Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistukea ei sitten enää saa ollenkaan omistusasuntoon

-erittäin-vihainen-
16.06.2023 |

Itse olen keski-ikäinen työtön jota kukaan ei halua töihin. Omistan ainoastaan asunnon, en mitään muuta.
Olen siis täysin varaton muuten.

Käytännössä ilman asumistukea minulle jää kuukaudessa työttömyyskorvauksesta (minimaalinen työmarkkinatuki) alle 200 euroa kuukaudessa elämiseen.

Tästä lähtien joudun siis elämään lopun elämääni sossun rahoilla.

Kommentit (315)

Vierailija
81/315 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat omistuskämppäsi vuokralle ja muutat itse halvempaan.

Vierailija
82/315 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus toivoo, että saa pakkohuutokaupoista itselleen hyviä ijoitusasutoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/315 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaiden on otettava osaa säästötalkoisiin. Siksi myös omistusasujien tukiin ja ansiosidonnaisiin puututaan.

Vierailija
84/315 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On oikein että tuki osoitetaan vain VARATTOMILLE ei ole oikein että ihmiset joilla on omaisuutta ja varallisuutta nostavat asumistukea.

Alunperinkin asumistuki on ollut tarkoitettu vähävaraisille ja varattomille jotka asuvat vuokralla.

Asumistuki menee viimekädessä asuntosijoittajille. He eivät ole varattomia. Pitäisikö rakentaa enemmän kunnan tai valtion vuokrataloja vähävaraisille ihmisille?

Asuntosijoittajat kiittävät! Nyt kun pienituloiset pakotetaan vuokralle, alkaa vihdoin löytyä vuokralaisia niihin vuosia tyhjinä seisoneisiin ylihintaisiin vuokrakasarmeihinkin. Paitsi ai niin, kun asunnon myynnistä tulleet rahat on maksettu vuokrina, näiden vuokralaisten on valitettavasti pakko muuttaa telttaan.

Vierailija
85/315 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulen jonain päivänä perimään asunnon, jossa voin sitten asua. Ei siis kannata itse ottaa perintöä vastaan vaan kieltäytyä siitä, jolloin se menee lapsilleni. Voin siis vuokrata asunnon heiltä ja yhteiskunta maksaa vuokran. Ok, kaipa sekin käy. Halvemmaksi olisi tietysti ollut maksaa hiukan tukea yhtiövastikkeeseen (halpa vastike, koska ei ole vuokratontilla), mutta kyllä se minulle sopii, että maksetaan vuokratuloja lapsilleni.

Meinaat laittaa lapsesi tuohon asemaan? Mitä jos he tarvitsisivat sitä asumistukea.

Vierailija
86/315 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos on koko työelämänsä ajan säästänyt omaan kämppään ja tunnollisesti maksanut kaikki erät, kunnes asunto on viimein oma, mutta sitten on jokin elämän epäonni tyyliin sairaus, potkut, konkurssi tai muu vastaava kohdannut, eikä enää pääse takaisin jaloilleen? Tällöin sitten on pakko luopua (jos joku tosiaan lopulta ostaa) siitä elämänsä työstä ja muuttaa vuokralle, jotta rahat - kuten yllä jo mainittiin - valuvat sitten jollekin sijoittajalle?

Ei kuulosta mun Suomelta. Ei ainakaan siltä Suomelta, jota rakennettiin 90-luvun lamaan saakka, kunnes isoherrat veivät tavallisen kaduntallaajan talon. Koetaanko tämä sama nyt sitten uudestaan?

On olemassa myös ns. käänteinen asuntolaina. Siinä pankki lainaa rahaa asuntoa vastaan.

Käänteinen asuntolaina on suurimpia kusetuksia, mitä on, ja sen tarkoitus on vain ohjata ihmisten omaisuudet pankeille, jotka voivat sitten alkaa tehdä niillä voittoa.

Vierailija
87/315 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulen jonain päivänä perimään asunnon, jossa voin sitten asua. Ei siis kannata itse ottaa perintöä vastaan vaan kieltäytyä siitä, jolloin se menee lapsilleni. Voin siis vuokrata asunnon heiltä ja yhteiskunta maksaa vuokran. Ok, kaipa sekin käy. Halvemmaksi olisi tietysti ollut maksaa hiukan tukea yhtiövastikkeeseen (halpa vastike, koska ei ole vuokratontilla), mutta kyllä se minulle sopii, että maksetaan vuokratuloja lapsilleni.

Meinaat laittaa lapsesi tuohon asemaan? Mitä jos he tarvitsisivat sitä asumistukea.

Siinä tapauksessa tietysti ei voi tehdä noin. Ja silloin hyväksyn täysin sen, että he myyvät asunnon ja ostavat rahalla vaikka kesämökin itselleen - sehän ei vaikuttaisi asumistukeen. Lasten etu on tietenkin minulle tärkeämpi. Mutta jos he eivät tarvitse asumistukea, silloinhan he voivat halutessaan vuokrata asunnon minulle. Toki saavat itse päättää kaikesta, ja aikuiset ihmiset tietysti päättävätkin.

Vierailija
88/315 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuu onnistumaan tää asumistukiehdotus. Sellanen haloo nousee nyt, että joutuvat miettimään uusiksi

Vierailija
89/315 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on aikoinaan ollut säästäväinen ja saanut säästettyä itselleen asunnon. Yhtiövastike nyt noin 300 euroa, esim. kaksiosta. Asunto myydään ja mennään vuokralle, vuokra esim. yksiöstä n. 600 euroa. Tähän sitten saa sitä asumistukea, mutta omistusasuntoon ei saa! Kumpikohan tulee loppuviimein yhteiskunnalle halvemmaksi? Minä vaan kysyn!

et saa asumistukea jos myyt asunnon, sulla on sitten rahhaa olla omillaan kunnes loppuu. Voit tietenkin humputella ja asua edes muutaman kkden Andalusiassa vuokralla. 

Vierailija
90/315 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on vasta ehdotus. Asumistuki ja ansiosidonnainen ei tuu menee läpi

Vierailija
91/315 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös toimeentulotuki turvaa joka tapauksessa sen minimin ja asumisen kustannukset kuuluvat edelleenkin välttämättömiin kuluihin. Ihan samahan se on millä nimellä sen tuen nostaa. Suomihan maksaa jo nyt liian pientä perusturvaa joten on mielenkiintoista mitä seuraavaksi tapahtuu EU:n taholta.

Toimeentulotukea ei saa, ennen kuin koko myytävä omaisuus on myyty. Eli jos jäät pätkätöiden välissä työttömäksi tai työtunnit putoavat, niin et voi saada sitä nopeasti vaan pitää myydä omaisuus ensin. Myöskään asumistukea ei saa ennen kuin asunto on myyty. Ensin pikavippu, sitten asunnottomuus. Jos löytää vuokra-asunnon joskus jostain työttömänä ja tulottomana, niin sitten loppuelämä toimeentuloasiakkaana.

Vierailija
92/315 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon saat asumistukea omistusasuntoon? Itse yksineläjä, mulla velallinen (40te arvo) okt ja nettopalkka kokoaikatyöstä 1450e, ei mitään muuta omaisuutta kun tää velkainen vanhan tönö. Saan asumistukea 53e. En tiedä miten jengi vetää useiden satojen asumis- tai muitakaan tukia?!

Vierailija
93/315 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on vasta ehdotus. Asumistuki ja ansiosidonnainen ei tuu menee läpi

Ansiosidonnainen varmaan menee läpi, mutta ei niin rajuna porrastamisena mitä nyt ehdottavat. Luulen, että 6kk työttömyyden jälkeen tippuu 80% ansiosidonnainen tulevaisuudessa.

Vierailija
94/315 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos kukaan ei osta sitä asuntoasi?

Asunnon voi vuokrata ja saada vuokratuloja.

Vierailija
95/315 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on aikoinaan ollut säästäväinen ja saanut säästettyä itselleen asunnon. Yhtiövastike nyt noin 300 euroa, esim. kaksiosta. Asunto myydään ja mennään vuokralle, vuokra esim. yksiöstä n. 600 euroa. Tähän sitten saa sitä asumistukea, mutta omistusasuntoon ei saa! Kumpikohan tulee loppuviimein yhteiskunnalle halvemmaksi? Minä vaan kysyn!

et saa asumistukea jos myyt asunnon, sulla on sitten rahhaa olla omillaan kunnes loppuu. Voit tietenkin humputella ja asua edes muutaman kkden Andalusiassa vuokralla. 

Voihan sieltä Andalusiasta ostaa "kesämökin" ja vuokrata tukikohta ja sähköautolle tolppa Suomesta. Itselläni mökki Sveitsissä.

Vierailija
96/315 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin harmittaa, ettei enää saa tukea omistusasuntoon, mutta asunnosta on iso raha saatavissa, kun sen  myy pois, ellei ole vielä paljon velkaa jäljellä.

Sen voi myös vuokrata, mennä itsekin vuokralle ja saada vuokratuloja. Kun laskee vain, että jää voitolle.

Silloin ei menetä asuntoa kokonaan.

Vierailija
97/315 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon saat asumistukea omistusasuntoon? Itse yksineläjä, mulla velallinen (40te arvo) okt ja nettopalkka kokoaikatyöstä 1450e, ei mitään muuta omaisuutta kun tää velkainen vanhan tönö. Saan asumistukea 53e. En tiedä miten jengi vetää useiden satojen asumis- tai muitakaan tukia?!

Omakotitalossa ei ole yhtiövastiketta. Lapset lasketaan mukaan tuen saajiin ja palkan kuluttajiin. Lämmitys ja vesi standardihinta, ei kulutuksen mukaan. Sähkölaskua ei korvata.

Vierailija
98/315 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos kukaan ei osta sitä asuntoasi?

Meidän kaupungissa kävi näin, ja vanhaukko poltti tahalleen oman rintamamiestalonsa. Tosin monta kertaa, kun palokunta kävi välillä sammuttamassa.

Kunta katsoo, että tämä voi asua edelleen ulkosaunassa. Sitten ukko poltti saunankin.

Tämän jälkeen pääsi kunnan järjestämään majoitukseen.

Vierailija
99/315 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen keikkahommia ulkomailla ja saan kulukorvausta palkan sijaan. Ilmeisesti voisin jatkossa hakea tukea, koska tuota ei lasketa ansiotuloksi. Asun vuokralla, omistan pääkaupunkiseudulla uuden kesämökin ja auton. Ei ole aikaisemmin tullut mieleenkään asumistukiasiat.

Vierailija
100/315 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa tietysti ei voi tehdä noin. Ja silloin hyväksyn täysin sen, että he myyvät asunnon ja ostavat rahalla vaikka kesämökin itselleen - sehän ei vaikuttaisi asumistukeen. Lasten etu on tietenkin minulle tärkeämpi. Mutta jos he eivät tarvitse asumistukea, silloinhan he voivat halutessaan vuokrata asunnon minulle. Toki saavat itse päättää kaikesta, ja aikuiset ihmiset tietysti päättävätkin.

Eli se on täysin ok, että lapset myyvät asunnon ja ostavat jotain, mutta itse et voi myydä asuntoasi. Koska tärkeintä on se että jokaisessa tilanteessa sinä saat asumistuen asuntoon jossa aiot asua. Ok, hyvin loogista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi