjen kerääjänä, ei se susana aivan täysin vääräsäkään ollut.

Vierailija
68/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä siinä on leikattavaa ja säästövaraa jos kuukausitasolla saa sellaisen määrän yhteiskunnan tukia, että reilu 600 euroa on vasta vain osa siitä.

Tuollaisen summanhan vasemmisto on kertonut leikkautuvan köyhältä yyhoolta ja kaikkia tukiahan ei tosiaan olla pois ottamassa ja nollille vetämässä.

Mikä köyhä se muuten edes on, joka saa tuollaisen määrän tukia palkan päälle?! Silloinhan se pienipalkkainen saa kuukausitasolla jopa paremmin nettona mitä ei-pienipalkkainen ja kenties jopa elääkin leveämmin kuin mitä se itse itsensä elättävä.

Vierailija
69/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne rikkaidenkaan rahat ole heidän rahaansa.

Vierailija
70/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvätuloisen osa tässä maasssa on maksaa järkyttävät verot.Punavihreillä ei ollut ongelmia jakaa kaikkeen fantsuun verorahat+velkarahat.Onko muuten kauppa Italiaan räjähtänyt käsiin,sinne meni aikas paljon euroja tulevaisuusrahastosta.

Pahus, kun ne remontoivat kämppiään eivätkä ostaneet jäänmurtajia. Juksasivat mokomat Sannaa.

Vierailija
71/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä rehelliset täyspäiväisesti työssä käyvät ihmiset pitäisi laittaa maksumiehiksi, jotta tietyt voivat toteuttaa elämän filosofiaansa ja elää toisten kustannuksella? Ottakaa nyt kerrankin elämänne haltuun ja yrittäkää elää kuten NORMAALIT KUNNON KANSALAISET. Minä raadan 7,5h päivässä, jotta pääsisin eläkkeelle ennen terveyden pettämistä, ja tämän sijaan mun pitäisi kustantaa näiden lusmujen elämää rahoillani? Ei kiitos, jokainen on vastuussa itsestään.

Vierailija
72/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta vaikuttaa, että varakkaat ne vasta maksavatkin (kts. alla). Mutta toisaalta jokainen 'tavallinen' työssäkäyvä osuu jonnekin tuonne 30-34 % tienoille.

Valtion tuloveroasteikko 2023 (ehdotettu)

Verotettava ansiotulo, Vero alarajan kohdalla, Vero alarajan ylittävästä tulon osasta, %

0 €, 0 €,  12,64%

19 900 €, 2 515,36, 19%

29 700€, 4 377,36 €, 30,25%

49 000 €, 10 215,61 €, 34%

85 800 €, 22 727,61 €, 44%

Jos ansaitsee bruttona esim. noin 4400 / kk, vuositulo on noin  n. 50 000 €. Tästä menee 22 % veroa n.  47000 € asti ja tuolta tästä ylimenevältä osalta n. 37 %. Tällöin veroprosenttia voi säädättää hieman ylöspäin. Käytännössä se veroprosentti siis vuodessa 22-23 %. 

Tuo taulukko on verottajan sivuilta mutta sen kopioija ei taida tietää käytännössä palkkaverotuksesta mitään. Onkohan edes oikeasti töissä?  

Niin, ei ole korkea veroprosentti.

Vierailija
73/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan köyhillä asumistuki josta nyt otetaan (vastaavasti joudutaan sitten maksamaan toimeentulotukea?)

Vierailija
74/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sain n 5.000 mätkyt postissa. Sillä taas joku köyhäksi ryhtynyt elää kuukauden. Itse mietin, mistä ton rahan otan. Mutta iloita toki pitää, että joku elämäntapatyötön saa lojua kotona.

Vierailija
75/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan köyhillä asumistuki josta nyt otetaan (vastaavasti joudutaan sitten maksamaan toimeentulotukea?)

Toimeentulotuki on siitä hyvä, että siinä nyt sentään vähän katsotaan, onko se tarpeen ja mihin ne rahat menee.

