No mitäs tämä uusi hallitusohjelma nyt vaikuttaa elämääsi
Kommentit (264)
Se on vasta hallitusohjelma. Mitään konkreettista ei ole vielä päätetty.
Ei paskan vertaa.Muutamme syksyllä Suomesta pois.
Eikö yhtään hälytyskellot soi, kun irtisanomista helpotetaan ja samalla toteutetaan tällainen raha-imurointi että asumistukeakaan ei saa jos vähänkään säästöjä. Porukka työttömäksi ja säästöt pois, siinä ollaan sitten suurempien almujen armoilla.
Vierailija kirjoitti:
Pitää muuttaa eroon miehestä ja asustella kahden kodin väliä lasten kanssa.
Miten muutto talouttasi helpottaa ja mikä nyt huononi?
Saan ostaa ruokakaupasta 8% lonkeroa. Ennen piti hakea alkosta.
Etsin halvempaa asuntoa ja haen ehkä eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisesti ei mitenkään; ei ole alle 3v lapsia, en saa mitään tukia, veronalennukset tuskin kohdistuu minuun, sairauspäivärahat on tessissä, en tee töissä tyhmyyksiä vaan töitä.
Välillisesti toivon, että Suomesta tulee lapsilleni turvallisempi ja vauraampi paikka elää tulevaisuudessa.
Entäs omat lapsesi, eikö heillä ole lapsia ja ovatko töissä. Heidät on nyt helpompi irtisanoa ja tuoda muualta halvempi tilalle, miten se parantaa heidän vaurauttaan. Kunhan kysyn.
lapset on sen verran pieniä, että eivät ole töissä. Yritän kasvattaa heistä ahkeria kunnon ihmisiä, jotka eivät perseile töissä, jolloin ei tule kenkää käytöksen takia. Ja tavoite on, että tekisivät jotakin sellaista työtä, jossa eivät kilpaile kielitaidottoman ihmisen kanssa samoista työpaikoista. Jos niin käy, niin sitten olen kyllä minä ja lapseni epäonnistuneet, kun yhteiskunta kyllä antanut kaikki onnistumisen eväät muuhun.
Jos ensimmäinen sairaslomapäivä on palkaton, tulee migreenin sairastaminen kalliiksi.
Olen yhden päivän pois pelistä 2-4 kertaa vuodessa ja lisäksi täsmälääke maksaa :(
Toivottavasti katujen turvallisuus paranee. Nyt en uskalla edes käyttää julkisia kulkuvälineitä tai käydä Helsingin keskustassa häiriköinnin ja ryöstelyn takia.
Vaikuttaa siten että joudun etsimään uuden asunnon. olen ollut vuosia työkyvytön ja joutunut elämään toimeentulotuella, koska eläkkeelle en pääse, joten siinäkin mielessä vaikuttaa, kun leikkauksia tehdään toimeentulotukeen.
Se, että saadaan ulkomailta halpaa työvoimaa, on täysin tuhoon tuomittu asia.
Ei Suomessa elä enää pienellä palkalla! Ja mistäs nämä ulkomaan työntekijät sitten löytyvät: sossusta!
Joten veronmaksajille tämä kaatuu kumminkin. Se on ihmeellistä ettei tätä tajuta!
Tarvii varmaan lapsen opiskeluja tukea itse enemmän, muuta muutosta ei tällä hetkellä ole näköpiirissä. No toinen aste vasta alkamassa, että ehtii tässä hallitukset vaihtua muutamaan kertaan ennen lukion loppua.
Hyvältä näyttää, kun omat työttömyysvuodet, masennus ja muu kurjuus on voitettu. Olen ahkeruudella ja periksiantamattomuudella päässyt hyväpalkkaiseen työhön ja alalla on erinomaiset tulevaisuudennäkymät.
Ihmettelen vain, että kansa valittaa kun kaikki on niin kallista, ja sitten kuitenkin annetaan porvaripuolueen nousta valtaan. No, tämä on meidän kaikkien äänestäjien ja äänestämättä jättäneiden yhteinen aikaansaannos. Muistakaapa se.
Olen eläkkeellä joten tuskin vaikuttaa paljoakaan.
Aki Kangasharju kannattaa vahvasti solidaarisuusveron poistamista kokonaan.
Mairea ilme Kangasharjulla oli sitä mieltä myös että ansiosidonnainen pitää puolittaa :D
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/asiantuntijat-kommentoivat-solidaari…
Vierailija kirjoitti:
Aki Kangasharju kannattaa vahvasti solidaarisuusveron poistamista kokonaan.
Mairea ilme Kangasharjulla oli sitä mieltä myös että ansiosidonnainen pitää puolittaa :D
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/asiantuntijat-kommentoivat-solidaari…
Joillekin siis tuhansien eurojen "palkankorotukset" ; )
toivottavasti niin, että korkeakoulutuksen jälkeen työstä jäisi enemmän käteen!
Näemmä määräaikaiset opettajat ajetaan vielä ahtaammalle kun työssäoloehto on 12 kk. Jos palkataan vain lukuvuoden ajaksi ja kesän joutuu olemaan työttömänä, niin hiphei, eipä siinä ansiosidonnaista sitten tarvitse havitella.
Ei tarvii ihmetellä Suomen kansan sitä, että yhä useampi opettaja vaihtaa alaa.
Miten se ulkomaalainen on halpa? Sama palkka pitää maksaa. Tappiota tulee, jos kielitaidottoman palkkaa esim asiakaspalveluun.