Miksi rankaistaan siitä että sattuu sairastumaan?
Ja miksi rankaistaan siitä että haluaa uudelleenkouluttautua esim. paremmin työllistävälle alalle? (Aikuiskoulutustuen lakkauttaminen)
Älyttömiä juttuja.
Kommentit (201)
Veikkaan, että on mielenosoituksia tiedossa.
Aikuiskoulutus on tosi hyvä, koska nuorena hankittu ammatti ei välttämättä enää onnistu 40-vuotiaana. Nyt se lakkautetaan sen takia, kun hoitajat opiskelevat sillä itselleen uuden ammatin. Se on helpompi ja halvempi ratkaisu kuin korjata työoloja.
Olen niiiiiin onnellinen että tuo tuki loppuu vasta kun opintovapaani loppuu. Olipa täydellinen ajoitus mulla. Mutta on se kyllä väärin.
No eihän tuo edes koske kaikkia ihmisiä.
Jos joidenkin alojen työehtosopimuksessa lukee, että kaikki sairaspäivät on palkallisia.
Silloin ne ovat.
Samoin jos paikallisesti yrityksessä sovitaan, että kaikilta sairaspäivältä palkka juoksee.
Mutta jos näin ei ole, niin silloin se eka sairaspäivä on palkaton jatkossa.
Sillä on mitä tes:ssa lukee.
Tietenkin on, se velvoittaa työnantajaa toimimaan sen mukaan.
Myös korkeakouluilta leikataan. Ei hyvä. 😢
Vierailija kirjoitti:
Olen tosi vähän poissa. Oikesti silloin, kun olen kipeä. Mutta alkoi jotenkin stressata tämä. Ei olisi varaa menettää mitään palkasta. Voikohan tämä stressi jo aiheuttaa lisää sairauksia.
Todellakin voi. Stressi on yksi pahimmista sairastuttajista. Ja uusi hallitus oikein ajaa asiaa. Helvetin hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Ketä vastaan?
Monilla tulee edelleen kaikki sairaspäivät edelleen palkallisia, jos ja kun, alan työehtosopimuksessa on niin sovittu.
Sen takia, että kukaan ei turhaan saikuttaisi
Jos vienti ei vedä , syynä : duunari, työtön, työntekijä, pääkaupunkiseutu, sairas.
Niitä pitää rangaista, aina.
Ihan niinkuin arvelinkin heti vaalien jälkeen : kaikki tulee tällä hallituskaudella menemään paskempaan suuntaan.
Olisivat ees jättäneet sen junahankkeen toteuttamatta ja eivät olisi kajonneet tukiin ja saikkuun. Tätä sitä saa, kun hallitus on täynnä rikkauden asemaa ajavia ihmisiä. Toivon todella, että tästä hallituksesta päästään nopeasti eroon! Orpo ja Purra vois yhdessä kehitellä jotain älytöntä, jotta hallitus saataisiin hajoamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä vastaan?
Monilla tulee edelleen kaikki sairaspäivät edelleen palkallisia, jos ja kun, alan työehtosopimuksessa on niin sovittu.
Tämä.
Esimerkiksi julkisen alan KVTES:ssa, saa sairastaa palkallisesti, myös sen ensimmäisen sairaspäivän.
Toivottavasti hoitsujen maanantai-migreenit loppuu tällä.
Aikuiskoulutustukea olisi pitänyt kasvattaa ei lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Sen takia, että kukaan ei turhaan saikuttaisi
Eiköhän suurin osa ole ihan syystä saikulla jos on.
Varmaan olen sairaana jonkun minimituntimäärän päivässä töissä, että ei tule kokonaisia sairaspäiviä. Tämä lähinnä flunssat ja sen tyyppiset sairaudet, leikkaukset ja vastaavat erikseen tietysti, niissä nyt ei taida olla vaihtoehtoa. Hankalaa, jos saa jotain hoitoa tietyin välein, tulee mieleen syöpähoidot ja vastaavat, joissa tulee käyntejä määrätyn aikataulun mukaan. Kaikkea hoitoa ei myöskään saa omalla paikkakunnalla vaan voi joutua pitkän matkan takia olemaan pois koko päivän, vaikka itse tarkastus tai tutkimus veisi vaan tunnin pari.
Tarkoitus on poistaa ensimmäisen sairauspäivän korvaus. Siis yksi päivä. Kun otetaan verotus huomioon ei sitä puuttumista tilipäivänä edes huomaa. Tämä ei ole uutta, ennen oli tällainen käytäntö eikä ollut mitään hätää.
Matalapalkka-alat esim MaRaVa, ravintolatyöntekijät, 1.sairauslomapäivä on palkaton. Varmaan muillakin surkeilla aloilla sama!
Kiva, kun aloitin tässä juuri immunosupressiivisen lääkityksen. Ennen olin aina terve, mutta nyt imuroin kaikki taudit itselleni. On ollut jo yksi mahatauti ja yksi suonensisäistä tiputusta sairaalassa vaatinut tauti.
Kannustaa ihmisiä menemään kipeenä töihin ja tartuttamaan muutkin siinä samalla...
Olen tosi vähän poissa. Oikesti silloin, kun olen kipeä. Mutta alkoi jotenkin stressata tämä. Ei olisi varaa menettää mitään palkasta. Voikohan tämä stressi jo aiheuttaa lisää sairauksia.