Vastatkaa oikeistlaiset, onko oikein että Suomen ylivelkaisuus maksatetaan vain köyhillä?
Ei minun mielestä ole oikein. Moni näistä joilta leikataan 500-1000€/ kk, käyvät töissä! Kuinka moni suostuisi vastaaviin palkan alennuksiin?
Kommentit (343)
Vierailija kirjoitti:
Ay-liike suojaa perusduunareita ja työnantajilla myös vahvat edunvalvontaliitot takana.
Ei niiltä voi mitään ottaa, joten ryysyläiset jäävät ainoiksi vaihtoehdoiksi. Sitä en ymmärrä, miten kristillisten Essayah tämän itselleen selittää parhain päin...
Persut kasetti nyt näitä köyhiä,jotka niitä äänesti 6-0. Persut ei ajattele köyhiä ihmisiä.
Väärin asetetettu kysymys maksatetaan köyhillä.
Tuskin maksavat mitään.
Ylivelkaisuus on vain retoriikkaa. Sen todisti tuo tunnin juna suunnitelma. Toki, jos oikeasti pitäisi säästää, sellaiseen ei olisi varaa. Leikkaukset tehdään, koska se on kokoomuksen ideologian mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ööh niin, kuka maksaakaan?
Öö niin ,köyhätkin maksaa veroja,ja tekee ne pskaduunit,joita ilman Suomi pysähtyisi päivässä. IT konsultit jos lopettaa työn, niin voi olla viikon tekemättä töitä- jos siivoojat ja roska-ja paskakuskit lopettaa työn, kaikki huomaa sen päivässä.
Miksi luulet että nämä edellämainitut ovat köyhiä.?Moni myyjä ,siivooja ym voi olla ihan hyvin toimeen tuleva.Aika jännä yleistys kyllä.
Siivoojan tuntipalkka on keskimäärin 11 euroa. Vaikka töitä olisi tarjolla täydet 40 tuntia viikossa (mitä ei yleensä todellakaan ole, ja sen lisäksi siivoustyö on niin raskasta ettei tuollaista tahtia kukaan jaksaa kovin kauan), bruttopalkka olisi kuukaudessa alle 1800 euroa. Millä mittapuulla tuo on "hyvin toimeentuleva"?
Jos puoliso on hyväpalkkaisessa työssä, niin ehkä sitten...
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuesta ja peruspäivärahasta menee vero
Jotka lasketaan mukaan ansiotuloverotuksen summiin. Näin vääristetään täysin yhteiskunnan hintalappu ja keskimääräinen lasku kansalaiselle.
Keskimäärin uusimaalainen maksaa veroa vuodessa jotain 9000 euroa, mutta todellisuudessa summa on paljon pienempi, koska 9000 euroon lasketaan plussaksi myös tuista maksetut verot, vaikka ne pitäisi laskea miinusmerkkisinä.
Mistään ei löydy sitä todellista lukua, mitä muut keskimäärin maksaa tai mediaania. Itsehän maksan 12t/vuodessa.
Minä maksoin viime vuodelta välittömiä veroja yli 30 000 €, välilliset verot tuohon päälle. Arvaa sylettääkö tuo huutelu "veroparatiiseista", ahneudesta ja osallistumattomuudesta taakankantoon. Jokaisesta tienatusta centistä olen verot oikein maksanut. Jos nyt tänä vuonna 1000 € vähemmän maksaisin omalla työlläni ja riskinotollani ansaitsemista euroista maksaisin, niin en mitenkään kyllä tunne että minulle nyt jotain hirveästi oltais antamassa.
Miks sua sylettää kritiikki joka ei koske sua?
Ei kukaan inhoa rikasta joka on solidaarinen ja reilu, me puhutaan todellisuudesta vieraantuneista nepotismivauvoista joiden kiittämättömyys on melkein käsin kosketeltavaa.no kyllähän se minuun kohdistuu.
1)olen hyvätuloinen
2)olen varakas (en yltiörikas, mutta miljonääri kumminkin)
3)olen sijoittaja.
4)sijoitusomaisuuteni on pääosin ulkomailla
Me kuulemma keinottelemme, piilotamme rahamme veroparatiiseihin, riistämme köyhien selkänahasta kaiken ja emme kuulemma maksa verojakaan ja kuulemma siksi meiltä pitää verottaa vielä lisää.
En usko et miljonäärit hengaa tällä palstalla.
Mikset? Ihan tavallisia ihmisiä mekin ollaan. Tuskin kaupassa tunnistaisit miljonääriksi.
Normaalit vaatteet ja autona ihan tavallinen sähköaudi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä kiven alta näitä ihmisiä aina ryömii esiin, jotka kuvittelevat köyhien osallistuvan maksamalla valtion talouteen? Kysehän on siitä paljonko saavat tukia ja missä muodossa, se on maksamisen täysi vastakohta. Enkä ihmettele tätä kuin osittain veemäisyyttäni, koska järkevän keskustelun edellytyksenä olisi varmaan tietyt selkeät yhteiset faktoihin perustuvat käsitteet.
Työttömätkin käyttävät palveluita ja kuluttavat rahaa. Aika moni yritys myös käärii rahansa työttömien kustannuksella. Nykyään on paljon tuurista kiinni että tuleeko työttömän leima valmistumisen jälkeen otsaan. Yhteiskunta tarvitsee sylkykuppinsa. Missä ihmisarvo?
Ei se tukirahan kuluttaminen muutu maksamiseksi, vaikka siitä osa kiertääkin veroina takaisin.
Typerä kommentti. Uskon, että yrittäjää ilahduttaa ihan yhtä paljon raha, jonka se saa tuotteistaan tai palveluistaan ihmiseltä, joka saa tukia tai ihmiseltä, joka on saanut sen töistä. Molemmat tukee kansantaloutta.
Jos tukirahoista ei ole mitään hyötyä sun mielestä, niin ainahan voidaan lakkauttaa vaikka myös yritystuet.
No yritystuet, maataloustuet ja erilaiset järjestöavustukset olisi pitänyt olla ekana listalla. Siitä miinukset tälle hallitukselle. Suunta oikea, mutta tahti ja järjestys väärä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä kiven alta näitä ihmisiä aina ryömii esiin, jotka kuvittelevat köyhien osallistuvan maksamalla valtion talouteen? Kysehän on siitä paljonko saavat tukia ja missä muodossa, se on maksamisen täysi vastakohta. Enkä ihmettele tätä kuin osittain veemäisyyttäni, koska järkevän keskustelun edellytyksenä olisi varmaan tietyt selkeät yhteiset faktoihin perustuvat käsitteet.
Työttömätkin käyttävät palveluita ja kuluttavat rahaa. Aika moni yritys myös käärii rahansa työttömien kustannuksella. Nykyään on paljon tuurista kiinni että tuleeko työttömän leima valmistumisen jälkeen otsaan. Yhteiskunta tarvitsee sylkykuppinsa. Missä ihmisarvo?
Ei se tukirahan kuluttaminen muutu maksamiseksi, vaikka siitä osa kiertääkin veroina takaisin.
Typerä kommentti. Uskon, että yrittäjää ilahduttaa ihan yhtä paljon raha, jonka se saa tuotteistaan tai palveluistaan ihmiseltä, joka saa tukia tai ihmiseltä, joka on saanut sen töistä. Molemmat tukee kansantaloutta.
Jos tukirahoista ei ole mitään hyötyä sun mielestä, niin ainahan voidaan lakkauttaa vaikka myös yritystuet.
Voithan sä rajata asian tarkoitushakuisesti siten, mikä sattuu itseäsi miellyttämään, mutta ei siinä siltikään ole kyse maksamisesta eli nettomaksamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs yritysten asiakkaat? Jos maksukykyä ei ole, ei ole asiakkaita, ei ole yritykselle tuloja? Oletko yksinkertainen, vai pitääkö muilla olla vaan kurjempaa ku sulla, että olisit tyytyväinen?
Ihmisarvo näköjään maksetaan veroina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voithan sä rajata asian tarkoitushakuisesti siten, mikä sattuu itseäsi miellyttämään, mutta ei siinä siltikään ole kyse maksamisesta eli nettomaksamisesta.
Kyse on ihmisarvosta ja arvovalinnoista noin yleensä.
Palkkatukitöistä ei kerry enää ansiosidonnaista ja normi työsuhteesta keräämisaika 12 kuukautta. Ihmiset ei uskalla enää kuluttaa ja se tarkoittaa irtisanomisia yrityksissä jotka myy tuotteita tai palveluita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuesta ja peruspäivärahasta menee vero
Jotka lasketaan mukaan ansiotuloverotuksen summiin. Näin vääristetään täysin yhteiskunnan hintalappu ja keskimääräinen lasku kansalaiselle.
Keskimäärin uusimaalainen maksaa veroa vuodessa jotain 9000 euroa, mutta todellisuudessa summa on paljon pienempi, koska 9000 euroon lasketaan plussaksi myös tuista maksetut verot, vaikka ne pitäisi laskea miinusmerkkisinä.
Mistään ei löydy sitä todellista lukua, mitä muut keskimäärin maksaa tai mediaania. Itsehän maksan 12t/vuodessa.
Minä maksoin viime vuodelta välittömiä veroja yli 30 000 €, välilliset verot tuohon päälle. Arvaa sylettääkö tuo huutelu "veroparatiiseista", ahneudesta ja osallistumattomuudesta taakankantoon. Jokaisesta tienatusta centistä olen verot oikein maksanut. Jos nyt tänä vuonna 1000 € vähemmän maksaisin omalla työlläni ja riskinotollani ansaitsemista euroista maksaisin, niin en mitenkään kyllä tunne että minulle nyt jotain hirveästi oltais antamassa.
Miks sua sylettää kritiikki joka ei koske sua?
Ei kukaan inhoa rikasta joka on solidaarinen ja reilu, me puhutaan todellisuudesta vieraantuneista nepotismivauvoista joiden kiittämättömyys on melkein käsin kosketeltavaa.no kyllähän se minuun kohdistuu.
1)olen hyvätuloinen
2)olen varakas (en yltiörikas, mutta miljonääri kumminkin)
3)olen sijoittaja.
4)sijoitusomaisuuteni on pääosin ulkomailla
Me kuulemma keinottelemme, piilotamme rahamme veroparatiiseihin, riistämme köyhien selkänahasta kaiken ja emme kuulemma maksa verojakaan ja kuulemma siksi meiltä pitää verottaa vielä lisää.
En usko et miljonäärit hengaa tällä palstalla.
Mikset? Ihan tavallisia ihmisiä mekin ollaan. Tuskin kaupassa tunnistaisit miljonääriksi.
Normaalit vaatteet ja autona ihan tavallinen sähköaudi.
kys
Vierailija kirjoitti:
Palkkatukitöistä ei kerry enää ansiosidonnaista ja normi työsuhteesta keräämisaika 12 kuukautta. Ihmiset ei uskalla enää kuluttaa ja se tarkoittaa irtisanomisia yrityksissä jotka myy tuotteita tai palveluita.
Kuinka monta kertaa kuukaudessa yksi hyvätuloinen voi käydä parturissa ottamassa kestoväriä ja leikkauttamassa hiuksia nyt kun asiakkaat vähenevät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta kertaa kuukaudessa yksi hyvätuloinen voi käydä parturissa ottamassa kestoväriä ja leikkauttamassa hiuksia nyt kun asiakkaat vähenevät?
Päänahka ei kestä montaa kertaa. Eli partureita loppuu.
Ostetaan me köyhät kaupasta hiusväripaketti ja värjätään kotona hiukset, hallituksen tahto.
Niiltä otetaan keltä voi ottaa. Ei etujärjestöjen suojissa olevilta mitään ole saatavissa, joten sitten pitää iskeä vähäosaisiin. Heitä ei puolusta kukaan tosielämässä.
Kupillinen kahvia maksaa 3 euroa kahvilassa. Kahvipaketti 4 euroa eli pitää keittää kotona kahvia termosmukiin mukaan, kun lähtee kaupungille ja juoda kahvi puiston penkillä kaupungin keskustassa.
Hallintoon ei Petterikään uskalla koskea. Liikaa kokoomuksen äänestäjiä noissa piireissä.
Aloittajalle,millä tämä yhteiskunta pidetään pystyssä ja asiat rullaamassa köyhien avulla vai?Eiköhän ne ihmiset jotka raataa työssään maksa kaikkien köyhien kulut ja muut tarpeet jopa halpa terveydenhoitokin ja siihenkin saa tukea.En ole koskaan Suomessa tavannut ihan köyhää aina on joku luukku on mistä apua ja rahaa saa jos haluaa.Kun edellinen hallitus jakoi sitä velkarahaa kun karkkia sinne ja tänne niin nyt on maksun aika ihan kaikille ja varsinkin niille jota käsi pystyssä sitä rahaa aina ilman vastetta pyytää.Nuoretkin on opetettu ,että kyllä sossu maksaa_
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko oikein että ne jotka saavat nk isoja tuloja niin maksavat itsensä kipeeksi veroilla.
Tietysti, tää yhteiskunta mahdollisti ne isot tulot, sen ylläpitämiseen osallistuminen on vähin mitä vaurastunut voi tehdä.
Ei mahdollistanut vaan tunki kapuloita rattaisiin joka välissä. Progressiivinen verotus on laillistettua ryöstöä, verotus ei.
Sä olet vieraantunu todellisuudesta ihan kokonaan, tää yhteiskunta tarjos sulle opiskelun ja turvalliset puitteet, yritystuet, ilmaiset työntekijät harjoittelijoiden muodossa, vientituet, turvallisuuden ja terveyden ja mitä rikkaampi olet sitä enemmän olet SAANUT, et ansainnut.
Miksi sinä et tehnyt samoin? Ehdoin tahdoin jätit käyttämättä tämän varman ja helpon rikastusmiskeinon? Ihan vain periaatteestako? Minähän en hyöllisiä aktivoivia tukia vastaan ota prkle! Vain passiivistavat tuet käy!
Niin mä olen tj vuokratyöfirmassa, mä voisin lyödä vetoa et pesen mennen tullen sun tulotasot, ero on että mä en saanu perheeltäni mitään koska sitä ei ole joten mä olen akuutin tietoinen joka ikisestä pennistä mitä yhteiskunta on muhun panostanu.
Sä kuulostat ihan vajaa-älyiseltä kun lähdet solvaamaan aiheen vierestä jollain minusta keksimälläsi sadulla.Tj:nä luultavasti pesetkin tuloissa minut. Hienoa. Se ei ole minulta pois. En olekaan tässä kilpailemassa tulotasosta , vaan oikeudesta päättää siitä mitä itse ansaitsee. Sinä voit maksaa puolestani veroja vaikka sen 90% ja osoittaa kiitollisuuden velkaasi yhteiskunnalle. Tärkeintä on , että saisit itse siihen päätökseen vaikuttaa.
Vai " akuutin tietoinen"😅. Etkö akuutin tilanteen mentyä phi enää olekaan tietoinen asiasta? Älä käytä itsellesi liian hienoja sanoja. Mutta mitenhän me saataisiin muut ulosmittamaan nämä" tuet" samalla tavalla kuin sinä? Kaikki ovat noihin oikeutettuja et vain sinä ja minä.
Oot autisti ja vielä tyhmä sellainen. Ahnekin.
Käytät sanoja väärin ja siksi minä olen autisti? Jos olisinkin, niin eikö sinun laupias samarialaisuutesi koskisi autisteja? Voisiko mielestäsi minulle tulla kyseeseen joku autistivero? Voisi ottaa ( ahnehtia) vieläkin enemmän minulta pois.
Olet mä ,sä oot , kielenkäytölläsi ainakin erittäin maanläheinen tj. Joku sanoisi että jopa tyhmänoloinen..
Keskituloiset maksaa kokoajan veroja.