No nyt ne sukellusveneessä olevat koputtelee siellä merenpohjassa
Aina 30 min välein kuuluu koputuksia Titanicin hylyn läheltä.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-12216977/Searchers-Titanic-Tou…
Kommentit (442)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä kenelläkään käsitystä mitä olisi voinut tapahtua. En ole lukenut koko ketjua. Enkä myöskään tiedä sukellusaluksista juuri mitään. Tämä alus ei ollut ekaa kertaa käytössä.
Todennäköisin lienee joku sähkövika, varsinkin jos nyt on kuultu paukuttelua. Netissä yksi komposiittien kanssa tekemisissä ollut tyyppi kirjoitti että ne vain vahvistuvat kovassa paineessa, eivät heikkene.
Kyllä, nuo komposiitit todella ovat lujia erit kovassa paineessa. Kovin on timantti joka syntyikin kovassa paineessa.
Minä veikkaan että Bluetoohiin luotettu liikaa kun olosuhteet ovat eri kerroksissa erilaisia ja isojakin eläimiä signaaleineen liikkuu ynnä laivoja ja jäävuoriakin ehkä.
Vierailija kirjoitti:
99,9% varmuudella EI saada pelastettua.
Ajatelkaa nyt itse. Jos se reilun auton kokoinen esine edes saataisiin paikallistettua meren pohjasta ajoissa (ei kyllä saada) niin mistä löytyy 3-4 km pitkä vaijeri, joka kestää noston ja saadaan kiinni siihen kapineeseen?
Ei onnistu. Ehkä joku päivä, huomattavasti liian myöhään, kapseli saadaan nostettua ja selvitetään mitä tapahtui. Tai edes kuvattua jollain kapineella.
Siitä syystä saatetaan tuo sukelluskello ehkä joku päivä jopa löytää, kun Titanicin hylyn paikka on niin tarkasti merkitty.
Vierailija kirjoitti:
itse ehkä ehdottaisin kaikille, että käydään nukkumaan. ilmaa ei sitten kulu niin paljon. 2 ihmistä valvoo ja koputtelee silloin kun muut nukkuu.
Luuleekohan joku oikeasti että tuollaisessa tilanteessa ihmisen on mahdollista nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Kai siellä sukellusveneessä on mittarit, mistä voi kivasti seurata hapen hupenemista. Mä luulen että ne sielläolijat kyllä tietää miten toivotonta heidän pelastuminen on, miten vähän kalustoa on olemassa ja kuin vaikeeta heitä on ylipäänsä löytää. Mut toivo varmasti elää loppuun asti.
Paitsi jos on joku vika tullut niin voivat olla pimeässä sukellusveneessä niin sittrn eivät seuraa yhtään mitään. Hypotermiakin voi olla uhkana
Ilmeisesti siellä on ollu yhteysongelmia aiemminkin kun sit vasta huolestuttiin kun alus ei tullutkaan pintaan suunnitellusti, eikä siinä vaiheessa kun yhteys katkesi. Mun käsittääkseni eilisessä tiedotustilaisuudessa ei sanottu juuta eikä jaata miten se nostetaan, kun ei tiedetä miksei se nouse. Parhaimmassa tapauksessa riittää että se irrotetaan, josse on jossain jumissa, ja se pystyy nousemaan sen jälkeen itse.
Vähän tuntuu että tästä on nyt tullut myös vähän "kisa" kuka sen löytää ja kenen laitteilla. Mikä on siis pelastettavien kannalta hyvä asia.
Unohdetaan valaat ja delfiinit. Lähetetään paikalle James Bond. Sehän on mennyt avaruudessa kuuraketin päällä istuen, joten yksi sukellus on pikkujuttu.
TJ oli potkinut pihalle turvallisuusongelmista varoittaneita työntekijöitä ja ignoorannut ongelmat, asettaen maksavat asiakkaat tietoisesti vaaraan. Nyt itse meren pohjassa. Oma syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai siellä sukellusveneessä on mittarit, mistä voi kivasti seurata hapen hupenemista. Mä luulen että ne sielläolijat kyllä tietää miten toivotonta heidän pelastuminen on, miten vähän kalustoa on olemassa ja kuin vaikeeta heitä on ylipäänsä löytää. Mut toivo varmasti elää loppuun asti.
Paitsi jos on joku vika tullut niin voivat olla pimeässä sukellusveneessä niin sittrn eivät seuraa yhtään mitään. Hypotermiakin voi olla uhkana
Asiantuntijat meinas et hypotermia ei oo ongelma jos niillä vaan on jotain järkeviä vaatteita päällä, ja ilmeisesti tuolla normaalistikin on aika vilposta eli ei ihan bikineissä lähetä reissuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itse ehkä ehdottaisin kaikille, että käydään nukkumaan. ilmaa ei sitten kulu niin paljon. 2 ihmistä valvoo ja koputtelee silloin kun muut nukkuu.
Luuleekohan joku oikeasti että tuollaisessa tilanteessa ihmisen on mahdollista nukkua.
