Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikaisemmin olen saanut kaikki työpaikkani korkeintaan kahdella työhakemuksella. Täytin 39 vuotta ja laitettuani 24 hakemusta olen päässyt vain yhteen videohaastatteluun

Vierailija
15.06.2023 |

Ja siitäkin tuli hylsy

Kommentit (153)

Vierailija
121/153 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

60v ja nolla (0) kutsua haastatteluihin, revi siitä 😆

Eläkeikäisiä ei kuulukaan palkata. Te olette työuranne jo tehneet ja on aika antaa tilaa nuoremmille. 

Sano se työkkärin tädille, että ei tämän ikäistä kukaan enää palkkaa.

Tietävät sen sanomattakin. Ei ne tädit ole sitä keksineet, että töitä pitää hakea oli mahdollisuuksia niitä saada tai ei. Haukut nyt väärää puuta. 

Vierailija
122/153 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kerrot työhakemuksessa ikäsi? Entä miksi et saa pidettyä jo saamiasi työpaikkoja?

No jos on vaikka suorittanut tutkinnon yli 15 vuotta sitten, kyllä työnantaja osaa laskea. Ja työsuhteet ovat voineet olla aiemmin määräaikaisia. 

Miksi ihmeessä pitää kertoa, minä vuonna tutkinto on suoritettu? En ole ikinä tehnyt niin. 

Eikö nykyisin CV:hen enää laiteta kuin pelkkä tutkinto, ei enää sitä, onko se suoritettu tänä keväänä vai 15 vuotta sitten? Ja kyllä hakijan ikää voi arvioida myös siitä, jos hän on ollut jossain tietyssä työtehtävässä 15 vuotta sitten. 

CV:n voi tehdä hyvin monella tavalla. Kannattaa katsella netistä mallipohjia. Esimerkiksi osaamisperustaisessa CV:ssä ei mitään päivämääriä ole. Tervetuloa 2020-luvulle!

Olen sanonut tämän ennenkin, mutta sanon uudestaan:

PELLEILYÄ

Jos työnantaja on valmis palkkaamaan 5-kymppisen, hän on myös valmis näkemään ennakkoon CV:stä, että hakija on 5-kymppinen. 

Minua itseäni ei ainakaan kiinnosta työantaja, jolta minun pitää piilottaa vuosiluvut. Jos rektytoijalla on niin luutuneet ajatukset, että tietyn ikäinen ei voi kelvata, mutta ehdokkaan nähtyään muuttaakin mielipiteensä, niin sori, "liian vähän, liian myöhään". 

No sitten sinun pitää pysyä työttömänä. Sekin on ihan ok. 

En minä ole työtön. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/153 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kerrot työhakemuksessa ikäsi? Entä miksi et saa pidettyä jo saamiasi työpaikkoja?

Ehkä se työhaastattelija tajuaa haastattelussa ettei hakija ole enää alaikäinen.

Miten se voi tajuta sen, kun ap ei ole päässyt edes haastatteluun? Kristallipallostako katsoo? :D

Meneppä leikkimään pippelilläsi ja pyydä äitiäsi katsomaan.

Älä kerro enempää teidän perheen harrastuksista. Nyt on aiheena työnhaku, ei sinun pippelileikkisi. 

Olet ketjun hyödyllisin idiootti pitämällä tätä ketjua koko ajan etusivulla. Hyvää työtä!

Vierailija
124/153 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En laita ikää enkä syntymäaikaa CV:hen.

Poistin kaikki yli 10 vuotta vanhat työkokemukset.

Laitan tutkinnoksi vuonna 2023 suorittamani uuden amk-tutkinnon.

Poistin vanhat tutkinnot kokonaan.

Näin ei ikä näy CV:stä. En huijaa toimimalla näin. N41

Se vain näyttää siltä, että sinulla on siellä jotain salattavaa.

Uranvaihto on ihan ok ja normaalia, ei se näytä pahalta. Aukot näyttää.

Ei kannata kommentoida, kun ei ymmärrä mitään rekrytoinnista nykypäivänä. CV on pakostakin "aukollinen", koska se ei ole elämäkerta, vaan lista OLENNAISESTA työkokemusta ja koulutuksesta. Lisäksi jokainen täysipäinen rekrytoija tajuaa, että emme elä enää 70-luvulla, jolloin töitä sai kävelemällä työpaikalle ja työttömyys oli harvinaista. Nykyisessä pätkätyömaailmassa "aukot" ovat enemmän sääntö kuin poikkeus. 

No mä rekrytoin koko ajan. Voi sanoa, että opinnot 95-2000, eripituisia pätkätöitä myyjänä 2000-2003, toiset opinnot 2003-2005, alan harjoittelu 2kk, määräaikaisuus 1 v (lue:äitiysloman sijainen). Mistä sinä tiedät, onko tuo myyjäkokemus rekrytoijalle olennainen, jos haet insinöörin työtä? Siinä tehtävässä voi asiakaspalvelukokemus olla arvokas, ja asettaa sinut jonkun toisen vastavalmistuneen edelle haussa.

Osaan lukea työpaikkailmoituksesta, millaisiin tehtäviin olen hakemassa ja lisäksi tietenkin tutustun ko. yrityksen toimintaan ennen hakemuksen tekemistä. Jos tehtäviin ei kuulu myyntiä, ei myyntikokemus ole olennaista. Jos taasen insinööri myös myy tuotteita, luonnollisesti myyntikokemus on eduksi. 

Hyvänen aika, miksi sinä yrität itse päättää, mitä rekrytoija haluaa kuulla ja tietää, ja mitä hän pitää oleellisena? Ei ilmoitus kerro kaikkea, eikä hakija koskaan ole sitä mitä on luullut hakevansa. Hän voi yllättää, ja hänellä voi olla kyvykkyyksiä, mitä ei olla osattu ajatella.

Voi kullannuppu, kun sellaista on meidän aikuisten työnhaku. Pitää ihan omilla aivoilla ajatella ja päätellä, mitä rekrytoija haluaa kuulla. Toki ammattitaitoinen rekry laati ilmoituksen niin, että siitä selviää kaikki olennainen, mutta valitettavasti alalla on myös sinun kaltaisiasi tunareita, jotka ilmoittavat vain "haetaan insinööriä". Silloin jää hakijan vastuulle päätellä, voisiko hän olla sopiva ko. paikkaan ja arvailla, mitä kannattaa kertoa ja mitä ei. Tai sitten hän vain skippaa sinun ilmoituksesi, koska ei viitsi tuhlata aikaansa epäpätevien rekryjen kanssa säätämiseen. 

Toki olen tunari rekryämisessä, kiitos nyt tästäkin, kun teen rekryä asiantuntijatyön ja esimiestyön ohessa. Pointti on se, että minä sitä nyt kumminkin joudun tekemään, ja minun ilmoituksilla niitä töitä joutuu hakemaan. Ihan hyvin palkattuja töitä hyvillä eduilla. Jos ei näytä töitä saavan, niin ehkä pitäisi jättää hakemus niiden tunarienkin ilmoituksiin. Kukaan minun kollega ei ole ammatti HR, ja koko ajan laitetaan paikkoja auki.

Aika katkeraa tekstiä. Kannattaisiko vaikka opetella ne hommansa kunnolla. Saattaisi vaikka joku joskus sinun ilmoitukseesi vastatakin :D Katsos kun hommahan menee niin, että sinä saat palkkaa niiden ilmoitusten laatimisesta ja sinun vastuullasi on laatia ne sellaisiksi, että hakijoita kiinnostaa. Jos se on sinulle ylivoimasta, sinun velvollisuutesi työntekijänä on kertoa esihenkilöllesi, ettet ole tehtäviesi tasalla. 

Kyse on siitä, millaiset ihmiset niitä työpaikkailmoituksia laatii ja ihmisiä palkkaa. Ihan tavalliset tunarit. Ei niitä ilmoituksia pidä lukea kuin raamattua, eikä luulla että sen laatijalla on joku agenda. Pitää hakea niitäkin joihin ei usko olevansa pätevä, ja kertoa sellaistakin mitä niissä ei pyydetä, mutta osaa ekstraa.

Vierailija
125/153 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos on vaikka suorittanut tutkinnon yli 15 vuotta sitten, kyllä työnantaja osaa laskea. Ja työsuhteet ovat voineet olla aiemmin määräaikaisia. 

Miksi ihmeessä pitää kertoa, minä vuonna tutkinto on suoritettu? En ole ikinä tehnyt niin. 

Eikö nykyisin CV:hen enää laiteta kuin pelkkä tutkinto, ei enää sitä, onko se suoritettu tänä keväänä vai 15 vuotta sitten? Ja kyllä hakijan ikää voi arvioida myös siitä, jos hän on ollut jossain tietyssä työtehtävässä 15 vuotta sitten. 

CV:n voi tehdä hyvin monella tavalla. Kannattaa katsella netistä mallipohjia. Esimerkiksi osaamisperustaisessa CV:ssä ei mitään päivämääriä ole. Tervetuloa 2020-luvulle!

PELLEILYÄ

Jos työnantaja on valmis palkkaamaan 5-kymppisen, hän on myös valmis näkemään ennakkoon CV:stä, että hakija on 5-kymppinen. 

Minua itseäni ei ainakaan kiinnosta työantaja, jolta minun pitää piilottaa vuosiluvut. Jos rektytoijalla on niin luutuneet ajatukset, että tietyn ikäinen ei voi kelvata, mutta ehdokkaan nähtyään muuttaakin mielipiteensä, niin sori, "liian vähän, liian myöhään". 

Tässäpä se. Mitä hyötyä piilottaa ikänsä, ja sitten se tulee kumminkin ilmi jossain vaiheessa. Ja yleensäkin yhteistyö lähtee paremmalta pohjalta, kun ei ala valehtelemalla tai salaamalla.

Vierailija
126/153 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen elämäni aikana ollut kolmessa työhaastattelussa.

18 vuotiaana hotelliin.

25 vuotiaana rakennuksille.

34 vuotiaana insinööriksi rakennuksille.

Vielä 41 vuotiaana olen paikassa jossa aloitin 34 vuotiaana.

Täysi-ikäisenä en päivääkään en ole ollut työtön. Opiskellut olen yleensä täysipäiväisen työn ohessa.

Vierailija
127/153 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se työhaastattelija tajuaa haastattelussa ettei hakija ole enää alaikäinen.

Miten se voi tajuta sen, kun ap ei ole päässyt edes haastatteluun? Kristallipallostako katsoo? :D

Älä kerro enempää teidän perheen harrastuksista. Nyt on aiheena työnhaku, ei sinun pippelileikkisi. 

Olet ketjun hyödyllisin idiootti pitämällä tätä ketjua koko ajan etusivulla. Hyvää työtä!

...ja tämä on sinulle henkilökohtainen voitto, koska...?

Vierailija
128/153 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta 60 v tulee täyteen ja työkkäri velvoittaa hakemaan 4 paikkaa kuukaudessa

hah hah onpa hyvä vitsi

olenkin tosi kuumaa tavaraa työmarkkinoilla

terv. akateeminen

Vierailija
129/153 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun pippeli nousee pystyyn, aina kun saan "nerokkaan" kuittaukseni kirjattua. 

Vierailija
130/153 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PELLEILYÄ

Tässäpä se. Mitä hyötyä piilottaa ikänsä, ja sitten se tulee kumminkin ilmi jossain vaiheessa. Ja yleensäkin yhteistyö lähtee paremmalta pohjalta, kun ei ala valehtelemalla tai salaamalla.

Muistathan kertoa työhaastattelussa myös kuppikokosi/peniksen pituuden, alushousujen värin ja äitisi tyttönimen. EI SAA SALAILLA!

Vierailija
131/153 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

....jatka vaan. Kirjoittele lisää vastauksia. 🤣

Vierailija
132/153 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ikäsi siihen ainakaan negatiivisesti liity. Tuon ikäiset ovat työelämässä parhaimmistoa.

Vierailija
133/153 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei jäisi CV:hen tuolla tavalla kuin muutama kurssi tietotekniikkaa ja puolentoista kuukauden pesti suorittavan tason työssä. Miksikö tuo työ loppui noin lyhyeen? Siksi, että jouduin sairauslomalle viallisen työvälineen aiheuttaman ongelman takia ja vuokrafirma päätti sen aikana korvata minut uudella.

Vierailija
134/153 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinhän sinäkin teet 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
135/153 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olen aloittaja senkin tyhmä idiootti. Jatka vaan kirjoittelua.

Vierailija
136/153 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan täyttä "pasasta" , herrat kyllä jaksaa istua pönöttää vallan kahvassa

miljoona tuloilla vaikka 80 vuotiaaksi,, vaikka ei enää mistään mitään

ymmärtäisikään. Duunari väestö yritetään hyödyntää niin vanhaksi

koppuraksi , että kuolo korjaa,, säästyy ne eläke rahatkin

osinko pelin pyörittämiseen.  Alkaa tämä uusi uljas oikeistolainen

hurmos "suomi ensin/kuntoon "  näyttämään siltä , että 

kaikille jotka eivät ole miljoona omistajia , niin tarjolla

on ryhtiliike , eli paluu jonnekkin 70 luvulle,, 

Kyllä eräskin näitä yli rikkaiden puolueita äänestänyt ,

etenkin Duunarit , ja alempi "valkokaulus" köyhälistö

tulee huomaamaan että sitä paskaa sataa niskaan !!!

Ja vielä työvoima pula ,, missä `??  Kun mikään eikä kukaan kelpaa,,

Jos kelpaisikin,, se palkan maksu onkin sitten eriasia.  Esim.

Lapissa vinkuivat , että ei huippu ? kokkia saa mistään,,

Tarjosivat täys ammattilaiselle kokille 2000  kk palkkaa !!! 

No , kohta on hallituksen toimesta hyviä työ paikkoja

tarjolla kaikille ,, kuukausipalkka 1000-1500€ kuukausi,,

ja kaikki tuet luonnollisesti pois !!  Jos joku ei vielä sitä tiennyt,

markkinavoimilla ,ja  rahanvallalla ei ole omaatuntoa,,

Vierailija
137/153 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susta on tullut tyhmä vanha nainen.

Vierailija
138/153 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olen aloittaja senkin tyhmä idiootti. Jatka vaan kirjoittelua.

JaIhanTosissaanSinulleOnSuurikinSaavutusEttäKetjusi"nousee"?:D

Vierailija
139/153 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vain näyttää siltä, että sinulla on siellä jotain salattavaa.

Uranvaihto on ihan ok ja normaalia, ei se näytä pahalta. Aukot näyttää.

Toisin sanoen olin ihan oikeasssa, kun 26-vuotiaana työttömäksi jäädessäni ahdistuin ihan lukkoon, kun pelkäsin, että nyt jään loppuelämäkseni työttömäksi. Enpä ole sen jälkeen päässyt mihinkään. Ikää on nyt 40.

Olis hyvä, että annettaisiin mahdollisuus myös sellaisille, joilla on käynyt huono tuuri. Eihän se, että työntantajalta loppuvat yhtäkkiä rajat maailmanlaajuisen taantuman vuoksi, tarkoita, että työntekijä olisi huono. Mulla nimittäin työ loppui määräaikaisen päättymiseen, eikä sitä yllättäen jatkettukaan, koska pomolle selvisi pari päivää aiemmin, ettei olekaan rahaa. Työttömyyttä ei voinut millään estää. Ehkä mun olisi pitänyt tietää etukäteen jostain kristallipallosta, mitä tulee tapahtumaan.

Vierailija
140/153 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin juuri ottanut yhden yli viisikymppisen, mutta hän sai jo toisen paikan. En sitten voinut ottaa ketään, kun kenelläkään muulla hakijalla ei ollut vastaavasta työstä mitään kokemusta.

Tuon takia mulla ei ole työkokemusta: jokainen työnantaja toteaa, ettemme voi ottaa sinua, kun sinulla ei ole kokemusta. No, ei sitä kokemusta sitten kerrykään, kun ei kukaan (millään vuosikymmenellä) ota töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi