Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tuo yksi palkaton sairauslomapäivä muka haittaa? Jos ei saikuta joka viikko, einiinmitään.

Vierailija
17.06.2023 |

Lusmut on sitten erikseen.

Kommentit (619)

Vierailija
461/619 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos se eka saikkupäivä onkin sunnuntai

Vierailija
462/619 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäistä kertaa tunnen, että minua "palkitaan" siitä, että pidän itsestäni hyvää huolta.

Tiedoksi vaan kaikille, että esim. migreenistä on muoto, joka paranee Magnesiumia syömällä.

Vatsataudin olen elämässäni sairastanut kerran, Noro-viruksen. En pystynyt kolmeen päivään tekemään töitä. Influenssan ja koronan vuoksi olin myös petipotilaana pari päivää.  Perusflunssia en sairasta, kun pidän d-vitamiini tason korkealla. Hometaloa en ostaisi, enkä sellaisessa työpaikassa työskentelisi. Terveyttä ei saa ostettua kaupan hyllystä.

Ylipäänsä terveellinen ruoka, liikunta yms. pitää ihmisen terveenä, kaikkihan tämän tietävät. Kaikkia tauteja ei voi blokata, mutta varmaan 80 %:iin voi itse vaikuttaa. Terveyteen panostaminen ei vaan tule itsestään, vaan vaatii aikaa ja tekoja.

Mielenkiinnosta kysyn, oletko töissä päiväkodissa tai ala-asteella? Vai olisiko niin, että työskentelet aikuisten parissa ja kenties vielä omassa työhuoneessasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/619 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveää kun oikeasti ajattelee. Aamulla heräät kuumeessa ja edessä odottaa parhaimmillaan kahdeksan tiivistä oppituntia teini-ikäisten kanssa ja siihen muutamat välkkävalvonnat päälle. Tahti kouluarjessa on melkoinen, kun ei meinaa vessaan ehtiä eikä syömäänkään keretä. Ja sitten jossain kuumetaudissa töihin. Pahimmillaan siinä käy niin, että kun ensin keikkuu siellä sairaana töissä, niin onkin loppupeleissä sitten niin sairas, että työnantajalle tulee entistä kalliimmaksi. Yleensä jonkun perusflunssan saa menemään ohi kotona levätessä muutamassa päivässä, mutta saapa nähdä miten sitten jatkossa. 

Vierailija
464/619 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on teoillaan osoittanut, että sille ei pidä antaa milliäkään periksi missään asiassa. Jos on saanut ns. "pään auki", heikennyksiä jatketaan hivuttamalla yhä pidemmälle, ensin on yksi sairauslomapäivä palkaton, kohta toinen, jossain vaiheessa sairauslomalta ei makseta palkkaa ollenkaan!

Sama menettely on nähty esim. autovero- ja ajoneuvoveroasioissa, ensin ne piti tulla vain tilapäisesti, mutta ovat jääneet pysyväksi menettelyksi.

Suomen valtio on valehtelija ja menettänyt uskottavuutensa jo vuosikymmeniä sitten.

Vierailija
465/619 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä uudistus.

Näin raksa hommissa on hyvin tavallista, että Venäjän sukuiset kansalaiset pitävät rakennusalalla rokulipäivän MAANANTAISIN.

Kannatan 100% tätä uudistusta. Loppuu krapula lusmuilut.

Vierailija
466/619 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miten tämä voi olla kenenkään mielestä hyvä idea. Sehän tarkoittaa, että ihmiset menevät töihin sairastuttamaan muita eli vain enemmän sairauslomia ja kuluja yritykselle. Ja perustelu "tämä on ollut käytössä Ruotsissa jo pitkään" on aika huono. Kenen mielestä Ruotsissa nykyään asiat menee hyvin?

Eivät välttämättä mene töihin sairastuttamaan muita vaan ottavat enemmän vastuuta käyttäytymisestään ja ylipäätään sairastuvat tai "sairastuvat" harvemmin?

Vaikka minulla olisi ensimmäinen sairastuminen kymmeneen vuoteen, niin tietenkin roikun sairaana töissä mahdollisimman pitkään. Sairaus voi joko alkaa parantua, niin kiva, jos ei vaan menee pahemmaksi, niin siitähän tulee sitten pitempi sairausloma. Miksi minä antaisin työnantajalle ilmaisen yhden päivän työpanoksen? Tarvitsen palkastani joka euron itse.

Vierailija
467/619 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim muhun vaikuttaa paljonkin. Kärsin hormonaalisesta migreenistä, eli pahimmillaan joka kk olen vähintään yhden päivän toimintakyvytön.

Vierailija
468/619 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienituloisella alalla yhdenkin päivän palkka vaikuttaa elämiseen

niin, ne maanantai- ja perjantaisaikutukset

Vierailija
469/619 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanpahan rauhassa sairastaa sitten kun olen kipeä. Nykyisellään aina syyllinen olo sairastamisesta, se helpottunee. Toisaalta jo olemassa oleva ongelma sairaana töihin raahautumisesta tulee kasvamaan minkä ansiosta sairaudet leviävät aiempaa enemmän.

Vierailija
470/619 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kahteen vuoteen ollut sairaslomalla KERTAAKAAN. Mutta periaatteesta en tälläistä uudistusta kannata. En kannata mitään, mikä heikentää työntekijöiden oikeuksia. 

Vierailija
471/619 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on teoillaan osoittanut, että sille ei pidä antaa milliäkään periksi missään asiassa. Jos on saanut ns. "pään auki", heikennyksiä jatketaan hivuttamalla yhä pidemmälle, ensin on yksi sairauslomapäivä palkaton, kohta toinen, jossain vaiheessa sairauslomalta ei makseta palkkaa ollenkaan!

Sama menettely on nähty esim. autovero- ja ajoneuvoveroasioissa, ensin ne piti tulla vain tilapäisesti, mutta ovat jääneet pysyväksi menettelyksi.

Suomen valtio on valehtelija ja menettänyt uskottavuutensa jo vuosikymmeniä sitten.

Älä valehtele.

Autoveroja muita on käytetty sinunkin elämisen tukemiseen, vaikka sinulla ei olisi autoa

Vierailija
472/619 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä keväänä on lapsilla (kouluikäinen+päiväkoti-ikäinen) ollut pari flunssaa, korvatulehdus, vatsatauti ja enterorokko. Kun toinen on jo terve, toinen sairastuu. Lopuksi sitten vielä itsekin saatan tulla kipeäksi, kun olen kipeitä lapsia hoitanut ja yöunet jäävät tosi vähäisiksi. Tässä välissä se ensiksi tervehtynyt kerkeeäkin jo sitten tuomaan kotiin seuraavan taudin... Tuntuu, että joku meistä oli koko ajan kipeänä.

No, meillä asiantuntijaorganisaatiossa kukaan ei tee töitäni sillä välin, kun itse olen poissa. Siellä ne työt odottavat minua ja kasaantuvat. Eli ei ole työkavereilta pois minun saikutteluni. Eiköhän tästä huolimatta moni pidä minua täytenä lusmuna ja hupisaikuttelijana.

Yhteiskuntaan toisaalta toivotaan uusia lapsia jatkuuvuden takaamiseksi. Mutta lapset ja heidän hoitamisensa eivät saisi vaikuttaa mitenkään työelämään. Niiden pitäisi jotenkin ihan itsestään kasvaa tolkullisiksi ihmisiksi sillä välin, kun vanhemmat tekevät keskeytymätöntä veronmaksajan uraa työelämässä.

Vierailija
473/619 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä uudistus.

Näin raksa hommissa on hyvin tavallista, että Venäjän sukuiset kansalaiset pitävät rakennusalalla rokulipäivän MAANANTAISIN.

Kannatan 100% tätä uudistusta. Loppuu krapula lusmuilut.

Juuri sehän tämän "uudistuksen" suurin vääryys on että se rankaisee niitä jotka ovat tähänkin asti tulleet uskollisesti töihin aina kun vain ikinä kykenevät. He saavat nyt kärsiä siitä että työnantajilla ei ole halua erotella lusmuja ahkerista vaan se leimaa kaikki lusmuiksi.

Minulla on sen verran hyvä palkka että voin hyvin ottaa omaan piikkiin muutaman palkattoman päivän. Tähän mennessä olen aina ottanut erikseen lomapäivän jos olen johonkin menoon tarvinnut mutta jatkossa taidan olla silloin sitten "flunssassa" kun kerran olen jo valmiiksi työnantajan silmissä lusmu. Ruvetaan sitten myös oikeasti sellaiseksi niin kaikki ovat tyytyväisiä.

Vierailija
474/619 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveää kun oikeasti ajattelee. Aamulla heräät kuumeessa ja edessä odottaa parhaimmillaan kahdeksan tiivistä oppituntia teini-ikäisten kanssa ja siihen muutamat välkkävalvonnat päälle. Tahti kouluarjessa on melkoinen, kun ei meinaa vessaan ehtiä eikä syömäänkään keretä. Ja sitten jossain kuumetaudissa töihin. Pahimmillaan siinä käy niin, että kun ensin keikkuu siellä sairaana töissä, niin onkin loppupeleissä sitten niin sairas, että työnantajalle tulee entistä kalliimmaksi. Yleensä jonkun perusflunssan saa menemään ohi kotona levätessä muutamassa päivässä, mutta saapa nähdä miten sitten jatkossa. 

Jatkossa täytyy olla koko viikko pois, jos laki menee läpi. Sipilä ei saanut, vaikka yritti.

Vierailija
475/619 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siinä AINA KÄY, KUN KOKOOMUS PÄÄSEE VAALIVOITTAJAKSI.

Joko on KIITOSKIRJE lähetetty Orpolle ?

Väärin äänestetty 2023.

Vierailija
476/619 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joukossa on niitä saikuttajia josta nyt kärsii ne tunnolliset

Vierailija
477/619 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joukossa on niitä saikuttajia josta nyt kärsii ne tunnolliset

Niin ja siksi yleensä tällaisia kollektiivisiä rangaistuksia pidetään erittäin huonoina koska ne eivät erottele syyllisiä ja syyttömiä. Juuri mikään ei tunnu epäreilummalta kuin se jos saa rangaistuksen asiasta jota ei ole tehnyt.

Vierailija
478/619 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän voimaantulo vie vähintään useamman vuoden. Ensiksi koskee aloja joilla ei ole yleissitovaa työehtosopimusta. Sen jälkeen vaatii alakohtaiset TES-neuvottelut.

Vierailija
479/619 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele.

Autoveroja muita on käytetty sinunkin elämisen tukemiseen, vaikka sinulla ei olisi autoa

Olipa ne käytetty mihin tahansa, siitä ei tässä ollut edes kyse, ne ovat jääneet pysyväksi käytännöksi vaikka ne "myytiin" kansalle vain tilapäisinä, eli valtio on ja pysyy valehtelijana.

Vierailija
480/619 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi se, että kollektiivirangaistukset eivät kuulu oikeusvaltioihin.

Toisekseen, jo nyt monilla etätyövaltaisilla aloilla on saavutettu selkeitä vähennyksiä sairaspoissaoloihin pelkästään sillä, että ihmiset ovat sen yhden kuumeisen päivän poissa ja seuraavana päivänä voinnin salliessa jo etänä töissä.

Lähityöpainotteisissa töissä uskon olevan myös kaikkien yhteinen etu, että oireiset/sairaat pysyvät mahdollisimman matalalla kynnyksellä poissa tartuttamasta koko työporukkaa. Tulee varmasti halvemmaksi hoitaa jonkun yhden henkilön päihdeongelma siinä ohessa tai käyttää normaaleja keinoja ongelmatilanteiden lähestymiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän