Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka puhutte, että ei töihin noin vain mennä, mikä teidän koulutus/tausta on?

Vierailija
17.06.2023 |

Sairaseläkkeellä olevat asia erikseen. Itse rehellisesti ihmettelen tätä, koska minut on nuoresta asti melkeinpä revitty töihin ja olen ollut myös rekrymässä porukkaa sellaisiin hommiin, joihin olisin ollut valmis ottamaan melkeinpä kenet vaan, eikä mielestäni palkka täysin kouluttamattomalle ihmiselle ole ollut ollenkaan huono ja työkin ihan mukavaa.

Kommentit (649)

Vierailija
181/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko itsetutkiskelun paikka monelle tässäkin. Miksi ei saa töitä. Joku syyhän sille varmasti on. Jos ei osaa itse nimetä sitä, niin sitten kannattaisi ehkä hakeutua jollekin ammattilaiselle tai kysyä ystävän tai sukulaisen mielipidettä.

Osa varmasti tosi hankalia, omaehtoisia ihmisiä, jotka kertovat vaan mitä suostuvat tekemään, sanelevat ehtoja jne.

Se kuuluu ihmisen perusoikeuksiin valita mistä ja miten hän hankkii elantosna.

Vierailija
182/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tähän usko. Tottakai työpaikan eteen joutuu vähän vaivaa näkemään, mutta kyllä tälläinen ilman ammatillista koulutusta oleva täyspäinen ihminen yleensä töitä saa jos vaan hakee sellaisia paikkoja mihin sitä koulutusta ei myöskään vaadita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dip.ins. 28 vuotta kansainvälisissä tehtävissä metsäteollisuudessa, eli Suomen talouden ydinosaaja. Nyt ikää 58, uniapnea, diabetes ja nivelrikko. Sikari tarjotaan, mutta ei töitä edes opettajana.

Koulutuksesi ei pätevöitä sinua opettajaksi, mutta sijaisuuksia on epäpätevillekin tarjolla ainakin Stadissa pilvin pimein.

Vierailija
184/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

59-vuotias kielten maisteri, töissä opettajana, tuntiopettajana ja sijaisena. Töitä on ollut yleensä niin paljon kuin vain on jaksanut tehdä. Kesät työttömänä.

Vierailija
185/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suhteita enkä osaa valehdella työhaastatteluissa. Kaksi tutkintoa. Yksi fyysinen sairaus.

Vierailija
186/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laborantti. Tai siis oman alan töitä en ole saanut, mutta tehnyt kaikenlaista muuta ns. paskaduunia paskapalkalla.

Vierailija
187/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tähän usko. Tottakai työpaikan eteen joutuu vähän vaivaa näkemään, mutta kyllä tälläinen ilman ammatillista koulutusta oleva täyspäinen ihminen yleensä töitä saa jos vaan hakee sellaisia paikkoja mihin sitä koulutusta ei myöskään vaadita.

Tee kokeilu. Jättäydy työttömäksi. Odota puoli vuotta ennen kuin alat hakemaan työpaikkoja. Älä käytä verkostoja, suhteita tai tuttuaja työpaikkojen hakuun. Saat kokea ja nähdä uuden, ihmeellisen ja todella julman maailman. Saa nähdä, muuttuuko mielipiteesi.

Vierailija
188/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt monessa maassa töitä myös Suomessa ja työura kestänyt jo kymmenien vuosien ajan. Oman kokemukseni mukaan suomalaiset työpaikoissa on ikävä ja huono työilmapiiri, kiusaaminen yleistä, jopa esimiehen tasolla, kyttäämistä, pahanpuhumista ja läsnä ankeus ja ilottamuus.

Kiitosta, tukea ja kannustamista on turha odottaa.

Ehkä siksi, työhaluttomuus on yleistä, kun kuitenkaan tuet ei pitäisi olla se juttu, kun Suomessa ne ovat alhaiset, onhan Eu antanut useamman huomautuksen Suomen liian alhaisesta sosiaalituesta ja pyytänyt korjaamaan ne ja myös Suomen terv.hoito, joka on Eu-maiden huonompia, eikä hoitoon pääse.

Vaikea kuvitella kenenkään sitoutuvan työhön tai lähteä hyvillä mielin töihin, puhumattakaan maksimi työsuorituksesta. Suomalainen työelämä on ikävää, stressaavaa ja ilotonta.

Nyt äärioikeisto haluaa ihmiset töihin, kuin orjat, keppiä persuuksille, lähes orja palkalla, onhan suomalaisten palkansaajien ostovoima ollut jo kauan Eu-maiden alhaisempia.

Ehkä seuraava vaihe äärioikeistolla on pakottaa kansalaiset lisäämään kulutusta, jotta työpaikkoja tulisi lisää ja bisnes kannattaisi.

Esim. jokaisen on lisättä maidon kulutusta ja juotava maitoa 3l päivä tai ostettava kuukausittain uudet lenkkarit tai käytävä parturissa, sakon tai vannilatuomion uhalla.

Vierailija
189/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa on hirveästi väärää tietoa työttömänä opiskelusta. Nykyään on monia mahdollisuuksia opiskella työttömänä. Soittakaa koulutusneuvontaan tai lukekaa Suotuisa suunta -blogia nyt alkuun älkääkä uskoko sitä, ettei voisi opiskella. http://suotuisasuunta.blogspot.com/2023/05/opinnoista-ilmoittaminen-ja-…

Työttömille on myös paljon ammatillista työvoimakoulutusta, josta saa työttömyysrahan lisäksi kulukorvauksen ja korotusosaakin, jos ei ole sitä jo käyttänyt. Lisäksi on rekrytointikoulutuksia, joiden suorittaja voivat työllistyä suoraan työhön.

Vierailija
190/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko itsetutkiskelun paikka monelle tässäkin. Miksi ei saa töitä. Joku syyhän sille varmasti on. Jos ei osaa itse nimetä sitä, niin sitten kannattaisi ehkä hakeutua jollekin ammattilaiselle tai kysyä ystävän tai sukulaisen mielipidettä.

Osa varmasti tosi hankalia, omaehtoisia ihmisiä, jotka kertovat vaan mitä suostuvat tekemään, sanelevat ehtoja jne.

Palstalla on paljon ihmisiä, jotka haluavat noita tosi hankalia änkyröitä työkavereikseen. Minä en, sillä he pilaa koko työpaikan ilmapiirin.

Vierailija
191/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelussa on hirveästi väärää tietoa työttömänä opiskelusta. Nykyään on monia mahdollisuuksia opiskella työttömänä. Soittakaa koulutusneuvontaan tai lukekaa Suotuisa suunta -blogia nyt alkuun älkääkä uskoko sitä, ettei voisi opiskella. http://suotuisasuunta.blogspot.com/2023/05/opinnoista-ilmoittaminen-ja-…

Työttömille on myös paljon ammatillista työvoimakoulutusta, josta saa työttömyysrahan lisäksi kulukorvauksen ja korotusosaakin, jos ei ole sitä jo käyttänyt. Lisäksi on rekrytointikoulutuksia, joiden suorittaja voivat työllistyä suoraan työhön.

Olen itse käynyt aikoinani noita työllisyyskoulutuksia. Niihin oli melko vaikea päästä, neljää hakijaa kohti ehkä yksi otettiin kurssille. Osa kursseista oli ala-arvoisia kaikin puolin. Rekrytointikoulutukset kuulostavat hyviltä, mutta sitä ne ei aina ole. Hakijoita on aina paljon, pieni osa pääsee eikä kuin muutama pääse lopulta yritykseen töihin. Ilmainen harjoittelujakso kyllä yritykselle kelpaa. Aiemmin yritykset pyöritti samoja kursseja peräjälkeen eikä kuin yksittäisiä ihmisiä palkattu. Hyvähän siinä oli valmistaa sohvakalustoja, kun ne pystyi teettämään ilmaistyövoimalla.

Vierailija
192/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yo merkonomi. On paperilla ok työpaikka, mutta olen 5v hakenut muita töitä niitä saamatta.

N51

Eikö kaupan alan töitä saa? Minkä luulet syyksi?

Miksi on yleinen käsitys, että kaupanalalla työllistyy varmasti? Tunnen muutaman henkilön. Yrittäneet saada paikkaa monesti ja monesta paikasta. Ei onnea. Yksi jo töissä oleva siirtyi ns. Sisäisenä siirtona toiseen paikkaan ja sitten hänet "savustettiin" ulos. Sairas yhteisö kaupanalalla. En tiedä mikä ala vetää mutta sen tiedän, että tuskin kaupanalalla.

Vierailija
193/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppatieteen kandi, ikää 56 vuotta.

Vierailija
194/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on tunnetusti huono työilmapiiri ja heikko johtaminen. Moni työtön varmasti pääsisi töihin ja olisi motivoitunut työhön, jos työntekijöiden erilaisuus, persoona, osaaminen ja voimavarat huomioitaisiin paremmin työtehtävissä esim. Norjan malliin.

Nyt Suomessa ei hyväksytä erilaisuutta tai edes ymmärretä työnjohtajuudessa työntekijöiden erilaisuutta, eikä sitä huomiota edes työhön perehdyksessä, vaan ihmiset ovat yhtä massaa, kuin karjalauma, jota paimennetaan ja vahditaan käskyttämällä ja huutamalla .

Vierailija
195/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työttömänä saa opiskella, lähtee tuet ja jollain pitää elääkin.

Mutta opiskelijana sitten saa helpommin niitä hanttihommia. Raskastahan tämä on, kun opiskelee, käy töissä ja on perheellinen. Mutta kohta on tutkinto, joka työllistää varmasti (toivottavasti) ja tuplasti parempi palkka kuin koskaan tähän mennessä.

T. Nelikymppinen opiskelija

Vierailija
196/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaatteko ihan tietoisesti mt-ongelmat cvseen ja hakemukseen? Työhakemus ei ole sairauskertomus.

Vierailija
197/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ollut työtön, joten en tiedä, miltä se tuntuu. Työn perässä olen joutunut kyllä muuttamaan, eikä se ole mitenkään ihmeellistä. Tuntuu, että ihmiset valittaa työttömyyttään jossain, missä niitä ei ole. Silloin on ryhdyttävä yrittäjäksi, työllistettävä itse itsensä tai muutettava sellaiselle paikkakunnalle, josta töitä löytyy.

Vierailija
198/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän valehtelematta kynneniä sellaisia, jotka eivät ole koskaan uskoneet joutuvnsa työttömäksi, mutta silti niin on käynyt. Kun iso työpaikka lakkaa kokonaan olemasta, ei kaikki vaan työllisty.

Vierailija
199/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoislääkäri psykiatria. Minä saan kyllä töitä, ymmärrys riittää siihen, että kaikilla ei ole ihan yhtä onnekkaat lähtökohdat.

Komppaan tätä. Olen sosiaalityöntekijä, vtm, lähihoitaja. Olen aina ollut töissä, mutta ymmärrän, ettei kaikille työllistyminen ole yhtä helppoa.

Vierailija
200/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä Korsosta. Tunnen kymmeniä, jotka eivät ihan periaatteesta halua töihin. Jaetaan vinkkejä miten välttää työllistyminen ilman rahavirtojen katkeamisen, miten kannattaa ottaa lyhyitä määräaikaisuuksia ja niiden välissä liiton rahoilla, miten opiskellaan historiaa tai muuta turhaa neljättä tutkintoa, koska kivaa jne. Tätä nykyistä systeemiä käytetään TÖRKEÄSTI hyväksi, koska minä ja minun oikeudet. Nämä loisijat pitäisi voisa erottaa oikeasti työttömistä ja sairaista, ja saada kantamaan vastuu omasta itsestään. En tiedä ollaanko menossa siihen suuntaan vihdoin, mutta toivon niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi