Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko "hyväksyttävämpää" antaa lapselle nimeksi esim. Rose tai Liam jos sukunimi ei ole suomalainen?

Vierailija
17.06.2023 |

Miten on?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti. Meidän lasten nimiä ei ole ihmetellyt kukaan.

Vierailija
2/6 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei suomalaisia nimiä haluta arvostaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ainakin joidenkin kesken. Itse en tosin ymmärrä miten joku nimi voi aiheuttaa niin paljon tunteita että aikuiset ihmiset osaa käyttäytyä.

Onhan näitä Rose ja Liam Aaltosia maailmalla vaikka kuinka.

Hullua ois antaa kanadalaiselle Aaltosen pojalle nimeksi Pertti vain koska sattuu olemaan perintönä suomalainen sukunimi.

Vierailija
4/6 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ainakin joidenkin kesken. Itse en tosin ymmärrä miten joku nimi voi aiheuttaa niin paljon tunteita että aikuiset ihmiset osaa käyttäytyä.

Onhan näitä Rose ja Liam Aaltosia maailmalla vaikka kuinka.

Hullua ois antaa kanadalaiselle Aaltosen pojalle nimeksi Pertti vain koska sattuu olemaan perintönä suomalainen sukunimi.

Nimenomaan.

Ulkomaalaisia ja monen kansallisuuden perheitä on niin paljon, että eiköhän nimiyhdistelmät ole monesti kirjavampia kuin Petri Virtanen, Pelle Lindholm tai Aisha Ahmedsson. Ja osa noista kuitenkin menee naimisiin tai muuten muuttaa sukunimensä aikuisena.

Vierailija
5/6 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on suomalainen, tai siis Suomessakin tunnettu, etunimi ja sen lisäksi ei-suomalainen sukunimi.

Se tuntuu olevan hyväksyttävämpää kuin päinvastoin. Siis suomalainen sukunimi ja ei perinteisen suomalainen etunimi.

Vierailija
6/6 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut Suomessa ja sulla on suomalainen sukunimi ja etunimi Rose tai Liam tulee wtvibat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan