Mitä tuo yksi palkaton sairauslomapäivä muka haittaa? Jos ei saikuta joka viikko, einiinmitään.
Kommentit (619)
yhden pvän saikuttajat loppuu eli lintsaajat
Monessa tehtaassa tuotantoa ei voida pysäyttää siksi, että yksi työntekijä on jäänyt kotiin. Sitten joku muu joutuu tekemään 16 tunnin työpäivän - reilua?
Minulle ei tuosta paljoa haittaa ole, koska jatkossa olen sitten sairaana töissä ja kun teen etätöitä, niin otan sitten vain löysemmin jos tulee flunssa tms. Muutenkin olen yleensä 1-2 kertaa vuodessa sairaslomalla. Toki riskiryhmäläisenä vähän ärsyttää tuo, että kun on kehoitettu ottamaan vakavasti flunssat yms. eli pitäisi pitää sitä sairaslomaa kun esim. kova nuha iskee, ettei tule jälkitauteja yms. Mutta nyt sitten etäilen sen ajan huonolla työteholla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä sairastun yleensä noin 5-8 kertaa vuodessa. Nuhaa, yskää, kurkkukipua, vatsatautia. Ja sairastuminen on ihan töissä nähtävissäkin, koska toipuminen kestää 2-4 viikkoa.
Ilmeisesti pienten lasten kanssa valvominen ja max 4 tunnin yöunet vuodesta toiseen tuhosivat vastustuskykyni. Jatkuva sairastaminen haittaa liikuntaharrastuksia erittäin paljon eli kärsin tästä enemmän kuin työnantajani.
Vanhemnuudessasi ja elämäntavoissasi on pahasti jotain pielessä, jos yöunesi ovat vuodesta toiseen 4h.
Tämä on totuus mitä ei jostain syystä saisi ääneen sanoa. Ei ole normaalia, että äidit eivät nuku kunnon yöunia. Elämänhallinnassa on jotain pielessä silloin.
Minä olen muuten hyvä nukkumaan, mutta vauvavuosien jälkeen meni vuosia ennen kuin sain oman nukkumisen kuntoon. Kyse ei ollut elämänhallinnasta vaan siitä, että unirytmi meni silloin niin pahoin sekaisin.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän tämä vaikuttaa niihin sairaspäiviin, joita otetaan kun lapsi sairastuu?
No lapsi otetaan työpaikalle mukaan. Siinä lapsi pötköttelee patjalla tai työpaikan kahvihuoneessa ja vanhempi hoivaa lasta työnteon ohella.
Joo, tuohon kassan taakse laitan. Eiku ihanan viileään maito-osastolle!
Vai ottaisko mies mukaan sittenkin? Kivasti lapsi pötköttekee nosturikopissa päivän ajan.
Sitähän se EK haluaa. Jos kyseessä on vaippaikäinen, vaipan voi vaihtaa siinä kassatasolla, kyllä ne asiakkaat odottaa.
Ymh. Tulee mieleen oman firman YT:t, jossa ansaintaa huononnettiin leikkaamalla tuloja vähän sieltä sun täältä. Aina kun otti puheeksi yksittäisen leikkaustoimen sanottiin: "Tuohan on vaan kymppejä. Eihän se ole mikään raha..."
Olisi se kiva kun useampi kymmenen euroa ei olisi edes rahaa. Niin paljon on tuolla ylempänä vieraannuttu tavajengin realiteeteista.
Vierailija kirjoitti:
Monessa tehtaassa tuotantoa ei voida pysäyttää siksi, että yksi työntekijä on jäänyt kotiin. Sitten joku muu joutuu tekemään 16 tunnin työpäivän - reilua?
Sairastuminen on epäreilua?
Minua tää ei kannusta tulemaan sairaana töihin, vaan kun kerran maksan yhdestä saikkupäivästä niin oon kyllä sitten samalla maksulla ainakin kolme päivää vapaalla. Tai sit sen viisi ja sitten se eka ei ilmeisesti olekaan omakustanteinen 😎
Vierailija kirjoitti:
yhden pvän saikuttajat loppuu eli lintsaajat
koskeehan tämä kahden päivän, tai kolmen, neljän tai viiden päivän ajan sairastuneitakin. Jos ei ole varaa jäädä palkattomasti kotiin, niin tullaan sitten ripulissa töihin.
Siis onko tuo palkaton vaikka on lääkärintodistus sairaudesta?
Migreeniä sairastavalle erittäin mukava uudistus. Pahimpina aikoina yksittäisiä poissaoloja tulee jopa pari viikossa. Olisi reilua että meille säädettäisiin sitten joku osatyökyky-korvaus.
Alkakaa harrastamaan liikuntaa, terveellistä ruokaa, hyvät unet ja käsien pesua, käsien pesua, käsien pesua. Ei tule flunssat.
Vierailija kirjoitti:
Ken ei työtä tee, ei hänen syömänkään pidä.
Helanto on näköjään sieltä Hirvensalmen rivarin peräkammarista eksynyt Vauvaankin. Eli toisin sanoen tappaisit nälkään kaikki hetkellisesti sairaat, pidemmällä sairaslomalla olevat ja pysyvästi työkyvyttömät? Se ei kuulu sivistyneeseen, länsimaiseen yhteiskuntaan. Olet vapaa muuttamaan jonnekin valtioon, jossa tätä ihailemaasi periaatetta toteutetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä sairastun yleensä noin 5-8 kertaa vuodessa. Nuhaa, yskää, kurkkukipua, vatsatautia. Ja sairastuminen on ihan töissä nähtävissäkin, koska toipuminen kestää 2-4 viikkoa.
Ilmeisesti pienten lasten kanssa valvominen ja max 4 tunnin yöunet vuodesta toiseen tuhosivat vastustuskykyni. Jatkuva sairastaminen haittaa liikuntaharrastuksia erittäin paljon eli kärsin tästä enemmän kuin työnantajani.
Vanhemnuudessasi ja elämäntavoissasi on pahasti jotain pielessä, jos yöunesi ovat vuodesta toiseen 4h.
Tämä on totuus mitä ei jostain syystä saisi ääneen sanoa. Ei ole normaalia, että äidit eivät nuku kunnon yöunia. Elämänhallinnassa on jotain pielessä silloin.
Kroonisesti uniongelmaisena voin paljastaa sulle että kenelläkään ei todennäköisesti ole yhtä säännölliset ja terveelliset elintavat kuin unettomuudesta kärsivällä. Se kun tekee kaikkensa että se nukkuisi.
Itse olen nukkunut aikuisiällä yhden (1) yön siten että nukahdin illalla ja heräsin aamulla. Normaali on herätä 15-20 kertaa yön aikana ja jos olen onnekas, nukahdan muutamassa minuutissa-puolessa tunnissa uudelleen. Usein en ole onnekas. Siltikään kertaakaan en ole vielä ollut töistä pois unettomuuden vuoksi. En suoraan enkä välillisesti. Lähellä se on joskus ollut, kun en ole nukkunut minuuttiakaan. Mutta ei vaan luonne anna periksi. Harmi vaan että kroppa alkaa näyttää periksiantamisen merkkejä.
Meni OT sori.
Vierailija kirjoitti:
Ken ei työtä tee, ei hänen syömänkään pidä.
Täys idiootti kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Se madaltaa työnantajan palkkaamiskynnystä
Yhden sairauspäivän hinta yritykselle on keskimäärin noin 350 euroa, ja keskimäärin yhdellä työntekijällä Suomessa on sairauspoissaoloja 57 päivää vuodessa.
Keskimäärin yhdellä työntekijällä siis 57 saikkupäivää. Nyt kyllä meni höpöksi. Minun työpaikallani ei ole kellään tuomosia saikkumääriä ollut. Eli tässä nyt menee keskimääräisyyden piikkiin ns pitkäaikaissairastelijat, esim syöpään sairastunut voi olla töistä pois useita kuukausia ja jopa vuoden. Ja onhan niitä muitakin hyvin vakavia sairauksia, joiden takia ollaan tosi pitkillä saikuilla vaikkapa isojen leikkausten jälkeen. Eli jokainen työntekijä ei ole 57 päivää per vuosi saikulla, mutta jotkut voivat olla moninkertaisesti tuon määrän. Aikamoinen tilastoharha.
Vierailija kirjoitti:
Migreeniä sairastavalle erittäin mukava uudistus. Pahimpina aikoina yksittäisiä poissaoloja tulee jopa pari viikossa. Olisi reilua että meille säädettäisiin sitten joku osatyökyky-korvaus.
Ystäväni sairastui krooniseen sairauteen ja se on laskenut hänen työkykyään. Hän ihmetteli, että osatyökykyisten työllistämiseen on tukea, mutta osatyökykyisen töissä pitämiseen ei. Osatyökykyiset saa aina seuvaavissa yt-neuvotteluissa kenkää vaikka he haluaisivat pysyä töissä. No niin kävi hänellekin.
Olen viimeisen 10 v aikana ollut kolme kertaa sairaana. N. 5 v. Sitten sain vatsataudin ja jouduin lähtemään kesken päivän pois istuskelemaan pöntöllä. Olin varmaan seuraavankin päivän poissa, mutta sitten palasin etätyöhön, vatsa oli vielä vähän sekaisin no sitten viime syksynä sain viikonloppuna Koronan. Olin kuumeessa vielä ma ja ti, mutta ke alkaen etätöissä, vaikka olin vielä kipeä ja olo huono, etätyö oli mahdollinen. Jos eka sairaspäivä olisi ollut palkaton, olisin taatusti ollut sitten saman tien pois koko viikon, sairasloman olisin tietenkin saanut, koska olo oli aika karmea. Näin siis kannustetaan reippaasti takaisin töihin? Minusta tämä ehdotus on onneton ja nolo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joukossa on niitä saikuttajia josta nyt kärsii ne tunnolliset
Niin ja siksi yleensä tällaisia kollektiivisiä rangaistuksia pidetään erittäin huonoina koska ne eivät erottele syyllisiä ja syyttömiä. Juuri mikään ei tunnu epäreilummalta kuin se jos saa rangaistuksen asiasta jota ei ole tehnyt.
Suomessa on lukemattomia sääntöjä, jotka rankaisevat kaikkia pienen vähemmistön tekosien takia. Esimerkiksi suojatietöyssyistä kärsii kaikki niiden muutaman törpön takia, jotka eivät ole tajunneet varoa suojatietä ylittäviä. Olisi pitänyt rangaista vain niitä ottamalla vaikka kortti pois jos ei kerran pysty varomaan kevyttä liikennettä mutta ei, kaikki laitettiin kärsimään töyssyistä ja ne törpötkin varmaan sai pitää korttinsa :/
Se että joudut hieman hidastamaan korotetun suojatien kohdalla ei nyt ole varsinaisesti mikään kärsimys.
Turhan takia hidastetun vauhdin kiihdytys takaisin kuluttaa polttoainetta ja aiheuttaa co2 päästöjä, eikö niistä ollakaan huolissaan...
Lisäksi jarrupalat ja -levyt kuluvat turhaan, jousitus ja iskunvaimentimet samoin, sekä alustan tukivarsien nivelet ja puslat.