Satun tietämään että yhdellä työttömällä tutulla on isänsä pankkikortti joka on kytketty tilille johon isä laittaa säännöllisin ajoin rah
Sillä se sitten makselee ostoksensa ja nostelee rahaa.
Hänellä on myös vanhempien kolmosauto käytössä.
Eikö tuosta pitäisi maksaa lahjaverot ja tuet mennä? Se tuttu elelee yleellistä eiämää. Paljon parempaa kuin minä joka käyn töissä.
Kommentit (231)
Vierailija kirjoitti:
Työttömyystukilainen saa ottaa vastaan lahjarahaa. Toimeentulotukilainen ei saa.
Eikö muka lahjaraha ole tuloa siinä missä palkkakin? Ja palkkaahan ei muistaakseni saa tienata yli 300€/kk ilman että menettää tuet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.op-media.fi/omat-rahat/verotus/tiesitko-etta-voit-tukea-lah…
"Elatuslahja on kuitenkin annettava niin, että lahjan saaja ei voi käyttää sitä muuhun tarkoitukseen"
Raha tai pankkikortti ei ole tätä.
ellei ole sovittu esim. suullisesti, että käytät näitä rahoja siihen ja siihen. Suullisia sopimuksia voi toki olla vaikea todistaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tuttua hommaa. Näinkin voi tehdä.
Alapeukusta päätellen tämä on valtaosalle palstalaisista ihan tuttua ja moraalista puuhaa.
Ai että ottaa päähän mennä töihin kun tietää että kaikenlaiset tukiloiset ja pörssikeinottelijat korjaavat työn hedelmät.
Ap
tee sitten se ilmoitus, kun asia vaivaa sinua noin paljon. sittenpähän on selvillä, että tekevätkö lain mukaan vai ei
Onko joku nettisivu missä sen voi tehdä anonyymisti? Kelalle sekä verottajalle.
opetelkaa googlaamaan ja tutustukaa viranomaisten sivuihin:
https://www.vero.fi/yritykset-ja-yhteisot/yhteistyo-ja-palvelut/verotar…
"Palkkaa, vuokraa tai muita tuloja salataan"
Noniin, vinkattu on. Kiitos.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Elatuslahja on kuitenkin annettava niin, että lahjan saaja ei voi käyttää sitä muuhun tarkoitukseen"
ellei ole sovittu esim. suullisesti, että käytät näitä rahoja siihen ja siihen. Suullisia sopimuksia voi toki olla vaikea todistaa
Höpö höpö mikään valehtelu suullisesta sopimuksesta mitään muuttaisi. Ja takaan sen että kun alkavat tutkia löytyy kaikenlaisia muita ostoksia kortilta kuin ruoat. Luksushotellin öitä ei taideta laskea vuokraksi, lentolippuja, merkkivaatteita, iphone promaxeja sun muita ei voi selittää mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö mikään valehtelu suullisesta sopimuksesta mitään muuttaisi. Ja takaan sen että kun alkavat tutkia löytyy kaikenlaisia muita ostoksia kortilta kuin ruoat. Luksushotellin öitä ei taideta laskea vuokraksi, lentolippuja, merkkivaatteita, iphone promaxeja sun muita ei voi selittää mitenkään.
suomessa saa eelleenkin tehdä suullisia sopimuksia ja jos molemmat osapuolet kertovat samansisältöisestä sopimuksesta, niin niin se sitten on
minunkin isäni hankki minulle muutaman päivän loman luksushotelliin. olimme hänen erään sukulaisensa hautajaisissa matkan takana ja isäni sitten päätti, että pidetään nyt sitten vähän lomaakin. en maksanut siitä lahjaveroa. matkan aikana hän laittoi minulle pankkikorttinsa käteen ja sanoi ettei jaksa nyt lähteä kauppaan, ota ja osta itsellesi jotain. lentokoneella mentiin ja senkin isäni maksoi. ihmiset saavt oikeasti päättä miten rahansa käyttävät ja jos jonkun isä tai äiti haluaa elättää aikuista lastaan, niin hän sen sitten saa tehdä. jos hän on verosuunnitelmallisesti fiksu, niin hän sitten tietenkin tekee sen elatuslahjan nimissä.
Mun miehellä ja kahdella aikuisella lapsella on rinnakkaiskortit S-tililleni. Toinen lapsistani käyttää isänsä nimissä olevaa autoa. Verotarkastusta odotellessa siis!
Mitä sitten? Onko uutinen, että varakkaat väärinkäyttävät sosiaaliturvaa? Köyhille se ei ole mahdollista. Samoin tapahtuu tulevassa eduskunnassa ja hallituksessa: siellä on varsinainen hillonnuolijaporukka koossa, eikä niitä kiinnosta, millä äänestäjät elävät. Niitä kiinnostaa, millä itse saavat kahmituksi yli tarpeen.
Ihmisten pitäisi ymmärtää hoitaa omat asiansa ja jättää muiden asiat rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton anto käyttöön ei ole lahjaveron alaista. Tuo korttisysteemi on siinä ja siinä, jos antaa rahaa pitäisi lahjavero maksaa. Jos se on rinnakkaiskortti, saaja ei käytännössä omista sitä rahaa missään vaiheessa.
Eikö toisen ihmisen kortin käyttö ole laitonta?
Miksi olisi? Minä käytän muistisairaan äitini korttia koska mulla on hänen lupansa siihen.
Mutta pankin lupaapa sinulla ei ole. Päinvastoin, pankki kieltää tällaisen jyrkästi.
AP lienee kateudesta vihreä 🤣
Miten voit olla varma asiasta?
Jos aiot tehdä ilmiannon, kannattaa varmistaa, ettei se ole perätön.
Joo epäreiluahan tuo on mutta viisasta. Jos tuo raha jäisi perinnöksi niin menee vaan kovat peruntöverot, parempi että käyttävät pois kun ei se isä niitä rahoja täältä mukaansa saa
Mun poika kun opiskeli niin sillä oli mun luottokortti (mulla on niitä useampia) ja minä maksoin laskut kun ne tuli mulle koska kortti oli mun nimissä. Oli paljon helpompaa kun aina lykätä käteistä käteen kun ei sitä käteistä nykyään paljon lompsassa ole.
Vierailija kirjoitti:
AP lienee kateudesta vihreä 🤣
Miten voit olla varma asiasta?
Jos aiot tehdä ilmiannon, kannattaa varmistaa, ettei se ole perätön.
Tuollaista asiaa ei ikinä pysty kukaan todistamaan kuka on juuri milloinkin korttia käyttänyt. Jos se on isän nimissä niin oletus että isä on käyttänyt. Eikä ketään edes kiinnosta, paitsi aloittajaa.
Eikös verotuksen takia Nallekin muuttanut Ruotsiin, siellä ei ole perintöveroa. Ja kuinka paljon suomalaisia oli, joilla oli kirjat Portugalissa, koska siellä eläkkeestä ei mennyt veroa - kateelliset suomalaiset sai aikaiseksi vissiin tähän muutoksen.
Antaa mullekin isä aina 500€ viikkorahaa. Olen 40-vuotias.
Isän kortin käyttäminen ei ole sallittua, pankki kieltää sen. Rinnakkaiskortti on tytön nimellä ja se on ihan laillista ja sääntöjen mukaista. Aina kun käyttää korttia jossa on jonkun muun nimi kuin oma, on riski että se kortti jää siihen kassalle.
Verottajan mukaan elantomenojen makaaminen on verovapaata. Opiskelijan vuokrat, lukukausimaksut yms saa maksaa ilman muuta. Tilisiirto tilille on veronalaista. Siis 4999 e kolmessa vuodessa voi siirtää ilman lahjaveroja.
Sivukortilla voi lapsi maksaa elantomenojaan itsekin. Todellinen maksaja on vanhempi. Kyllä lapsia voi auttaa ihan omana elinaikanaankin eikä vasta perintönä. Vähemmän tarvitsevat yhteiskunnan tukia.
Siis koskee muitakin kuin opiskelijoita.