Vierailija
76/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan, aina köyhää tuetaan tavalla tai toisella joten tällaiset vasuriporukan öyhötykset ovat täysin turhia. Hallitus ollut kasassa vuorokauden.

Vierailija
77/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansaa viedään kuin pässejä narussa ja eivät huomaa metsää puilta.

Esimerkki 1:

Keskustan vaatima sote uudistus 21 uutta sote hallintoaluetta kun alueita olisi pitänyt perustaa 5-7 jolloin terveydenhoito henkilökunta olisi riittänyt paremmin nyt sote rahaa menee hallinnon rahoittamiseen moninkertainen määrä ja terveydenhoitoon jää vähemmän varoja mutta kun aluepolitiikka sotkeutui kuvioihin mukaan, Suomen kokonaisetua ei otettu huomioon.

Sama pätee hyvin monessa julkisen hallinnon toimessa niin valtiolla kuin kunnissakin maksamme miljardeja vuodessa ylimääräistä.

Eläkevirkoja (maan tapa ja kallis sellainen) on keksitty, kokoajan lisää julkiseen hallintoon,  johtaja/ylijohtaja/pääjohtaja nimikkeellä taitaa olla jo lähemmäs 10 000 ihmistä valtion ja kuntien hallintohimmeleissä pelkästään trafilla pääjohtaja ja 10 ylijohtajaa, tarvitseeko Suomen kansa elätettäväksi tuollaisia turhakkeita joidenka kuukausipalkka on 8000-17000 euroa.

Lähes joka päivä näkee haastattelussa jonkin eritysasiantuntijan mistä ei ole kuullutkaan että tuollainenkin virasto tai yhteisö on olemassa veronmaksajien rahoilla.

Vierailija
78/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta vaikuttaa, että varakkaat ne vasta maksavatkin (kts. alla). Mutta toisaalta jokainen 'tavallinen' työssäkäyvä osuu jonnekin tuonne 30-34 % tienoille.

Valtion tuloveroasteikko 2023 (ehdotettu)

Verotettava ansiotulo, Vero alarajan kohdalla, Vero alarajan ylittävästä tulon osasta, %

0 €, 0 €,  12,64%

19 900 €, 2 515,36, 19%

29 700€, 4 377,36 €, 30,25%

49 000 €, 10 215,61 €, 34%

85 800 €, 22 727,61 €, 44%

Jos ansaitsee bruttona esim. noin 4400 / kk, vuositulo on noin  n. 50 000 €. Tästä menee 22 % veroa n.  47000 € asti ja tuolta tästä ylimenevältä osalta n. 37 %. Tällöin veroprosenttia voi säädättää hieman ylöspäin. Käytännössä se veroprosentti siis vuodessa 22-23 %. 

Tuo taulukko on verottajan sivuilta mutta sen kopioija ei taida tietää käytännössä palkkaverotuksesta mitään. Onkohan edes oikeasti töissä?  

Niin, ei ole korkea veroprosentti.

Tuon päälle tulee muut pakolliset maksut jotka nostavat veroprosenttia noin 8%, eli yli 30% lähtee palkasta maksuihin

Vierailija
79/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isolla osalla kotona lojuvista ei ole oikeasti mitään työntekoa estävää ongelmaa. Ongelma on useimmiten itsesäälissä piehtaroiminen ja "ei mua kiinnosta, kun ei ole hauskaa".

Ihanko totta. No, minulla on MS - tauti, ja välillä joudun pyörätuolilla liikkumaan. Mutta toki voin Susanna" Suski" Kosken toiveiden mukaisesti mennä metsään käpyjä keräämään henkilökohtaisen avustajani kanssa.

Onhan toki muunkinlaisia töitä, jotka eivät vaadi metsässä könyämistä, avoin mieli vaan. Tsemppiä kuitenkin tuo on kamala sairaus.

Vierailija
80/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmaa talous on n. 15% BKT:sta ja vuosittain jää 4-6 miljardin veroeurot saamatta. Miksi Orpo ei mitään rikollisuuden kitkemiseksi tee?

Tekee vähän enemmän kuin Sannan hallitus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi