Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No mitäs tämä uusi hallitusohjelma nyt vaikuttaa elämääsi

Vierailija
16.06.2023 |

Minun elämääni tuskin vaikuttaa mitenkään.

Kommentit (264)

Vierailija
181/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetan ruoan ostamisen koska vyötä on pakko kiristää. Jos tulee nälkä, niin varastan ja näpistelen. Vaihtoeto on se että jätän vuokran maksamatta, mutta sitten jäisin kodittomaksi.

Vierailija
182/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki näköjään loppuu omistusasunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näkee siis, kuinka paljon asumistuki pienenee? Onko hallitusohjelma jo julkistettu kokonaisuudessaan?

Vierailija
184/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilin alan vaihdosta, se ei tule enää olemaan mahdollista Orpon hallituksen takia. Tulen olemaan entistä enemmän sairaana, koska työkaverit tulevat sairaampina töihin. Saatan olla myös entistä useammin sairaana töissä. Potilaille se on huono juttu. Oikeastaan taidan vaihtaa työpaikkaa sen takia, kuka hullu on enää päivystävällä lääkäriasemalla töissä.

Vierailija
185/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä näkee siis, kuinka paljon asumistuki pienenee? Onko hallitusohjelma jo julkistettu kokonaisuudessaan?

Hyväksytyt asumismenot pienenee 80% 70 prosenttiin ja tilillä ei saa olla isoja rahoja,on se jossain esillä kaikki.Suojaosa tuloista poistuu.

Vierailija
186/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tämä palkkatukityö loppuu, en saa ansiosidonnaista, vaan joudun päivärahalle. En saa myöskään omaan asuntooni enää asumistukea. Asun pienessä jo maksetussa yksiössä hyljeksityllä asuinalueella pikkukaupungin ulkopuolella, enkä tämän halvemmin enää voi missään asua. Olen hakenut ja haen kaikenlaisia töitä, joita vain pystyisin tekemään, mutta olen työnantajien silmissä vanha (50) ja ylikoulutettu (FM), enkä saa edes niitä ns. paskaduuneja.

Olenkin päättänyt aloittaa omaehtoisen kulutuslakon, ja tehdä siitä oikein projektin itselleni, sillä siedän varmaankin paremmin kituuttelua kun uskottelen itselleni, että haluan tätä. Kerään tänäkin vuonna metsästä marjat ja sienet, ja pihistelen aivan kaikessa missä voin. En osta kaupasta mitään muuta kuin ruokaa. Onneksi olen terve ja hyväkuntoinen, mutta kuinkahan kauan. En ole lainkaan varma, että selviän tulevilla, olemattomilla rahoilla. Kiusana kun on kallis, määräaikainen sähkösopimuskin.

Vierailija
187/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutetaan erilleen miehen kanssa, ei varaa enään asua yhdessä.

Vierailija
188/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetan ruoan ostamisen koska vyötä on pakko kiristää. Jos tulee nälkä, niin varastan ja näpistelen. Vaihtoeto on se että jätän vuokran maksamatta, mutta sitten jäisin kodittomaksi.

Mäkin olen vähän miettinyt että ehkä alan varastaa jos oikein synkältä näyttää. Ei ne marketeissa kai tällaisia asiallisesti pukeutuneita kantasuomalaisia perheenäitejä niin tarkasti seuraile.

Vierailija
189/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niukentaa toimeentuloa alle minimin.

Jos käteen jää vuokran jälkeen alle 300 euroa, niin ei siinä kyllä paljon mitään syödä tai tehdä, tai maksella esim. kotivakuutusmaksuja, ostella vaatteita tai kenkiä niitä halvempiakaan, ei osteta kaupunkiliikenteen bussilippuja (matkaa lähimpää ruokakauppaan viitisen kilometriä), ei käydä leikkauttamassa hiuksia, joten aika jöröjukalta tässä alkaa näyttää, joten eipä olis häävi näky työhaastattelussakaan jos sellaiseen edes pääsisi - toki Orpo ystävineen luulee, että kun hän leikkaa tuet pois, nii työsopimuksia alkaa olla tarjolla. 

Onneksi ei ole kroonisia sairauksia. Ja tk:n vuosimaksujakaan ei enää tosiaankaan pysty maksamaan, kun ei niihin ollut varaa nytkään vaikka tk:ssa olis ollut tarvetta käydä hakemassa todentava lausunto kylkiluunmurtumaan (toki ehkei sitä ollutkaan vaikka sellaiselta minusta tuntui että olis, hirvee pahkura selkäpuolella kylkiluun kohdalla ja kipua) joka syntyi pahoinpitelytapahtumassa. No, se siitä.

Siis miten vaikuttaa: Niukentaa elämistä alle minimin.

Vierailija
190/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää tulee oleen täyttä totta monelle jotka ei ennen varastanut. Mä varastin ensimmäistä kertaa elämässäni 26 vuoden iässä nyt.

Ei oo rahaa ja kolme suuta ruokittavana. Vedin laukun täyteen kissanruokia, ei vaan ollut oikeasti rahaa enään ostaa. Ja jatkossakin teen noin jos on pakko.

Kyllä se jännitti ja ahdisti mutta ei ollut vaihtoehtoja ku se et kolme kissaa näkee nälkää.

