Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi hallitusohjelma... Oletteko nyt tyytyväisiä kokoomuksen ja persujen äänestäjät?

Vierailija
16.06.2023 |

Tätä se sitten on seuraavat neljä vuotta; ahdistusta ja epävarmuutta

Kommentit (507)

Vierailija
441/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen otetaan uutta velkaa 4 miljardia euroa joka vuosi, se on aivan järkyttävä määrä. Seuraava vihervassari-hallitus 4 vuoden päästä joutuu leikkaamaan käytännössä kaikesta.

Vierailija
442/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kaikki persut joiden kanssa olen keskustellut, ovat olleet arvoltaan hyvin kylmiä. Mielellään leikkaavat niiltä jotka ovat heikoimmassa asemassa."

Itseltäänkin. Halunnevat systeemin kannustavan sitä kautta hakeutumaan työnsyrjään kiinni...

Ai saakeli, että minä nautin, monta sukulaista on persuja, nyt ne joutuu töihin. Ihmettelen kyllä, että kuka nuo saatanat ottaa töihin. Jos toimeetulotuen saaminen edellyttää töihin menemistä, niin mistä saamattomille, juopoille, saastaisille ja paksuille persuille löytyy se työpaikka? Kertokaa. Valtioko ne palkkaa? Ja jos, niin tekeekö ne töissä mitään. Siinäpä sitä on kuviota.

Älä yleistä. Monet persut ovat ihan normaalia työssäkäyvää porukkaa. Itse olen erikoistuva lääkäri, puoliso niin ikään. Molemmat persuja. Monet sukulaiset ja ystävät ovat myös persuja. Ihan tavallisia ihmisiä tavallisissa ammateissa. Poliisi, sh useampi, opettajia useampi, di, ensihoitaja ja ylläri ylläri, moni kollega myös. Lääkärit näkevät koko kansan kirjon ja pistäähän se vihaksi kun näkee aitiopaikalta miten osa vaan lähinnä vetelehtii ja valittaa. Tässä on vaan avoimet persut, korkeakoulutetuista etenkin monet ovat edelleen kaappipersuja. Juuri siksi, että siitä ei saa kuin lokaa niskaan.

Hehheh...päivän paras. Oikein lääkärit.

Tutkimusten mukaan persujen äänestäjillä on alhaisesti koulutus, korkea työttömyysaste, usein syrjäytyneitä jne.

Ja vaaliehdokkaatkin kertovat omaa tarinaansa, kun yli puolella rikosrekisteri.

Persut äänesti halvan bensan toivossa ja maa hanmuutosta vastaan. Molemmat tavoitteet epäonnistuivat.

Sekin kertoo persujen sivistystasosta, kun aluevaalit käytiin bensa-alella ja maah anmuutolla, jotka eivät liity aluevaaleihin millään tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyyttyväinen. Köyhien ja kykenemättömien pitääkin elää köyhän elämää eikä mällätä muitten rahoilla.

Vierailija
444/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiltinnäköisen Petterin sisällä ärjyy melkoinen Thatcher!

Toivotaan, hänhän pelasti Britannian.

Vai oliko se tuhosi, ei se niin tarkkaa ole

Vierailija
445/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kaikki persut joiden kanssa olen keskustellut, ovat olleet arvoltaan hyvin kylmiä. Mielellään leikkaavat niiltä jotka ovat heikoimmassa asemassa."

Itseltäänkin. Halunnevat systeemin kannustavan sitä kautta hakeutumaan työnsyrjään kiinni...

Ai saakeli, että minä nautin, monta sukulaista on persuja, nyt ne joutuu töihin. Ihmettelen kyllä, että kuka nuo saatanat ottaa töihin. Jos toimeetulotuen saaminen edellyttää töihin menemistä, niin mistä saamattomille, juopoille, saastaisille ja paksuille persuille löytyy se työpaikka? Kertokaa. Valtioko ne palkkaa? Ja jos, niin tekeekö ne töissä mitään. Siinäpä sitä on kuviota.

Älä yleistä. Monet persut ovat ihan normaalia työssäkäyvää porukkaa. Itse olen erikoistuva lääkäri, puoliso niin ikään. Molemmat persuja. Monet sukulaiset ja ystävät ovat myös persuja. Ihan tavallisia ihmisiä tavallisissa ammateissa. Poliisi, sh useampi, opettajia useampi, di, ensihoitaja ja ylläri ylläri, moni kollega myös. Lääkärit näkevät koko kansan kirjon ja pistäähän se vihaksi kun näkee aitiopaikalta miten osa vaan lähinnä vetelehtii ja valittaa. Tässä on vaan avoimet persut, korkeakoulutetuista etenkin monet ovat edelleen kaappipersuja. Juuri siksi, että siitä ei saa kuin lokaa niskaan.

Mitä mieltä erikoistuvana lääkärinä olet Sipilän hallituskaudella -Persut ja Kokoomus painoi lääkkeiden hintaa alas eli halpuutti ja laittoi lääkekaton. Ja edelleen se kuuluu Orpon hallitusohjelmaan. Ja miten se näkyy työssäsi arjessa?

Vierailija
446/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeestaan.

Suomi on 2027ki vielä ihan liian vasemmistoliberaali maa jossa voi lokkeilla yhteiskunnan tuilla.

T.kokoomuksen ja perussuomalaisten äänestäjä.

Vierailija
447/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan persujen äänestäjillä on alhaisesti koulutus, korkea työttömyysaste, usein syrjäytyneitä jne.

Persut äänesti halvan bensan toivossa ja maa hanmuutosta vastaan. Molemmat tavoitteet epäonnistuivat.

Sekin kertoo persujen sivistystasosta, kun aluevaalit käytiin bensa-alella ja maah anmuutolla, jotka eivät liity aluevaaleihin millään tavalla.

Ihan sama. Mä en oo koskaan tehny rikoksia ja oon käyny korkeakoulun. Perussuomalaiset on kuitenki arvopolitiikassa oikeassa ja vihreät väärässä.

Vierailija
448/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä on ohjelma. Keinot talouden tasapainottamiseen löydettiin ihan oikealta taholta, työllisyyden parantamisesta karskein keinoin.

Vierailija
449/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen, vihdoin epäkohtiin puututaan. Muutama asia vielä jäi ohjelmasta, mutta 4 vuotta on aikaa.

Vierailija
450/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä ap ei tajua että leikkaukset johtuvat edellisen vassarihallituksen tuhlailusta ja osaamattomuudesta. Nyt korjataan tollojen jälkiä.

Vierailija
451/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa lapsen vanhempi ei olisi tyytyväinen, kun äitiyspakkaukseen Kokoomus/Persut työryhmä lisäsi uuden tuotteen, jotta syntyvyys ja Suomi saataisiin nousuun. Ja se on lasten PALLO. Epäselväksi vain jäi, millainen pallo.

Onhan se hellyttävä kädenojennus lapsiperheille Kokoomukselta ja Persuilta. Nyt lapsia tekemään, uuden pallon toivossa. Työryhmä on työnsä tehnyt.

https://www.verkkouutiset.fi/a/hallitusohjelman-hauskin-kohta-is-nain-p…

Vierailija
452/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerä ap ei tajua että leikkaukset johtuvat edellisen vassarihallituksen tuhlailusta ja osaamattomuudesta. Nyt korjataan tollojen jälkiä.

Suomen velkaantuminen alkoi jo v.2010 tasaseen tahtiin ja sen jälkeen kaikki puolueet ovat olleet hallituksessa moneen kertaan. Myös Sipilän tai Vanhasen ja Alexander Stubb/Jyrki Kataisen hallitus velkaantui.

Vierailija
453/507 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä kansaa on helppo hallita, kun useimmat eivät erota miljoonaa ja miljardia toisistaan. Myös se ,miten mikin puolue on oikeasti jakanut verorahoja , huojennuksia, tukia ja etuisuuksia, mitä summia ja millä aikavälillä pidetään äänestäjille täysin pimennossa. Jokainen puolue ajaa vain oman kannattajaryhmän etua niin pitkällä, kuin lyhyellä aikavälillä. Tärkeintä olisi oikeasti tietää, kuka hyötyy ja kerää suurimman potin.

Jotta voisimme kutsua Suomea edes hieman humaaniksi sivistysvaltioksi, voidaan sanoa se, että yhteiskunnan arvot näkyvät siinä, miten se kohtelee oikeasti heikoimpia jäseniään.'

Siitäpä tuli mieleen, miksi Orpon hallitus pisti uuden vammaislain hyllylle.  Vammaiset ja vammaisten lasten vanhemmat eivät jaksa ja pysty pitämään paraateja ja mediamylläkkää, kuten sateenkaariväki. On oikeasti yhdentekeveää kenen kanssa kansalainen nukkuu ja harrastaa läheisyyttä, kun puhutaan ihmisten välisestä tasa-arvosta. Perusasiathan, toimeentulo yms. ovat useimmilla sateenkaarioletetuilla aivan hyvin.

Sen sijaan vammaiset ovat täysin riippuvaisia yhteiskunnan avusta toimeentulon , liikkumisen, kuntouttamisen ja perusterveydenhuollon vuoksi. Tästä asiasta ei pidetä paraateja tai teemaviikkoja ja jostain syystä niin YLE kuin varsinkin MTV3 uutiset ovat vammaislain hyllyttämisestä aivan hiljaa.

Vierailija
454/507 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

KeharinIsä kirjoitti:

Tätä kansaa on helppo hallita, kun useimmat eivät erota miljoonaa ja miljardia toisistaan. Myös se ,miten mikin puolue on oikeasti jakanut verorahoja , huojennuksia, tukia ja etuisuuksia, mitä summia ja millä aikavälillä pidetään äänestäjille täysin pimennossa. Jokainen puolue ajaa vain oman kannattajaryhmän etua niin pitkällä, kuin lyhyellä aikavälillä. Tärkeintä olisi oikeasti tietää, kuka hyötyy ja kerää suurimman potin.

Jotta voisimme kutsua Suomea edes hieman humaaniksi sivistysvaltioksi, voidaan sanoa se, että yhteiskunnan arvot näkyvät siinä, miten se kohtelee oikeasti heikoimpia jäseniään.'

Siitäpä tuli mieleen, miksi Orpon hallitus pisti uuden vammaislain hyllylle.  Vammaiset ja vammaisten lasten vanhemmat eivät jaksa ja pysty pitämään paraateja ja mediamylläkkää, kuten sateenkaariväki. On oikeasti yhdentekeveää kenen kanssa kansalainen nukkuu ja harrastaa läheisyyttä, kun puhutaan ihmisten välisestä tasa-arvosta. Perusasiathan, toimeentulo yms. ovat useimmilla sateenkaarioletetuilla aivan hyvin.

Sen sijaan vammaiset ovat täysin riippuvaisia yhteiskunnan avusta toimeentulon , liikkumisen, kuntouttamisen ja perusterveydenhuollon vuoksi. Tästä asiasta ei pidetä paraateja tai teemaviikkoja ja jostain syystä niin YLE kuin varsinkin MTV3 uutiset ovat vammaislain hyllyttämisestä aivan hiljaa.

Äärioikeistolla on parempaakin rahan käyttöä kuin joku vammaistuki.

Esim. Helsinki-Turku ratahanke, johon laitetaan 8,5 miljardia euroa ja Petteri Orpo pääsee piipahtamaan Turun kodissa nopealla aikataululla, kun matkoihin menee enää tunti, kun ennen lähes 2.5h.

Vierailija
455/507 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitusohjelmasta löytyy mitä luvattiin ennen vaaleja joten olen tyytyväinen jos myös toteuttavat vaikka leikkaukset osuu osittain itseenikin.

Vierailija
456/507 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä, ulkkarit kolmen kuukauden jälkeen ulos jos ei löydä töitä edellisen työsuhteen loputtua?? Ei tolla kyllä korkeasti koulutettua työvoimaa houkutella. Meillä IT-sektorilla on ammattilaisia, jotka saisivat töitä mistä vaan länsimaasta. Sama oli yliopistoissa. Suomi ei muutenkaan ole houkutteleva, nyt entistä vähemmän.

Ja nämä it-alan ihmiset maksavat veroja puolet enemmän (vähintään) keskivertokansalaiseen verrattuna. Kai he silloin ansaitsevat samat edut? Toki myös muiden alojen työntekijät.

Vierailija
457/507 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikeestaan.

Suomi on 2027ki vielä ihan liian vasemmistoliberaali maa jossa voi lokkeilla yhteiskunnan tuilla.

T.kokoomuksen ja perussuomalaisten äänestäjä.

Äänestätkö vuorotellen vaaleissa? Toivottavasti et samassa lapussa, silloin ei ääniäsi lasketa.

Vierailija
458/507 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mistä minä tiesin mitä tulee tapahtumaan! persujen äänestäjänä olen tyytyväinen että maahanmuuttolait laitetahan kuriin ja tupakkavero nousoo!

Niinpä. Ja kalja halpenee, lääkkeiden hinnat saakin nousta.

Vierailija
459/507 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että perussuomalaisten liberaali oikeistosiipi on tyytyväinen mutta rasistinen vasemmistosiipi pettynyt. Kokoomuksessa taas liberaali kaupunkilaissiipi on tyytyväinen mutta maakuntien konservatiivisiipi pettynyt.

Vierailija
460/507 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös heidän yksi ehdokas ajanut aluevaaleissa ihan EU-eroa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän