Saako teidän mies juoda iltaisin 1-2 olutta? Meillä riitaa siitä kun pelkään alkoholisoitumista
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on juoda yksi olut tai lonkku, ei anna mitään vaikutusta mutta haittaa syvää unta ja tuo yli 100 turhaa kaloria, eikä ihan ilmastakaan ole vuositasolla.
Vissy on maidon ohella parasta janojuomaa, jos nyt jotain muuta kun vettä pitää janoon juoda.
No mitä järkeä on tehdä mitään, mistä tykkää, kun voisi vaan istua pylvään nokassa nälkälakossa meditoimassa 24/7?
No, juo sä janoosi bisseä taikka istu sen pylvään nokassa mistä kirjoitat, jos noi on sellaisia asioita mitä sinä tykkäät tehdä, mutta minäkin tykkään janooni juoda vettä, vissyä, mehua.
Nyt se on 1-2. Vuoden päästä 3-4. Sitten 5-6 jne...
Vierailija kirjoitti:
Joo onhan näitä tällaisia tapauksia tullut nähtyä omassa suvussa useampikin. Ensin juodaan pari kertaa viikossa "unijuoma", sitten joka päivä ja lopulta menee joka ilta niin monta, että tölkkejä ei enää viitsi viedä kauppaan, kun niitä on sadoittain. Ettei vaan kukaan luulisi alkoholistiksi kunnollista ihmistä. Oikein kunnon sukuperinne, alkoholisteja kokonainen sukupolvi.
Alkoholia ei tarvi oikeasti mihinkään, rentoutua voi muilla tavoin. Eihän joku satunnaiskäyttö paha juttu ole, säännöllinen on. Oli määrät mitä hyvänsä.
Noin se kait monella menee. Herää kysymys voiko tuolle tehdä jotakin ?
Esitän hypoteesin : ongelman kärki on siinä kohdassa jossa muutaman kerran viikossa otettu yömyssy muuttuu jokailtaiseksi.
Jos tässä kohtaa käyttäjä tajuaa painaa jarrua, riippuvuuden kehitys pysähtyy.
Jarrun painaminen tarkoittaa sitä että viikossa on ehyt raittiuden jakso jossa on kaksi peräkkäistä alkoholitonta syvän unen jaksoa.
Tänä aikana aivot ehtivät unohtaa mitä alkoholi on.
No, tämä oli vain se aivojen osuus. Toinen komponentti on suolisto, sekään ei tykkää alkoholista. Veikkaan että jatkuva alkoholinkäyttö muuttaa suoliston bakteeritasapainoa sekä aiheuttaa tulehduksia. Voi olla että tämä osio kaipaisi pidempiä ehyitä raittiusjaksoja.
Minä olen ollut vaimosta huolissani ja olen kieltänyt napostelun ja netflixin. Hän on lihonut noiden parissa ja ylipaino on haitallista. Heinoa että täällä ajatellaan samoin että haitallisia asioita voi kieltää toiselta aikuiselta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut vaimosta huolissani ja olen kieltänyt napostelun ja netflixin. Hän on lihonut noiden parissa ja ylipaino on haitallista. Heinoa että täällä ajatellaan samoin että haitallisia asioita voi kieltää toiselta aikuiselta.
Meillä vaimo palstailee ja muuttuu todella kiukkuiseksi sen jälkeen. Ajattelin kieltää palstailun, koska lapsetkin kärsivät.
Ja anna kun arvaan, viikonloppuna vetää kännit pe ja la?
Ei ole normaalia pidemmän päälle. Toki voi olla hetki elämässä, esim. pari viikkoa että kalja maistuu.
Toki riippuu myös miehen koosta ja siitä jääkö oikeasti 1 olueen. Itselläni jo yksi kalja päivittäin näkyisi esim. unessa ja urheilussa. Mutta ehkä jollain 100 kg miehellä se ei tunnu missään?
Tuttu nainen joi joka ilta pullon olutta töiden jälkeen. Alkoholisti tuli vuosien varrella, ei ole enää tässä hiippakunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Meilläpä nainen on vihainen kun tekee niin paljon kotitöitä ja rasittuu. No kielsin häntä tekemästä kotitöitä. Minua ei haittaa pikku sotku.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen huolissani vaimon mielenterveydestä. Hän haluaa unelmiensa talon, mutta hänellä ei ole varaa ostaa sellaista. Hän lisäsi töitään ja uupui. Minulla olisi varaa ostaa se talo, mutta hän halusi kaiken menevän tasa-arvoisesti puoliksi, niin voin maksaa vain oman osani. Kiellän haluamasta sitä taloa, ei tässä muuta voi.
Vierailija kirjoitti:
Minä kielsin vaimoa pelkäämästä koronaa ja piilotin maskit kesäreissulla.
Ongelma on ap ja hänen pelkonsa. Mitä jos mies pelkää että ap joutuu liikenneonnettomuuteen?
Nainen vaan kirjoitti:
Ei saa, mies lentäisi äkkiä pihalle jos joisi joka ilta.
Nainen lentäisi pihalle jos lihoo.
Vierailija kirjoitti:
mies 45 kirjoitti:
Jos ei tuosta vielä densoksi muuttusikaan, niin läskihän siitä tulee tuota menoa. Jos ei siis joka päivä vedä reipasta juoksulenkkiä, mitä hieman epäilen.
Eli kiellä, jos ei se itse tajua.
Itse en ole edes viimeisen kuukauden aikana ottanu 1 tai 2 olutta, eikä minulla ole ketään kurinpitäjää kieltämässä koska olen sinkku.
Niin olut myös lisää miehillä naishormomin tuotantoa. Ei mikään fitnesjuoma kun ti ssit kasvaa. Vanhemmiten tulee muutakin kuin läskiä menee terveys ja saa omainen sitten hoitaa alkoholin ja liikkumattomuuden takia demnetoitunutta allensa laskevaa vihannesta.
Höpö höpö...
Ei saa. Meillä on sääntö, että vähintään kolme pitää ottaa. Eikä 0,33l vaan 0,5l.
Vierailija kirjoitti:
Nyt se on 1-2. Vuoden päästä 3-4. Sitten 5-6 jne...
Sullako se noin lähti lapasesta? Miksi et pystyny kontrolliin?
Vierailija kirjoitti:
Joo onhan näitä tällaisia tapauksia tullut nähtyä omassa suvussa useampikin. Ensin juodaan pari kertaa viikossa "unijuoma", sitten joka päivä ja lopulta menee joka ilta niin monta, että tölkkejä ei enää viitsi viedä kauppaan, kun niitä on sadoittain. Ettei vaan kukaan luulisi alkoholistiksi kunnollista ihmistä. Oikein kunnon sukuperinne, alkoholisteja kokonainen sukupolvi.
Alkoholia ei tarvi oikeasti mihinkään, rentoutua voi muilla tavoin. Eihän joku satunnaiskäyttö paha juttu ole, säännöllinen on. Oli määrät mitä hyvänsä.
Sinun perimälläsi kannattaa siis pysyä mehu-linjalla. Turha yleistää muihin.
Assburger kirjoitti:
2 muuttuu helposti 8-packiksi/ilta.
Siinä sitten ukko röhnöttää passiivisessa pöhnässä joka ilta, tuskin sitten viikonloppunakaan ilman ollaan, vaan laatikko tai 2 nautitaan viikonloppuisin.
Älä yleistä. Jos sulle kävi niin, ei se tarkota että muillekin käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ja vain jos mies on työpäivänsä jälkeen tehnyt kauppaostokset, laittanut ruuan, siivonnut keittiön ja kämpän, pannut pesukoneen laulamaan, ulkoiluttanut koiran, nukuttanut lapset ja istuu tv:n ääreen seurakseni, hän voi yhden oluen kyllä ottaa.
Hyvä kuvaus mammojen ajatusmaailmasta.
Valitettavasti ei ole, vaan tavan mamma heittäytyy rähmälleen lätäkköön, että mies pääsee kävelemään hänen ylitseen kuivin jaloin.
Öö eikä kyllä muutu välttämättä pahemmaksi eikä ole riskikäytöstä. Ette ole kuulleet että Keski-Euroopassa ja muuallakin saatetaan juoda se olut tai viinilasi ruuan kanssa vaikka joka päivä ja siinä ei ole mitään ihmeellistä.
Niin olut myös lisää miehillä naishormomin tuotantoa. Ei mikään fitnesjuoma kun ti ssit kasvaa. Vanhemmiten tulee muutakin kuin läskiä menee terveys ja saa omainen sitten hoitaa alkoholin ja liikkumattomuuden takia demnetoitunutta allensa laskevaa vihannesta.