Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastatkaa oikeistlaiset, onko oikein että Suomen ylivelkaisuus maksatetaan vain köyhillä?

Vierailija
21.06.2023 |

Ei minun mielestä ole oikein. Moni näistä joilta leikataan 500-1000€/ kk, käyvät töissä! Kuinka moni suostuisi vastaaviin palkan alennuksiin?

Kommentit (343)

Vierailija
101/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin perustaisinkin jos olisin työkykyinen. Olen työkyvytön työtön jota ei kukaan halua hoitaa työkykyiseksi. Viisi vuotta jo pyytänyt apua.

Jos olisit työkyvytön, olisit kuntoutustuella tai eläkkeellä. Ehkä sinulla on luulosairaus?

Vierailija
102/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä rehelliset täyspäiväisesti työssä käyvät ihmiset pitäisi laittaa maksumiehiksi, jotta tietyt voivat toteuttaa elämän filosofiaansa ja elää toisten kustannuksella? Ottakaa nyt kerrankin elämänne haltuun ja yrittäkää elää kuten NORMAALIT KUNNON KANSALAISET. Minä raadan 7,5h päivässä, jotta pääsisin eläkkeelle ennen terveyden pettämistä, ja tämän sijaan mun pitäisi kustantaa näiden lusmujen elämää rahoillani? Ei kiitos, jokainen on vastuussa itsestään.

Olet kyllä melkoinen paskanjauhaja. Sitäpaitsi 7,5 tunnin työpäivä ei ole raatamista. Sinä et vain sitä tiedä. Etkä sinä täällä kenenkään elämistä kustanna. Olet vain tyypillinen suomalainen valittaja, joka kuvittelee olevansa huono-osaista parempi. Toivottavasti sinulle käy huonosti ja joudut muiden armoille.

Jatka vaan itkemistä ja totuuden vääristämistä. Jos mulle käy huonosti niin en todellakaan jää tänne ruikuttamaan muiden vaivoiksi. Käväisen piritorilla ja ostan 1. ja viimeisen kerran tavaraa ja vaihdan hiippakuntaa. Joillakin on meistä munaakin.

Tee se jo nyt, olet hyödytön uhriutuja.

Enpä taida, elämä menee mukavasti ilman mitään ongelmia. Mielenkiinnosta, millainen on hyödyllinen uhriutuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta vaikuttaa, että varakkaat ne vasta maksavatkin (kts. alla). Mutta toisaalta jokainen 'tavallinen' työssäkäyvä osuu jonnekin tuonne 30-34 % tienoille.

Valtion tuloveroasteikko 2023 (ehdotettu)

Verotettava ansiotulo, Vero alarajan kohdalla, Vero alarajan ylittävästä tulon osasta, %

0 €, 0 €,  12,64%

19 900 €, 2 515,36, 19%

29 700€, 4 377,36 €, 30,25%

49 000 €, 10 215,61 €, 34%

85 800 €, 22 727,61 €, 44%

Jos ansaitsee bruttona esim. noin 4400 / kk, vuositulo on noin  n. 50 000 €. Tästä menee 22 % veroa n.  47000 € asti ja tuolta tästä ylimenevältä osalta n. 37 %. Tällöin veroprosenttia voi säädättää hieman ylöspäin. Käytännössä se veroprosentti siis vuodessa 22-23 %. 

Tuo taulukko on verottajan sivuilta mutta sen kopioija ei taida tietää käytännössä palkkaverotuksesta mitään. Onkohan edes oikeasti töissä?  

Niin, ei ole korkea veroprosentti.

Tuon päälle tulee muut pakolliset maksut jotka nostavat veroprosenttia noin 8%, eli yli 30% lähtee palkasta maksuihin

Unohdatte tuosta vielä kunnallisveron, joka vaihtelee 5 - 10% välillä, nyt kun hyvinvointialueiden rahoitus tulee valtiolta.

Vierailija
104/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä se köyhä mukamas maksaa? Rahaton=köyhä. Köyhä saa rahaa niiltä, joilla sitä on.

Jos köyhälle annetaan ilmaista ja vastikkeetonta rahaa aiempaa vähemmän, niin se ei ole ottamista.

Asia on erittäin selvä niille, jotka maksavat veroja.

Vierailija
105/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan oikein, heidän ylisuurien tukien vuoksi Suomi on ottanut syömävelkaa ja on siis tässä tilanteessa.

Töissä käyvä pienituloinen ei saa 500-1000 euron tukia, jos ei huomioida lapsilisiä (niitä muuten korotetaan). Ja vaikka saisikin, niin ei niitä täysimääräisesti leikata.

Aloituksesi on asenteellinen ja tarkoituksella provosoiva.

Eiköhän sitä velkaa ole otettu ihan muuhun kuin sosiaaliturvan maksamiseen.

Toki on otettu, mutta Suomessa on vuosikymmeniä tehty alijäämäisiä budjetteja, eli paikattu budjetin aukkoja ns. syömävelalla. Ylivoimaisesti suurimmat menoerät ovat terveydenhuolto ja sosiaaliturva, joten leijonnan osa valtionvelasta kohdistuu näihin menoihin.

Vierailija
106/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistolaiset ovat joko tyhmiä tai epärehellisiä kun alkavat kiemurtelemaan kun esitetään yksinkertainen selkeä kysymys johon on vain kaksi vastausta: kyllä tai ei.

Vierailija
107/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa olet vastuussa naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009335165.html

Vierailija
108/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rikkaita "kannustetaan" verohelpotuksin ja köyhiä "kannustetaan" leikkaamalla sosiaalitukia?

Miksei rikkaita kannustettaisi vaatimalla yrityksiltä yhteiskuntavastuuta ja sakottamalla jos ei palkata porukkaa kunnon vakitöihin? Köyhiä voisi kannustaa erilaisin helpotuksin, kun on jo muutenkin vaikeaa. Rikkailla on enemmän kuin omiin tarpeisiin muttei sekään riitä - sieltä löysät pois kiitos!

Vierailija
109/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä se köyhä mukamas maksaa? Rahaton=köyhä. Köyhä saa rahaa niiltä, joilla sitä on.

Jos köyhälle annetaan ilmaista ja vastikkeetonta rahaa aiempaa vähemmän, niin se ei ole ottamista.

Rikkailla menee tunnetusti omat ja valtion rahat sekaisin.

Vierailija
110/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isolla osalla kotona lojuvista ei ole oikeasti mitään työntekoa estävää ongelmaa. Ongelma on useimmiten itsesäälissä piehtaroiminen ja "ei mua kiinnosta, kun ei ole hauskaa".

Ihanko totta. No, minulla on MS - tauti, ja välillä joudun pyörätuolilla liikkumaan. Mutta toki voin Susanna" Suski" Kosken toiveiden mukaisesti mennä metsään käpyjä keräämään henkilökohtaisen avustajani kanssa.

Ihan totta! Vaikka sinulla on este, niin se ei tarkoita etteikö olisi myös heitä, jotka elävät tukien varassa vaikka estettä ei olisikaan.

Vierailija
111/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sinusta olisi oikein ja luonnollista että on köyhä luokka ihmisiä jotka eivät omista mitään eikä heillä ole mitään varallisuutta? Kadulle vaan?

Jos köyhää ei oteta töihin, eikä hän saa sosiaalitukia henkensä pitimiksi, hän alkaa tehdä rikoksia. Varo vaan...

Vierailija
112/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen kuvittelet tässä maassa maksavan veroja eniten? Pienituloisimpienko? Mieti uudelleen.

Niin, tämä on se ikiaikainen argumentti. Kunhan Minä saan, ei muilla ole väliä.

Vierailija
113/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtiölaina/rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html

Työttömyyskorvauksista lähtee lapsikorotukset eli työmarkkinatuki on 580 netto kuukaudessa. Omistusasuntoon ei saa enää asumistukea.

Vierailija
114/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua huvittaa nämä "mene töihin" huutelijat. Entä kun niitä oman alan työpaikkoja ei yksinkertaisesti ole? Itse olen teatteri-ilmaisun ohjaaja, ja viimeisen 10 vuoden aikana todellakin ollut vain joitain huonosti palkattuja silpputöitä, jotka nekin hirveän projektin ja verkostoitumisen kautta. Vuosien varrella olen paljon tehnyt palkatonta oman alan töitä, kun yksinkertaisesti ei ole ollut palkkatyötä tarjolla. 

Vaihda nyt jo hyvä ihminen ammattia. Eikö tuollainen surkea työhistoria kerro sinulle, että ammatillasi ei vain ole tarvetta eikä kysyntää. Tuo voi olla unelma-ammattisi mutta tulonlähteenä se on kelvoton kuten itsekin toivottavasti näet.

Vierailija
115/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhillä on keino tehdä jotakin valtion hyväksi, kun he voivat mennä töihin.

Yritykset ovat ainoa taho jotka kykenevät tämän työttömyysongelman (mikäli se edes on ongelma, kun työllisyys on erittäin hyvällä tasolla) ratkaisemaan. Miksi syy on aina työttömän eikä koskaan yrittäjien vaikka hehän sen päättävät palkkaavatko ketään? Mihinkään töihin ei voi vain mennä.

Tee niin kuin moni muukin,ala yrittäjäksi,jos osaamista on.Miksi aina jonkun toisen pitää olla yrittäjä.

Juuri näin. Hirveä parku kun yritykset riistää, ei anna tarpeeksi rahaa ja ei kannata mennä töihin joten on oikeus muiden tienaamiin rahoihin.

Siitä vaan perustamaan itse niitä yrityksiä.

Ei ole mikään helppo juttu ja riskit ovat isot.

Vierailija
116/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan oikein, heidän ylisuurien tukien vuoksi Suomi on ottanut syömävelkaa ja on siis tässä tilanteessa.

Töissä käyvä pienituloinen ei saa 500-1000 euron tukia, jos ei huomioida lapsilisiä (niitä muuten korotetaan). Ja vaikka saisikin, niin ei niitä täysimääräisesti leikata.

Aloituksesi on asenteellinen ja tarkoituksella provosoiva.

Suomen sosiaaliturvamenoista 40% eli 32,7 miljardia menee eläkeläisiin.

https://thl.fi/fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/sosiaali-ja-terv…

Lisäksi maksetaan työeläkkeitä 30 miljardia eli eläkeläisiin menee 62,7 miljardia, kun työttömyyskorvauksia maksetaan 4,9 miljardia.

Vierailija
117/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin perustaisinkin jos olisin työkykyinen. Olen työkyvytön työtön jota ei kukaan halua hoitaa työkykyiseksi. Viisi vuotta jo pyytänyt apua.

Jos olisit työkyvytön, olisit kuntoutustuella tai eläkkeellä. Ehkä sinulla on luulosairaus?

Kumpaakaan ei ole tarjottu, edes sairauslomaa ei lääkärit työttömälle kirjoita. Lisäksi kuntoutus olisi toisella paikkakunnalla jonne ei ole kulkuyhteyksiä saati varaa kulkeakaan.

Etenkään nyt kun asumistuki poistetaan. Sairaus on diagnosoitu ja todellinen, mutta väärällä lääkkeellä yritetään hoitaa koska Valvira kieltää lääkäreiltä hoitamisen toimivalla lääkkeellä. 2020-luvulla tämäkin on Suomessa mahdollista. Uskomatonta eikö totta? Molemmat mainitsemasi kuntoutus ja eläke on nykyään täysin mahdottomia saada.

Vierailija
118/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

240 000 saa leskeneläkettä. Leskeneläkettä saa jopa silloin, kun menee uudelleen naimisiin yli 50-vuotiaana.

https://www.taloustaito.fi/tyo-elake/leskenelake-muuttumassa-maaraaikai…

Vierailija
119/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne hyvätuloiset sen velkaantumisen verojensa kautta maksavat, samoin kuin koko köyhien toimeentulon. Esimerkiksi minun talouteni (2 aikuista) maksaa JOKA KUUKAUSI veroa yhteensä n. 10 000 euroa. Osallistumme siis yhteiskunnan kuluihin aika paljon isommin, kuin se, jolta leikataan muutama satanen kuussa yhteiskunnan tukea.

Vierailija
120/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassarit: eletään leveästi niin kauan, kun lainaa saadaan. Mitä sitten kun lainaa ei enää saa? Kyllä eu maksaa? Ainakin oli mukavaa niin kauan sitä kesti. Ikävä kyllä

velat korkoineen periytyvät tässä tapauksessa. Eihän nämä ole taloudesta koskaan mitään ymmärtäneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä