Noin 14v poikien kotityöt.
Huoli meidän 14v pojasta.
On herttainen lapsi, hyvä huumorintaju, koulussa menee hyvin, pohtii maailman asioita, mutta sitten ne huonot puolet...
Unohtaa paljon ja jos tekee jotakin, tekee lähes aina huonosti.
Laittaa kaappiin likaisia astioita (päivittäin), esim.kuppia ei osaa pestä puhtaaksi. Pesee pöydän, mutta se on silti täynnä murusia, eilen leikkasi kynsiä ja sanoi, että pyyhki lattian, lattialla oli silti paljon kynsiä. Ja niin päivästä toiseen.
Likaiset vaatteet eivät häiritse, hammasharja jää myös likaiseksi eikä haittaa ... Kun pesee lattiaa, on se aina silti pölyinen ja nurkissa villakoiria.
Miten teidän sen ikäiset tai nuoremmat selviää kotitöistä? Mitä kotitöitä heillä on?
Kommentit (33)
Edut vaan pois, sillä se oppii. Minä laitan tekemään uudestaan, ja seuraavalla kerralla jos taas pitää käskeä tekemään uudestaan niin puhelin on aina vuorokauden pois, eikä millekään nettivehkeelle ole mitään asiaa, mukaanlukien pelikoneet.
Perseilylle on nykyään nollatoleranssi.
Tämä on auttanut.
Ei poikien tarvitse tuollaisia oppiakaan. Hyvä, että edes kokeilee.
Emme käytä väkivaltaa, onko järkeviä neuvoja? Ap
Teoilla pitää olla jotain seurauksia. Eli asiat tehdään kunnolla, jotta saadaan esim. viikkorahaa. Pelikoneet pois oli kans hyvä neuvo.
Ei teitä voi auttaa kun olet niin tyhmä että ajattelet puhelimen poisottamisen olevan väkivaltaa. Sori.
Pistä tekemään heti perään kunnolla asia loppuun. Fiksu nuori valitsee muutoman kerran jälkeen tehdä asiat heti hyvin.
14v pojaltamme onnistuu kotityöt oikein hyvin. Hutiluksen pistäisin tekemään uudestaan kunnes sujuu kunnolla.
Opeta hänelle, kuinka se muki ja lautanen pestään puhtaaksi, kuinka pöytä pyyhitään niin ettei siihen jää muruja eikä tahroja. Jne. Kyllä hän oppii, kun näytät hänelle, kuinka se tehdään. Ja vaadit, että hän laittaa kännykän pois siksi aikaa kun opetat hänelle niitä kotitöitä.
Mutsi kirjoitti:
Emme käytä väkivaltaa, onko järkeviä neuvoja? Ap
Ei ole väkivaltaa takavarikoida kännykkä. Selkeät vaatimukset, mitä pitää tehdä, ja selkeät seuraamukset.
Lääkäriin vaan, on jo vakavammalla asteella.
https://www.muistiliitto.fi/fi/muistisairaudet/muistihairiot-ja-sairaud…
"hammasharja jää myös likaiseksi eikä haittaa ... Kun pesee lattiaa"
Tarkkaa hommaa teillä, meillä vaan mopilla
Minä olin 14 vuotiaana jo tiilitehtaala duunissa kesäisin. Kyllä minä purin tiilivaunuja siinä missä aikamiehetkin. Ja kyllä huoneeni tai tilani on edelleen sotkuinen ja NALKUTUS EI TEHHOO NIIN PÄTKÄÄKÄÄN! Henk koht hygienia on kyllä huipuluokkaa.
Neanderthalensis kirjoitti:
Minä olin 14 vuotiaana jo tiilitehtaala duunissa kesäisin. Kyllä minä purin tiilivaunuja siinä missä aikamiehetkin. Ja kyllä huoneeni tai tilani on edelleen sotkuinen ja NALKUTUS EI TEHHOO NIIN PÄTKÄÄKÄÄN! Henk koht hygienia on kyllä huipuluokkaa.
Oletko jollain osastolla asumassa kun sinulla on oma huone tai tila, eikä omaa kotia.
Kuka on väittänyt, että emme ota kännykkää pois? Emme lyö lapsia, kuten joku suositteli.
En myöskään ole yh.
Samat hommat opetettu kaikille lapsille, muilla hommat sujuu.
Kyllä poikien pitää osallistua kotitöihin, koti ei ole hotelli kenellekään. Ap
Peseekö teillä jokainen omat astiat? Onko kotitöitä liikaa?
Neanderthalensis kirjoitti:
Ensimmäinen virallinen nuoruuteni savotta oli tuon ikäisenä, husgvarnalla taimikon raivausta 2,5ha kesälomalla.
Oletko varma että kyse on osaamisen puutteesta? Voi olla myös jotain tarkkaavaisuuden pulmaa. Siinä ei auta nalkuttaminen jos toinen ei yksinkertaisesti tajua tekevänsä huonosti. Opetelkaa yksi asia kerrallaan. Ensin tiskaus kuntoon ennen kuin aletaan vaatia kaikkien murujen pyyhkimistä.
Mutsi kirjoitti:
Kuka on väittänyt, että emme ota kännykkää pois? Emme lyö lapsia, kuten joku suositteli.
En myöskään ole yh.
Samat hommat opetettu kaikille lapsille, muilla hommat sujuu.
Kyllä poikien pitää osallistua kotitöihin, koti ei ole hotelli kenellekään. Ap
Ilman muuta perheessä voi olla yksi lapsista sillä tavalla älykäs, että hän teettää muilla omat työnsä esiintyen ettei muka itse millään saa pöytää puhtaaksi. Tosiasiassa tuontasoinen vammaisuus olisi kyllä näkynyt jo ennen 7 ikävuotta, ettei lapsi kehity muiden kanssa samaan tahtiin.
Tuon tyyppiset hommat onnistuu itsestään selvästi meidänb 15v-pojalta. Lisäksi sahaa polttopuita, tekee lumityöt, leikkaa ruohon, korjaa oman moponsa, tekee kesällä isän kanssa muuta kasvimaatyöt ja rakentamiset, kalastaa. Mitä tällaisia hommia teidän poika tekee? Jos ei mitään, niin todellakin huolestuisin.
Läiski turpaan kerran päivässä, siitä oppii olemaan.