Emma, 20, muutti Englantiin opiskelemaan tämä asia suomalaisten ulkonäössä tuli paikallisille yllätyksenä
Mikähän se yllätys "suomalaisen" Emman ulkonäössä mahtaakaan olla?
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000009656011.html
Kommentit (326)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen vanhempani on etelä-amerikkalainen. Isovanhemmistani toinen on Saksasta, toinen Afrikasta. Olen syntynyt Tanskassa. Silti olen koko ikäni esittäytynyt suomalaiseksi. Siinä teille etnisyyshulluille päänvaivaa 😂
Menepä sanomaan sama vaikka saamelaisille tai kurdeille. Sitten vasta naurattaakin. Reppana pelkuri.
Sanomaan mikä? Taustani? Kyllä minä voi siitä kertoa ihan kenelle tahansa. Miksi minä olen pelkuri?
Opettele lukemaan. Mene esittäytymään saamelaisille saamelaiseksi ilman mitään yhteyttä kyseiseen etnisyyteen tai kurdeille kurdiksi. Tai vaikka japanilaisille japanilaiseksi. Ja ihmettele sitten kun ihmiset nauravat sinulle.
- eri
En ole väittänyt, etteikö minulla ole yhteyttä suomalaisuuteen. Toinen vanhempani on suomalainen.
Eli sulla on yksi vanhempi joka on suomalainen ja toinen joka on kotoisin Etelä-Amerikasta (niin, edelleenkään, se ei ole maa eikä etnisyys, joten tarinasi ontuu aika pahasti tuossakin kohtaa) ja jonka vanhemmista toinen on Saksasta ja toinen Afrikasta (sekään ei ole maa eikä etnisyys). Okei, silloin olet puoliksi suomalainen ja puoliksi sitten noita muita sekoituksia. Et ole 100% suomalainen. Deal with it. Mutta selvästi häpeät noita muita keksittyjä taustoja kun et niistä halua ihmisille kertoa.
Olen oikein ylpeä taustastani, ja kerron suitä mielelläni tutuille. Se ei tarkoita sitä, että minun pitäisi kaltaisellesi öyhölle listata koko sukupuutani. Esittäydytkö sinä kaikille kertomalla olevasi porilaisjyväskyläläisoululaiskemiläinen?
Eipä ole kyllä koskaan tullut mieleen maailmalla esittäytyä väittämällä olevani vaikka zulu. Juuri vastaavastihan sinä teet.
Olet sinä tyhmä. Äitini on suomalainen. Niin olen myös minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko jutulla ei ole mitään tekemistä suomalaisten kanssa koska Emma ei ole suomalainen yhtään sen enempää kuin kiinalainen.
No ei ole vaikka kuinka joku alapeukuttaisi. Suomalaisuus on etnisyys, ihan samoin kuin aasialaisuus, saamelaisuus, yms. Joten yksikään musta ei voi koskaan olla suomalainen eikä tulla sellaiseksi, yhtään enempää kuin musta voisi muuttua kiinalaiseksi tai saamelaiseksi.
Onpas sulla kovin rajoittunut käsitys siitä, mitä pitää olla, jotta voisi pitää itseään suomalaisena.
Sinkkumies
Sivusta, että suurin osa kantaväestöstäkään ei ole etnisiä suomalaisia. Kyvyttömät, lukutaidottomat hourut vaan etiketöitiin suomalaisiksi ruotsalaisen Snellmannin toimesta. Nyt näitä kyvyttömiä houruja kykkii poliitikkoina hallituksissa ja jälki on sen mukaista.
Mitä jos perustaisitte oman reservaatin tai reservaattivaltion vaikkapa "Hourula" - nimellä? Usassa on jo fintiaanit.
Olen suomalainen ja äitini on suomalainen. Biologisesta isästä en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni hjallis harkimo on geeneiltään eniten virolainen, suomalaista löytyi siitä vain jotain 5%, sen kyllä huomaa.
Tää siis paljastui siinä ohjelmassa missä selviteltiin juuria.Etnisesti suomalaiset kyllä tunnistaa monista piirteistä, hjallikselta puuttuu ne kaikki.
Juttuhan on niin, että normaalit ihmiset ovat sinut sen kanssa keitä he ovat. Esimerkiksi kertovat olevansa saksalaistaustaisia, saattavat vielä tarkentaa että suku päätyi Suomeen Baltian kautta, tai sitten että ovat puoliksi unkarilaisia, brittejä, ranskalaisia, tms.
Niin silloin on todella omituista että joku yrittää häivyttää puolet omasta taustastaan ja valehdella siitä kuka on, vaikka se tausta on ilmiselvä. Eli se, että Emma ei ole täysin suomalainen eikä hänen ulkonäkönsä ole suomalaisen ulkonäkö.
Lyön vetoa, ettet sanoisi yhtään mitään Emman suomalaisuudesta, jos hänen isänsä olisi vaikkapa ruotsalainen. Ihonvärihän se teulle etnisyyshulluille eniten merkitsee, ei mikään muu.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä ihmeen tarve täällä joillain on mitätöidä muiden suomalaisuus?
Mikä asia aiheuttaa tällaista käytöstä?
Vissiin pyöritty vuosisadat vähän liian pienissä piireissä.
Meno on kuin sinimustien kesämarkkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni hjallis harkimo on geeneiltään eniten virolainen, suomalaista löytyi siitä vain jotain 5%, sen kyllä huomaa.
Tää siis paljastui siinä ohjelmassa missä selviteltiin juuria.Etnisesti suomalaiset kyllä tunnistaa monista piirteistä, hjallikselta puuttuu ne kaikki.
Juttuhan on niin, että normaalit ihmiset ovat sinut sen kanssa keitä he ovat. Esimerkiksi kertovat olevansa saksalaistaustaisia, saattavat vielä tarkentaa että suku päätyi Suomeen Baltian kautta, tai sitten että ovat puoliksi unkarilaisia, brittejä, ranskalaisia, tms.
Niin silloin on todella omituista että joku yrittää häivyttää puolet omasta taustastaan ja valehdella siitä kuka on, vaikka se tausta on ilmiselvä. Eli se, että Emma ei ole täysin suomalainen eikä hänen ulkonäkönsä ole suomalaisen ulkonäkö.
Lyön vetoa, ettet sanoisi yhtään mitään Emman suomalaisuudesta, jos hänen isänsä olisi vaikkapa ruotsalainen. Ihonvärihän se teulle etnisyyshulluille eniten merkitsee, ei mikään muu.
Oletpa sinä pihalla. Jopa suomenruotsalaiset identifioituvat suomenruotsalaisiksi. Jos joku on puoliksi ruotsalainen, identifioituu hän puoliksi ruotsalaiseksi. Suomalaistaustaiset Ruotsissa identifioituvat ruotsinsuomalaisiksi ja suomalaistaustaisiksi. Jne.
Mutta selvästi tiettyjä etnisiä taustoja hävetään ja niistä halutaan valehdella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ihanko tosissasi meinaat, että minun pitäisi aina kertoa olevani suomalais-ranskalais-ruotsalais-britti, sen sijaan että kertoisin olevani suomalainen?
:D
Mikä tarve tuolla naisella on keikistellä napapaidassa iltalehden sivuilla? Keskittyisi niihin opintoihinsa ennemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko jutulla ei ole mitään tekemistä suomalaisten kanssa koska Emma ei ole suomalainen yhtään sen enempää kuin kiinalainen.
Erittäin suomalainen. Käynyt Suomen armeijan. Moitiskelijat tuossa yllä: Mikä on sinun sotilasarvosi, kertokaapas!
Lähde?
Minä olen suomalainen, vaikka toinen vanhempani ei olekaan.
Sinä et minun suomalaisuuttani määrittele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ihanko tosissasi meinaat, että minun pitäisi aina kertoa olevani suomalais-ranskalais-ruotsalais-britti, sen sijaan että kertoisin olevani suomalainen?
Ai nyt tuo onkin sun uusi keksitty identiteetti. Äsken olit afrikkalais-etelä-amerikkalais-uusi-seelantilainen tjsp.
Taidat olla vain pahasti mielisairas.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen suomalainen, vaikka toinen vanhempani ei olekaan.
Sinä et minun suomalaisuuttani määrittele.
Sori vaan, kyllä se määritellään ihan yhteiskunnassa. Sinä et voi päättää sitä mitä olet. Muut päättävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nyt tuo onkin sun uusi keksitty identiteetti. Äsken olit afrikkalais-etelä-amerikkalais-uusi-seelantilainen tjsp.
Kenen kanssa oikein luulet keskustelevasi?
Luuletko tosiaan, että netissä vain yksi ja sama henkilö kirjoittaa samalle keskustelupalstalle kuin sinä?
Onko toi Emma edes puoliksi suomalainen. Ehkä kasvojen mallista voi jotain suomalaista löytää kun tarkkaan katsoo. Mutta en ole varma, ihan kuin ois nassu jotenkin filtteröity tai niin maalin peitossa että vaikea sanoa.
En nyt kutsuisi suomalaiseksi jos jossain näkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän se vajaa olet, kun et tajua että ketjussa on useampi keskustelija.
Jutussa oli oudointa tämä, tosi noloa mennä julkisesti kertomaan että on ihan loser-yliopistossa:
"Hän käy yliopistolla noin 2–4 kertaa viikossa, eikä luentojen ulkopuolelle oikeastaan jää opiskeltavaa. Hänellä ei myöskään ole ollut tenttejä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin samaa.
Jos ihminen on sinut juuriensa kanssa, hän kertoo itsestään vaikka näin: "Äiti on syntyjään belgialainen, isä norjalainen, isän äiti oli puoliksi italialainen. Elin lapsuuteni Norjassa, sitten perheemme muutti Englantiin. Puhun sujuvasti ranskaa, norjaa ja englantia. Italialaiset juureni ovat jääneet minulle vieraiksi, mutta haluaisin tutustua myös Italiassa asuvaan sukuuni."
Ei kansallisuuden omimista, ei valehtelua, ei salailua.
Normaali ihminen ei peittele ja vääristele historiaansa.
Vierailija kirjoitti:
Simple as that kirjoitti:
Jos on Suomen passi ,niin silloin on Suomen kansalainen ja sillä siisti.
Mutta ei ole suomalainen. That's it. Jokaisen vain pitää elää sen kanssa.
Kyllä on suomalainen ,koska sehän tarkoittaa käytännössä lähinnä juuri sitä Suomen kansalaisuutta, eikä mitään muuta. Deal with it!
Siis mikä ihmeen tarve täällä joillain on mitätöidä muiden suomalaisuus?
Mikä asia aiheuttaa tällaista käytöstä?