Niiden kuukausi kustannukset noussut sadoilla euroilla verrattuna siihen kun ne hankin ja oon sairauseläkkeellä ja saan joka viikko 100€ holhoojalta eli 400€ kuussa , minkäs teet kun kauppaan menee jo 50€ heti ekana päivänä ja 7 päivää pitäis pärjätä yksinasuva ja 3 kissaa.

En noista enää ala luopunaankaa kun on 12,13 ja 14 vuotiaita ja ollut mulla kauan.

Vierailija
191/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutetaan erilleen miehen kanssa, ei varaa enään asua yhdessä.

Sama suunnitelma. Ei saada asumistukea tähän ja jos jään määräaikaisen jälkeen työttömäksi niin en pysty pelkällä 500 euron työmarkkinatuella osallistumaan perheasunnon juokseviin kuluihin. En myöskään tässä maailmanajassa ala siihen että mies elättää minua. Ei olla naimisissa niin sikäli helppo homma.

Vierailija
192/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan mitenkään. Työpaikkaa en nyt varmaan uskalla vaihtaa muutamaan vuoteen sitten vaan jatkan pahoinvointialueen vakkari suojatyössä.

Vierailija
193/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mitenkään. En saa muutenkaan mitään työkkärin lapsikorotuksia enkä asumistukea. Ansiosidonnainen loppuu ajastaan, toivottavasti saan sitä ennen jostain taas töitä. 

Minulle on ihan sama onko vallassa oikeisto vai vasemmisto, samaa köyhyyttä ja kurjuutta.

Vierailija
194/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää tulee oleen täyttä totta monelle jotka ei ennen varastanut. Mä varastin ensimmäistä kertaa elämässäni 26 vuoden iässä nyt.

Ei oo rahaa ja kolme suuta ruokittavana. Vedin laukun täyteen kissanruokia, ei vaan ollut oikeasti rahaa enään ostaa. Ja jatkossakin teen noin jos on pakko.

Kyllä se jännitti ja ahdisti mutta ei ollut vaihtoehtoja ku se et kolme kissaa näkee nälkää.

Niiden kuukausi kustannukset noussut sadoilla euroilla verrattuna siihen kun ne hankin ja oon sairauseläkkeellä ja saan joka viikko 100€ holhoojalta eli 400€ kuussa , minkäs teet kun kauppaan menee jo 50€ heti ekana päivänä ja 7 päivää pitäis pärjätä yksinasuva ja 3 kissaa.

En noista enää ala luopunaankaa kun on 12,13 ja 14 vuotiaita ja ollut mulla kauan.

No ne hinnat ovat nousseet marini hallituksen aikana. Eikä kaikki nousu ole hallituksen vika, vaan maailmanlaajuinen  inflaatio niitä nostaa.

Tätä voi sanoa vaikka lamaksi, niitä tulee aina välilla ja on aina tullut. Kyllä se tästä taas nousuun lähtee.

Pitää vielä sinnitellä jonkin aikaa.

Vierailija
195/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan muuten että mitä toi asumistuen evääminen 10 000 euron varallisuuden omistavilta menee asumisoikeusasujien kohdalla? Siis et jos maksettu asomaksu on vaikka 18 000 ja on tällä hetkellä työtön niin asovastikkeeseen ei voi saada tukea? Kun eihän se mitään käytettävissä olevaa varallisuutta ole.

Vierailija
196/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikollisuus tulee lisääntymään. Kun ihmiset ajetaan ahtaalle epätoivo ottaa vallan ja ryöstely pahenee. Pitää ostaa pippurisumute

Vierailija
197/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki näköjään loppuu omistusasunnossa.

Miksi jonkun kaupankassan pitäisi  maksaa veroilla toisten asuntolainoja?

Onhan se joissain tapauksissa perusteltua antaa vaikka jotain  tilapäistä tukea, mutta jollain muulla nimellä.

Vierailija
198/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan muuten että mitä toi asumistuen evääminen 10 000 euron varallisuuden omistavilta menee asumisoikeusasujien kohdalla? Siis et jos maksettu asomaksu on vaikka 18 000 ja on tällä hetkellä työtön niin asovastikkeeseen ei voi saada tukea? Kun eihän se mitään käytettävissä olevaa varallisuutta ole.

Miten niin ei ole? Huomioidaanhan tuossa uudessa asumistuessa sekin että jos sulla on vaikka 20 000 euroa pois maksettavaa opintolainavelkaa tilillä ja maksat siitä korkoja ja lyhennyksiä.

Vierailija
199/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joudun olemaan migreenin takia päivän pois töistä olen samantien 3 päivää. Ei muita muutoksia arkeen.

Vierailija
200/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun keskiluokkaan, eläkevirka. Verot laskevat. Tuskin mitenkään, en joudu säästämään ruokakaupassa, asuntolaina maksettu, pystyn matkustamaan koti- ja ulkomailla usean kerran vuodessa, käymään yksityislääkärillä, panostamaan omaan hyvinvointiin. Kannatan vihervasemmistoa, eikä huolena ole oma talous vaan heikkojen köyhien työttömien, vähävaraisten perheiden lasten, asema ja tulevaisuus. Siitä porvarihallitus ei tunnu välittävän yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä