Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tyttöjen äiti

Vierailija
18.06.2023 |

Onnellinen sellainen. Silti se tuntuu olevan joillekin läheisille ongelma, että meillä ei ole poikaa. :D Kun ilmoitimme vauvauutiset kuopuksen kohdalla kuulin kommentteja "oliskohan se NYT poika" ... "Toivotteko poikaa" "Harmittaako kun on vaan tyttöjä" ?

Sitten kun kerron olevani onnellinen näin niin eräs kaverini joka 2 pojan äiti sanoi "et sinä voi ymmärtää tätä pojan äitinä olemista, jos et itse pääse kokemaan sitä"

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se olisi suvun jatkumisen kannalta poika saatava jatkamaan perheen tilan pitämistä. Tytöt kun naitetaan muualle.

Jemenistäkö kirjoitat? Ei meillä täällä Suomessa ketään mihinkään naiteta. Tiloja on nykyään niin vähän, että yhä useammin myydään eniten tarjoavalle.

😂 Loistava

Vierailija
22/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollekin kumman tärkeä asia. Meillä vain poika ja veljellä 2 tyttöön. Vaari hellii ja antaa rahaa ja käy kylässäkin tyttölöillä tiuhempaan kuin meillä. Poika kiinnosta pätkääkään. Tuskin 10 sanaa vaihtanut pojan kanssa näinä näinä kaikkina vuosina. Nuorempana poika itsekin sitä ihmetteli. Nyt teininä "ihan sama". Itse miettinyt joskus, että miksi näin? Onko syynä, kun itse sai vain 2 poikaa? Ei meillekään koskaan mitenkään erityisen "lämmin" ollut mutta ei niin pahakaan. Ehkäpä tuonikäisen elämään vain kuuluu tyttöjen paapominen. Poikien tulee olla kovia ja karkeita? En tiedä.

Aika jännä juttu. Mietin, että voisiko tässä kuitenkin olla pohjalla veljesi ja isäsi isä-poikasuhde joka vaikuttaa?

Vähän kuin joskus puhutaan, että anoppi suosii tyttären lapsia niin tässä sama juttu?

Mulla meinaan isäni on enemmän veljeni perheen kanssa tekemisissä, vaikka yritän kyllä. Silti heillä erilainen suhde ja uskon, että se tulee tuolta lapsuudesta jo. Koin silloinkin, että veljeni oli parempi ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollekin kumman tärkeä asia. Meillä vain poika ja veljellä 2 tyttöön. Vaari hellii ja antaa rahaa ja käy kylässäkin tyttölöillä tiuhempaan kuin meillä. Poika kiinnosta pätkääkään. Tuskin 10 sanaa vaihtanut pojan kanssa näinä näinä kaikkina vuosina. Nuorempana poika itsekin sitä ihmetteli. Nyt teininä "ihan sama". Itse miettinyt joskus, että miksi näin? Onko syynä, kun itse sai vain 2 poikaa? Ei meillekään koskaan mitenkään erityisen "lämmin" ollut mutta ei niin pahakaan. Ehkäpä tuonikäisen elämään vain kuuluu tyttöjen paapominen. Poikien tulee olla kovia ja karkeita? En tiedä.

Mun isällä puolestaan 7 lastenlasta. 6 tyttöä ja 1 poika. Poika on se ketä suositaan.

Vierailija
24/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sain tyttären mulla oli lähipiirissä 3 äitiä, jotka oli saaneet pojat. Muistan kun puin vauvalleni rusettileggingsejä joku sanoi, että epäreilua kun tytöille on paljon kivempia vaatteita. Olen usein tuota miettinyt. Että ihan kuin se vauva olis vain joku nukke jota esitellään hienoissa vaatteissa

Vierailija
25/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelehan millaista on kasvaa tyttönä perheessä, jossa ajatellaan noin ja jossa on myös poikia!

Olen tuollaisen perheen lapsi. Se mitätöinti ja vahinko, jota äitini sai aikaiseksi ihan jo puheillaan olisi toisen ketjun asia. Mutta lyhyesti kiteytettynä; pojillaan ylpeili, tyttöjä mitätöi kaikilla tavoin-tietoisesti. Sadisti ja sovinisti, nainenkin voi olla.

Vierailija
26/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkkeelle jäänyt kätilö, kyllä se isän pettymys oli ikävää katsottavaa, kun taas syntyi vain tyttö. Nykyään toki tietää etukäteen, mutta silloin nuorena kätilönä niitä näki. Moni mies marssi salista pois kun tuli taas tyttö.

Vierailija
27/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sain tyttären mulla oli lähipiirissä 3 äitiä, jotka oli saaneet pojat. Muistan kun puin vauvalleni rusettileggingsejä joku sanoi, että epäreilua kun tytöille on paljon kivempia vaatteita. Olen usein tuota miettinyt. Että ihan kuin se vauva olis vain joku nukke jota esitellään hienoissa vaatteissa

Minua aina naurattaa äidit, jotka kaljun tyttövauvansa päähän tällää niitä rumia julmetun suuria rusetteja. Kysyin yhdeltä, että eikö tuo ole vauvalle kurja, painaa päätä kun lapsi on selällään. Sanoi, että muuten kaikki luulee pojaksi ja kun hän sanoo, että on tyttö, saa sääliviä katseita muilta äideiltä. Eli kylläpä ne naisetkin sitä poikaa toivoo ja on iloisia kun se lopulta tulee.

Vierailija
28/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin sanottiin noin!

Vierailija
29/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eläkkeelle jäänyt kätilö, kyllä se isän pettymys oli ikävää katsottavaa, kun taas syntyi vain tyttö. Nykyään toki tietää etukäteen, mutta silloin nuorena kätilönä niitä näki. Moni mies marssi salista pois kun tuli taas tyttö.

Voi, on niitä isiä vielä nytkin, vaikka tietävät, että tyttö on taas tulossa, nyrpeitä naamoja näkee. Toivookohan ne, että ultrassa on erehdytty.

Vierailija
30/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on hienoa katsoa jos perheessä on vaikka 3 veljestä tai 3 siskosta. Söpöä

Vierailija
31/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja kyllä olen iloinen, että sain tytön ja pojan, kaksi poikaa olisi ollut ok, mutta kaksi tyttöä, olisin varmaan ollut hiukan pettynyt, ettei sitä poikaa tullut. Kyllä jokaisella on oikein ajatella niin kuin haluaa.

Vierailija
32/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja kyllä olen iloinen, että sain tytön ja pojan, kaksi poikaa olisi ollut ok, mutta kaksi tyttöä, olisin varmaan ollut hiukan pettynyt, ettei sitä poikaa tullut. Kyllä jokaisella on oikein ajatella niin kuin haluaa.

Sama minulla, ja on jännä kuin ne isät, joilla on vain tyttöjä suhtautuu meidän poikaan, ovat kauhean innoissaan, moni on sanonut, että kun ei heillä osata poikaa tehdä.

Vierailija
33/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On toki oikeus ajatella näin. Mutta se, että joku kertoo olevansa onnellinen lastensa sukupuolesta ei oikeuta röyhkeään, jopa loukkaavaan käytökseen.

Ja lisäksi, jos et olisi saanut poikaa ja olisit ollut pettynyt, kannattaisi miettiä MIKSI? Miksi olisit pettynyt.

Vierailija
34/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on hienoa katsoa jos perheessä on vaikka 3 veljestä tai 3 siskosta. Söpöä

Minusta on kiva kun on molempia.

Moni sanoo, kun lapsenlapsi on poika, että onneksi vihdoin saatiin poika.

Vierailija
35/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat parit haluaisivat molempia.

On jopa tilastollinen korrelaatio, että kolmannen lapsen tekeminen on yleisempää jos laksi aiempaa ovat samaa sukupuolta.

Vierailija
36/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on kiva kun on molempia.

Moni sanoo, kun lapsenlapsi on poika, että onneksi vihdoin saatiin poika.

Aika surullista

Vierailija
37/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluatte lisää kulliotuksia maailmaa tuhoamaan :)

Vierailija
38/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälläni on viisi tytärtä.

Nykyään hänellä taas on viisi tyttärenpoikaa.

Vierailija
39/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat parit haluaisivat molempia.

On jopa tilastollinen korrelaatio, että kolmannen lapsen tekeminen on yleisempää jos laksi aiempaa ovat samaa sukupuolta.

Meillä ei ollut kolmannen lapsen kriteerinä se, että pitäs olla eri sukupuolta. Kolmas tuli samaa sarjaa ja suku oli onnellinen meidän puolesta.

Vierailija
40/92 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On toki oikeus ajatella näin. Mutta se, että joku kertoo olevansa onnellinen lastensa sukupuolesta ei oikeuta röyhkeään, jopa loukkaavaan käytökseen.

Ja lisäksi, jos et olisi saanut poikaa ja olisit ollut pettynyt, kannattaisi miettiä MIKSI? Miksi olisit pettynyt.

En ole tuo, jolta kysyt, mutta minä olisin ollut pettynyt kun ei olisi ollut poikaa. Se on se syy.

Kautta aikain on ollut taikoja miten perheeseen saataisiin poika, ei sellaisia ole tytöistä. Toki ennen se poika on tuonut turvaa vanhemmilleen.