Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi rankaistaan siitä että sattuu sairastumaan?

Vierailija
16.06.2023 |

Ja miksi rankaistaan siitä että haluaa uudelleenkouluttautua esim. paremmin työllistävälle alalle? (Aikuiskoulutustuen lakkauttaminen)

Älyttömiä juttuja.

Kommentit (201)

Vierailija
181/201 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras tapaus oli kun myönsin työntekijälle viikon saikkua "selkäkipujen" takia. Minulla sattui olemaan vapaapäivä kyseisen saikin aikana ja törmäsin saikulla olleenseen työntekijään ruokakaupassa. Sen jälkeen en ole kyseisellä henkilölle enää saikkuja myöntänyt. Tälläistä saikkujen väörinkäyttöä pitäisi ehdottomasti pyrkiä karsimaan.

Minulla on selkäsairaus ja kyllä mun on pakko käydä siellä kaupassa ja monessa muussakin paikassa.

Vierailija
182/201 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa olisi huomenna traktorit ja rekat tukkimassa kaikki väylät. Suomessa tyydytään valittamaan netissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/201 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yrittäjän pitäisi maksaa siitä että työntekijä on kipeänä kotona? Ei työpanosta, ei palkkaa.

Vierailija
184/201 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työnantajaa pitäisi rangaista että sattuu sairastumaan? Tai ketään?  Firma korvaa työtuntien menetykset nousseilla asiakasmaksuilla, eli kaikki osallistumme ellei sitten suoraan verokassasta.  

Vierailija
185/201 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tosi vähän poissa. Oikesti silloin, kun olen kipeä. Mutta alkoi jotenkin stressata tämä. Ei olisi varaa menettää mitään palkasta. Voikohan tämä stressi jo aiheuttaa lisää sairauksia.

Kyllä te lusmut keksitte mitä tahansa jotta voisitte syyttää toisia.

Te lusmut?? Anna kun arvaan: oot työnantaja!

Viime aioina on roolit menneet sekaisin. Työnantaja ei ole perhettä eikä isä joka hoitaa kaiken. Jos olisi erillinen järjestelmä joka tulee sairasta vastaan, niin sekin vaatisi joitain pidäkkeitä.  Miään ei systeemi kestä mielivaltaista lusmuilua. 

Vierailija
186/201 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaistenkin on aika ymmärtää, että koulutus maksaa ja veronmaksajat maksavat sen. Yksi ilmainen koulutus on jo luksusta maailman mittakaavassa.

Jos jokin sairaus estää tekemästä työtä, johon on koulutuksen hankkinut, niin sitten pitäisi saada tukea uudelleen opiskeluun. Mutta se, että kun tää ei huvita ja haluan tehdä jotain muuta meininki pitää jokaisen rahoittaa itse.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras tapaus oli kun myönsin työntekijälle viikon saikkua "selkäkipujen" takia. Minulla sattui olemaan vapaapäivä kyseisen saikin aikana ja törmäsin saikulla olleenseen työntekijään ruokakaupassa. Sen jälkeen en ole kyseisellä henkilölle enää saikkuja myöntänyt. Tälläistä saikkujen väörinkäyttöä pitäisi ehdottomasti pyrkiä karsimaan.

Ja tämä oli joskus 1980-luvulla, jolloin virallinen kotivarasuositus oli kahden viikon elintarvikkeet kotona? Mä olen aikoinaan yksinhuoltajana käynyt kaupassa, vaikka molemmilla lapsilla oli vatsatauti. Eipä siinä auttanut kuin ottaa oksentelevat lapset mukaan kauppaan. 

Vierailija
188/201 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kai ekaan palkattomaan poissaolopäivään ei tarvitse saikkulappuakaan lääkäriltä tai terkkarilta koska palkkaakaan ei makseta.

Vierailija
189/201 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos työnantaja aiheuttaa työtehtävillään mulle (rasitus)vamman, ei työnantaja maksa saikkua? Jotain mätää tässä on.

Kannattaa ehkä lukea hallitusohjelma ennen kuin pahoitat mielesi. Tätä ei sovelleta mm. työtapaturmissa tai ammattitaudeissa.

Vierailija
190/201 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kirjoitti:

Miksi yrittäjän pitäisi maksaa siitä että työntekijä on kipeänä kotona? Ei työpanosta, ei palkkaa.

Jos Suomessa on työntekijöistä pulaa, työnantajien kannattais pitää hyvä huoli pätevistä työntekijöistä. Se on yleensä kahden kauppa.

Vierailija
191/201 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tosi vähän poissa. Oikesti silloin, kun olen kipeä. Mutta alkoi jotenkin stressata tämä. Ei olisi varaa menettää mitään palkasta. Voikohan tämä stressi jo aiheuttaa lisää sairauksia.

Viime aioina on roolit menneet sekaisin. Työnantaja ei ole perhettä eikä isä joka hoitaa kaiken. Jos olisi erillinen järjestelmä joka tulee sairasta vastaan, niin sekin vaatisi joitain pidäkkeitä.  Miään ei systeemi kestä mielivaltaista lusmuilua. 

Mielivaltaisesta lusmuilusta saa antaa potkut. Ei kai kukaan sellaista listoillaan pidä?

Vierailija
192/201 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime aikoina? Ennen olivat useinkin myös huolehtija. Silloin kun valtio ei vielä tuonut turvaa. Kartanonomistajat pitivät huolta alustalaisistaan. Saattoivat perustaa kouluja ym. Nykyään sellaista ei enää ole. Taidat olla tymppy työnantaja. Työntekijät sinulle vain lusmuja.

Vierailija
193/201 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaistenkin on aika ymmärtää, että koulutus maksaa ja veronmaksajat maksavat sen. Yksi ilmainen koulutus on jo luksusta maailman mittakaavassa.

Jos jokin sairaus estää tekemästä työtä, johon on koulutuksen hankkinut, niin sitten pitäisi saada tukea uudelleen opiskeluun. Mutta se, että kun tää ei huvita ja haluan tehdä jotain muuta meininki pitää jokaisen rahoittaa itse.

Nykyään on paljon aloja, joissa useampi koulutus on hyödyksi. Lisäksi motivoituvut työntekijä on kaikkien etu. Lisäksi uudelleen koulutus pidentää työuria, on hyväksi ihmisen hyvinvoinnille ja pitää aivot terävinpänä. Lisäksi tekee työvoiman joustavammaksi. Lisäksi...jotain on varmasti vielä...

Vierailija
194/201 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kai ekaan palkattomaan poissaolopäivään ei tarvitse saikkulappuakaan lääkäriltä tai terkkarilta koska palkkaakaan ei makseta.

Se todellakin mahdollistaa omien vapaapäivien vieton silloin kun huvittaa. Harmi, jos työt jäävät muiden niskaan. Työnantajan pitää kyl sit maksaa se säästetty palkka niiden muiden tekijöiden kesken.

Vierailija
195/201 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos työnantaja aiheuttaa työtehtävillään mulle (rasitus)vamman, ei työnantaja maksa saikkua? Jotain mätää tässä on.

Kannattaa ehkä lukea hallitusohjelma ennen kuin pahoitat mielesi. Tätä ei sovelleta mm. työtapaturmissa tai ammattitaudeissa.

Lasketaanko räkä-tai vatsatauti ammattitaudiksi? Hoiva-alalla.

Vierailija
196/201 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs hoitoala, jossa tavataan sairaita jatkuvasti ja altistutaan kaikille heidän kantamilleen infektiotaudeille? Tartuntatauteja ei varmaankaan lasketa ammattitaudeiksi, vaikka työympäristö olisikin tasan tarkkaan syy valtaosaan sairastumisista.

Vierailija
197/201 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on selkäsairaus ja kyllä mun on pakko käydä siellä kaupassa ja monessa muussakin paikassa.

Itsekin olin saikulla, kävelin ruokakaupasta kotiin, kun pomo tuli vastaan. Kas kun minäkin tarvitsen ruokaa ja vessapaperia.

Vierailija
198/201 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutus hyödyttää koko yhteiskuntaa, ei vain yksilöä. Koulutus on ollut avain nykyiseen hyvinvointiin.

Vierailija
199/201 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva, kun aloitin tässä juuri immunosupressiivisen lääkityksen. Ennen olin aina terve, mutta nyt imuroin kaikki taudit itselleni. On ollut jo yksi mahatauti ja yksi suonensisäistä tiputusta sairaalassa vaatinut tauti.

No ei se kivaa varmaan missään olosuhteissa ole, mut kyse on kuitenkin sun omasta elämästä. Työnantajallasi on omansa. Omat sairaudet, perhe, yms. Se, että sulla on YKSI omavastuu päivä itsestäsi ja työnantajani maksaa sitten kaiken lopun saamatta mitään vastineeksi (työpanostasi) ei mun mielestä ole kohtuutonta.

Työnantaja voi imeä paskaa, minua kiinnostaa tasan oma elämäni.

Vierailija
200/201 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, miksi töistä poissaolevalle tulisi ylipäätään maksaa palkkaa? Olemme toki siihen tottuneet, mutta millä logiikalla sairastamisesta ja työn tekemättömyydestä pitäsi saada palkkaa. En ole tätä koskaan ymmärtänyt, mutta toki kiitollisena olen palkan vastaanottanut niiltä muutamalta päivältä, jotka työurani aikana olen sairauden vuoksi ollut pois töistä.

Koska sitten vältytään toivottavasti siltä, mitä nytkin näkee, eli elintarviketehtaisiinkin tullaan pikku vatsataudissa töihin kun ei voi näyttää laiskalta. Pysykää nyt vit tu kotona herranjumala

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan