Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen tyttöjen äiti

Vierailija
18.06.2023 |

Onnellinen sellainen. Silti se tuntuu olevan joillekin läheisille ongelma, että meillä ei ole poikaa. :D Kun ilmoitimme vauvauutiset kuopuksen kohdalla kuulin kommentteja "oliskohan se NYT poika" ... "Toivotteko poikaa" "Harmittaako kun on vaan tyttöjä" ?

Sitten kun kerron olevani onnellinen näin niin eräs kaverini joka 2 pojan äiti sanoi "et sinä voi ymmärtää tätä pojan äitinä olemista, jos et itse pääse kokemaan sitä"

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksällä oli aiemmasta liitostaan kaksi poikalasta ja kerran kysyin oliko hänellä ollut mitään toiveita lastensa sukupuolista. Sanoi, että toivoi nimenomaa poikia, koska pikkutytöt ovat niin ärsyttäviä. Perusteina käytti paria tuttavansa tytärtä. Tämä aikuinen mies ei siis kyennyt näkemään näiden parin tyttölapsen käytöstä kasvatuksellisena asiana vaan puhtaasti sukupuoleen perustuen ja sen myötä tuomitsi sitten puolet maapallon lapsista ärsyttäviksi. On syystkäkin eksä.

Isältäni taas kysyin olisiko toivonut poikaa, kun sai pelkkiä tyttöjä ja isä myönsi salaa toivoneensa juurikin tyttöjä. Hän on itse kasvanut poikalapsiperheessä ja omien sanojensa mukaan oli toivonut pikkusiskoa. Hän on kasvattanut minut ja siskoni hyvin sukupuolisensitiivisesti. Vaikka vanhemmillamme oli perinteiset sukupuoliroolit, niitä ei siirretty enää meihin lapsiin, vaan isä opetti meille perinteisiä miesten töitä siinä missä äiti naisten.

Vierailija
62/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää miten jotkut lokeroi lapsen sukupuolen ja se, että suvulla on jokin toive kumpi sieltä tulee.

Joo kyllä tällaisia sukulaisia edelleen on, jotka avoimesti tuovat esiin kumpaa sorttia nyt toivotaan sukuun tulevan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tilan voi tytärkin jatkaa. Ottaa kotivävyn ja pitää sukunimensäkin, niin siitä ei tule hämminkiä.

Vierailija
64/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen perheen, jossa on 5 tyttöä. Siellä puhuttiin kolmannen tytön jälkeen avoimesti, kuinka haluavat perheeseen myös pojan. No viiden tyttären jälkeen luovuttivat. Käy jotenkin sääliksi. Usein mietin, että ovatko vanhemmat onnellisia

Vierailija
65/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäsuhteeni oli huono, joten halusin tyttären. Sain kaksi ihanaa. T. Iskä

Vierailija
66/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma isäsuhteeni oli huono, joten halusin tyttären. Sain kaksi ihanaa. T. Iskä

Mä luulen, että näissä on usein taustalla tämä millainen suhde on ollut omaan isään tai äitiin. Itselläni myös huono isäsuhde ja toivoin tyttäriä, niitä sain.

Vierailija
67/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tilan voi tytärkin jatkaa. Ottaa kotivävyn ja pitää sukunimensäkin, niin siitä ei tule hämminkiä.

Joo sosiaaliseen mediaan on putkahtanut näitä "tilattaria" kun suvussa ei ole poikia jatkamaan tilaa tai sitten vaan eivät ole kiinnostuneita. Oikein muistetaan korostaa, että miehiä ei tarvita mihinkään. Kukaan fiksu ja oman arvonsa tunteva mies ei lähde tuollaiseen tilanteeseen tus...tossun alle ja aisaa kannattamaan.

Vierailija
68/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä on aika paljon tyttölapsia. Isissä on kahta sorttia. Niitä, joista näkee, että tyttö harmittaa ja niitä, jotka aidosti ovat onnellisia tytöistään.

Mun isä suosi aina veljeäni. Se harmittaa vielä aikuisena. Joskus teininä tuli oltua kateellinen niille kavereille, joiden isät aidosti välitti.

Vierailija
69/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

butt hurttia

Vierailija
70/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

speden

Vierailija
71/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

v***u

Vierailija
72/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

clown

Vierailija
73/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se kasvatuskin vaikuttaa. Oma tytär tykkää leikkiä myös poikien kanssa. Sitten hänellä taas on yksi tyttö kaveri joka ei halua lainkaan poikia mukaan leikkiin.

Vierailija
74/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mummo sanoi aina, että kiva kun on molemmat. Tyttö ja poika

Vierailija
75/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse seuraan sivusta läheistä perhettä, jossa 1 poika ja 2 tyttöä. Tämä poikahan on aina se, joka otetaan mukaan ongelle ym "miesten" hommiin. Meillä on tyttöjä 2 ja molemmat tykkää kalastaa, auttaa kokoamaan huonekaluja ym. Tätä sitten ihmetellään, että miten tytöt tykkää muka tälläsestä? Ei heidän tytöt... No en ihmettele, kun poika otetaan vain niihin hommiin mukaan

Meille kun syntyi poika niin useampikin sukulainen ja tuttava oli sitä mieltä että "onpa hyvä että on nyt isälle kalakaveri", johon mies vastasi että eiköhän tuosta nelivuotiaasta esikoistytöstä aiemmin ole kalaseuraksi kuin poikavauvasta. Ja innokas kalastajatyttö siitä onkin kasvanut.

Vierailija
76/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymä on kuolemantuomio :(

Ei kukaan pysty hillitsemään sikiämistään.

Vierailija
77/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heterot ihan itse abortoi ja vihaa tyttöjä, ja sitten kehtaatte perään ihmetellä miksi on Seta ja transsukupuolisia. Akatkin palvoo miehen nimeä, poikia ja haluaa itsekin tytöt pois, sitten ihmettelette kun me fiksut naiset ei haluta olla teidän surkeiden heterolehmien veneessä. Te yleistätte koko ajan tyttöjä kaikessa surkeiksi, syytätte tyttöjä heidän kiinnostuksenkohteistaan, mahdollistatte vain mieslinjaisen suvunjatkamisen ja aiheutatte sillä oman ryhmänne syrjinnän.

Akatkin on POIKIEN äiti kerhoissa, paapomassa POIKIAAN, kertomassa olevansa kolmen POJAN äiti. Te akat ette suojele edes lapsia miestenne itsekkyydeltä.

Ja tässä on syy miksi on Seta :) tehän itse haluatte, ettei tyttöjä ole olemassa.

Vierailija
78/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilta jokseenkin törkeää toivoa jompaa kumpaa sukupuolta, koska voi tulla pettymyksiä, jos ei olekaan. Ei pitäisi joutua tämmöiseen tilanteeseen ja varsinkin lasten osalta olisi tärkeää olla toivottu lapsi.

Vierailija
79/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olette aina kiljumassa miten Seta on sairas ja että kahden sukupuolen malli on luonnollinen, vaikka te "luonnolliset heterot" itse syrjitte tyttöjä kaikessa? Tehän nimenomaan syytätte tyttöjä ja VAIN tyttöjä siitä että he eivät ole samanlaisia kuin pojat. Teidän takianne sukupuoli-ideologia uusittiin. En ole KOSKAAN nähnyt että kukaan ei haluaisi poikaa, te heterothan poistatte tytöt väestöstä ja sitten hehkutte vapautta!

Jos joku ei halua poikaa, olette aina kiljumassa poikien suurta yksilöllisyyttä ja ihmisyyttä! Eipä kukaan tyttöjä suojele. Vieläkö kehtaatte itkeä kun koulut opettaa uutta sukupuolta? Itsehän te tyttöjä vihaatte.

Ja miksette näytä mitään vihaa? Hävettäisi olla isännän kaulapannassa nimi vaihdettuna ja antaa miehen sper*ata, samalla kun miehenne ei salli toisen sukupuolen syntymää. Onko tässä kiitos nimenvaihdosta? Koska tajuatte, että nimenvaihtonne saa miehen vain syrjimään teitä lisää?

Vierailija
80/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina inhonnut näitä "poikien äidit"-juttuja joissa oikein korostetaan että kun POJAT on sellaisia ja tällaisia ja miten ihanaa/hankalaa olla POJAN äiti. Suurin osa niistä jutuista esim kyseisessä fb-ryhmässä on kyllä aivan tuttuja myös tyttöjen äideille... Ja juu, minulla on tyttö ja poika.