Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tuo yksi palkaton sairauslomapäivä muka haittaa? Jos ei saikuta joka viikko, einiinmitään.

Vierailija
17.06.2023 |

Lusmut on sitten erikseen.

Kommentit (619)

Vierailija
1/619 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mua ainaki palkansaajana vituttas se että valta-asemassa oleva ja rikkaampi osapuoli tulee mun lompakosta varastamaan päivän palkan koska haluaa itelleen lisää rahaa.

Vierailija
2/619 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla migreeni kestää useimmiten yhden päivän. Pahimmillaan oksennan kolme päivää putkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/619 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ken ei työtä tee, ei hänen syömänkään pidä.

Vierailija
4/619 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa minua. Näin etätyöläisenä otan toimistopäivän aina flunssan iskiessä.

Vierailija
5/619 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ruotsin puolella toi syysteemi 1 karenssipäivä on ollut aina

Koronan aikana sitä ei ollut: pidettiin huoli ettei mennä töihin levittämään koronaa.

Vierailija
6/619 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloisella alalla yhdenkin päivän palkka vaikuttaa elämiseen

Vierailija
7/619 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla yhden päivän palkka on noin 160 euroa ja kyllä se ottaa päähän, jos noin iso raha jää saamatta. En saikuta turhaan, pidän ehkä pari saikkupäivää vuodessa ja nekin aina hyvästä syystä. Tosi typerää, jos nyt aletaan rangaista siitä, että olen yhden päivän työkyvytön vaikka ripulin takia. Pitää sitten mennä työpaikan vessaan istumaan koko päiväksi.

Vierailija
8/619 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl mua ainaki palkansaajana vituttas se että valta-asemassa oleva ja rikkaampi osapuoli tulee mun lompakosta varastamaan päivän palkan koska haluaa itelleen lisää rahaa.

Tai sit menettää kun tarvii tuuraajan sun tilalle ja pitää maksaa kahelle palkka.

Melko omituinen logiikka jos tekemättömästä työstä ei makseta palkkaa ja se rinnastetaan varastamiseen.

Vierailija
9/619 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on taas niitä mitkä kerran otetaan pois niin työnantajat ei niitä ikinä takaisin anna. Kyllä ne tekee voittoa ihan tarpeeksi että ei tarvitsisi enää sairaana työskennellä.

Vierailija
10/619 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla yhden päivän palkka on noin 160 euroa ja kyllä se ottaa päähän, jos noin iso raha jää saamatta. En saikuta turhaan, pidän ehkä pari saikkupäivää vuodessa ja nekin aina hyvästä syystä. Tosi typerää, jos nyt aletaan rangaista siitä, että olen yhden päivän työkyvytön vaikka ripulin takia. Pitää sitten mennä työpaikan vessaan istumaan koko päiväksi.

Tuossa kohtaahan voidaan käyttää sitä paikallista sopimista ja slpia vaika että 2 pv voi olla palkallisella ja sen jälkeen omavastuu. Ihme työnantaja jos ei moiseen suostu.

Vierailija
11/619 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sinä et sitten saikuta turhaan. Aika hiton monet kuitenkin tekevät niin.

Vierailija
12/619 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla ei, mutta säälin niitä jotka joutuvat kuskaamaan lapsensa hoitoon. Kaksi flunssaa on tullut sairastettua 5 vuoden aikana. Eka oli tuliainen päiväkodista ja toinen ulkomaan matkalta, todennäköisesti lentokoneesta.

Vierailija
13/619 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt pidennettyjä viikonloppuja aina silloin tällöin. Max kolme kertaa kk. Toivottavasti ei tule tuommoista lakia.

Vierailija
14/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinä et sitten saikuta turhaan. Aika hiton monet kuitenkin tekevät niin.

Niin? Myös meitä aiheesta saikuttavia on ihan hitosti, ja nyt meitä aletaan rangaista siitä, että olemme sen pari kertaa vuodessa sairaita. Ne turhaan saikuttavat osaavat ja kehtaavat kyllä junailla itselleen pidempiä saikkuja, jolloin saavat koko saikkuajalta myös palkan.

Vierailija
15/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskurista laskin, että n. 130€ / päivä minun kohdallani. Ei ole tuohon varaa.

Vierailija
16/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynnys olla pois kasvaa. Moni ajattelee että jospa vielä tämän päivän selviän ja katson huomenna jäänkö pois. Taudit leviävät töissä ja ihmiset saa jälkitauteja, vakaviakin, kun eivät levähdä kun pitäisi.

Vierailija
17/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki arkivapaiden palkallisuuskin voidaan poistaa, kun ei niitä ole joka viikko.

Vierailija
18/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se madaltaa työnantajan palkkaamiskynnystä

Yhden sairauspäivän hinta yritykselle on keskimäärin noin 350 euroa, ja keskimäärin yhdellä työntekijällä Suomessa on sairauspoissaoloja 57 päivää vuodessa.

Vierailija
19/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut jo vuosia tuo käytäntö että eka saikkupäivä palkaton. Minulla pskaduunissa se tarkoittaa yli 100 e nettovähennystä palkasta ja kyllähän tuo tuntuu. Onneksi olen harvoin kipeä/lähes aina sairastan kuumeen/vatsataudin viikonloppuina. Olen kuitenkin huomannut että nykyään meillä moni tulee sairaana töihin, istuu pari tuntia töissä ja lähtee sitten kotiin sairastamaan. Näin saa koko päivän palkan.

Vierailija
20/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kannustaa tulemaan sairaana töihin ja tartuttamaan muita. Mutta mitäpä pässit ymmärtäisivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän