Vastatkaa oikeistlaiset, onko oikein että Suomen ylivelkaisuus maksatetaan vain köyhillä?
Ei minun mielestä ole oikein. Moni näistä joilta leikataan 500-1000€/ kk, käyvät töissä! Kuinka moni suostuisi vastaaviin palkan alennuksiin?
Kommentit (343)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isolla osalla kotona lojuvista ei ole oikeasti mitään työntekoa estävää ongelmaa. Ongelma on useimmiten itsesäälissä piehtaroiminen ja "ei mua kiinnosta, kun ei ole hauskaa".
Ihanko totta. No, minulla on MS - tauti, ja välillä joudun pyörätuolilla liikkumaan. Mutta toki voin Susanna" Suski" Kosken toiveiden mukaisesti mennä metsään käpyjä keräämään henkilökohtaisen avustajani kanssa.
Ai sinä olet SUUURIN OSA kotona lojuvista. Aika suuret luulot itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Suomen valtio rahoittaa menonsa veroilla jotka kerätään kaikilta muilta kuin pienituloisilta.
Kysyn sinulta että onko oikein rahoittaa pienituloisia muiden tuloilla?
Mene sitten itse lakasemaan lehdet nurmikolta ja luomaan lumet sen kerrostalosi pihalta. Maksaisit enemmän sille huoltoyhtiölle, jotta se vois maksaa asiallista palkkaa kiinteistönhoitajille. Pese itse ne pas kas sieltä työpaikan vessanpöntöstä, niin ei tarvii alipalkatun siivoojan sotkujas korjata.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus on laittaa kaikki töihin ja pois tukiloukuista.
Itse olen kokopäivätöissä, mutta palkkani on niin surkea, että saan asumistukea. Asun kaupungin vuokra-asunnossa kaksiossa kahden lapsen kanssa, eli tämän halvempaan tai pienempään asuntoon muuttaminen alkaa olla jo suunnilleen mission impossible. Rahat ei meinaa riittää nytkään, esimerkiksi tiskikoneeseen saati autoon ei ole varaa. Selviydymme kyllä päivästä toiseen, mutta mitään yllättävää ei saa sattua, eikä säästöjä pääse kertymään. Miten asumistuen leikkaus minun kohdallani auttaa "pois tukiloukusta"? Ai niin, pitää varmaan etsiä toinenkin työ. Kuka sitä vapaa-aikaa lastensa kanssa kaipaa, kun voi tehdä töitä ja osallistua näin meidän köyhien yhteisiin talkoisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun palkka aleni viime kuussakin yli 4000 eurolla. Sitä kutsutaan veroksi...
Että ketkä ne oikein MAKSAVAT?
Tiesitkö muuten, että työttömyyskorvauksistakin maksetaan veroa? Et ilmeisesti. Suhteessa enemmän, kuin palkkatuloista. Paitsi, että meille ei kerry esim eläkettä, eikö meillä ole muitakaan työssäkäyvien etuja.
sielyä löyty ensimmäinen sohvalla makaava "veronmaksaja"
Kansaa viedään kuin pässejä narussa ja eivät huomaa metsää puilta.
Esimerkki 1:
Keskustan vaatima sote uudistus 21 uutta sote hallintoaluetta kun alueita olisi pitänyt perustaa 5-7 jolloin terveydenhoito henkilökunta olisi riittänyt paremmin nyt sote rahaa menee hallinnon rahoittamiseen moninkertainen määrä ja terveydenhoitoon jää vähemmän varoja mutta kun aluepolitiikka sotkeutui kuvioihin mukaan, Suomen kokonaisetua ei otettu huomioon.
Sama pätee hyvin monessa julkisen hallinnon toimessa niin valtiolla kuin kunnissakin maksamme miljardeja vuodessa ylimääräistä.
Ne köyhät mitään maksa, ei niillä ole mistä maksaa.
Miksi laiskojen loisiminen maksatetaan hyvätuloisilla ja yleensä työssäkäyvillä?
On koska te äänestitte vihervassareita, jotka aiheutti köyhyyden.
Vierailija kirjoitti:
Kenen kuvittelet tässä maassa maksavan veroja eniten? Pienituloisimpienko? Mieti uudelleen.
Ja sinun suurituloisen verot nousevat kuinka paljon?
Minusta vaikuttaa, että varakkaat ne vasta maksavatkin (kts. alla). Mutta toisaalta jokainen 'tavallinen' työssäkäyvä osuu jonnekin tuonne 30-34 % tienoille.
Valtion tuloveroasteikko 2023 (ehdotettu)
Verotettava ansiotulo, Vero alarajan kohdalla, Vero alarajan ylittävästä tulon osasta, %
0 €, 0 €, 12,64%
19 900 €, 2 515,36, 19%
29 700€, 4 377,36 €, 30,25%
49 000 €, 10 215,61 €, 34%
85 800 €, 22 727,61 €, 44%
Ai köyhät maksaa jotain tässä maassa?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oikein. Se pitäisi maksattaa tasapuolisuuden vuoksi vihreillä, sosiaalidemokraateilla ja kommunisteilla. Jos rahaa ei löydy, niin työtä tekemään valtion hyväksi.
Miksi SuskiKosken tonnien sopeutusrahoilla lokoileminen on mielestäsi ok, mutta sairaan tukia pitää leikata?
Kokkarin erottaa siitä, että tuki on väärin jos se on pieni ja jos se maksetaan köyhälle. Jos se on iso ja rikkaalle se on ihan ok, kuten satojentonnien/miljoonien yritystuet, Nalle W:n maataloustuet, Suskin sopeutusrahat, tai valtionfirmojen johtojen superbonarit - äärimmäisen haastava liikeympäristö se monopoli.
Vierailija kirjoitti:
Sä et ole elämässäsi maksanut yhtään mitään pelkkä kuluerä olet rehellisille työssäkäyville. Ja siihen tulee viimeinkin edes vähän rotia.
ei tule :D mielummin rikollisuuden polku kuin nollasoppari somppusiivousfirmalla. muistitko lukita ovesi? ethän anna lapsesi pitää adidaksia? pidätkö vara-avainta "piilossa" pihalla?
Vierailija kirjoitti:
Harmaa talous on n. 15% BKT:sta ja vuosittain jää 4-6 miljardin veroeurot saamatta. Miksi Orpo ei mitään rikollisuuden kitkemiseksi tee?
Eipä sitä muutkan puoleet ole mitään tehneet, ei edes se oma suosikkipuolueesi vaikka niin näytät kuvittelevan.
Kerropa meille, hyvä avaaja, kuinka suuren osan arvelisit valtion menoista ja veloista köyhemmän puoliskon kansasta maksavan ja kuinka paljon vauraamman puoliskon osuus on.
Vierailija kirjoitti:
On koska te äänestitte vihervassareita, jotka aiheutti köyhyyden.
ahaa! nyt siis perskeko on kertonut lupuvansa afrikan kehitysavusta? miksi suomalaiset mielummin maksavat veroja afrikkaan kuin naapurilähiöön? 1,6 miljardia afrikkaan ettei naapuri saa satasta. suomalainen kateus on sairasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et ole elämässäsi maksanut yhtään mitään pelkkä kuluerä olet rehellisille työssäkäyville. Ja siihen tulee viimeinkin edes vähän rotia.
Sieltä kunnon uunitusideologiaa...
Punikit näkevät harhoissaan uuneja ja rasvattuja köysiä.
Juuri juttelin erään henkilön kanssa, joka irtisanoutui vuosi sitten ja jäi sosiaalitukien varaan elämään. On myös eronnut puolisostaan ja asuvat virallisesti eri osoitteissa, mutta käytännössä elävät saman katon alla. Neljän lapsen elarit maksaa Kela.
Tukihimmeli mahdollistaa tuon, kun osaa käyttää sitä hyväksi. On kuulemma mukava olla.
Aloitin juuri 4 vk loman ja toivon, että ehdin palautua työstä sinä aikana. Olen tehnyt aivan järkyttävän määrän ylityötä tänä vuonna. Ottaa päähän raataa oman leipänsä eteen, kun toiset elää tukihimmeliä hyväksikäyttäen varsin mukavasti.
Vierailija kirjoitti:
Ne köyhät mitään maksa, ei niillä ole mistä maksaa.
ei niin, sen näkee jo kun ihmiset alkavat ottamaan väkisin mitä heiltä puuttuu. hirveästi ryöstöjä jo, olisi kannattanut laittaa rahaa sitten poliisiin jos näin paljon aletaan kurjistamaan. yhteiskuntarauha järkkyy hyvin pian.
Mä olin palkkatuella töissä ja olisin halunnut jatkaa, mutta valtiolla ei ole kuulemma rahaa maksaa palkkaa.