Äänestätkö sitä puoluetta jonka saat vaalikoneissa ykköseksi?
Kommentit (16)
Joskus saatan saada aika outoja tuloksia tyyliin Liike Nyt tai RKP. Mutta en ole näitä kertaakaan kyllä äänestänyt.
En. Viime vaaleissa jo nähtiin, miten lupaukset pidetään. Äänestän uhkeaa kaunista naista, joka ei ole hallituspuolueissa.
En valitse puoluetta vaalikonetuloksen perusteella, tosin yleensä puolue jota äänestän on tuloksissa kolmen kärjessä.
Lähes aina ykkösenä on minulla Keskusta, riippumatta vaaleista ja vuodesta. Olen viime vuosina äänestänyt KD:ta, joka on yleensä kakkosena.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
En. Saan aina Liberaalipuolueen ykköseksi, mutta ei sillä ole mahdollisuuksia pärjätä.
Vierailija kirjoitti:
En. Saan aina Liberaalipuolueen ykköseksi, mutta ei sillä ole mahdollisuuksia pärjätä.
Niin minäkin ja olen äänestänyt sitä eurovaaleissa ja eduskuntavaaleissa. Nyt on niin paljon Kok ja Persuihin pettyneitä äänestäjiä, että Liberaalipuolue voi saada ääniä.
Ensin päätän mitä puolueita en ainakaan äänestä. Sen jälkeen mitä puoluetta äänestän. En valitse ehdokasta pelkän koneen perusteella, vaan tutustun ehdokkaisiin syvemmin ja haluan kuulla perusteluja sekä arvomaailmaa.
Äänestän Helsingissä jotain muuta kuin demareita, vasemmistoliittoa tai vihreitä koska nämä puolueet ovat sotkeneet Helsingin liikenteen, autioittaneet ydinkeskustan ja ajaneet HSL:n talousvaikeuksiin.
En koskaan äänestä vaalitkoneesta tullutta puoluetta jos se ei muuten miellytä.
En, vaikka ns. oikea(t) puolueet sieltä aina tulevatkin. Vaalikoneet ovat viihdettä ja hyvä työkalu tiettyihin vertailuihin. Avovastaukset kertovat enemmän.
Punaista on ja hieman vihreää. Se on SDP tai vasemmisto mitä äänestän. Katson henkilön koulutusta, toimia missä on ollut sekä painotuksia mitkä heitä erityisesti kiinnostaa.
Äänestän sitä puoluetta joka hoitaa ripeimmin eggerit vidduun täältä
En automaattisesti. Nyt tosin Ylen vaalikoneessa tuli ykköseksi Vasemmistoliitto, jota olisin muutenkin äänestänyt.
Äänestän aina Kokoomusta ettei Suomi vajoa lopullisesti sosialismiin.
Koskaan en ole äänestänyt enkä äänestä.
Kyllä