Saako teidän mies juoda iltaisin 1-2 olutta? Meillä riitaa siitä kun pelkään alkoholisoitumista
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ja vain jos mies on työpäivänsä jälkeen tehnyt kauppaostokset, laittanut ruuan, siivonnut keittiön ja kämpän, pannut pesukoneen laulamaan, ulkoiluttanut koiran, nukuttanut lapset ja istuu tv:n ääreen seurakseni, hän voi yhden oluen kyllä ottaa.
Hyvä kuvaus mammojen ajatusmaailmasta.
Ei sitä olutta juoda lasten valveillaoloaikaan. Johan se ehtii lämmetä, kun vähän väliä pitää mennä tekemään jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
365-730 olutta vuodessa on aikamoinen määrä. Oli sitten 0,33 tai 0,5 litraisia
Moni nalkuttaa tuon 365 päivää vuodessa, on siinä kestettävää, eikä määrä vaikuta ollenkaan kohtuuttomalta.
Mistä se sinun vaimo nalkuttaa sinulle? Onko joka päivä sama aihe vai vaihtuuko päivittäin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi myös huolissani. Töiden kautta olen näitä tissuttelijoita seurannut. Jossain vaiheessa se karkaa vuosien jälkeen ongelmaksi. Elämänhallinta pettää, tulee rattijuopumuksia jne. Joillakin johtanut viinakramppiin ja sairaalahoitoon. Silloin ovat raitistuneet.
Onneksi on muunkinlaisia ihmisiä. Itse olen ollut kohtuukäyttäjä koko ikäni, samoin mieheni ja kaikki ystäväni. Ei ole kenelläkään karannut käsistä. Voin siis juoda lasin viiniä vaikka joka ilta, tai sitten olla vaikka viikkoja sitä juomatta. Ihan miten sattuu menoja olemaan ja huvittaa.
Näin. Miten reagoit jos miehesi kieltää sinulta viinin juomisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni nalkuttaa tuon 365 päivää vuodessa, on siinä kestettävää, eikä määrä vaikuta ollenkaan kohtuuttomalta.
Mistä se sinun vaimo nalkuttaa sinulle? Onko joka päivä sama aihe vai vaihtuuko päivittäin?
Ei ole yli kahdeksaan vuoteen tarvinnut kuulla naputusta yhtään mistään. Taitaa olla parasta jatkaa edelleen yksin, koska en kyllä jaksaisi kuunnella vittuilua jostakin oluen juonnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi myös huolissani. Töiden kautta olen näitä tissuttelijoita seurannut. Jossain vaiheessa se karkaa vuosien jälkeen ongelmaksi. Elämänhallinta pettää, tulee rattijuopumuksia jne. Joillakin johtanut viinakramppiin ja sairaalahoitoon. Silloin ovat raitistuneet.
Onneksi on muunkinlaisia ihmisiä. Itse olen ollut kohtuukäyttäjä koko ikäni, samoin mieheni ja kaikki ystäväni. Ei ole kenelläkään karannut käsistä. Voin siis juoda lasin viiniä vaikka joka ilta, tai sitten olla vaikka viikkoja sitä juomatta. Ihan miten sattuu menoja olemaan ja huvittaa.
Se on täysin eri asia, se on ihan eri juttu. :D
Tuli nimittäin käytyä keskustelu aiheesta eksäni kanssa :D
Minun oluet oli alkoholismia ja sen viinin juonti jokin eri asia :D
ensin 1-2 olutta, sitten viikonloppuna 5-6....kunnes viikolla 5-6 ja viikonloppuna 24 olutta
olen nähnyt ja kokenut useamman kaaren joka menee näin
viikolla voi olla myös "hajukaljana" 1-2 ja käydään juomassa vessassa, autotallissa, makkarissa salaa enemmän
nimim. kokemusta on
Mies on mun mussukka kirjoitti:
Meillä on tähän ihan yhdessä sovittu järjestelmä:
Maanantai-iltana mies saa juoda alkoholittoman oluen tai lasillisen karpalomehua.
Tiistaina mies saa juoda pienen keskioluen.
Keskiviikkona mies saa juoda ison keskioluen ja pienen 5,5 % lonkeron.
Torstaina kaikki juovat meillä vain appelsiinimehua.
Perjantai-iltana mies saa juoda kolme keskiolutta ja pienen pullon viiniä.
Lauantaina mies saa nauttia ruokajuomana niin paljon viiniä kuin haluaa. Lisäksi sallitaan kaksi saunaolutta (vahvuus vapaa) ja enintään kolme ravintola-annosta konjakkia.
Sunnuntaina meillä on aamiaisen sijasta brunssi ja siinä juomme kuohuviiniä koko perhe. Koska maanantaina on työpäivä, mies saa juoda klo 12 jälkeen vain vettä tai kylmää kirnupiimää.
Tätä rytmiä olemme noudattaneet jo toistakymmentä vuotta. Hyvin on toiminut.
Ei jestas, mitä kontrolloimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että haluaa pintaremontin ja uuden keittiön. Minun puolestani hän saa tehdä pintaremonttinsa ja keittiön, mutta minä ajattelin käyttää aikani toisin ja rakentaa metsätontilleni erämajan. Muistutin myös turhien remonttien ilmastokuormasta, josta hän sitten suuttui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on täysin eri asia, se on ihan eri juttu. :D
Tuli nimittäin käytyä keskustelu aiheesta eksäni kanssa :D
Minun oluet oli alkoholismia ja sen viinin juonti jokin eri asia :D
Jos miehesi lopettaa kaiken alkoholin käytön ja kieltää sinua käyttämästä alkoholia? Miten reagoit?
Sen kun joisi mutta en jäisi katselemaan. Ällöttävää tuollainen tissuttelu ja niin kaukana omasta elämäntavastani, että emme olisi yhteensopivia ollenkaan.
Jos ei tuosta vielä densoksi muuttusikaan, niin läskihän siitä tulee tuota menoa. Jos ei siis joka päivä vedä reipasta juoksulenkkiä, mitä hieman epäilen.
Eli kiellä, jos ei se itse tajua.
Itse en ole edes viimeisen kuukauden aikana ottanu 1 tai 2 olutta, eikä minulla ole ketään kurinpitäjää kieltämässä koska olen sinkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että haluaa pintaremontin ja uuden keittiön. Minun puolestani hän saa tehdä pintaremonttinsa ja keittiön, mutta minä ajattelin käyttää aikani toisin ja rakentaa metsätontilleni erämajan. Muistutin myös turhien remonttien ilmastokuormasta, josta hän sitten suuttui.
Mutta jos keittiökaapit on jotain toissavuoden mallia niin pitäähän ne tietenkin uusia!!
Saa?
totta kai saa jos haluaa. Ei kuulu minulle.
Vaimoni sallii minun juovan 2 olutta / ilta.
Käyn sitten aina Alkosta jotain vahvempia kaljoja,
Joo onhan näitä tällaisia tapauksia tullut nähtyä omassa suvussa useampikin. Ensin juodaan pari kertaa viikossa "unijuoma", sitten joka päivä ja lopulta menee joka ilta niin monta, että tölkkejä ei enää viitsi viedä kauppaan, kun niitä on sadoittain. Ettei vaan kukaan luulisi alkoholistiksi kunnollista ihmistä. Oikein kunnon sukuperinne, alkoholisteja kokonainen sukupolvi.
Alkoholia ei tarvi oikeasti mihinkään, rentoutua voi muilla tavoin. Eihän joku satunnaiskäyttö paha juttu ole, säännöllinen on. Oli määrät mitä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jollain törkeä-asteisella väkivallanteolla jossa teonvälineenä joku terävä keittiö varuste.
Ei tarvitse tuollaisia onneksi miettiä, sillä mies ei ikinä ole juonut alkoholia. Ei pidä sen mausta. En valita. 😃
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse tuollaisia onneksi miettiä, sillä mies ei ikinä ole juonut alkoholia. Ei pidä sen mausta. En valita. 😃
Lisäys: On siis nuorena toki maistanut ja siitä päätös olla juomatta.
Itse juon yleensä puoli pulloa viinaa joka ilta, mukava tapa rentoutua.