Olen tyttöjen äiti
Onnellinen sellainen. Silti se tuntuu olevan joillekin läheisille ongelma, että meillä ei ole poikaa. :D Kun ilmoitimme vauvauutiset kuopuksen kohdalla kuulin kommentteja "oliskohan se NYT poika" ... "Toivotteko poikaa" "Harmittaako kun on vaan tyttöjä" ?
Sitten kun kerron olevani onnellinen näin niin eräs kaverini joka 2 pojan äiti sanoi "et sinä voi ymmärtää tätä pojan äitinä olemista, jos et itse pääse kokemaan sitä"
Kommentit (92)
Mulla 2 tyttöä. Oon ihan tyytyväinen että on samaa sukupuolta. Leikit ja tekemiset menee paremmin yksiin. Yhtälailla voisin ottaa 2 poikaa. Monella tutulla on tyttö ja poika harvemmin ne niin hyvin toimeen tulevat kun samaa sukupuolta olevat. Tiedän, ei kuitenkaan voi yleistää kun tähän kuitenkin joku puuttuu.
No meidän suvussa jos joku saa pojan, niin meidän mummo sanoo, että jos hän saisi päättää tulisi vain tyttöjä. Ei ole avannut asiaa kummemmin.
Kolmen tytön äiti. Kerran joku sukulainen sanoi, että kyllä teidän pitäs vielä se poika tehdä, kyllä te pojan tarviitte. Pikkuisen nyppi niin sanoin, että näyttäkää te ensin mallia , kuinka se käy. Kyllä loppui puheet. Lisäksi omissa raskauksissa taustalla keskenmenoja.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelehan millaista on kasvaa tyttönä perheessä, jossa ajatellaan noin ja jossa on myös poikia!
Minä ja moni muu on kokenut saman.
Joillakin on valitettavasti edelleen sellainen ajatusmaailma, että pojat päästetään helpommalla. Jopa vahvat käytöshäiriöt lakaistaan maton alle, eikä tukea haluta ottaa vastaan. Näen tätä ammattinikin puolesta.
Oletko alapäästäsi väljä kun useampi lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelehan millaista on kasvaa tyttönä perheessä, jossa ajatellaan noin ja jossa on myös poikia!
Minä ja moni muu on kokenut saman.
Joillakin on valitettavasti edelleen sellainen ajatusmaailma, että pojat päästetään helpommalla. Jopa vahvat käytöshäiriöt lakaistaan maton alle, eikä tukea haluta ottaa vastaan. Näen tätä ammattinikin puolesta.
Näin on.. Mä en oikein jaksa olla yhden ystävän kanssa tekemisissä, joka aina halventaa tyttöjä. Minulla on tyttöjä ja hänellä tyttö ja poika. Hänen tytär todella tempperamenttinen (kuten äitinsäkin) ja hän aina jaksaa asiasta valittaa. Hän aina sanoo kuinka "pojan kanssa tulen pääsemään niin paljon helpommalla"
Hänen on aina tarve korostaa sitä, kuinka pojan kanssa hän sitten pääsee varmasti helpolla. Olen todennut, että se on paljon lapsen luonteesta ja tempperamentista kiinni. Kerroin myös, että koen pääseväni tosi helpolla tyttöjen kanssa. Silti aina hän korostaa miten erilainen se poika on.
Ja ne jotka jaksaa väittää, että tyttöjä ei kiinnosta esim työkoneet niin ihan puppua. Meillä kiinnostaa!
Ystäväni alkoi aina Puhumaan näitä vain poikien äidit juttuja.
Minulla on tyttö ja poika.
Lapsuuden perheessä meitä ei ollut kuin tyttöjä, vasta keski-ikäisenä tajusin, että maatalon vanhimpana lapsena en varmasti olisi oppinut 8v ajamaan traktoria, 10v tekemään kaikkia niitä temppuja, joilla sai vanhan öljypolttimen toimimaan kun lämmin vesi kesällä loppui tai yleensäkin
kokenut olevani kaikessa tasa-arvoinen. Muuten elin hyvin nais-ja tyttövaltaisessa maailmassa.
Kun tytön jälkeen aloin taas odottamaan lasta toivoin salaa toista tyttöä, käsitys pojista oli kurassa möyriviä pikku perkeleitä.
Vasta pieni poikani ja myöhemmin myös hänen ystävänsä opettivat miten ihania, herkkiä, reiluja, suoria pojat ovat, olen kovin kiitollinen että sain pojan, hän on opettanut minulle paljon poikien, nuorten miesten ja nyt jo nykypäivän isien maailmasta.
Tää on mulle jotain täysin käsittämätöntä. Olen itse neljän tytön perheestä lähtöisin. En jättänyt mitään tekemättä, koska olin tyttö. Enkä tehnyt mitään vain siksi, että olin tyttö. Oon aina tehnyt kaikkea samoin kuin sisarukseni. Onnistuu traktorilla ajaminen ja pullan leipominen. Mulla on itselläni yksi tyttö, eikä myöskään hänelle ole mitään odotuksia sukupuolen takia. Vaikuttaa olevan oikein fiksu tyyppi ja toivottavasti esimerkin avulla oppii hyvin avoimeksi ihmiseksi.
Poikalasten kohdalla käy usein niin, että jos äidillä on sekä tyttö ja poika niin, kun poika tulee aikuiseksi ja perustaa perheen ja, jos tytöllä on myös perhe tulee tytön lapsista isovanhemmille tärkeämpiä.
Meillä kävi näin ja, kun yritin puhua miehelleni, että asiaan pitää puuttua, kun lapset eivät ole tyhmiä etenkin, kun ikää tulee. Mies sulkeutui täysin.
Nyt on sitten muutaman kerran käynyt niin, että kun mies juo muutaman saunakaljan alkaa avautuminen siitä miten törkeästi omat vanhemmat eriarvoistavat lapsia. Asia vaivaa miestä alitajunnassa. Nähtävästi on helpompi puhua asiasta, kun on otettu muutama.
Vierailija kirjoitti:
Poikalasten kohdalla käy usein niin, että jos äidillä on sekä tyttö ja poika niin, kun poika tulee aikuiseksi ja perustaa perheen ja, jos tytöllä on myös perhe tulee tytön lapsista isovanhemmille tärkeämpiä.
Meillä kävi näin ja, kun yritin puhua miehelleni, että asiaan pitää puuttua, kun lapset eivät ole tyhmiä etenkin, kun ikää tulee. Mies sulkeutui täysin.
Nyt on sitten muutaman kerran käynyt niin, että kun mies juo muutaman saunakaljan alkaa avautuminen siitä miten törkeästi omat vanhemmat eriarvoistavat lapsia. Asia vaivaa miestä alitajunnassa. Nähtävästi on helpompi puhua asiasta, kun on otettu muutama.
Uskoin tämän olevan jo historiaa ja ne anoppivitsit samoin. Ei äiti tänään odota poikansa jatkavan sukutalon peltojen viljelyä jonka miniä tulee sotkemaan. Ainoa syy on siis se, että äiti rakastaa poikaa enemmän kuin tyttöä. Moni on myöntänyt, että mies odottaa syntyvän lapsen olevan tyttö. En usko että tätä parantaa se, että ei puhuta lainkaan sukupuolista, koska niiden määrä vaan lisääntyy.
Heterothan poistaa tytöt väestöstä ja sitten ihmettelee kun opetusministeriö haluaa opettaa että sukupuolia on useita. Sairaita naisvihaajia te heterot! Teillä mäll*tyillä heterokanoilla ei ole mitään itsekunnioitusta. En ole koskaan nähnyt perhettä joka syrjii poikaa, te heterokanat heikennätte kaikkien naisten asemaa.
Teidän takianne olen muunsukupuolinen.