Mikä siinä on niin väärin, että hallitus panostaa työssäkäyvien etuihin?
Että työnteko kannattaa jatkossakin ja työpaikoille saadaan sieltä puuttuvat työntekijät ja verotus ei nollaa uurastamisen tuloksia. Että jatkossa pääsisi lääkäriin tarvittaessa ja lapsille hoidon ja koulutuksen. Tässä on vuoskymmenet lapioitu vaan rahaa niille ihmisille, joilla ei ole muuta kuin oikeuksia eikä lainkaan velvollisuuksia, että pärjäisivät, mutta näin ei ole tapahtunut. Siellä on moni maannut työttömänä koko aikuisikänsä tuilla. Tulos tuollaiselle lapioinnille on ollut sama, kuin olisi takassa polttanut ne rahat. Nyt ne laitetaan keskiluokalle, joka pitää tätä yhteiskuntaa pystyssä niin kuin kuuluukin. Mikä siinä muka on väärin?
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potkut voi tulla syystä mistä tahansa, ei enää irtisanomissuojaa. Sairastumisesta rangaistaan. Palkkoja ei enää voi nostaa, mutta kulutustuotteiden hinnat nousevat, liikuntapalvelut, vapaa-aika matkustaminen. Tavallisella duunarilla ei ole näihin enää varaa.
Eihän kukaan hyvää duunaria ala irtisanomaan. Laiskoista ja hankalista on hyvä päästä eroon, kun myrkyttävät koko työyhteisön.
Pomon sukulainen on aina pätevämpi. Nuoremmat ovat jaksavampia ja nätimpiäkin. Osaamista kyllä löytyy muualtakin.
Siinähän se kun ei panosta vaan panostaa ainoastaan työehtojen ja työteon heikennyksiin työntekijän näkökulmasta. Omistajat, sijoittajat ja työnantajat ovat ainoita nykyhallitusohjelman hyötyjiä. Rikkaille tuli kaiken maailman lisävero etuja ja verojen kevennyksiä samaan aikaan kun suorittavan portaan elämiseen kohdistetaan verojen ja veroluontoisten maksujen korotuksia sekä aletaan luomaan pakkotyöyhteiskuntaa mytta missään ei pajoteta maksamaan palkkaa millä elää. Tulevan hallituksen ainoa tavoite on saada rikkaat rikastumaan ja köyhät klyhtymään vielä lisää. - 90 luvulta lähtien on kaikki tehty rikkaiden ehdoilla ja mitään muutosta ei edes vasemmisto hallutus saanut tähän aikaan niin tulevaisuudessa suomesta rakennetaan länsimainen kehitysmaa jonka poliitikot on myynyt monikansalliselle yhtiölle omien etujen ja rikkauksien takia
Vierailija kirjoitti:
Kaikki työelämän ulkopuolelle joutuneet eivät kuppaa yhteiskunnan varoja. Minä mm. olen koko ajan sairauden takia määräaikaisella eläkkeellä olevana tehnyt ilmaistöitä (ns. kuntouttavaa työtoimintaa), vapaaehtoistöitä (ilmaiseksi), työharjoitteluja opiskelun lomassa (ilmaiseksi) ja yrittänyt päästä kaikin tavoin takaisin terveiden kirjoihin.
Se, että yrittää toipua ja samalla miettiä tapoja säästää arjen menoissa, ei ole aina helppoa. En tupakoi, en juo alkoholia, en käytä huumeita, en harrasta mitään, en käy ravintoloissa/ kahviloissa, en matkustele. Silti minusta tuntuu, että olen tämän yhteiskunnan silmissä pelkkää pohjasakkaa. Ja nykyhallitus vahvistaa tätä tunnetta. Tekisi mieli luovuttaa lopullisesti.
Sama tunne pienituloisena duunarina. Tykkään hirveästi työstäni, mutta koko ajan tuntuu, että tienaan liian vähän eikä minulla siksi ole oikeutta olla täällä.
Ihmiset vaahtoaa nyt hallitusohjelmasta ymmättämättä että mitään ei ole vielä nakutettu pöytään. Näitä lakeja tullaan työstämään seuraavan neljän vuoden aikana. Kyllä varmasti tulee esim irtisanomisaika. Varmasti enemmän kuin 1kk. Kannattaa tehdä työnsä hyvin, pitää ammattitaitoa yllä ja kehittää itseään niin ei ole mitään hätää. Pitäis olla itsestäänselvyys.
Eikö esim 1.7 miljardia suoraa yritystukea riitä työntekijöiden tukemiseen? Vai meneekö ke miljardit vain niille firmojen omistajille?
Siis mikä näistä uudistuksista oli työssäkäyvän etu? Ainoa mikä työssäkäyvien kohdalla on pitänyt, on Petteri Orpon lausahdus" työllä ei tarvitse elää". Se toteutuu nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä nyt on niin oikein, että hyvinvointiyhteiskunnan rippeetkin hävitetään?
Hyvinvointiyhteiskunta ei ole koskaan ollut loisyhteiskunta, jollaiseksi edellinen hallitus oli meitä hyvää vauhtia ajamassa. Työssäkäynti on SDP:n mielestä asia, josta tulee rangaista.
Virkamiehet ja poliitikot ovat niitä loisia, noita loisia meillä on aivan liikaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potkut voi tulla syystä mistä tahansa, ei enää irtisanomissuojaa. Sairastumisesta rangaistaan. Palkkoja ei enää voi nostaa, mutta kulutustuotteiden hinnat nousevat, liikuntapalvelut, vapaa-aika matkustaminen. Tavallisella duunarilla ei ole näihin enää varaa.
Potkut voi saada asiallisista syistä kuten vaikka siitä, että ei vaivaudu töihin. Nyt tuo ei ole mahdollista ilman pitkiä prosesseja. Sairastumisesta ei rangaista, jos olet oikeasti sairas etkä krapulassa tai marsun kuoleman takia masentunut. Palkkoja voi nostaa ihan niin paljon kuin halutaan ja edelleenkin suurin osa liikuntapalveluista on maksuttomia. Miksi aina pitää valittaa, kun muiden asiat paranevat?
Uusi hallitus on puuttumassa palkankorotuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle, keskituloiselle tää ei ole ollut hyvinvointiyhteiskunta pitkään aikaan. Multa vaaditaan jatkuvasti enemmän. Työssä näen päivittäin kuinka kelan maksusitiumuksella ostoksensa maksavat kertovat miten ovat lähdössä ulkomaanmatkalle, isoja perheitä. Mulla, vuorotyötä painavana perheellisenä ei tuohon ole varaa.
Eikä ole tulevaisuudessakaan, kun hinnat nousevat ja voit hyvästellä vuorotyölisäsi.
Ensinnäkin vuorolisien poisto ei ole listalla. Ihan sama vaikka en pääsisi jatkossakaan reissaamaan, minkäs teet. Mutta ei sitten pidä päästä s0mal1perhekään matkalle. Ne rahat voidaan käyttää vaikka sairaanhoitajien palkkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö esim 1.7 miljardia suoraa yritystukea riitä työntekijöiden tukemiseen? Vai meneekö ke miljardit vain niille firmojen omistajille?
Ne jaetaan osinkoina ulos.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset vaahtoaa nyt hallitusohjelmasta ymmättämättä että mitään ei ole vielä nakutettu pöytään. Näitä lakeja tullaan työstämään seuraavan neljän vuoden aikana. Kyllä varmasti tulee esim irtisanomisaika. Varmasti enemmän kuin 1kk. Kannattaa tehdä työnsä hyvin, pitää ammattitaitoa yllä ja kehittää itseään niin ei ole mitään hätää. Pitäis olla itsestäänselvyys.
Ei mitään hätää? Itse olen päivittänyt osaamistani koko ajan, mutta yli 50-vuotiaana sitä ei noteerata. Hätä alkaa siitä ja yltyy 60-vuoriaana. Silloin olet jo täysin ulkona työmarkkinoilta ja tulevaisuudessa vielä enemmän, koska irtisanomiset ovat helpompia.
Palkat tulee laskemaan keskituloisissa ja sen pienemmissä palkkaluokissa.
