Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ja naapurissa asuva nainen ystävystyi

Loukattu
17.06.2023 |

Tukea kaivataan kinkkiseen parisuhdetilanteeseen! Teksti on pitkä, pahoittelut siitä..

Mieheni oli alkukesästä tutustunut pihalla uuteen naapuriimme, nuorempaan naiseen. He olivat vaihtaneet sometilit ja mies pyysi sitä kautta naapurin kylään (syynä eräs meitä kaikkia yhdistävä asia) ja hän kävikin kylässä pari päivää sitten, juteltiin ja sovittiin, että tulee käymään joskus uudelleenkin. Huomasin heti, että mies oli tosi innoissaan tästä uudesta tuttavuudesta, mutta annoin asian olla.

Nyt kävi sitten niin, että mies oli jättänyt puhelimen näytön auki nukahtessaan ja näin heidän keskustelun siinä näytöllä. En ole koskaan aiemmin katsonut toisen puhelinta, mutta nyt tilaisuus teki varkaan ja selasin keskustelua hieman. Pitkiä ystävällisiä viestejä oli lähetetty tässä muutaman viikon ajan, ihan tarkasti en sisältöjä halunnut lukea. Mutta viimeisimmissä viesteistä huokuu, että nainen yrittää keksiä tikusta asiaa ja laitellut yöllä viestiä miehelleni. Kaveruudessa ja juttelussa sinänsä ei olisi ollut mitään pahaa, mutta tuntuu että heidän keskustelussa voisi olla muustakin kyseessä, sen verran tuttavalliseen sävyyn oli tekstiä kirjoitettu.

Nainen ei ole pyytänyt minua kaveriksi somessa eikä hän hyväksynyt kaveripyyntöäni (en tiedä onko huomannut) eikä olla koskaan törmätty pihalla, ainoa kerta kun olen hänen kanssaan ollut tekemisissä oli siis tuo vierailu.
Pelkään, että miehen ja tämän naisen välilleen kehittyy muutakin kuin kaveruutta, ja se ei ole mulle ok vaan loukkaisi todella paljon.

Meillä on pieni vauva ja mun jaksaminen ei tällä hetkellä ole sitä luokkaa, että jaksaisin alkaa käymään parisuhdedraamaa läpi. Haluaisin luottaa tässä asiassa mieheeni, mutta kyllä hieman huolestuttaa, että tilanne tekee varkaan ja heidän välit lämpenee enemmänkin selkäni takana, jos ei muuten, niin viestejä lähetellen yötä myöten. Pitkissä parisuhteessa tulee hetken ihastuksia varmasti, mutta mielestäni on ehkä liian vaarallista alkaa leikkimään tulella naapurin kanssa.

Meillä ei ole ollut seksiä yli vuoteen ja tietenkin pikkulapsiarki verottaa parisuhteessa yhteistä aikaa muutenkin. Tavallaan ymmärrän miestäni, imartelee tämä uusi tuttavuus ja tuollainen viestittely voi viedä mennessään. Itseäni ahdistaa, kun nainen asuu naapurissa ja jos jossain häneen törmään, en voi olla ajattelematta mitä selkäni takana on mahdollisesti tekeillä.

Tämä asia täytyy varmaankin ottaa miehen kanssa puheeksi vai mitä ihmettä tekisin tässä tilanteessa? Pelottaa, mutta voinko edes estää heitä tutustumasta? Olen kuullut niin monta tarinaa siitä miten mies pettää vauvan kanssa kotona olevaa vaimoa ja nyt yhtäkkiä olenkin itse tilanteessa, missä joudun pelkäämään asiaa. Mietin myös, millainen nainen alkaa iskemään varattua pienen lapsen isää, ehkä hänestä ei ainakaan minulle ole kaveriksi...

Tuntuu, että suurin osa ihmisistä on sitä mieltä, ettei ole sen sikkunaisen vastuulla muiden parisuhde, mutta itse en voi olla ajattelematta, että nainen ei kyllä arvosta minua. Mietin myös, pitäisikö jutella suoraan naiselle ja kertoa että tilanne tuntuu pahalta ja huolestuttaa? Varsinkin jos hän on tulossa uudelleen kylään, enhän voi vain leikkiä etten tiedä mitä on tekeillä.
Mitä mä voisin tehdä tässä tilanteessa? Yritänkö unohtaa koko asian ja seurata sivusta mitä tapahtuu vai pitäisikö kissa nostaa pöydälle?

Kommentit (616)

Vierailija
521/616 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankala juttuhan se on, kun ei pitäisi periaatteessa kieltää toiselta vastasukupuolen kavereita ja helposti kai siihen vedotaan, mutta toisaalta helposti menee touhu muuksi kun kaveeraukseksi. Itse henkilökohtaisesti luultavasti ainakin menettäisin järkeni tuollaisessa tilanteessa ellei sitä jotenkin käsitellä. En tosin tiedä, onko puhumisestakaan apua kun toinen tietenkin kieltää kaiken vaikka jotain sutina-ajatuksia olisikin.

Niinpä. Jos vauvaa ei olisi, olisi asiat hieman erilailla. Sydän särkyy lapsen puolesta jos mies tekee jotain tyhmää ja meidän parisuhde päättyy sen takia nyt. Missään tapauksessa pettäjän kanssa en halua jatkaa.

Ap

Miks teidän suhteen pitää päättyä, jos miehesi käy kuksimassa naapurin tyttöä, varsinkin kun teillä ei ole ollut seksiä vuoteen. Anna käydä rauhassa niin ei tule mitään eroja ja käy sinäkin jossain naimassa niin homna on tasan!

TÄMÄ, se ei ole ap:lta pois mitenkään jos on pihdannut vuoden vai onko? Vai oletko nyt heti puutteessa, kun mies flirttailee naapurin kanssa?

Vierailija
522/616 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä!Teillä ei ole ollut seksiä vuoteen!!Ymmärrän kyllä miestäsi täysin(vaikka olenkin mummo 72v).Harrastakaa seksiä,se piristää itseäsikin,eikä kivut tunnu niin pahoilta.Olette nuoria ihmisiä,kyllä seksi kuuluu avio/avioelämään!Ryhdistäydy ennenkuin on myöhäistä.Näim vanhoilla päivilläkin se on elämän eliksiiriä.

Tämä on elämänkokemuksella annettu neuvo.

Ja joka sana on totta. Tähän taas tulee alapeukkuja ja vinkumista mutta kun ette ymmärrä kun synnytys...mummot ovat synnyttäneet iät ajat ja missä oloissa. Ei ollut puudutuksia, ommeltiin kuinka taidettiin, töihin mentiin miltei heti, ei ollut pitkiä lomia.

Mikään synnytys ei selitä yli vuoden selibaattia.

Nuoret ihmiset eivät pysty pitämään näppejään (eikä alapäätään) irti toisistaan jos on rakkautta ja yhteenkuuluvuutta ym. parisuhdetta ylläpitäviä asioita.

Seksi on parisuhteen liima ja myös voimaa antava, silloin kun se toimii.

Jos se ei toimi, niin mietinnän paikka ja jotain tarttis tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/616 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän lauseen kun lukee ajatuksella:

"Meillä ei ole ollut seksiä yli vuoteen"

ei tarvita mitään muuta.

Suhteenne on ohi, förbi, goodbye, done.

Näin just , tuossa kommentissa suorastaan loistaa tyhmyys.

Ihan hyvin voi siis olla naimissa vaikka apinan kanssa.

Riittää kun on seksiä.

Ei ihme että parisuhde terapeutit ovat ylityöllistettyjä.

Toinen on seksihullu, toinen muuten.

Vierailija
524/616 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta kissa pöydälle (ollessasi kahden miehesi kanssa). Vaikka tuo tuntuisi hänestä kummalliselta niin silti hänen kannattaa kunnioittaa toivettasi että ei ole naapurinaisen kanssa tekemisissä muuta kuin ollessasi sinun seurassa. Olethan juuri synnyttänyt lapsen miehellesi ja se on suurin asia minkä nainen voi miehelleen antaa, sitäkin lahjaa miehen kannattaa kunnioittaa.

Vierailija
525/616 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei seksiä vuoteen? Erosin seksin vähyyden takia joskus aikoinaan ja meillä oli seksiä kerran viikossa :D

Vierailija
526/616 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei seksiä vuoteen? Erosin seksin vähyyden takia joskus aikoinaan ja meillä oli seksiä kerran viikossa :D

Täysin NORMAALI LIITTO.

Naiset jättävät seksin väliin aina hyvästä syystä.

Kun ukon AINUT toiminta, homma on seksin harrastaminen puolisonsa kanssa.

Muuten hän on täydellinen idiootti, laiska ja keskustelutaidoton urpo.

Tuollaiset miehet eivät oo edes apinan arvoisia.

Voivat poistua vapaasti harrastamaan seksiä jokaisen vastaantulevan kanssa.

Ei muuta kuin avain ja sormukset pöydälle. Kiitos.

Vierailija
527/616 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

When it sounds like a provo, it is one!

Vierailija
528/616 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vaivaa kommentoijia, ettekö viitsi lukea ketjua ensin vai onko liian vaivalloista?

Ap:lla ja miehellä ei ole ollut seksiä vuoteen, koska MIES EI OLE HALUNNUT ja mies on sanonut nyt jutellessa, että EI PIDÄ AP:TA SEKSUAALISESTI PUOLEENSAVETÄVÄNÄ. Ja mies haluaa muuttaa erilleen niin, että ap hoitaa lapsen ja mies saa olla muiden naisten kanssa ja vierailee joskus ap:n ja lapsen luona.

Vierailija
529/616 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän huolen ja samaistun. Minulla on itselläni miespuolisia ystäviä ja tiedän, että miesten kanssa voi olla "vain" ystävä.

Nyt seinänaapurinamme on yh-nainen, joka ei puhu minulle mitään tai oikein tervehdikään. Mieheni kuitenkin puhui tässä yksi päivä ehkä ohi suunsa ja kertoi iloisesti kuinka "xx aina vaahtoaa siitä koirastaan". Yllätyin, koska en ole nähnyt heidän puhuvan silloin kun olen itse kotona.

En haluaisi olla mustasukkainen, mutta tilanne on vähän outo.

Vierailija
530/616 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vaivaa kommentoijia, ettekö viitsi lukea ketjua ensin vai onko liian vaivalloista?

Ap:lla ja miehellä ei ole ollut seksiä vuoteen, koska MIES EI OLE HALUNNUT ja mies on sanonut nyt jutellessa, että EI PIDÄ AP:TA SEKSUAALISESTI PUOLEENSAVETÄVÄNÄ. Ja mies haluaa muuttaa erilleen niin, että ap hoitaa lapsen ja mies saa olla muiden naisten kanssa ja vierailee joskus ap:n ja lapsen luona.

Naisviha vaivaa kommentoijia. Onhan se nyt kohtuutonta ettei mies voi tasavertaisessa liitossa asettaa vaatimuksia ja perceillä menemään sillä aikaa kun kumppani hoitaa vastasyntynyttä kotona :D Kertakaikkiaan kohtuutonta.

Vierailija
531/616 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies edes yrittäisi tuossa tilanteessa olla reilu, niin hän olisi ensinnäkin todella pahoillaan tilanteesta. Katuisi ja pahoittelisi ettei ole ottanut asiaa aiemmin puheeksi, kun selvästi omien sanojensa mukaan on kuitenkin pyöritellyt mietteitään jo pitkään päässään. Harmittelisi ettei olekaan sellainen mies kuin luuli, eikä sellainen mies jonka Ap haluaa. Tunnustaisi, että "vika" on hänessä, ihan kokonaan, asian esille tuomattomuutta myöten.

Sitten jos ehdottaa Ap:lle jotain "järjestelyä", niin ymmärtäisi itse olevansa tässä se perheenrikkoja ja tarjoaisi Ap:lle jotain hyvitystä. Lähtee itse siitä yhteisestä kodista tai vähintään auttaa Ap:ta lapsineen hommaamaan uuden asunnon ja muutenkin auttaa elämässä sen verran eteen päin kun on tarpeellista. Ymmärtää automaattisesti ettei hänellä enää ole mitään oikeuksia perheen etuihin, mutta ymmärtää vastuunsa isänä ja lapsen elatukseen osallistujana.

Olisi edes jonkin verran häpeissään ja nolona aiheuttamastaan tilanteesta ja tuskasta jota aiheuttaa vaimolleen.

Mutta mitä vielä! Muina miehinä vain ilmoittaa asian (kun VAIMO ottaa asian puheeksi), pitää ilmeisesti jotenkin hyveellisenä sitä että on hautonut asiaa jo ties kuinka pitkään kommunikoimatta sitä puolisolleen, laukoo tunnekylmiä tunnustuksiaan ja vielä ehdottaa häpeilemättä järjestelyä joka palvelee vain ja ainoastaan hänen omaa etuaan.

Mies on varmaan ajatellut koko "järjestelyn" valmiiksi jo puhumattomuutensa aikana ja nyt sitten silmät pyöreinä vilpittömästi ihmettelee miksi se vaimo laittaa kapuloita rattaisiin. Sehän on niin älyttömän hyvä järjestely (hänen kannaltaan)!

Voimia Ap:lle <3

Vierailija
532/616 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankala juttuhan se on, kun ei pitäisi periaatteessa kieltää toiselta vastasukupuolen kavereita ja helposti kai siihen vedotaan, mutta toisaalta helposti menee touhu muuksi kun kaveeraukseksi. Itse henkilökohtaisesti luultavasti ainakin menettäisin järkeni tuollaisessa tilanteessa ellei sitä jotenkin käsitellä. En tosin tiedä, onko puhumisestakaan apua kun toinen tietenkin kieltää kaiken vaikka jotain sutina-ajatuksia olisikin.

Niinpä. Jos vauvaa ei olisi, olisi asiat hieman erilailla. Sydän särkyy lapsen puolesta jos mies tekee jotain tyhmää ja meidän parisuhde päättyy sen takia nyt. Missään tapauksessa pettäjän kanssa en halua jatkaa.

Ap

Miks teidän suhteen pitää päättyä, jos miehesi käy kuksimassa naapurin tyttöä, varsinkin kun teillä ei ole ollut seksiä vuoteen. Anna käydä rauhassa niin ei tule mitään eroja ja käy sinäkin jossain naimassa niin homna on tasan!

Jotkut ihmiset ymmärtävät jopa tänä moraalittomana minäminä-aikana, mitä on parisuhde/avioliitto. Se ei ole seksisuhde, vaan sitoumus. Älä sitoudu kehenkään, jos et ole valmis tekemään kompromisseja tai ajattelemaan muiden tunteita. Kenenkään ei pitäisi joutua katselemaan elämänkumppani maan ympäriinsä naivaa itsekästä huor*pukkia.

Vierailija
533/616 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ihanko totta otatte tosissanne tämän provon? 😅😂 Kaikki mahdolliset käytössä; nuori naapurin nainen, vauva, seksittömyys, ja vielä polyamorisuus, "avoimen" puhelimen lukeminen yöpöydältä, synnytyskomplikaatiot jne. Wau! Tässä niinkuin asiat menee eteenpäin kuin saippuasarjoissa konsanaan. Klassiset av mammoja jargonit, joihin av-mammat haksahtaa.

Kuka hölmöläinen olisi noin tossu oikeassa elämässä kuin ap? Ei kukaan.

Vierailija
534/616 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) Jos luet toisen viestit, lue kaikki viestit että saat kokonaiskuvan etkä vain ruoki arvailujasi. Sama kuin otsikoiden selaaminen.

B) Seksin ei tarvitse olla yhdyntää. Outoa että seksielämä kokonaan jäissä jos yhdyntä sattuu.

C) Ihastumisia sattuu ja ne eivät haittaa jos ne käydään yhdessä läpi. Joten käykää asia läpi, vähintään sinun tunteidesi takia.

D) Olen itsekin sitä mieltä että varattua on väärin iskeä, mutta nainen ei ole teidän suhteessa tärkeä palikka jota tarvitsisi ottaa mukaan selvittelyyn.

Vierailija
535/616 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, ihanko totta otatte tosissanne tämän provon? 😅😂 Kaikki mahdolliset käytössä; nuori naapurin nainen, vauva, seksittömyys, ja vielä polyamorisuus, "avoimen" puhelimen lukeminen yöpöydältä, synnytyskomplikaatiot jne. Wau! Tässä niinkuin asiat menee eteenpäin kuin saippuasarjoissa konsanaan. Klassiset av mammoja jargonit, joihin av-mammat haksahtaa.

Ei netissä voi kysyä onko asiat totta. Keskustelu toimii kun niitä kommentoidaan ikään kuin ne olisivat totta. Jotkut varmaan ovatkin.

Vierailija
536/616 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on yks hailee onko provo vai ei. Kommentoin minä saippuasarjojakin ja seuraan niitä, vaikka tiedän että ne ovat keksittyjä. Mutta jos tarina vetää minua puoleensa niin se vetää, oli tositarina tai ei.

Vierailija
537/616 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas miehellä otsaa. Pyytää vaimoa ja lasta olemaan ne jotka muuttavat pois, jotta mies itse voi asua vielä sen naapurinaisen lähellä. Muuttakoon itse pois, kun kerran hän on se joka haluaa uuden järjestelyn. Huomattavasti helpompi pelkän miehen muuttaa uuteen asuntoon kuin äidin ja vauvan.

Vierailija
538/616 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne na i

Vierailija
539/616 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuulostaa suhtautuvan puolisoonsa kuin omaisuuteen. Että nyt kun MINULLE se eniten passaa, niin menepäs sen lapsen kanssa tuohon vähän matkan päähän (ei liian kauas!) asumaan siksi aikaa ku vingutan sängyn jousia kaiken maailman naapureiden sun muiden naisten kanssa. Olisi vain suoraselkäisesti ilmoittanut oman ratkaisunsa (=aion käydä vieraissa) ja antanut vaimon ilmoittaa omansa, sen sijaan että olisi suunnitellut jo vaimonkin kuvion satunnaisia panoja myöten valmiiksi.

Kertokaa joitain positiivisia tositarinoita miestenne suoraselkäisyydestä, uskollisuudesta, kypsyydestä, niin ei usko miehiin kokonaan kuole, pls...

Vierailija
540/616 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla ap kuulumisia. Jos itse olisin samassa tilanteessa kuin ap, en todellakaan 

muuttaisi pois lapsen kanssa. Mies muuttakoon ja heti, se olisi vähintä mitä itse vaatisin tuossa

tilanteessa. Etsiköön majapaikkansa mistä lystää. Samalla sopisin elatusavun maksamisesta sekä viikko viikko systeemistä. Mies ei todellakaan pääsisi kuin koira veräjästä.