Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ja naapurissa asuva nainen ystävystyi

Loukattu
17.06.2023 |

Tukea kaivataan kinkkiseen parisuhdetilanteeseen! Teksti on pitkä, pahoittelut siitä..

Mieheni oli alkukesästä tutustunut pihalla uuteen naapuriimme, nuorempaan naiseen. He olivat vaihtaneet sometilit ja mies pyysi sitä kautta naapurin kylään (syynä eräs meitä kaikkia yhdistävä asia) ja hän kävikin kylässä pari päivää sitten, juteltiin ja sovittiin, että tulee käymään joskus uudelleenkin. Huomasin heti, että mies oli tosi innoissaan tästä uudesta tuttavuudesta, mutta annoin asian olla.

Nyt kävi sitten niin, että mies oli jättänyt puhelimen näytön auki nukahtessaan ja näin heidän keskustelun siinä näytöllä. En ole koskaan aiemmin katsonut toisen puhelinta, mutta nyt tilaisuus teki varkaan ja selasin keskustelua hieman. Pitkiä ystävällisiä viestejä oli lähetetty tässä muutaman viikon ajan, ihan tarkasti en sisältöjä halunnut lukea. Mutta viimeisimmissä viesteistä huokuu, että nainen yrittää keksiä tikusta asiaa ja laitellut yöllä viestiä miehelleni. Kaveruudessa ja juttelussa sinänsä ei olisi ollut mitään pahaa, mutta tuntuu että heidän keskustelussa voisi olla muustakin kyseessä, sen verran tuttavalliseen sävyyn oli tekstiä kirjoitettu.

Nainen ei ole pyytänyt minua kaveriksi somessa eikä hän hyväksynyt kaveripyyntöäni (en tiedä onko huomannut) eikä olla koskaan törmätty pihalla, ainoa kerta kun olen hänen kanssaan ollut tekemisissä oli siis tuo vierailu.
Pelkään, että miehen ja tämän naisen välilleen kehittyy muutakin kuin kaveruutta, ja se ei ole mulle ok vaan loukkaisi todella paljon.

Meillä on pieni vauva ja mun jaksaminen ei tällä hetkellä ole sitä luokkaa, että jaksaisin alkaa käymään parisuhdedraamaa läpi. Haluaisin luottaa tässä asiassa mieheeni, mutta kyllä hieman huolestuttaa, että tilanne tekee varkaan ja heidän välit lämpenee enemmänkin selkäni takana, jos ei muuten, niin viestejä lähetellen yötä myöten. Pitkissä parisuhteessa tulee hetken ihastuksia varmasti, mutta mielestäni on ehkä liian vaarallista alkaa leikkimään tulella naapurin kanssa.

Meillä ei ole ollut seksiä yli vuoteen ja tietenkin pikkulapsiarki verottaa parisuhteessa yhteistä aikaa muutenkin. Tavallaan ymmärrän miestäni, imartelee tämä uusi tuttavuus ja tuollainen viestittely voi viedä mennessään. Itseäni ahdistaa, kun nainen asuu naapurissa ja jos jossain häneen törmään, en voi olla ajattelematta mitä selkäni takana on mahdollisesti tekeillä.

Tämä asia täytyy varmaankin ottaa miehen kanssa puheeksi vai mitä ihmettä tekisin tässä tilanteessa? Pelottaa, mutta voinko edes estää heitä tutustumasta? Olen kuullut niin monta tarinaa siitä miten mies pettää vauvan kanssa kotona olevaa vaimoa ja nyt yhtäkkiä olenkin itse tilanteessa, missä joudun pelkäämään asiaa. Mietin myös, millainen nainen alkaa iskemään varattua pienen lapsen isää, ehkä hänestä ei ainakaan minulle ole kaveriksi...

Tuntuu, että suurin osa ihmisistä on sitä mieltä, ettei ole sen sikkunaisen vastuulla muiden parisuhde, mutta itse en voi olla ajattelematta, että nainen ei kyllä arvosta minua. Mietin myös, pitäisikö jutella suoraan naiselle ja kertoa että tilanne tuntuu pahalta ja huolestuttaa? Varsinkin jos hän on tulossa uudelleen kylään, enhän voi vain leikkiä etten tiedä mitä on tekeillä.
Mitä mä voisin tehdä tässä tilanteessa? Yritänkö unohtaa koko asian ja seurata sivusta mitä tapahtuu vai pitäisikö kissa nostaa pöydälle?

Kommentit (616)

Vierailija
181/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

anna ihastumisen tulla ja mennä. Sillä välin teet itsestäsi maailman ihanimman puolison, ettei jää ollenkaan epäselväksi mitä menettää jos ihastuminen menee pitemmälle. Anna äijän saada lapsestakin vain parhaat puolet (jos vain jaksat). Ja muista, että jos selviätte 3 vuotta vauvan syntymästä yhdessä, selviätte hyvällä todennäköisyydellä vastakin.

Ensimmäisen vauvan kanssa on parisuhde koetuksella, varsinkin jos mies on vonkaamassa seksiä ja itsellä ei ole haluja. Mut kyllä ne halut palautuvat ja paremmat ajat koittavat! Jos mies on heikko, hän voi hyvinkin antautua naapurin vietäväksi, etkä sinä voi sitä estää mitenkään. Joten paras on näyttää konkreettisesti, mistä hän joutuu luopumaan hairahtuessaan (tietenkään et kerro että pelkäät sitä naista!) ja miettiä omassa päässä, että jos niin tapahtuu, miten suhtaudut ja mitä teet.

Itsellä oli samantapainen tilanne kuin sulla. Olin ihan sekopää mustasukkaisuudesta ja petetyksi tulemisen pelosta. Selvisimme kuitenkin janottaa, 7 vuoden jälkeen, mies sanoi tuossa lauantaisaunassa, että olen parasta mitä hänelle on koskaan tapahtunut!

Mies haluaa avoimen suhteen ja ap:n pitäisi olla mielinkielin ja vielä lapsenkin. Ettei uusi isukki vaan väsy ja hermostu ja lähde naapurin petiin.

Nyt jotain itsekunnioitusta.

Vierailija
182/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Idiootti naapuri ja tyhmä mies. Perhe on tärkeämpi kuin huomio joltain jota muut ei huoli. Jutelkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

anna ihastumisen tulla ja mennä. Sillä välin teet itsestäsi maailman ihanimman puolison, ettei jää ollenkaan epäselväksi mitä menettää jos ihastuminen menee pitemmälle. Anna äijän saada lapsestakin vain parhaat puolet (jos vain jaksat). Ja muista, että jos selviätte 3 vuotta vauvan syntymästä yhdessä, selviätte hyvällä todennäköisyydellä vastakin.

Ensimmäisen vauvan kanssa on parisuhde koetuksella, varsinkin jos mies on vonkaamassa seksiä ja itsellä ei ole haluja. Mut kyllä ne halut palautuvat ja paremmat ajat koittavat! Jos mies on heikko, hän voi hyvinkin antautua naapurin vietäväksi, etkä sinä voi sitä estää mitenkään. Joten paras on näyttää konkreettisesti, mistä hän joutuu luopumaan hairahtuessaan (tietenkään et kerro että pelkäät sitä naista!) ja miettiä omassa päässä, että jos niin tapahtuu, miten suhtaudut ja mitä teet.

Itsellä oli samantapainen tilanne kuin sulla. Olin ihan sekopää mustasukkaisuudesta ja petetyksi tulemisen pelosta. Selvisimme kuitenkin janottaa, 7 vuoden jälkeen, mies sanoi tuossa lauantaisaunassa, että olen parasta mitä hänelle on koskaan tapahtunut!

Ei mitään pelejä aleta pelaamaan kun puhutaan asiat selväksi kuten aikuiset. Kyllä pitää kestää sanoa ja näyttää mitä pelkää, aivan naurettavaa tuollanen esittäminen, ei ole aikuisten tapa hoitaa asioita. Kuka edes haluaa kumppania jolle pitää esittää olevansa jotain, hohhoi.

Vierailija
184/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000009614092.html

"Kun nuoruuden idolit tarjosivat malliksi saalistusasennetta, käsitys seksistä jäi yksioikoiseksi. Pojat panee ja tytöt antaa. Vino asenne johti epävarmuuteen ja kömpelöön kanssakäymiseen tyttöjen kanssa.

Niitä asenteita piti työstää nuoruudessa. Lopulta tajusin, että tytötkin panee.

Sen jälkeen elämä muuttui helpommaksi. Ei kyse ollutkaan saalistamisesta tai antamisesta vaan yhdessäolosta. Sain solmittua ensimmäisen kunnon seurustelusuhteen.

Nuoruuden kokemukset ovat kuitenkin vahvoja. Kai niitä jollain tapaa työstää koko ikänsä. Vasta aikuisena sain ensi kertaa solmittua ystävyyssuhteita naisiin. Puolisoni tunnistaa minussa edelleen epävarmuutta suhteessa hänen miespuolisiin kavereihinsa. Pian puoliso on lähdössä Kööpenhaminaan rockreissulle viiden miehen kanssa. Minusta se on ihan okei. Mutta tiedän, että en ole aina pystynyt suhtautumaan niin."

Ihan eri asiasta kertovassa jutussa oli hyviä  kommentteja naisten ja miesten ystävyydestä, miten just vääränlainen suhtautuminen toiseen sukupuoleen, muuten kuin ihmisinä, aiheuttaa turhia ennakkoluuloja.  Ihana lukea aikuisesta parista jolla on ystävyyssuhteita toista sukupuolta oleviin. Usein se tuntuu jäävän nuoruuteen, harmi kyllä.

Ja kuten todettua, ap:n mies ja naapuri toimivat väärin, ei kuulu ystävyyteen tuommoinen.

Vierailija
185/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt vaan suostu mihinkään avoimen suhteen säätöön kun en itse sellaista halua. Ne on niille, joissa molemmat haluaa samaa.

Tsemppiä!

Vierailija
186/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole seksiä niin ei pidä yllättyä että mies sen muualta hakee jos sitä saa.

Kyllä. Raskaus ja synnytys on vaikuttanut seksielämään omien kipujen takia. Miestä ei ole haitannut asia tähän asti. Mutta ymmärrän että varmasti alkaa pikkuhiljaa haittamaan.

Ap

Jos sulla on kipuja eikä seksi onnistu niin ei se ole normaalia. Meillä odotettiin jälkitarkastus ja sen jälkeen oli taas seksiä.

Niin eihän sitä ole pakko heti siihen yhdyntään mennä jos se sattuu ja pelottaa, alkuun voi pitää toista hyvänä muutenkin mutta vuosi on kyllä T O D E L L A pitkä aika. Todella pitkä.

Vierailija
187/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaalia perheen isän alkaessa vaihtamaan yhteystietoja nais sinkku naapurinsa kanssa. Muuten voi ohi mennen jutella mutta yhteystietojen vaihtaminen menee jo liian pitkälle. 

En usko olevan provo vaan olen samanlaisia tapauksia nähnyt juurikin nuorissa perheissä. Johan olen nähnyt monilla työpaikoillakin todella röyhkeää perheellisen miehen vokottelua päällekäyvistä sinkku naisista, kun olen erilaisissa ammateissa ja työpaikoilla tehnyt sijaisuuksia, pätkätöitä. Jostain pitää saada mies vaikka perheellisistä eikä mitään väliä perheen hajoamisesta. 

Niin ja miehellä ei ole mitään mahdollisuutta kieltäytyä vokottelusta? Kyllä se äkkiä loppuu jos mies käyttäytyy liioitellun asiallisesti ja naista alkaa nolottaa. Miehellä on kuin onkin osa ja arpa tässä kuviossa.

Miehellä on kyllä se suurin vastuu tässä. Sanoisin jopa, että jos se ei ole naapurin nainen, se on joku muu.

Vierailija
188/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta naapurin naisellakin on vastuu. Voihan sitä kohdata varatuilta ukoilta monenlaistakin flirttiä, mutta torpata asian. Varsinkin kun toisella on vielä pieni vauva. Miehillä nyt on himonsa, mutta miksi naiset ovat niin susia toisilleen. 

Naapurin muikkeli selkeästi torppaa ap:n kaverustumisyritykset. Red flag!

Red flag on mies joka lähtee muitten naisten matkaan. Ja ne selitykset niille muille naisille on luokkaa olemme eroamassa, olemme kämppiksiä, jne. Mikä jopa ap:n tapauksessa tavallaan pitää paikkansakin.

Vierailija
189/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä päivittää tilannetta...

Kävimme eilen keskustelun miehen kanssa. En kertonut että olen nähnyt hänen ja naapurin välisen viestiketjun, mutta sanoin huolistani ja mies sanoi ettei syytä huoleen, heidän keskustelu ei ole edennyt kuulumisten vaihdosta minnekään. Sanoi että voi näyttää keskustelun jos haluan. Hän oli vilpittömästi halunnut kutsua naisen kaikille yhteisen puheenaiheen takia kyläilemään.

MUTTA sitten tämä avasi keskustelun jollekin, joka särki sydämeni.

Hän lopulta myönsi, että nainen vaikutti kiinnostavalta ihmiseltä ja sanoi, että on tässä pohtinut jo pidemmän aikaa, että ettei olekaan välttämättä monogamiseen suhteeseen valmis vaan miettinyt avoimen suhteen mahdollisuutta.

Hän sanoi, että haluaa olla vapaa tutustumaan uusiin ihmisiin (naisiin) miettimättä satuttaako minua tai olenko mustasukkainen ja jos tarpeeksi kiinnostava nainen tulisi eteen, myös ehkä sisällyttää tutustumiseen eroottisia asioita. Hän ei pysty ajattelemaan sitoutuvansa loppuelämäksi yhteen ihmiseen ja kokee, että jonkinlaiset suhteet meidän perheen ulkopuolella voisi olla rikastuttava kokemus. Hän sanoi, että minä saan myös etsiä seuraa muualta.

Aiemmin täällä kerroin, että meidän seksielämä on ollut hiljaista ja vauvavuoden ja raskauden takia vielä hiljaisempaa. Tietenkin kysyin, onko syy nyt siinä että meidän seksielämä on jäänyt vähiin. Mies sanoi, että varmasti silläkin on osuutta asiaan, kuulemma ajattelee voisiko vielä innostua seksistä enemmän jonkun toisen kanssa ja jopa sitä kautta myös minun kanssani, kun löytää itsestään sen seksuaalisen puolen uudelleen. Mutta hän myös painotti, että suhteen avaaminen ei olisi sinällään ole korjaus meidän tilanteeseen vaan enemmänkin hänen itsensä vuoksi.

Olen järkyttynyt ja surullinen. Olemme asioista keskustelleet ja aiemmin mies sanonut että hänelle meidän seksielämä sopii ja on riittävää, mutta nyt hän ei olekaan varma siitä. Olen luottanut siihen, että vauva-aikana ollaan armollisia asian suhteen ja pikkuhiljaa voimme yhdessä alkaa rakentamaan uudelleen sitä intiimiäpuolta joka nyt on jäänyt vähiin. Joten myönnän, olen varmasti jollain tasolla mokannut ja luullut, että kaikki on ok. Mies ei ole ilmaissut mitenkään tyytymättömyyttä aiemmin, joten en ole tiennyt hänen ajatuksistaan. Itselle seksi on aiemmin ollut tärkeämpää, mutta olen oppinut elämään myös niin, etten kaipaa sitä aktiivisesti ja minulle on riittänyt muu läheisyys mieheni kanssa.

Nyt sitten tilanne on avoin. Pohdinnassa on muutanko vauvan kanssa pois yhteisestä kodista vai voimmeko tätä suhdetta saada jotenkin toimimaan vielä. Avoimeen parisuhteseen en kuitenkaan ole valmis mutten voi miestäkään pakottaa olemaan kanssani jos tämä suhde ei häntä tyydytä.

Ap

Olipas ikävä paljastus mieheltäsi ap :( aika sanattomaksi vetää. En itsekään lähtisi avoimeen suhteeseen tilanteessasi, sinulla on pieni vauvakin ja varmasti vielä vähemmän tällä hetkellä kiinnostusta seksiin ja ylipäätään ulkopuolisiin ihmisiin (kuten kerroitkin). Aika hävytöntä mieheltäsi, vaikuttaa tosiaan siltä ett uusi rooli isänä ei ehkä sittenkään ole häntä miellyttänyt ja haluaa päästä testailemaan vetovoimaansa. Anna paskiaisen mennä. Ota lapsi ja lähde, älä katso taaksesi. Olen lähes 100 % varma, että mies tulee tätä avaustaan katumaan karvaasti.

On vain tekosyy häneltä puhua "avoimesta suhteesta" nyt tässä kohtaa, se avoimuus voi kohdistua ainoastaan ko.naapurin naiseen. Tuo, että on "jo pidemmän aikaa miettinyt ettei monogaminen suhde ole häntä varten" voi tosiaan tarkoittaa, että on nyt kuukauden päivät miettinyt asiaa tsekkaillessaan naapurin naista.

Tosi ikävä tilanne ap. Ei tuollaisen paljastuksen jälkeen kovinkaan helppoa olisi jatkaa yhdessä. Terveisin se joka aamulla vastasi tähän ketjuun ja kommentoi saamiasi ilkeitä viestejä

Kiitos paljon viestistäsi. Tällä hetkellä on kyllä ajatus, että parisuhde omalta osalta on tässä. Mies ei haluaisi erota, hän toivoo että pääsemme kompromissiin. Ero tarkoittaa sitä, että muutamme lapsen kanssa tosi kauas ja isä näkisi lasta harvoin, ei edes kuukausittain. Nykyisellä paikkakunnalla ei ole sellaista tukiverkostoa minulle, joka mahdollistaisi jäämisen. Täytyy keskustella asioita uudelleen kun järkytykseltäni pystyn.

Ap

Keskustele, älä jätä asiaa nyt tähän. Mutta valmistaudu lähtöön. Oikein teet, jos lähdet omien tukiverkostojesi luokse ja rakennat uuden elämän sinne. Järkyttävä pettymys tottakai, mutta jos mies ei herää todellisuuteen pikaisesti, on sinun vaan lähdettävä. Löydät elämääsi uuden ihmisen, joka kunnioittaa sinua ja lasta. Älä suostu miehen kompromissiin "käyn pari kertaa vkossa omilla menoilla = panemassa vieraita naisia.

Vierailija
190/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei miehesi oo sitä pannu, niin ainakin kärkeä on päässy kastamaan.

Vierailija
191/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot vaan sille ukolle suoraan että miksi käyttäytyy noin ja se ei käy sinulle. Että tekee sille naapurilutakolle selväksi ettei mitään viestejä tarvitse lähetellä. Miehesi tässä pitää toimia.

Tämä. Ja sit selvitätte oman parisuhteenne kuntoon. Nyt heti.

Vierailija
192/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole vuoteen seksi onnistunut kipujen takia niin kannattaisi jo lääkäriin mennä.

Lisään kuitenkin että seksittömyys ei ole mikään syy alkaa pettämään. Ensin ero ja sitten alkaa katselemaan sitä vihreämpää ruohoa aidan takaa.

Vierailija
193/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli jokin aika sitten hieman vastaavankaltainen tilanne. Naapurissa asuva mies aloitti WhatsApp-viestittelyn kanssani pihanhoitoon liittyen. Vähän ajan kuluttua tästä jutut karkasivat kaikkeen mahdolliseen maan ja taivaan väliltä, kunnes yhtäkkiä tuli täydellinen stoppi. Uskon, että miehen vaimo puuttui miehensä viestittelyyn. Mun pointti tässä on se, että se naapurissa asuva nainen ei välttämättä ole tippaakaan kiinnostunut miehestäsi tai päinvastoin. Joskus eri sukupuolta olevat ihmiset kykenevät viestienvaihtoon ilman, että mielessä olisi heti pettäminen.

Mä ihmettelen, miten päädytään sellaiseen tilanteeseen että naapurin kanssa vaihdetaan numeroita. Mikä syy sille voi olla. En mä ainakaan naapureiden kanssa niin syvästi ystävysty että numerot vaihtuisi, he ovat sellaisia "tervepä terve on ilmoja pidelly"-tyyppejä vain.

Tässä varmaan on aika paljon väliä, onko kerrostalo vai pientalo. Tuntuisi todella oudolta, jos itselläni ei olisi naapurin yhteystietoja paritalossa.

Vierailija
194/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koskaan yhteystietojen vaihtoa naapureiden kanssa. Pihalla voi jutella.

Olemme olleet naapureita 30-vuotta. Naapurit 80 v, parsikunta kanssakäymistä, talon hallituksessa ja lapseni musiikin soitosta parikymmentä vuotta sitten herralta pikkasen sanomista . Mukavaa naapurieloa siis.

Pihalla juteltu ja vuosi sitten herra esitti että voitaisiinko vaihtaa puhelin numeroita, jos jotain sattuu. Tehnyt aikanaan töitä turvallisuuspäällikkönä, vaimonsa vähän heiveröinen. Mies muistuttaa aina  että vaimolla huono kuulo, kuuluko heiltä television ääniä. Mietin, että ymmärsi aikanaan mun lapsen musiikin äänet. Siis minua häiritsi, kunnioitan vaimoaan olen itse sinkku, sanoin vain että jos meille hätä tulee soitetaan hätänumeroon. Olemme siis seinänaapureita. Yliereagoiko, olisiko pitänyt antaa herralle  puhelinnumero, joka on toki saatavissa ei salainen.

Oot kyllä tyhmä ja idiootti, nolo!

Vierailija
195/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä päivittää tilannetta...

Kävimme eilen keskustelun miehen kanssa. En kertonut että olen nähnyt hänen ja naapurin välisen viestiketjun, mutta sanoin huolistani ja mies sanoi ettei syytä huoleen, heidän keskustelu ei ole edennyt kuulumisten vaihdosta minnekään. Sanoi että voi näyttää keskustelun jos haluan. Hän oli vilpittömästi halunnut kutsua naisen kaikille yhteisen puheenaiheen takia kyläilemään.

MUTTA sitten tämä avasi keskustelun jollekin, joka särki sydämeni.

Hän lopulta myönsi, että nainen vaikutti kiinnostavalta ihmiseltä ja sanoi, että on tässä pohtinut jo pidemmän aikaa, että ettei olekaan välttämättä monogamiseen suhteeseen valmis vaan miettinyt avoimen suhteen mahdollisuutta.

Hän sanoi, että haluaa olla vapaa tutustumaan uusiin ihmisiin (naisiin) miettimättä satuttaako minua tai olenko mustasukkainen ja jos tarpeeksi kiinnostava nainen tulisi eteen, myös ehkä sisällyttää tutustumiseen eroottisia asioita. Hän ei pysty ajattelemaan sitoutuvansa loppuelämäksi yhteen ihmiseen ja kokee, että jonkinlaiset suhteet meidän perheen ulkopuolella voisi olla rikastuttava kokemus. Hän sanoi, että minä saan myös etsiä seuraa muualta.

Aiemmin täällä kerroin, että meidän seksielämä on ollut hiljaista ja vauvavuoden ja raskauden takia vielä hiljaisempaa. Tietenkin kysyin, onko syy nyt siinä että meidän seksielämä on jäänyt vähiin. Mies sanoi, että varmasti silläkin on osuutta asiaan, kuulemma ajattelee voisiko vielä innostua seksistä enemmän jonkun toisen kanssa ja jopa sitä kautta myös minun kanssani, kun löytää itsestään sen seksuaalisen puolen uudelleen. Mutta hän myös painotti, että suhteen avaaminen ei olisi sinällään ole korjaus meidän tilanteeseen vaan enemmänkin hänen itsensä vuoksi.

Olen järkyttynyt ja surullinen. Olemme asioista keskustelleet ja aiemmin mies sanonut että hänelle meidän seksielämä sopii ja on riittävää, mutta nyt hän ei olekaan varma siitä. Olen luottanut siihen, että vauva-aikana ollaan armollisia asian suhteen ja pikkuhiljaa voimme yhdessä alkaa rakentamaan uudelleen sitä intiimiäpuolta joka nyt on jäänyt vähiin. Joten myönnän, olen varmasti jollain tasolla mokannut ja luullut, että kaikki on ok. Mies ei ole ilmaissut mitenkään tyytymättömyyttä aiemmin, joten en ole tiennyt hänen ajatuksistaan. Itselle seksi on aiemmin ollut tärkeämpää, mutta olen oppinut elämään myös niin, etten kaipaa sitä aktiivisesti ja minulle on riittänyt muu läheisyys mieheni kanssa.

Nyt sitten tilanne on avoin. Pohdinnassa on muutanko vauvan kanssa pois yhteisestä kodista vai voimmeko tätä suhdetta saada jotenkin toimimaan vielä. Avoimeen parisuhteseen en kuitenkaan ole valmis mutten voi miestäkään pakottaa olemaan kanssani jos tämä suhde ei häntä tyydytä.

Ap

Ikävä kyllä 90% miehistä varmaan ajattelisi juuri noin, jos seksiä ei olisi vuoteen ollut. Joten nyt saat valita, hyväksytkö avoimen suhteen vai lähdetkö etsimään uutta kotia.

Vierailija
196/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa avoimen suhteen ja ap:n pitäisi olla mielinkielin ja vielä lapsenkin. Ettei uusi isukki vaan väsy ja hermostu ja lähde naapurin petiin.

Nyt jotain itsekunnioitusta.

Oho! Mulla jäi tuo ap:n päivitys lukematta! Harvoin ap:t enää päivittelevät tilanteita, niin en lukenut viestiketjua.

Vierailija
197/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti? Ei seksiä vuoteen ja ihmettelet kun miehesi "ystävystyy" naapurin naisen kanssa? Wake up and smell the coffee... 

Niille jotka jaksaa tätä asiaa toitottaa ja ihmetellä. Tunnen moniakin pariskuntia, joilla seksiä tosi harvoin tai jopa ei ollenkaan. Joillekin se ei ole niin tärkeää tai sitä ei pidetä parisuhteen kannalta niin merkittävänä asiana, että sen tarpeessa halutaan vaikka pettää VAiKKAKIN varmasti suurin osa ihmisistä kaipaa ja haluaa seksiä. Seksi sinällään voi olla myös monenlaista, joillakin ihmisillä se on kokeilunhalua ja seksivälineitä joka reiässä, toisilla taas hyväilyä ja suutelua.

Kyllä minäkin tunnen sellaisia pariskuntia.. 60+ ikäluokassa.

Vierailija
198/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen avoimen suhteen ehdotus on suoraa seurausta ihastuksesta naapuriin. Jos mies oli valmis näyttämään keskustelut, niin ehdottomasti pyydät että saat nähdä ne. Jos viestejä on poistettu voit ottaa esille, että olet jo ne nähnyt. Eli tee nyt todellakin selväksi että huomaat kyllä mistä on kyse, ehkä myös naapurille.

Mutta laittakaa nyt ihmeessa parisuhteenne kuntoon, avoin keskustelu, mahdollisesti parisuhdeterapia. Ja kyllä seksi on parisuhteen liima!!! Miten olisi seksuaaliterapia? Toivottavasti saatte suhteenne kuntoon, se voi olla vielä mahdollista, mutta vaatii varmasti työtä. Avoin suhde ei ole tarkoitettu kriisitilanteiden korjaamiseen, eli ei todellakaan ole ratkaisu.

Vierailija
199/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä se taas nähdään että naisia kiinnostaa mies joka kelpaa muillekin naisille. Alfa sen olla pitää

Vierailija
200/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt vaan suostu mihinkään avoimen suhteen säätöön kun en itse sellaista halua. Ne on niille, joissa molemmat haluaa samaa.

Tsemppiä!

Ap voi onnitella itseään että nyt sai sitä mitä pihtaamisellaan halusikin. Vuosi ilman seksiä parisuhteessa on peräti omituista mikäli sen muut mahdollistavat tekijät on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän