No nyt ne sukellusveneessä olevat koputtelee siellä merenpohjassa
Aina 30 min välein kuuluu koputuksia Titanicin hylyn läheltä.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-12216977/Searchers-Titanic-Tou…
Kommentit (442)
Vierailija kirjoitti:
Kohta tästä joku neropatti tekee elokuvan, based on actual events
tottakai tekee. niinhän siitä thaimaan luolasukelluspelastajistakin tehtiin, ja monia dokumentteja.
jos johtaja itse selviää hengissä, niin varmaan saa myös aikamoisen pelastuslaskun ja pitäähän ne rahat sitten jotenkin saada kokoon. Varmaan oli vakuutuskin, mutta se on sitten eri juttu jaksaako vakuutusyhtiö korvata, jos esimerkiksi turman syy oli joku tietoinen laiminlyönti.
Säälittää se 19-vuotias poika joka lähti sinne isänsä kanssa.
Jos vanhat äijät haluaa ottaa riskin hengenlähdöstä, mutta miksi kukaan suostui ottamaan sinne nuoren miehen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itse ehkä ehdottaisin kaikille, että käydään nukkumaan. ilmaa ei sitten kulu niin paljon. 2 ihmistä valvoo ja koputtelee silloin kun muut nukkuu.
En usko että tuo onnistuu mitenkään ilman unilääkkeitä. Toki kun tarpeeksi kauan valvoo niin uni tulee lopulta väistämättä. Mutta tahdonalaisesti nukkumaan meno mahdollisille viimeisille unille, kuka pystyy? Ahdistaa ajatellakin.
Minä olen aina ollut hyvä nukkuja ja uskoisin pystyväni. Lisäksi lohduttava ajatus olisi se, että voi kuolla nukkuessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itse ehkä ehdottaisin kaikille, että käydään nukkumaan. ilmaa ei sitten kulu niin paljon. 2 ihmistä valvoo ja koputtelee silloin kun muut nukkuu.
En usko että tuo onnistuu mitenkään ilman unilääkkeitä. Toki kun tarpeeksi kauan valvoo niin uni tulee lopulta väistämättä. Mutta tahdonalaisesti nukkumaan meno mahdollisille viimeisille unille, kuka pystyy? Ahdistaa ajatellakin.
Ei tarvitse nukkua kun rentoutuminen ja hitaasti hengitys ajaa saman asian. Meditointi vielä parempi.
Miettikääpä millaiset olisi otsikot nyt jos yksi matkustajista olisi ollut Leonardi di Caprio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina ollut hyvä nukkuja ja uskoisin pystyväni. Lisäksi lohduttava ajatus olisi se, että voi kuolla nukkuessaan.
No ehkä se sitten onnistuisi ja luultavasti purtilossa olijat on enemmän samanlaisia kuin sinä kuin minä joka en ikimaailmassa pystyisi tuossa tilanteessa nukkumaan. Enkä ikimaailmassa astuisi laitteeseen jalallanikaan.
Jos siellä titanicin uhrit koputtelee tai ennemminkin demonit tekee kiusaa. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo koputus kuuluu?
Miten ääni kuuluu vedessä?
Ääni on mekaanista aaltoliikettä, joka tarvitsee edetäkseen väliainetta. Se ei voi levitä täydellisessä tyhjiössä, kuten avaruudessa. Vesi johtaa hyvin ääntä niin pinnan päällä kuin allakin ja jokainen tietää, kuinka hyvin tyyni järvenselkä kantaa äänet vastarannalta.
Vesi johtaa ääntä paremmin kuin ilma, sillä se on ilmaa tiheämpää. Esimerkiksi 20-asteisessa ilmassa ääni kulkee noin 350 metriä sekunnissa ja saman lämpöisessä vedessä ääni kulkee sekunnissa noin 1500 metriä. Koska vesi on ilmaa tiheämpää, värähtely vedessä ärsyttää paine-eroja kuuloluihin välittävää tärykalvoa voimakkaammin kuin värähtely ilmassa.
Eli oikein hyvin.
https://kalamies.com/kalastusvalineet/uistimet/aani-tehostaa-uistinta/
Vierailija kirjoitti:
Säälittää se 19-vuotias poika joka lähti sinne isänsä kanssa.
Jos vanhat äijät haluaa ottaa riskin hengenlähdöstä, mutta miksi kukaan suostui ottamaan sinne nuoren miehen?
Ikäsyrjintää.
Toki nuori toivottavasti kävi tekemässä talletukset spermapankkiin ennen matkaa jos halusi jatkaa sukuaan ja tuottaa äidilleen iloksi lapsenlapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuollainen pelastaminen käytännössä tapahtuisi? Ahdistava kuolema. Rahalla saa tällaistakin. Videon perusteella on kyllä yhdenlainen viilipurkki jolla uskaltautuivat meren pohjaan.
Ei mitenkään. Ensin ne pitäisi paikallistaa mikä on mahdoton tehtävä kun joku asiantuntijakin sanoi että tuo alue on täynnä Titanicin rojua. Sitten pitäisi saada sukellusvene kuntoon että pystyy sukeltamaan sinne. Ja vaikka pääsisikin paikalle niin olisi varmasti äärimmäisen vaarallinne tilanne pelastajillekin. Voisivat ihan hyvin itsekin jäädä jumiin kun ei kukaan meistä tiedä mitä siellä odottaisi. Ja kaikkeen tähän on aikaa alle 30 tuntia. Pelastajien pohjaan laskeminenkin ja sieltä nouseminen kestäisi 5 tuntia.
Ei noita ihmiisiä pelasta enää mikään vaikka olisivatkin hengissä.
Onko muka olemassa jotain suunnitelmia jonkun pelastajien laskemisesta sinne? Miehittämätön sukellusrobotti avustaa nostossa pohjalla, jos niillä edes on nostolaite paikalla. Ei se paikallistaminen ole mahdotonta, kun äänen alkuperä on jo suurinpiirtein paikallistettu. Kyllä se löytyy, mutta aika jää vähiin. Nostossa ei juuri ole väliä, onko päivä vai yö, kun valoa syvyydessä ei muutenkaan ole.
tuolta voit lukea
En tiiä mutta toivottavasti nuo rikkaat maksavat itse laskun tästä koko pelastusoperaatiosta selvisivät taikka ei. MInkään maan veronmaksajien tehtävä ei ole heittää miljoonia kankkulan kaivoon pelastaessaan jotain upporikkaita pelle pelottomia jotka itse hakeutuvat vaarallisiin tilanteisiin viihteen vuoksi. Ja varsinkin kun mediat kirjoittavat että turvallisuusmääräyksillä ollaan pyyhitty persettä.
Jos joku tavis olisi merihädässä tuolla niin todennäköisesti valitettaisiin miten ei ole resursseja käynnistää pelastusoperaatio.
Vierailija kirjoitti:
Jos siellä titanicin uhrit koputtelee tai ennemminkin demonit tekee kiusaa. Hyi.
Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miljonääri "koska mä voin ja mulla on massia" pääsi sinne minne halusikin, Titanicin matkustajien seuraan. Rahatukon heiluttelu ei tällä kertaa auta,sama miten koputtelee.
Ei ole kauhean kauaa aikaa että pitäis löytää jotta ehtii nostaa.
Itse luulen että sukellusvene on pettänyt paineen alla äkillisesti, jolloin kyydissä olleet ovat todennäköisesti kuolleet heti.
Joku yhtiön entinen työntekijä sai potkut sen takia että oli sanonut julkisuuteen että Titanin ikkunat kestää 1300m syvyyteen asti. Yksikin pikkuriikkinen murtuma jos on tullu ni se on välitön kuolema
Tuota 19 vee nuortamiestä ei olisi ikinä pitänyt ottaa mukaan. Onhan hän aikuinen toki mutta aivot on oikeasti kypsät vasta noin 25 v. Tuon ikäinen on vielä melko lapsellinen olento. Ja miettikää miten tää miljardööri laittoi kaikki munat samaan koriin. Siinä meni isä ja poika. Käsittääkseni jäljelle jäi yksi tytär ja jos tytär ei pidä isänsä nimeä, jos se on tuolla päin maailmaa edes mahdollista, niin se sukuhaara päättyy hänen kohdaltaan siihen.
Kertokaas joku viisaampi. Jos sukellusveneessä on ollut useampiakin mekanismeja sille, että se nousisi itsestään takaisin pintaan hätätapauksessa, niin voisiko siitä noususta ylipäätään selvitä hengissä?
Eikös noiden pidä nousta syvyyksistä hitaasti, ettei tulisi ongelmia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse nukkua kun rentoutuminen ja hitaasti hengitys ajaa saman asian. Meditointi vielä parempi.
nukkuminen on yksi meditaation muoto...
Vierailija kirjoitti:
Tuota 19 vee nuortamiestä ei olisi ikinä pitänyt ottaa mukaan. Onhan hän aikuinen toki mutta aivot on oikeasti kypsät vasta noin 25 v. Tuon ikäinen on vielä melko lapsellinen olento. Ja miettikää miten tää miljardööri laittoi kaikki munat samaan koriin. Siinä meni isä ja poika. Käsittääkseni jäljelle jäi yksi tytär ja jos tytär ei pidä isänsä nimeä, jos se on tuolla päin maailmaa edes mahdollista, niin se sukuhaara päättyy hänen kohdaltaan siihen.
Musliminainen pitää oman sukunimensä avioituessaan mutta pariskunnan valokuvista päätellen ei ole mikään uskonnollinen perhe, vaimokin on saksalainen ja tyttären nimi Alina mikä ei ole edes musliminimi.
Vierailija kirjoitti:
En tiiä mutta toivottavasti nuo rikkaat maksavat itse laskun tästä koko pelastusoperaatiosta selvisivät taikka ei. MInkään maan veronmaksajien tehtävä ei ole heittää miljoonia kankkulan kaivoon pelastaessaan jotain upporikkaita pelle pelottomia jotka itse hakeutuvat vaarallisiin tilanteisiin viihteen vuoksi. Ja varsinkin kun mediat kirjoittavat että turvallisuusmääräyksillä ollaan pyyhitty persettä.
Jos joku tavis olisi merihädässä tuolla niin todennäköisesti valitettaisiin miten ei ole resursseja käynnistää pelastusoperaatio.
laivaston näkökulmastahan tuo on hyvää pelastusahrjoitusta vaikeissa oloissa, siinä saa lisää kokemusta ja tietoa, joten kävi miten kävi, se hyödyttää ja kannattaa siksi uhrata rahaa
Melko hankala on kyllä keksiä tältä maapallolta juurikaan muunlaisia paikkoja joista pelastaminen olisi vielä vaikeampaa kuin tuolta. Tai edes yhtä vaikeaa.
Tuo kellon tikitys hapen loppumisen lähestyessä tuo oman säväyksensä draaman kaareen, jos niin tulisi tapahtumaan. Ihan kuin elokuvissa. Puuttuu vain se punaisten ledinumeroiden näyttämä aika joka lähenee nollaa.
Extremeä. Niin extremeä.
Renny tekee varmaan, kun on Suomi yhteys sukeveneisiinkin ja ...