Huoppuosajat ja kuvitteellisesti hyvät, (jotka aina osoittautuvat huonoiksi), johtajat saavat entistä isompia bonuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle, keskituloiselle tää ei ole ollut hyvinvointiyhteiskunta pitkään aikaan. Multa vaaditaan jatkuvasti enemmän. Työssä näen päivittäin kuinka kelan maksusitiumuksella ostoksensa maksavat kertovat miten ovat lähdössä ulkomaanmatkalle, isoja perheitä. Mulla, vuorotyötä painavana perheellisenä ei tuohon ole varaa.
Eikä ole tulevaisuudessakaan, kun hinnat nousevat ja voit hyvästellä vuorotyölisäsi.
Ensinnäkin vuorolisien poisto ei ole listalla. Ihan sama vaikka en pääsisi jatkossakaan reissaamaan, minkäs teet. Mutta ei sitten pidä päästä s0mal1perhekään matkalle. Ne rahat voidaan käyttää vaikka sairaanhoitajien palkkoihin.
Hyvä asenne😂👍
Vierailija kirjoitti:
Ihminen kaipaa elämäänsä varmuutta, jotta uskaltaa ottaa vaikka asuntolainaa. Ei voi mennä pankkiin asenteella, minulla on työpaikka ehkä, jos en juutu joku aamu liikenneruuhkaan ja myöhästy.
Suomessa on pitkät koeajat. Ihmeellistä jos puolessa vuodessa selviä, onko ihminen sovelias johonkin työhön.
Sairaudesta ketään taas ei voi rangaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä nyt on niin oikein, että hyvinvointiyhteiskunnan rippeetkin hävitetään?
Hyvinvointiyhteiskunta ei ole koskaan ollut loisyhteiskunta, jollaiseksi edellinen hallitus oli meitä hyvää vauhtia ajamassa. Työssäkäynti on SDP:n mielestä asia, josta tulee rangaista.
Virkamiehet ja poliitikot ovat niitä loisia, noita loisia meillä on aivan liikaa
Miksi virkamiehet ovat loisia? Niillä valtio pyörii. Ei valtio toimi ilman työntekijöitä. Eikä ne työntekijät keksi niitä v-mäisisä.sääntöjä itse. Heidän vain on velvoitettu toimimaan niiden mukaan kirjaimellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin on sinut aivopesty. "ei minun tarvitse palkastani mitään saada, pääasia ettei tuo toinenkaan saa"
Kyllä sunnuntailisien poistosta on keskusteltu ja tulevat taatusti olemaan listalla. Tai ainakin paikallisella sopimisella ne voidaan poistaa.
Ei yhtään mitään väärin, vaan näin sen olisi aina pitänyt olla.
Olen pienituloinen duunari ja vakavasti sairas. En ymmärrä, miten minua auttaa asumistuen poisto, sairastumisesta rankaiseminen, lääkkeiden ja sairaalakulujen hintojen nousu, lakko-oikeuden vieminen, irtisanotuksi joutuminen hetkenä minä hyvänsä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paraneehan se hyvinvointiyhteiskunnan asema. Nythän on aikomus lisätä kelakorvattavuutta yksityislääkäreille, joku sauma päästä lääkärillekin jopa niillä, joilla on ollut heikko työterveys tähän asti.
Onpa runsas anti!
Kaikki työelämän ulkopuolelle joutuneet eivät kuppaa yhteiskunnan varoja. Minä mm. olen koko ajan sairauden takia määräaikaisella eläkkeellä olevana tehnyt ilmaistöitä (ns. kuntouttavaa työtoimintaa), vapaaehtoistöitä (ilmaiseksi), työharjoitteluja opiskelun lomassa (ilmaiseksi) ja yrittänyt päästä kaikin tavoin takaisin terveiden kirjoihin.
Se, että yrittää toipua ja samalla miettiä tapoja säästää arjen menoissa, ei ole aina helppoa. En tupakoi, en juo alkoholia, en käytä huumeita, en harrasta mitään, en käy ravintoloissa/ kahviloissa, en matkustele. Silti minusta tuntuu, että olen tämän yhteiskunnan silmissä pelkkää pohjasakkaa. Ja nykyhallitus vahvistaa tätä tunnetta. Tekisi mieli luovuttaa lopullisesti.