Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka puhutte, että ei töihin noin vain mennä, mikä teidän koulutus/tausta on?

Vierailija
17.06.2023 |

Sairaseläkkeellä olevat asia erikseen. Itse rehellisesti ihmettelen tätä, koska minut on nuoresta asti melkeinpä revitty töihin ja olen ollut myös rekrymässä porukkaa sellaisiin hommiin, joihin olisin ollut valmis ottamaan melkeinpä kenet vaan, eikä mielestäni palkka täysin kouluttamattomalle ihmiselle ole ollut ollenkaan huono ja työkin ihan mukavaa.

Kommentit (649)

Vierailija
201/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Filosofian maisteri, suomen kieli

Tekoälyfirmaan NLP-osaajaksi.

Vierailija
202/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutukseltani olen perustutkinnon merkonomi, joka kävi kirjanpidon ja taloushallinnon linjan koska asiakaspalvelun ja myynnin linjalle olin luonnollisesti liian hyvä ja synnynnäinen. Olisin korottanut sen Merkonomin ammattitutkintoon, mutta aikuiskoulus lakkautettiin samana vuonna kun hain joten en siten päässyt parantamaan koulutustani ja ammattikorkeaan hain tradenomi koulutukseen kunnes alkoivat vaatia pääsykokeisiin kannettavaa tietokonetta jollaista minulla ei ole. Nyt olen jäänyt loukkuun sen takia että kaupan alalla on töitä joten Kela ei salli uudelleen kouluttautumista ja alan vaihtoa vaan uhkailee tukien katkaisulla jos aion opiskella lisää, mutta kaupan alalla on samaan aikaan ylitarjontaa työvoimasta ja varsinkin nyt kun korona-aikaan muilta aloilta irtisanottiin väkeä ja kaikki pakkautu kauppoihin töihin niin että kaupan alalla on tällä hetkellä edelleenkin ruuhka työntekijöistä. Minulla on toki ehdotettu hakeutua töihin postiin, siivousfirmoihin ja kuljetusalalle, mutta näissä ongelma on se että en ole koskaan käynyt ajokoulua enkä omista ajokorttia koska sellaisiin ylellisyys luksuksiin ei ole ollut koskaa varaa. Hoiva-alalle tai nuoriso-ohjaajaksi olen puolestani psyykkisesti liian heikko ja epävakaa minkä takia minulle on laitettu kielto hakeutua näille aloille vaikka tulen hyvin toimeen lasten ja nuorten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

FM, venäjän kääntäminen ja tulkkaus

Vierailija
204/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et voi hakea esim. siivojaksi tai kaupankassaksi ja samalla voit etsiä koulutustasi paremmin vastaavaa työtä? Miksi olet mielestäsi liian hyvä/hieno noihin töihin mutta et ole liia hieno sosiaalipummiksi?

Vierailija
205/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et voi hakea esim. siivojaksi tai kaupankassaksi ja samalla voit etsiä koulutustasi paremmin vastaavaa työtä? Miksi olet mielestäsi liian hyvä/hieno noihin töihin mutta et ole liia hieno sosiaalipummiksi?

Luuletko että sinne otetaan? Rekrysivuilla on auki valtava määrä esim. kaupankassan paikkoja, mutta ne paikat on auki Baronan yms. sivuilla ja oman kokemuksen perusteella Barona ei toistaiseksi ole vastannut yhteenkään hakemukseen. Joko minua ei sinne haluta töihin tai sitten niitä paikkoja ei ole edes olemassa muuten kuin Baronan omissa ajatuksissa.

Vierailija
206/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutukseltani olen perustutkinnon merkonomi, joka kävi kirjanpidon ja taloushallinnon linjan koska asiakaspalvelun ja myynnin linjalle olin luonnollisesti liian hyvä ja synnynnäinen. Olisin korottanut sen Merkonomin ammattitutkintoon, mutta aikuiskoulus lakkautettiin samana vuonna kun hain joten en siten päässyt parantamaan koulutustani ja ammattikorkeaan hain tradenomi koulutukseen kunnes alkoivat vaatia pääsykokeisiin kannettavaa tietokonetta jollaista minulla ei ole. Nyt olen jäänyt loukkuun sen takia että kaupan alalla on töitä joten Kela ei salli uudelleen kouluttautumista ja alan vaihtoa vaan uhkailee tukien katkaisulla jos aion opiskella lisää, mutta kaupan alalla on samaan aikaan ylitarjontaa työvoimasta ja varsinkin nyt kun korona-aikaan muilta aloilta irtisanottiin väkeä ja kaikki pakkautu kauppoihin töihin niin että kaupan alalla on tällä hetkellä edelleenkin ruuhka työntekijöistä. Minulla on toki ehdotettu hakeutua töihin postiin, siivousfirmoihin ja kuljetusalalle, mutta näissä ongelma on se että en ole koskaan käynyt ajokoulua enkä omista ajokorttia koska sellaisiin ylellisyys luksuksiin ei ole ollut koskaa varaa. Hoiva-alalle tai nuoriso-ohjaajaksi olen puolestani psyykkisesti liian heikko ja epävakaa minkä takia minulle on laitettu kielto hakeutua näille aloille vaikka tulen hyvin toimeen lasten ja nuorten kanssa.

