No nyt ne sukellusveneessä olevat koputtelee siellä merenpohjassa
Aina 30 min välein kuuluu koputuksia Titanicin hylyn läheltä.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-12216977/Searchers-Titanic-Tou…
Kommentit (442)
Huomiseen asti aikaa mutta epätodennäköiseltä näyttää, toivottavasti saadaan pelastettu. On niillä millä maksaa pelastus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itse ehkä ehdottaisin kaikille, että käydään nukkumaan. ilmaa ei sitten kulu niin paljon. 2 ihmistä valvoo ja koputtelee silloin kun muut nukkuu.
En usko että tuo onnistuu mitenkään ilman unilääkkeitä. Toki kun tarpeeksi kauan valvoo niin uni tulee lopulta väistämättä. Mutta tahdonalaisesti nukkumaan meno mahdollisille viimeisille unille, kuka pystyy? Ahdistaa ajatellakin.
Ei tarvitse nukkua kun rentoutuminen ja hitaasti hengitys ajaa saman asian. Meditointi vielä parempi.
nukkuminen on yksi meditaation muoto...
Nukkuminen on ihan eri asia kuin meditaatio. Meditaatiossa ei mennä alitajuisen asteelle eikä aivokuoren tapahtumat ole samat. Laatuero ja syvyys ero. Hypnoosikaan ei ole lähelläkään varsinaista unta vielä. ei siellä varmaan kan
ei siellä varmaan kannata alkaa väittelemään, ei riitelemään, happi loppuu
Vierailija kirjoitti:
Melko hankala on kyllä keksiä tältä maapallolta juurikaan muunlaisia paikkoja joista pelastaminen olisi vielä vaikeampaa kuin tuolta. Tai edes yhtä vaikeaa.
Tuo kellon tikitys hapen loppumisen lähestyessä tuo oman säväyksensä draaman kaareen, jos niin tulisi tapahtumaan. Ihan kuin elokuvissa. Puuttuu vain se punaisten ledinumeroiden näyttämä aika joka lähenee nollaa.
Extremeä. Niin extremeä.
Meneekö karkkia kaupaksi hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas joku viisaampi. Jos sukellusveneessä on ollut useampiakin mekanismeja sille, että se nousisi itsestään takaisin pintaan hätätapauksessa, niin voisiko siitä noususta ylipäätään selvitä hengissä?
Eikös noiden pidä nousta syvyyksistä hitaasti, ettei tulisi ongelmia?
Siellä sukellusveneessä sisälläolijoilla on samat paineolosuhteet kuin meillä. Se hidas nouseminen on tarpeellista laitesukelluksella, koska sillon ihminen altistuu sille ympäröivän meren paineelle.
Kai siellä sukellusveneessä on mittarit, mistä voi kivasti seurata hapen hupenemista. Mä luulen että ne sielläolijat kyllä tietää miten toivotonta heidän pelastuminen on, miten vähän kalustoa on olemassa ja kuin vaikeeta heitä on ylipäänsä löytää. Mut toivo varmasti elää loppuun asti.
99,9% varmuudella EI saada pelastettua.
Ajatelkaa nyt itse. Jos se reilun auton kokoinen esine edes saataisiin paikallistettua meren pohjasta ajoissa (ei kyllä saada) niin mistä löytyy 3-4 km pitkä vaijeri, joka kestää noston ja saadaan kiinni siihen kapineeseen?
Ei onnistu. Ehkä joku päivä, huomattavasti liian myöhään, kapseli saadaan nostettua ja selvitetään mitä tapahtui. Tai edes kuvattua jollain kapineella.
Onko mahdollista, ettei alusta löydetä koskaan? Saati ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
En tiiä mutta toivottavasti nuo rikkaat maksavat itse laskun tästä koko pelastusoperaatiosta selvisivät taikka ei. MInkään maan veronmaksajien tehtävä ei ole heittää miljoonia kankkulan kaivoon pelastaessaan jotain upporikkaita pelle pelottomia jotka itse hakeutuvat vaarallisiin tilanteisiin viihteen vuoksi. Ja varsinkin kun mediat kirjoittavat että turvallisuusmääräyksillä ollaan pyyhitty persettä.
Jos joku tavis olisi merihädässä tuolla niin todennäköisesti valitettaisiin miten ei ole resursseja käynnistää pelastusoperaatio.
Olet huolissasi rahasta, puhut rahasta, ratkoisit asiat rahalla. Materialisti, sieluton tyhjyys ja sitä rataa. Tyhjyys vaan kumajaa. Miksi teet itsellesi tuota?
Pelastaminen on täysin mahdollista. USA:n laivasto on tuonut paikalle kalustoa jota käytetään hävittäjien nostamiseen merenpohjasta. Nyt pitää vaan löytää se vene. Valmistella nosto ja suorittaa se. Aika on hyvin tiukilla.
Mä kyl toivon et se löydetään ja saadaan nostettua elossa tai kuolleena. Antaa omaisille rauhan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itse ehkä ehdottaisin kaikille, että käydään nukkumaan. ilmaa ei sitten kulu niin paljon. 2 ihmistä valvoo ja koputtelee silloin kun muut nukkuu.
En usko että tuo onnistuu mitenkään ilman unilääkkeitä. Toki kun tarpeeksi kauan valvoo niin uni tulee lopulta väistämättä. Mutta tahdonalaisesti nukkumaan meno mahdollisille viimeisille unille, kuka pystyy? Ahdistaa ajatellakin.
Ei tarvitse nukkua kun rentoutuminen ja hitaasti hengitys ajaa saman asian. Meditointi vielä parempi.
nukkuminen on yksi meditaation muoto...
Nukkuminen on ihan eri asia kuin meditaatio. Meditaatiossa ei mennä alitajuisen asteelle eikä aivokuoren tapahtumat ole samat. Laatuero ja syvyys ero. Hypnoosikaan ei ole lähelläkään varsinaista unta vielä.
olen saanut unimeditaatio-opetusta eräältä buddhalaiselta lamalta, sanoisin, että luotan hänen sanaansa enemmän, heillä kun on vuosikymmenten kokemus aiheesta. useimmat ihmiset menevät vieläpä luonnostaan nukkuessan syvään meditatiiviseen tilaan. harva on siitä tietoinen
Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollista, ettei alusta löydetä koskaan? Saati ajoissa.
On hyvinkin mahdollista. Se on ihan hirveän pieni ja voi kulkeutua kauaskin.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa nyt itse. Jos se reilun auton kokoinen esine edes saataisiin paikallistettua meren pohjasta ajoissa (ei kyllä saada) niin mistä löytyy 3-4 km pitkä vaijeri, joka kestää noston ja saadaan kiinni siihen kapineeseen?
Ei onnistu. Ehkä joku päivä, huomattavasti liian myöhään, kapseli saadaan nostettua ja selvitetään mitä tapahtui. Tai edes kuvattua jollain kapineella.
minä ajattelin, että ehkäpä nostavat sen magneetilla. kilometrien pituista vaijeria on olemassa ja laivastollakin,. eri asia tietysti voidaanko sitä käyttää, tai käytetäänkö. Turha nyt kuitenkin spekuloida tällaisilla, kun me emme ole (luojan kiitos) siellä sohaamassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiiä mutta toivottavasti nuo rikkaat maksavat itse laskun tästä koko pelastusoperaatiosta selvisivät taikka ei. MInkään maan veronmaksajien tehtävä ei ole heittää miljoonia kankkulan kaivoon pelastaessaan jotain upporikkaita pelle pelottomia jotka itse hakeutuvat vaarallisiin tilanteisiin viihteen vuoksi. Ja varsinkin kun mediat kirjoittavat että turvallisuusmääräyksillä ollaan pyyhitty persettä.
Jos joku tavis olisi merihädässä tuolla niin todennäköisesti valitettaisiin miten ei ole resursseja käynnistää pelastusoperaatio.
Olet huolissasi rahasta, puhut rahasta, ratkoisit asiat rahalla. Materialisti, sieluton tyhjyys ja sitä rataa. Tyhjyys vaan kumajaa. Miksi teet itsellesi tuota?
Rahallahan nämäkin sankarit yrittivät elämäänsä ratkoa, mutta vähän ois pitänyt järkeäkin ripottaa sekaan, niin ois tääkin sotku jäänyt syntymättä.
t. eri
Onko täällä kenelläkään käsitystä mitä olisi voinut tapahtua. En ole lukenut koko ketjua. Enkä myöskään tiedä sukellusaluksista juuri mitään. Tämä alus ei ollut ekaa kertaa käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä ajattelin, että ehkäpä nostavat sen magneetilla. kilometrien pituista vaijeria on olemassa ja laivastollakin,. eri asia tietysti voidaanko sitä käyttää, tai käytetäänkö. Turha nyt kuitenkin spekuloida tällaisilla, kun me emme ole (luojan kiitos) siellä sohaamassa
Magneettilla ei nouse. Ilmalla ja vaijereilla kyllä kunhan vaan ensin saavat vaijerit kiinni. Siihen käyttäisin noita koulutettuja eläimiä nyt aikaa voitettaisi.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä kenelläkään käsitystä mitä olisi voinut tapahtua. En ole lukenut koko ketjua. Enkä myöskään tiedä sukellusaluksista juuri mitään. Tämä alus ei ollut ekaa kertaa käytössä.
Alus katosi. Se tapahtui,
Katoaa niitä isoja lentokoneitakin, joita ei koskaan merestä löydetä.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisin lienee joku sähkövika, varsinkin jos nyt on kuultu paukuttelua. Netissä yksi komposiittien kanssa tekemisissä ollut tyyppi kirjoitti että ne vain vahvistuvat kovassa paineessa, eivät heikkene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahallahan nämäkin sankarit yrittivät elämäänsä ratkoa, mutta vähän ois pitänyt järkeäkin ripottaa sekaan, niin ois tääkin sotku jäänyt syntymättä.
t. eri
Joo ja kun joku kaatuu saat potkia lisää koska ostihan pyöränkin ja sitä rataa?
Nukkuminen on ihan eri asia kuin meditaatio. Meditaatiossa ei mennä alitajuisen asteelle eikä aivokuoren tapahtumat ole samat. Laatuero ja syvyys ero. Hypnoosikaan ei ole lähelläkään varsinaista unta vielä.