Mikä siinä on niin väärin, että hallitus panostaa työssäkäyvien etuihin?
Että työnteko kannattaa jatkossakin ja työpaikoille saadaan sieltä puuttuvat työntekijät ja verotus ei nollaa uurastamisen tuloksia. Että jatkossa pääsisi lääkäriin tarvittaessa ja lapsille hoidon ja koulutuksen. Tässä on vuoskymmenet lapioitu vaan rahaa niille ihmisille, joilla ei ole muuta kuin oikeuksia eikä lainkaan velvollisuuksia, että pärjäisivät, mutta näin ei ole tapahtunut. Siellä on moni maannut työttömänä koko aikuisikänsä tuilla. Tulos tuollaiselle lapioinnille on ollut sama, kuin olisi takassa polttanut ne rahat. Nyt ne laitetaan keskiluokalle, joka pitää tätä yhteiskuntaa pystyssä niin kuin kuuluukin. Mikä siinä muka on väärin?
Kommentit (175)
Tämä hallitus ei panosta työläisten etuihin sitä vähää mitä työttömänkään.
Tekevät selvää molemmista parhaansa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä halutaan tukea keskiluokkaista tai sitä vauraampaa? Sillä hehän tästä yhteiskunnasta eniten hyötyvät. Kyllä heilläkin pitäisi vastuuta olla, eikä koko ajan olla saamapuolella.
Miten tässä on oltu jatkuvasti saamapuolella, kun vasurihallitukset on lapaneet verorahoja persaukisille vuosikymmeniä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeiston äänestäminen on selvä viesti siitä, että työssäkäyvät eivät suostu olemaan pelkkinä lypsylehminä vaan haluavat osansa yhteiskunnasta.
Minkä osan? Mitä et ole yhteiskunnasta saanut?
Etkö ole uutisia seurannut. Sitä on päivähoito ja koulut romahtaneet, lääkärille ei ole päässyt, mikään peruspalvelu ei oikein ole toiminut kun fraha on lapioitu kotisohvalle makaaville.
Pohdipa nyt ihan itseksesi, miksi päivähoito on romahtanut. Saadaanko sijaisia, maksetaanko kunnon palkka? Miksi koulutus on romahtanut? Olisiko tullut huonoja päätöksiä noudatettavaksi? Miksi lääkärille ei ole päässyt? Nyt kirjoitan sen, mitä erityisesti inhoan: ei minulle vaan ole noin käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä halutaan tukea keskiluokkaista tai sitä vauraampaa? Sillä hehän tästä yhteiskunnasta eniten hyötyvät. Kyllä heilläkin pitäisi vastuuta olla, eikä koko ajan olla saamapuolella.
Miten tässä on oltu jatkuvasti saamapuolella, kun vasurihallitukset on lapaneet verorahoja persaukisille vuosikymmeniä?
Ovatko yritykset persaukisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele!
Jos kansa olisi halunnut parantaa kuppaajien asemaa, kai se olisi äänestänyt vihervasemmistoa. Nyt tulevat uudistukset ovat aivan minimitasoa siihen nähden, mitä odotin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeiston äänestäminen on selvä viesti siitä, että työssäkäyvät eivät suostu olemaan pelkkinä lypsylehminä vaan haluavat osansa yhteiskunnasta.
Etkö ole uutisia seurannut. Sitä on päivähoito ja koulut romahtaneet, lääkärille ei ole päässyt, mikään peruspalvelu ei oikein ole toiminut kun fraha on lapioitu kotisohvalle makaaville.
Pohdipa nyt ihan itseksesi, miksi päivähoito on romahtanut. Saadaanko sijaisia, maksetaanko kunnon palkka? Miksi koulutus on romahtanut? Olisiko tullut huonoja päätöksiä noudatettavaksi? Miksi lääkärille ei ole päässyt? Nyt kirjoitan sen, mitä erityisesti inhoan: ei minulle vaan ole noin käynyt.
Helsingissä jonotusaika terveyskeskukseen lääkärille on ollut n. 6 viikkoa. En sainoisi, että palvelu toimii.
Jostain kumman syystä koksuilla ja persuilla on hirveä hinku saada Suomesta jenkkilä... Rikkaat rikastuu, köyhät köyhtyy, vain onnekkailla on mahdollisuus hyvään terveydenhuoltoon... Kaikki halutaan yksityistää... Kohta meilläkin on slummeja ja ihan näkyviä kodittomia ihmisiä. Hyi v*.
Vierailija kirjoitti:
Jostain kumman syystä koksuilla ja persuilla on hirveä hinku saada Suomesta jenkkilä... Rikkaat rikastuu, köyhät köyhtyy, vain onnekkailla on mahdollisuus hyvään terveydenhuoltoon... Kaikki halutaan yksityistää... Kohta meilläkin on slummeja ja ihan näkyviä kodittomia ihmisiä. Hyi v*.
Mikä se sun ratkaisu siihen on, että lääkärit ei halua työskennellä julkisella puolella? Eikä kukaan muukaan?
Jos nyt miettii, niin KUINKA MONI ns. elämäntapatyötön olisi soveltuva työelämään? Tarjotaanko heille ensin hyvää päihde- ja mielenterveyshuoltoa, jotta olisivat kykeneviä oravanpyörään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä jonotusaika terveyskeskukseen lääkärille on ollut n. 6 viikkoa. En sainoisi, että palvelu toimii.
Koska toimiva systeemi sotkettiin "tehostamisella", jatkuvilla kalliilla ohjelmisto-uudistuksilla, ulkoistuksella.
Yhden pienen asian hoitaminen vie neljän ihmisen aikaa.
Vierailija kirjoitti:
USA:ssa BKT on asukasta kohti sellaiset 150 prosenttia siitä mikä täkäläinen. Kyllä sieltä jotakin on opittavissa, jos emme aivan köyhäintaloksi halua taantua.
Minä en ainakaan saa mitään etuja.
Työmatkavähennyksen omavastuunousee eli minun veroprosentti nousee. Samalla irtisanomissuojani heikkenee ja mahdollisuuteni saada ansiosidonnaista sekä turvata elämäni olosuhteet väliaikaisen työttömyyden ajalta heikkenee.
Minä en näe tässä tavalliselle palkansaajalle (brutto 3400) mitään hyvää? Missä se hyvä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se sun ratkaisu siihen on, että lääkärit ei halua työskennellä julkisella puolella? Eikä kukaan muukaan?
Palkka ja työolot. Yritystuista voisi laittaa osan julkisen puolen palkkoihin.
Eivät he niin niihin panosta, ansiotulojen verotus ei ilmeisesti nouse, mutta tämän vastapainona tulee korotuksia välillisiin veroihin.
Mitä ovat työssäkäyvien edut? Työssäkäyvien työehtoja heikennetään, voidaan irtisanoa helpommin kuin aiemmin, sos.ter. asiakasmaksuihin tulee korotuksia, ja ties mitä...
No, toki kun näiltä jotka eivät ole päässeet työhön heikennetään etuja, niin sanovat, että tarkoitus on siirtää siitä saatu hyöty lapsiperheiden hyväksi... Haha, mitähän se sitten on se mihin siirretään.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki työelämän ulkopuolelle joutuneet eivät kuppaa yhteiskunnan varoja. Minä mm. olen koko ajan sairauden takia määräaikaisella eläkkeellä olevana tehnyt ilmaistöitä (ns. kuntouttavaa työtoimintaa), vapaaehtoistöitä (ilmaiseksi), työharjoitteluja opiskelun lomassa (ilmaiseksi) ja yrittänyt päästä kaikin tavoin takaisin terveiden kirjoihin.
Se, että yrittää toipua ja samalla miettiä tapoja säästää arjen menoissa, ei ole aina helppoa. En tupakoi, en juo alkoholia, en käytä huumeita, en harrasta mitään, en käy ravintoloissa/ kahviloissa, en matkustele. Silti minusta tuntuu, että olen tämän yhteiskunnan silmissä pelkkää pohjasakkaa. Ja nykyhallitus vahvistaa tätä tunnetta. Tekisi mieli luovuttaa lopullisesti.
Hohhoijaa mitä uhriutumista ja itsesäälissä rypemistä taas, ei tollasia osaa edes sääliä, lähinnä naurattaa nää jutut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä nyt on niin oikein, että hyvinvointiyhteiskunnan rippeetkin hävitetään?
Hyvinvointiyhteiskunta ei ole koskaan ollut loisyhteiskunta, jollaiseksi edellinen hallitus oli meitä hyvää vauhtia ajamassa. Työssäkäynti on SDP:n mielestä asia, josta tulee rangaista.
Samma gäller företagande och därmed anställande. De är röda flaggor för SDP. Ingen skall behöva jobba enligt hur partiet har handlat de senaste fyra åren.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan saa mitään etuja.
Työmatkavähennyksen omavastuunousee eli minun veroprosentti nousee. Samalla irtisanomissuojani heikkenee ja mahdollisuuteni saada ansiosidonnaista sekä turvata elämäni olosuhteet väliaikaisen työttömyyden ajalta heikkenee.Minä en näe tässä tavalliselle palkansaajalle (brutto 3400) mitään hyvää? Missä se hyvä on?
Hyvä on siinä, että noita ei saada käytäntöön. Hallitus tulee olemaan keskenään niin erimielinen.
Olen korkeastikoulutettu yh, töissä yksityisellä sektorilla kaupan alalla. Mediaanipalkalla ei ole varaa kuin kaupungin vuokrayksiöön. Olin haaveillut pienestä kaksiosta lapseni kanssa, mutta nyt kun työssä käyvien asumistuki poistetaan, ei ole toivoakaan. Pitää kituuttaa edelleenkin yksiössä. Ei ole varaa autoon eikä kesämökkiin. Pitää tuhlata kaikki säästöt, jotta olisi edes hamassa tulevaisuudessa oikeutettu asumistukeen. Ensin pitää tuhlata lapsen säästötili.
Ei kauheasti motivoi käydä töissä, kun vaikka kuinka ahkeroi ja yrittää, ei ole mahdollista parantaa omaa asemaansa. Tekisi mieli luovuttaa ja jäädä toimeentulotuen varaan. Ei kukaan minua edes palkkaisi, jos minut irtisanotaan nykyisestä työstä. Olen osatyökykyinen ja pomo on sanonut, että kannattaisi etsiä vähemmän stressaavia töitä. Niin missä niitä sellaisia töitä on?! Olen ensin ahkeroinut korkeakouluissa, elänyt vuorotellen työttömänä ja pätkätöissä, tehnyt valtavasti ylitöitä, jotta saisin pitää nykyisen työpaikkani ja sen seurauksena sairastunut työuupumukseen ja masennukseen. Tulevaisuus näyttää toivottomalta 😭