Mitä muutakaan siellä tekisi kuin yrittäisi? Tuskinpa kukaan kykenee useita vuorokausia peräkkäin valvomaankaan.
Vierailija kirjoitti:
TJ oli potkinut pihalle turvallisuusongelmista varoittaneita työntekijöitä ja ignoorannut ongelmat, asettaen maksavat asiakkaat tietoisesti vaaraan. Nyt itse meren pohjassa. Oma syy.
Toivottavasti oli sen arvoinen elämä. Leveä elämä asiakkaiden sokeasta luottamuksesta revityillä ja turvallisuudesta säästetyillä masseilla.
Sukellusveneen ikkunalasi oli hyväksytty vain 1300m asti 😬
Uutisissa sanottiin, että sukellusvene ei pysty lähettämään hätäsignaalia. Miten niin ei? Onko sähköt menneet ja jos on, mistä se tiedetään?
Pitäähän ovi avata, jos koputetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijat meinas et hypotermia ei oo ongelma jos niillä vaan on jotain järkeviä vaatteita päällä, ja ilmeisesti tuolla normaalistikin on aika vilposta eli ei ihan bikineissä lähetä reissuun.
Se vasta outoa olis jos 5 miestä olis bikinit päällä lähteneet reissuun 😅
Vierailija kirjoitti:
Uutisissa sanottiin, että sukellusvene ei pysty lähettämään hätäsignaalia. Miten niin ei? Onko sähköt menneet ja jos on, mistä se tiedetään?
No varmaan se tiedetään siitä ettei signaalia näy vaikka jotain koputuksia on kuultu... Jäätävä painajainen. Osanotto omaisille, koska heidän painajainen ja ptds tulee jatkumaan lopouelämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että tuo onnistuu mitenkään ilman unilääkkeitä. Toki kun tarpeeksi kauan valvoo niin uni tulee lopulta väistämättä. Mutta tahdonalaisesti nukkumaan meno mahdollisille viimeisille unille, kuka pystyy? Ahdistaa ajatellakin.
Ei tarvitse nukkua kun rentoutuminen ja hitaasti hengitys ajaa saman asian. Meditointi vielä parempi.
nukkuminen on yksi meditaation muoto...
Nukkuminen on ihan eri asia kuin meditaatio. Meditaatiossa ei mennä alitajuisen asteelle eikä aivokuoren tapahtumat ole samat. Laatuero ja syvyys ero. Hypnoosikaan ei ole lähelläkään varsinaista unta vielä.
olen saanut unimeditaatio-opetusta eräältä buddhalaiselta lamalta, sanoisin, että luotan hänen sanaansa enemmän, heillä kun on vuosikymmenten kokemus aiheesta. useimmat ihmiset menevät vieläpä luonnostaan nukkuessan syvään meditatiiviseen tilaan. harva on siitä tietoinen
Nukkumaan MENNESSÄ voi meditoida mutta se ei ole lainkaan unen tasoista. Ja mitä tulee buddhalaisiin lamoihin niin CIA työskentelee niiden kautta, olet tn langennut ansaan. Niin sekin joka sitten hukutti 2 lastaan kotona kävi siellä opissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä kenelläkään käsitystä mitä olisi voinut tapahtua. En ole lukenut koko ketjua. Enkä myöskään tiedä sukellusaluksista juuri mitään. Tämä alus ei ollut ekaa kertaa käytössä.
Todennäköisin lienee joku sähkövika, varsinkin jos nyt on kuultu paukuttelua. Netissä yksi komposiittien kanssa tekemisissä ollut tyyppi kirjoitti että ne vain vahvistuvat kovassa paineessa, eivät heikkene.
Ja mikäs on sähkön vihollinen: vesipä vesi...eli jokin on posahtanut ulkorakenteissa ja sisus ehkä eheä yhä, jos koputtelevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No varmaan se tiedetään siitä ettei signaalia näy vaikka jotain koputuksia on kuultu... Jäätävä painajainen. Osanotto omaisille, koska heidän painajainen ja ptds tulee jatkumaan lopouelämän.
Miljardöörien perintöjä odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikäs on sähkön vihollinen: vesipä vesi...eli jokin on posahtanut ulkorakenteissa ja sisus ehkä eheä yhä, jos koputtelevat.
Jokin ulkopuolinen voima on hyökkinyt aluksen kimppuun oli se sitten mikä tahansa, ja kuori rikki ja ohjaussyteemit ja muu sähköinen. Tuollainen alus saa saada aikamoisen tällin ennenkuin rikki menee....tai sitten vaan bluetooth petti. Tämä yhteiskunta muutenkin rakennetaan aina liian haavoittuvaksi näiden varaan. Tuo on se heikoin lenkki kaikessa tuo elektroniikka.
Jos se Titan on kiinni Titanicin hylyssä pahastikkin niin ei se magneetillakaan taida noin vaan irrota välttämättä. Sitten jos merivirrat on vienyt Titanin Titanicin hylyn sisään niin ei auta magneetit yhtään.