Virossa voi maksua vastaan opiskella avoimessa yliopistossa tradenomiksi, tarjoavat jopa englanninkielisiä verkkokursseja.

Vierailija
207/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että sinne otetaan? Rekrysivuilla on auki valtava määrä esim. kaupankassan paikkoja, mutta ne paikat on auki Baronan yms. sivuilla ja oman kokemuksen perusteella Barona ei toistaiseksi ole vastannut yhteenkään hakemukseen. Joko minua ei sinne haluta töihin tai sitten niitä paikkoja ei ole edes olemassa muuten kuin Baronan omissa ajatuksissa.

Mitä jos lopetat Netflixin ja teet sen sijaan samalla rahalla Baronan kuukausitilauksen. Ehkä työpaikka irtoaa paremmin kun olet heidän maksava kuukausitilaaja.

Vierailija
208/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koulutuksella ole niin väliä. Kun on ikää ja aukko työhistoriassa, niin aina löytyy edelle meneviä hakijoita.

Vierailija
209/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintola, kauppa ja hoitoala. Noista kun valitsee yhden, johon kouluttautuu niin töitä kyllä on ja ihan soittamalla pääsee töihin. Elämä on valintoja.

Minulla on sosiaalialan koulutus työvoimapula-alalla mutta tyhjä cv ja mt ongelmat (jotka aiheuttaneet tyhjän ceeveen) estää työnsaannin.

Aloitat sitten vapaa-ehtoispuolella, kun raha kerran juoksee. Haet kokemusta ja näytät motivaatiota ja pitkäjänteisyyttä. Seuraavaksi alat hakea siinä sivussa osa-aikatöitä. Älä sitten ihmettele, kun kohta tullaan kyselemään isommalla sopimuksella. Koettu on.

Vierailija
210/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos lopetat Netflixin ja teet sen sijaan samalla rahalla Baronan kuukausitilauksen. Ehkä työpaikka irtoaa paremmin kun olet heidän maksava kuukausitilaaja.

Maksaisin siitä hyvästä että rekryfirma saa spämmätä ilmoituksia työpaikoista, joita ei ole olemassakaan?

Vierailija
211/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaatko ap, kukaan näistä työttömistä ei ollut kiinnostunut kuulemaan mille alalle olisit palkannut porukkaa tuosta noin vaan töihin?

Sitä on kysytty ainakin tuhannessa ketjussa, joka kerta kun ap on vänissyt kun kukaan ei halua firmaansa töihin. Koskaan, kertaakaan ei ole antanut firman yhteystietoja tai kertonut mikä työ on kyseessä kysyttäessä. Ja jos ap itsensä on 'revitty' sinä aikana töihin, ei se tarkoita että kaikkia muita revittäisiin töihin nyt, tai myöhemminkään.

Vierailija
212/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työttömänä saa opiskella, lähtee tuet ja jollain pitää elääkin.

Tämä on oikeasti monesti se ongelma.

Vierailija
213/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työttömänä saa opiskella, lähtee tuet ja jollain pitää elääkin.

Tämä on oikeasti monesti se ongelma.

Mitenkä avoin yliopisto tai kristillinen opisto? Tai kansalaisopisto?

Vierailija
214/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekoälyfirmaan NLP-osaajaksi.

Hahahahahahahaha!

1. Tällaisia firmoja on hyvin vähän.

2. Ne ei palkkaa jotain kirjallisuusihmistä.

3. Ne ei palkkaa edes kieliteknologia.

4. Ne palkkaa ensi sijassa myyjän.

5. Ne palkkaa toissijassa (hyvin kaukana takana) dippainssin, mahdollisesti joskus ohjelmointimaisterin yms..

Vierailija
215/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveisiä Korsosta. Tunnen kymmeniä, jotka eivät ihan periaatteesta halua töihin. Jaetaan vinkkejä miten välttää työllistyminen ilman rahavirtojen katkeamisen, miten kannattaa ottaa lyhyitä määräaikaisuuksia ja niiden välissä liiton rahoilla, miten opiskellaan historiaa tai muuta turhaa neljättä tutkintoa, koska kivaa jne. Tätä nykyistä systeemiä käytetään TÖRKEÄSTI hyväksi, koska minä ja minun oikeudet. Nämä loisijat pitäisi voisa erottaa oikeasti työttömistä ja sairaista, ja saada kantamaan vastuu omasta itsestään. En tiedä ollaanko menossa siihen suuntaan vihdoin, mutta toivon niin.

Aamupaivän työ tehty! Ja nyt raportti sekoomuksen puoluetoimistolle! Rahantuloa ei voi estää!

Vierailija
216/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

FM, historia.

Vierailija
217/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintola, kauppa ja hoitoala. Noista kun valitsee yhden, johon kouluttautuu niin töitä kyllä on ja ihan soittamalla pääsee töihin. Elämä on valintoja.

Noissa tehtävissä pitää olla tosi paksunahkainen, sosiaalinen ja valmis vuorotöihin sekä ylitöihin. Palkka kehno ja työmäärä hirvittävä.

Niin. Moni työ on raskasta. On kivempaa olla työtön.

Vierailija
218/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku idiootti tulee ulisemaan, kuinka hänet on revitty aina töihin, kertoo satuja jostain mukavista töistä, joihin palkka ei ollut mielestään huono, mutta ei tietenkään kerro, mikä se upeanihananmahtava palkka on eikä sitä, mitä se tosi kivakivakiva työ oikein on. 

Selkisi siis. Tarjolla on tosiasiassa jotain määräaikaista osa-aikaista nälkäpalkkapazkahommaa, jota suottaapi olla muutama tunti viikossa, me soitellaan sitten, jos tarvitaan. Ihan samaa sarjaa siis kuin mitä työnantajasektori ulisee jostain ihmeen työvoimapulasta, joista surkein esimerkki näkemästäni "työvoimapula"-jutusta oli se, kun etsittiin minimipalkalla matkailualalla pariksi kuukaudeksi ilman täysiä tunteja ihan peräpusikkoon tekijöitä totta kai myös tarjoamatta sinne keskelle ei mitään minkäänlaista majoitusta ja kun yllätysyllätys ei jengiä löydy, tullaan lehteen ulisemaan työvoimapulaa. 

Vierailija
219/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sosiaalialan koulutus työvoimapula-alalla mutta tyhjä cv ja mt ongelmat (jotka aiheuttaneet tyhjän ceeveen) estää työnsaannin.

Aloitat sitten vapaa-ehtoispuolella, kun raha kerran juoksee. Haet kokemusta ja näytät motivaatiota ja pitkäjänteisyyttä. Seuraavaksi alat hakea siinä sivussa osa-aikatöitä. Älä sitten ihmettele, kun kohta tullaan kyselemään isommalla sopimuksella. Koettu on.

Eihän työtön saa mennä mihinkään vapaaehtoispuolelle. Työkkäri katsoo, että on työllistynyt ja leikkaa tuet.

Vierailija
220/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelussa on hirveästi väärää tietoa työttömänä opiskelusta. Nykyään on monia mahdollisuuksia opiskella työttömänä. Soittakaa koulutusneuvontaan tai lukekaa Suotuisa suunta -blogia nyt alkuun älkääkä uskoko sitä, ettei voisi opiskella. http://suotuisasuunta.blogspot.com/2023/05/opinnoista-ilmoittaminen-ja-…

Työttömille on myös paljon ammatillista työvoimakoulutusta, josta saa työttömyysrahan lisäksi kulukorvauksen ja korotusosaakin, jos ei ole sitä jo käyttänyt. Lisäksi on rekrytointikoulutuksia, joiden suorittaja voivat työllistyä suoraan työhön.

Kaikenlaisia kaltaisiasi tahvoja sitä oikein oppiikin kirjoittamaan. Miten hemmetissä sinä työttömänä noita mitään opintoja enää oma-aloittesesti teet, kun niihin ei yksinkertaisesti ole varaa. Lue hallitusohjelmaa, siellä aiotaan nostaa kaikkien oma-aloitteisesti tehtävien opintojen hinnat niin pilviin, että niitä ei vähävarainen pysty enää mitenkään suorittamaan. Vai luuletko tosissasi, että jollain työttömällä työnhakijalla on varaa maksaa montaa sataa euroa jostain kymmenen opintopisteen paketeista? Jos se tämän Orpon pazkasakin koulutusleikkausten jälkeen edes jää se hinta satasiin, voi olla nelinumeroinenkin luku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme