Saako teidän mies juoda iltaisin 1-2 olutta? Meillä riitaa siitä kun pelkään alkoholisoitumista
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Öö eikä kyllä muutu välttämättä pahemmaksi eikä ole riskikäytöstä. Ette ole kuulleet että Keski-Euroopassa ja muuallakin saatetaan juoda se olut tai viinilasi ruuan kanssa vaikka joka päivä ja siinä ei ole mitään ihmeellistä.
Nimenomaan, mutta täällä mellastaakin älyvapaat uskikset ketjussa kuin ketjussa.
Terve ihminen ei tarvitse kaljaa joka päivä.
Vaikea uskoa että siitä:
1) ei tule ongelmia
2) ei ole jo valmiiksi ongelmia jotka ajavat juomaan.
mies 45 kirjoitti:
Jos ei tuosta vielä densoksi muuttusikaan, niin läskihän siitä tulee tuota menoa. Jos ei siis joka päivä vedä reipasta juoksulenkkiä, mitä hieman epäilen.
Eli kiellä, jos ei se itse tajua.
Itse en ole edes viimeisen kuukauden aikana ottanu 1 tai 2 olutta, eikä minulla ole ketään kurinpitäjää kieltämässä koska olen sinkku.
Selvästikin läskit juopot, ja läskien juoppojen katkeroituneet vaimot alapeukuttaa tuota. Säälin teitä.
No alkoholi on merkittävä syövän aiheuttaja jos koko ajan juo. Sitäkin kautta että aiheuttaa keskivartalolihavuutta.
Tiedän yhden tapauksen joka aina kehuskeli kaljan juomisella, lihoi ja nyt on pahanlaatuinen syöpä
tätönen 23
Vierailija kirjoitti:
Öö eikä kyllä muutu välttämättä pahemmaksi eikä ole riskikäytöstä. Ette ole kuulleet että Keski-Euroopassa ja muuallakin saatetaan juoda se olut tai viinilasi ruuan kanssa vaikka joka päivä ja siinä ei ole mitään ihmeellistä.
Tämä on joko historiaa tai kaupunkilegendaa. Asun keskieuroopassa ja teen töitä monien kansalaisuuksien kanssa. KUKAAN ei oikeasti juo alkoholia päivittäin eikä etenkään työlounaalla. Enintään ravintolassa käydessä illallisella, mutta ei sitä ns normaali ihmiset tee kuin kerran tai kahdesti viikossa jos sitäkään.
Ja loppujen lopuksi on ihan sama mitä muut tekee. Miks en mä saa jos muut on pienen lapsen perustelu. Kenenkään ei ole pakko katsella puolison tissuttelua jos ei halua, ja se on ihan validi syy todeta ettei suhde toimi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia juoda joka päivä alkoholia. Miksi ei käyttäisi rentoutumiskeinona esim. lukemista tai yhteistä hierontahetkeä. Tuntuisi oudolta jos mies vaan kaljoittelisi joka ilta.
Hierontahetkeä?
Varmaan jostain naistenlehdestä kopsattu ajatus täydellisestä parisuhteesta hierontahetkineen:)
Käyttäjä41333 kirjoitti:
No alkoholi on merkittävä syövän aiheuttaja jos koko ajan juo. Sitäkin kautta että aiheuttaa keskivartalolihavuutta.
Tiedän yhden tapauksen joka aina kehuskeli kaljan juomisella, lihoi ja nyt on pahanlaatuinen syöpä
Myös einekset aiheuttaa syöpää. Mars mars kokkaameen perhelle hyvää ja ravitsevaa syötävää.
Limut karkit pois!
1-2 litraa joka ilta????? On jo alkoholisti. Alkoholin riskkäytönirajat menee tuossa rikki.
Naapurikseni muutti 25 vuotta sitten eronnut mies.
Eron syy oli, kun vaimo nalkutti, jos pari kaljaa joskus ottaa.
Hän tosiaan otti joskus pari kaljaa:
Joka perjantai töiden jälkeen haki viinitonkan ja 12 kaljaa, lauantaina piti hakea 12 kaljaa lisää.
Asun Saksassa ja täällä on tapana juoda töiden jälkeen "Feierabendbierchen" eli töiden jälkeinen olut. Eli meilläpäin ihan perus arkeen kuuluva asia.
Seurustelin naisen kanssa joka imaisi joka päivä pari siideriä, tai lasin punkkua/valkkaria. Ei pystynyt tavastaan luopumaan. En jaksanut kovin pitkään katsella. Parissa vuodessa olisi todennäköisesti kehittynyt reippaasti ylipainoa ja typeryyksiä kännissä sössöttävä juoppo. Ei mennyt jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Viikolla ei kaljaa juoda! Kaadan viemäriin jos jääkaapissa kaljaa arkipäivänä.
Sä saisit kyllä aivohalvauksen meillä.. tälläkin hetkellä on useampi olut, siideri ja lonkero tuolla jääkaapissa Tosin ne ovat olleet siellä jo useamman viikon, lonkerot varmaan jo kuukauden. Sekä pojan 18v lahjaksi kummiltaan saama skumppa. Maaliskuusta saakka.
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö että on olemassa alkoholitonta olutta.
Kaikki tietävät sen olemassaolosta, mutta harva sitä juo. Sanovat ihmiset mitä tahansa, niin alkoholijuomia juodaan sen alkoholin takia - muun väittäminen on vain itsepetosta.
Omalla kohdallani lähtisin suhteesta. Olen ollut parisuhteessa kahden alkoholistin kanssa (peräkkäiset parisuhteet, eli ei kerralla kahden kanssa) ja tuntenut pari alkoholistia muuten. Jos joku kokee tarvitsevansa alkoholia päivittäin ja asiasta tulee oikein riitaa, kannattaa lähteä. Toisen tekemisiin et voi puuttua, vaan ainoastaan omiin tekemisiisi. Lähde siis. Yksi kalja päivässä ei ole sinällään paha, mutta minä koen huonona merkkinä, että alkoholia tarvitsee sen yhden annoksen päivässä ja on ongelma olla ilman. En voi itse voi luottaa enää kehenkään, jolle alkoholi on niin tärkeää.
En lukenut muita kommentteja, mutta ei todellakaan saa. Eikä onneksi edes halua.
En suostuisi asumaan alkoholistin kanssa.
Sellainen ihminen, joka tarvitsee viikottain alkoholia, on alkoholisti.
Sellainen ihminen, joka tarvitsee joka päivä alkoholia, on jo todella paha alkoholisti.
juurikin näin! itse alkoholisti-miehestä eronneena en todellakaan katsele enää minkäänlaista iltakaljottelua kotona. Hyi. Juhlat ja juhlapäivät on erikseen, mutta ei todellakaan normaalia jos joka päivä ON PAKKO saada alkoholia
Saa juoda, eikä sinun asiasi ole sitä päättää tai siitä nalkuttaa. Asia tosin harvoin jää tuolle asteelle, vaan hetken päästä se on 6-12 olutta illassa. Kannattaakin siis miettiä, haluaako itse olla mukana kyydissä vai antaa toisen omistaa rauhassa elämänsä alkoholille.
Mä kirjoitan tämän nyt ihan tosissani. Minulle oli ongelma, että mies joi joka ilta oluen tai kaksi. Ei ikinä enempää, en ole nähnyt häntä ikinä kunnolla humalassa, vaikka ollaan oltu yli 10v yhdessä. Hänen isänsä on iän myötä alkoholisoitunut. Käy vaativassa työssä, mutta juo aivan joka ilta 6-8 kaljaa ja vkl enemmän. Hän ei ole käsitellyt vaimonsa kuolemaa ja nyt ilmeisesti turruttaa itsensä. Olen sanonut puolisolleni, että hänen on opeteltava puhumaan ja käsittelemään asioita. On aina urheillut paljon, mutta tissuttelu on tuonut myös kiloja ja kolesteroli on korkealla. Lopetin itse kolme vuotta sitten kokonaan alkoholin käytön, enkä ole katunut hetkeäkään. Uni paranee, kunto paranee, paino tippuu ja mieli voi paremmin. Ei kukaan ole suunnitellut alkavansa alkoholistiksi, pienistä määristä se yleensä lähtee. En halua kokeilla omalla kohdalla onneani, sillä sukurasitetta alkoholisimiin kyllä löytyy.
Käyttäjä41333 kirjoitti:
Mä tiedän yhdenkin liikkuvaisen, ikänsä normaalipainoisen pääpainoisesti kasvisruokaa suosivan naisen, joka kuoli syöpään.
Miksi nalkutat?