Mies ja naapurissa asuva nainen ystävystyi
Tukea kaivataan kinkkiseen parisuhdetilanteeseen! Teksti on pitkä, pahoittelut siitä..
Mieheni oli alkukesästä tutustunut pihalla uuteen naapuriimme, nuorempaan naiseen. He olivat vaihtaneet sometilit ja mies pyysi sitä kautta naapurin kylään (syynä eräs meitä kaikkia yhdistävä asia) ja hän kävikin kylässä pari päivää sitten, juteltiin ja sovittiin, että tulee käymään joskus uudelleenkin. Huomasin heti, että mies oli tosi innoissaan tästä uudesta tuttavuudesta, mutta annoin asian olla.
Nyt kävi sitten niin, että mies oli jättänyt puhelimen näytön auki nukahtessaan ja näin heidän keskustelun siinä näytöllä. En ole koskaan aiemmin katsonut toisen puhelinta, mutta nyt tilaisuus teki varkaan ja selasin keskustelua hieman. Pitkiä ystävällisiä viestejä oli lähetetty tässä muutaman viikon ajan, ihan tarkasti en sisältöjä halunnut lukea. Mutta viimeisimmissä viesteistä huokuu, että nainen yrittää keksiä tikusta asiaa ja laitellut yöllä viestiä miehelleni. Kaveruudessa ja juttelussa sinänsä ei olisi ollut mitään pahaa, mutta tuntuu että heidän keskustelussa voisi olla muustakin kyseessä, sen verran tuttavalliseen sävyyn oli tekstiä kirjoitettu.
Nainen ei ole pyytänyt minua kaveriksi somessa eikä hän hyväksynyt kaveripyyntöäni (en tiedä onko huomannut) eikä olla koskaan törmätty pihalla, ainoa kerta kun olen hänen kanssaan ollut tekemisissä oli siis tuo vierailu.
Pelkään, että miehen ja tämän naisen välilleen kehittyy muutakin kuin kaveruutta, ja se ei ole mulle ok vaan loukkaisi todella paljon.
Meillä on pieni vauva ja mun jaksaminen ei tällä hetkellä ole sitä luokkaa, että jaksaisin alkaa käymään parisuhdedraamaa läpi. Haluaisin luottaa tässä asiassa mieheeni, mutta kyllä hieman huolestuttaa, että tilanne tekee varkaan ja heidän välit lämpenee enemmänkin selkäni takana, jos ei muuten, niin viestejä lähetellen yötä myöten. Pitkissä parisuhteessa tulee hetken ihastuksia varmasti, mutta mielestäni on ehkä liian vaarallista alkaa leikkimään tulella naapurin kanssa.
Meillä ei ole ollut seksiä yli vuoteen ja tietenkin pikkulapsiarki verottaa parisuhteessa yhteistä aikaa muutenkin. Tavallaan ymmärrän miestäni, imartelee tämä uusi tuttavuus ja tuollainen viestittely voi viedä mennessään. Itseäni ahdistaa, kun nainen asuu naapurissa ja jos jossain häneen törmään, en voi olla ajattelematta mitä selkäni takana on mahdollisesti tekeillä.
Tämä asia täytyy varmaankin ottaa miehen kanssa puheeksi vai mitä ihmettä tekisin tässä tilanteessa? Pelottaa, mutta voinko edes estää heitä tutustumasta? Olen kuullut niin monta tarinaa siitä miten mies pettää vauvan kanssa kotona olevaa vaimoa ja nyt yhtäkkiä olenkin itse tilanteessa, missä joudun pelkäämään asiaa. Mietin myös, millainen nainen alkaa iskemään varattua pienen lapsen isää, ehkä hänestä ei ainakaan minulle ole kaveriksi...
Tuntuu, että suurin osa ihmisistä on sitä mieltä, ettei ole sen sikkunaisen vastuulla muiden parisuhde, mutta itse en voi olla ajattelematta, että nainen ei kyllä arvosta minua. Mietin myös, pitäisikö jutella suoraan naiselle ja kertoa että tilanne tuntuu pahalta ja huolestuttaa? Varsinkin jos hän on tulossa uudelleen kylään, enhän voi vain leikkiä etten tiedä mitä on tekeillä.
Mitä mä voisin tehdä tässä tilanteessa? Yritänkö unohtaa koko asian ja seurata sivusta mitä tapahtuu vai pitäisikö kissa nostaa pöydälle?
Kommentit (616)
Tuntuu, että ei mies alkaisi vaimolleen tällaisia puhumaan, jos ei olisi jo aika varma että siltä naapurinaiselta saa. Tai ehkä on jo saanutkin. Ehkä vaimon otettua naapurinaisen puheeksi, mies otti samalla tilaisuuden selvittää josko sitä naapurinaista saisi jyystää ihan luvan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miten vässykkänä te tota miestä pidätte?
Mies päättää omasta elämästään ja jos se päättää mennä naapurin kanssa niin se menee.
...pitäiskö mun ystävystyä naisen kanssa ja kertoa miten pahalle tuntuu... Voi kiss my ass! Ihan oikeasti nyt.
Kyllä se on psykologian ihmiskokeilla todettu, että ihminen tekee helpommin pahaa sellaiselle ihmiselle jota ei näe tai kokee muuten etäiseksi.
Ja miten se mies juuri tuon naisen mukaan lähtee jos naisen ei huoli? No kuulostaahan se että huolii juu, mutta peli ei ehkä vielä ole pelattu.
On aina jänniä juttuja nämä, että mies alkaa ehdotella vaimolle avointa suhdetta silläkin uhalla, että sen jälkeen ei saakaan enää seksiä keneltäkään. Kuinka moni peruspertsa onnistuu saamaan sitä irtoseksiä enemmän kuin mitä olisi saanut vaimolta? Jos mies ei ole vuoteen saanut vieteltyä edes vaimoaan, niin mitenhän mahtaa onnistua muiden naisten kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä taas kirjoittaa.
Aivan ihania kannustavia viestejä olen tänne saanut. Kiitos! Noihin ilkeisiin viesteihin en ota sen enempää kantaa, sen verran medialukutaitoa on sentään kertynyt. Rakentavaa palautetta ja huomiota toki voi aina antaa, mutta osasta huokuu pelkkä halu olla anonyymisti ilkeä kun siihen kerran on mahdollisuus.
Onpa ollut riipaisevia päiviä. Miehen kanssa ollaan vähän yritetty jutella mutta riitelyksi menee. Tuntuu lähinnä että joku muu ihminen puhuu mieheni suulla, niin vierasta on hänen ajatusmaailma ja ajatukset ja tuntemukset outoja. Mutta mitäpä niille voin?
Olen tässä nyt itkenyt silmät päästä kerran jos toisenkin. Pitäisi alkaa suunnittelemaan tulevaa vaikka voimat aivan lopussa. Ajattelin, että juhannuksen jälkeen täytyy ratkaista missä kaupungissa asun ja työ ja hoitopaikkakuviot syksylle.
Mies toivoo edelleen kovasti, että voimme sopia järjestelyn, missä kummallakin voi jatkossa olla muitakin kumppaneita. Hän sanoo, että vain sellaisia kumppaneita voisi olla jotka eivät halua perhettä tai yksiavioisuutta vaan hyväksyy meidän perheen olevan "tärkein".
Itselläni on vahvistanut tunne siitä ettei sellainen elämä ole minua varten. Olen miettinyt pitäiskö ottaa silti selvää noista avoimen suhteen ym kuvioista, jotta voisin ymmärtää mieheni ajatusmaailmaa paremmin. Tulevaisuudessa hän kuitenkin on lapseni isä edelleen...
Ap
Älä tuommoiseen rupea, ei se sinun toiveesi ole.
Mies haluaa pitää sinua varalla. On aidosti ja yksinkertaisesti vain tolkuttoman itsekeskeinen sika. Ei edes siihen toiseen naiseenkaan ole rakastunut, eikä vauvaan, itseensä vain.
Nyt sun pitää vaan imeä miehes meisseliä niin kuin ei kukaan koskaan ennen. Älä päästä naapurin vosua käyttämään hyväksi sitä, että sä pihtaat käyttäen lasta tekosyynä. Tarvittaessa lapselle unilääkettä ja sitten pari tuntia villiä paneskelua. Jos pidät miestäs puutteessa, niin totta kai hän alkaa vilkuilla naapurin flikkaa.
Itellä myös tuli mieleen, että vaikka nyt päätyisittekin eroon, jonkinlainen yhteinen terapia voisi tehdä hyvää vanhemmuutenne kannalta - että pystytte yhdessä olemaan hänelle vanhempia, eikä se mitä nyt käytte läpi vaikuta hänen kasvattamiseensa/kasvuunsa. Tsemppiä AP! Mieti omia rajojasi, ja sitä mitä sinä haluat parisuhteelta, sinun ei ole pakko sopeutua toisen haluihin jos tuntuu, ettei ne ole sinulle sopivia. Toivottavasti saatte puhuttua asiasta, ja mies ymmärtää myös sen, että et välttämättä olekaan myötämielinen. Hän on tätä asiaa kuitenkin enemmän miettinyt, sinulla ko. prosessi alkaa vasta nyt.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmisillä ole muuta kuin seksi nykyisin? Mikä ihmeen mies tuo oikein on? Nyt ap vähän ryhdistäytymistä. Sanot suorat sanat ukolle ja käyt ilmaisemassa kantasi naapurin viettelijällekin!!
Ai, että yli vuoden seksittömyyden jälkeen joku toteaa, että eikö ihmisillä ole muuta kuin seksi.
Kuinka monta vuotta seksittömyyttä riittää todistamaan, ettei ihmisellä ole vain seksi mielessä.
Saisikos seksittömästä 5 vuodesta jo synninpäästön jos sanoisi kumppanilleen, että seksiäkin olisi kiva harrastaa. Olisiko se silloin kelvollinen aika. Vai olisiko silloinkin aina vaan seksi mielessä.
Seksi kuuluu parisuhteeseen, ellei toisin ole keskenään sovittu.
Ok, seksi ei ole parisuhteessa "kaikki", mutta kaikki ei parisuhteessa ole kunnossa jos yli vuoden sitä paastotaan.
On turha hurskastella tuolla, etteikö ole muuta kuin seksi.
Aikuinen, parisuhteeseen mennyt ihminen ymmärtää kyllä, jos haluaa, mistä puhutaan.
Tai ainakin pitäisi ymmärtää. En ihmettele enää sitä, kuinka helposti jo pienellä huomiolla saa varatun miehen innostumaan.
Jos periaate parisuhteessa olevilla on yleisesti tämä, ettei seksillä ja muullakaan huomiolla ja läheisyydellä ole väliä.
Kehtaakin mies ehdottaa, että ap ja lapsi muuttavat pois. Miksei mies itse muuta pois, kun kerran hän on se joka haluaa jonkun erityisjärjestelyn?
Polyamoriaa tai avointa suhdetta ei tosiaankaan päätetä toisen puolesta, että "hei, nyt mä lähden toisiinkin suhteisiin, säkin saat jos haluat :)" Sen pitää olla jo alunperin yhteinen päätös. Omassa lähipiirissäni on jo 10 vuotta jatkunut polyamorinen suhde eli ystävälläni on miesystävä ja naisystävä. Kaikki tuntevat toisensa ja viettävät aikaakin yhdessä. Kaikki on avointa.
Mies haluaa tosiaan vaan päästä pettämään luvan kanssa ja pitää perhe-edut siinä samalla. Sanoo ap:lle, että ei haittaa, jos sullakin on toisia miehiä. No ei haittaakaan, kun ap:n mies ei enää välitä ap:sta (jos on koskaan aidosti välittänytkään). Minäkin voin sanoa ap:n miehelle, että ei haittaa, jos sullakin on toisia naisia, kun en miehestä välitä. Ei voi särkeä sydäntä, jos sitä ei ole annettu toiselle.
Tsemppiä, ap! Ja muut mahdolliset samassa jamassa olevat! Ihan paskahattu tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
On aina jänniä juttuja nämä, että mies alkaa ehdotella vaimolle avointa suhdetta silläkin uhalla, että sen jälkeen ei saakaan enää seksiä keneltäkään. Kuinka moni peruspertsa onnistuu saamaan sitä irtoseksiä enemmän kuin mitä olisi saanut vaimolta? Jos mies ei ole vuoteen saanut vieteltyä edes vaimoaan, niin mitenhän mahtaa onnistua muiden naisten kanssa?
Näillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Miten siltä vaimolta saa seksiä jollei siltä saa? Ehkä mieskään ei ole enää innostunut ja antaa vaimon olla rauhassa.
Mutta turha tuudittautua tuohon, että ei se muiltakaan saa. Jos mies on peruspertsa eikä mikään törkykasa tai juoppo, niin kyllä saa.
No, saahan tämä aloittajankin mies, tai ainakin vaimonsa epäilee, että saisi.
Mikä ihmeen oletus tuollainen ylipäätään on, etteikö saisi.
Sitäpaitsi aktiivisia naisia on enemmän kuin miehiä. Miehen ei välttämättä tarvitse muuta kuin vain olla niin alkaa viestit paukkua.
Olen sivusta seurannut näitä pommittajia.
Vaikutat ap järkevältä ja tasapainoiselta tyypiltä, joka lopulta putoaa tässä jaloilleen. Ehkä olet liiankin ymmärtäväinen: Sun ei tarvii alkaa kaiken tän keskellä alkaa opiskella polyamoriaa, että tajuaisit miestäsi. Ensinnäkin koska kyseessä ei ole mikään polyamoria vaan halu pettää - niin kuin moni on täällä jo sanonut. Ja siksi että sulla varmasti on muutakin mielen päällä just nyt. Tulisiko miehellesi mieleen alkaa opiskella parisuhdetta ja empatiaa, että tajuaisi, mitä sinun mielessäsi tällä hetkellä pyörii... Tsemppiä, selviät kyllä.
Mahtaakohan olla sille miehelle jonoksi asti tarjolla niitä naisia pelkkään seksiin ilman yksiavioisuutta? Ap:n kuvausten perusteella miehen seksi- ja viettelytaidot eivät vaikuta lupaavilta.
Jo pelkästään se osa miehen puheista, että hän ei koe minua seksuaalisesti puoleensavetäväksi ja haluttavaksi, olisi riittänyt välittömään eropäätökseen. Miten kukaan voi sanoa niin ja ehdottaa, että voisi paneskella muita naisia, jotta se voisi kenties palauttaa halut omaan vaimoonkin.
Haluaisin nähdä mieheni ilmeen, jos sanoisin hånelle, että sori en enää halua seksiä kanssasi ja pidä sinua puoleensavetävänä, mutta odotas kun käyn harrastamassa seksiä parinkymmenen muun miehen kanssa, niin katsotaan sen jälkeen, pystytkö sinä vielä uudestaan sytyttämään minua, jotta viitsisin sinuunkin koskea. Olisi miehen ilme kyllä näkemisen arvoinen. Luultavasti hän soittaisi ambulanssin, kun luulisi minun saaneen hulluuskohtauksen, kun niin outoja puhuisin, ja sen jälkeen pakkaisi kamansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Miten siltä vaimolta saa seksiä jollei siltä saa? Ehkä mieskään ei ole enää innostunut ja antaa vaimon olla rauhassa.
Mutta turha tuudittautua tuohon, että ei se muiltakaan saa. Jos mies on peruspertsa eikä mikään törkykasa tai juoppo, niin kyllä saa.
No, saahan tämä aloittajankin mies, tai ainakin vaimonsa epäilee, että saisi.
Mikä ihmeen oletus tuollainen ylipäätään on, etteikö saisi.
Sitäpaitsi aktiivisia naisia on enemmän kuin miehiä. Miehen ei välttämättä tarvitse muuta kuin vain olla niin alkaa viestit paukkua.
Olen sivusta seurannut näitä pommittajia.
Ap:n mukaan hänellä olisi seksihaluja, mutta kumpikaan ei ole tehnyt aloitteita seksiin. Sen perusteella voisin olettaa, että jos tehtäisiin aloitteita niin sitä seksiä voisi ollakin. Mutta nyt ap:n mies alkoi vain ehdotella avointa suhdetta eikä edes yrittänyt lämmitellä seksielämää vaimon kanssa.
Jotkut peruspertsat saavat, jotkut eivät millään. Jos mies ei ole vielä kokeillut, saanti ei ole vielä varmaa. Ja siten avointa suhdetta ehdottaessa on aina se riski, että sitten ei saakaan keneltäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä taas kirjoittaa.
Aivan ihania kannustavia viestejä olen tänne saanut. Kiitos! Noihin ilkeisiin viesteihin en ota sen enempää kantaa, sen verran medialukutaitoa on sentään kertynyt. Rakentavaa palautetta ja huomiota toki voi aina antaa, mutta osasta huokuu pelkkä halu olla anonyymisti ilkeä kun siihen kerran on mahdollisuus.
Onpa ollut riipaisevia päiviä. Miehen kanssa ollaan vähän yritetty jutella mutta riitelyksi menee. Tuntuu lähinnä että joku muu ihminen puhuu mieheni suulla, niin vierasta on hänen ajatusmaailma ja ajatukset ja tuntemukset outoja. Mutta mitäpä niille voin?
Olen tässä nyt itkenyt silmät päästä kerran jos toisenkin. Pitäisi alkaa suunnittelemaan tulevaa vaikka voimat aivan lopussa. Ajattelin, että juhannuksen jälkeen täytyy ratkaista missä kaupungissa asun ja työ ja hoitopaikkakuviot syksylle.
Mies toivoo edelleen kovasti, että voimme sopia järjestelyn, missä kummallakin voi jatkossa olla muitakin kumppaneita. Hän sanoo, että vain sellaisia kumppaneita voisi olla jotka eivät halua perhettä tai yksiavioisuutta vaan hyväksyy meidän perheen olevan "tärkein".
Itselläni on vahvistanut tunne siitä ettei sellainen elämä ole minua varten. Olen miettinyt pitäiskö ottaa silti selvää noista avoimen suhteen ym kuvioista, jotta voisin ymmärtää mieheni ajatusmaailmaa paremmin. Tulevaisuudessa hän kuitenkin on lapseni isä edelleen...
Ap
Älä tuommoiseen rupea, ei se sinun toiveesi ole.
Mies haluaa pitää sinua varalla. On aidosti ja yksinkertaisesti vain tolkuttoman itsekeskeinen sika. Ei edes siihen toiseen naiseenkaan ole rakastunut, eikä vauvaan, itseensä vain.
Näin minäkin tilanteen näen. Tsemppiä ap!
Vierailija kirjoitti:
Mahtaakohan olla sille miehelle jonoksi asti tarjolla niitä naisia pelkkään seksiin ilman yksiavioisuutta? Ap:n kuvausten perusteella miehen seksi- ja viettelytaidot eivät vaikuta lupaavilta.
Älä ole naiivi. Kyllä normaali aikuinen irtoseksiä saa ihan niin paljon kuin huvittaa. Tässähän tapauksessa mies ei ole halunnut enää ap:ta, eikä ap miestä.
Vierailija kirjoitti:
Jo pelkästään se osa miehen puheista, että hän ei koe minua seksuaalisesti puoleensavetäväksi ja haluttavaksi, olisi riittänyt välittömään eropäätökseen. Miten kukaan voi sanoa niin ja ehdottaa, että voisi paneskella muita naisia, jotta se voisi kenties palauttaa halut omaan vaimoonkin.
Haluaisin nähdä mieheni ilmeen, jos sanoisin hånelle, että sori en enää halua seksiä kanssasi ja pidä sinua puoleensavetävänä, mutta odotas kun käyn harrastamassa seksiä parinkymmenen muun miehen kanssa, niin katsotaan sen jälkeen, pystytkö sinä vielä uudestaan sytyttämään minua, jotta viitsisin sinuunkin koskea. Olisi miehen ilme kyllä näkemisen arvoinen. Luultavasti hän soittaisi ambulanssin, kun luulisi minun saaneen hulluuskohtauksen, kun niin outoja puhuisin, ja sen jälkeen pakkaisi kamansa.
Hieman naurahdin tälle kommentille, sitähän minäkin tässä olen sanonut että tuntuu kuin mies olisi saanut hulluuskohtauksen kun puhelee aivan kummallisia. Jopa niin suoraan ja törkeästi, etten koskaan ennen ole uskonut jonkun voivan tuollaisia asioita sanoa puolisolleen edes leikillään. Mutta mieheni kai kokee avoimuuden ja suoran puheen olevan ainoa reitti onnelliseen elämään, haluaa että ymmärrän ja toivoo, että pystyn muuttama suhtautumista häneen ja tähän tilanteeseen kun on läväyttänyt totuuden esiin.
Joku ehdotti parisuhdeterapiaa, ehkä pitää sellaista harkita ainakin itselle. Sen verran tämä on satuttanut ja vienyt pohjan kaikelta. En edes tiedä miten kerätä itsetunnon rippeet, mutta eipä tässä ole muuta mahdollisuutta.
Ap
Puhelimen näyttö jäänyt auki, minkälainen puhelin semmoinen on ja sitten vielä näkyy keskustelut!?
Eli ap on avannut puolison puhelimen ja tutkinut sisällön, rikos. Tosin voi olla myös provo.
Vierailija kirjoitti:
Vuoden selibaatin jälkeen nuoren miehen on lähes mahdoton välttää kiusausta.
Syy ei ole naapurissa tai miehessä, vaan seksittömyydessä.
Toivottavasti näin ajattelevat henkilöt ymmärtävät yhtä lailla niitä naisia, jotka käyvät vieraissa, kun heidän miehensä menettävät kyvyn saada erektio vaikka eturauhassyövän takia.
Pidän nyt peukkuja, että käykin niin että se naapurinainen torjuu hänet.