Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riitaa miehen harrastuksista

Vierailija
13.06.2023 |

Mieheni on ollut tosi innokas urheilun harrastaja aina. Tiesin tämän jo seurusteluaikana ja arvostan sitä, että hän haluaa elää terveellisesti ja urheilla. Nyt vaan lasten syntymän jälkeen tuntuu siltä, että riitelemme jatkuvasti miehen harrastuksista tai oikeammin niihin käytettävästä ajasta.

Olen itse hoitovapaalla kotona 10-kk vauvan kanssa ja 2,5-vuotias leikki-ikäisen kanssa ja tarkoitus on olla kotona ainakin tammikuuhun 24 asti (mahdollisesti jopa elokuuhun 24 asti). Miehellä on vaativa työ, jossa työpäivät venyvät välillä 10-tuntisiksi. Sen lisäksi hän tarvitsee 1,5-3 tuntia päivässä urheilemiseen 5-6 päivänä viikossa.

Tämän lisäksi tulee sitten vielä kisamatkat, jotka vie aina vähintään koko viikonlopun. Seurusteluaikoina lähdin näihin usein mukaan, mutta lasten kanssa koen ne turhan hankaliksi, kun ei lapset jaksa seisoskella paikallaan ja katsoa kisaa tuntitolkulla.

Ja kaiken tämän päälle, mies on nyt kavereineen innostunut golffaamisesta ja sitä pitäisi päästä tekemään joka viikonloppu.

Ja minulta alkaa oikeasti olla huumori vähissä. Minä yritän käydä kävelylle tai juoksulenkillä aamulla kuuden jälkeen (miehen valmistuessa työpäiväänsä), sillä toinen vaihtoehto on lasten mentyä nukkumaan.

Ei tämä minusta ihan reilulta tunnu. Mies puolestaan väittää, että minä tiesin kuinka tärkeää liikunta/urheilu hänelle on jo ennen lasten syntymää ja nyt yritän häntä muuttaa vaatimalla, että hänen pitäisi luopua harrastuksistaan. Ja hänestä se on hirvittävän epäreilua.

Olenko kohtuuton, kun vaadin miestäni luopumaa jostain menoistaan?
Vai onko mieheni kohtuuton, kun kuvittelee elämän jatkuvan aivan ennallaan myös lasten syntymän jälkeen?

Kommentit (720)

Vierailija
21/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty käsittämättämään, miksi joku pysyy yhdessä tuollaisen miehen kanssa.

N54

Vierailija
22/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero. Mies joutuu ottamaan vastuuta lapsistaan edes joskus ja sinä saat edes joskus vapaata. Parhaimmillaan viikko viikko. Nyt sinä olet orja ja palvelija ja mies sinkku jolla on henkilökohtainen kotiapulainen.

Mitä pahaa ne lapset sulle on tehnyt? Olet kyllä yksi piru neuvoinesi

Ap:n mies on löytänyt tiensä palstalle. 😀

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤭🤭🤭

Vierailija
24/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitte hölmön päätöksen hankkiessanne lapsia jos ette kykene heitä hoitamaan.

Vierailija
25/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero. Mies joutuu ottamaan vastuuta lapsistaan edes joskus ja sinä saat edes joskus vapaata. Parhaimmillaan viikko viikko. Nyt sinä olet orja ja palvelija ja mies sinkku jolla on henkilökohtainen kotiapulainen.

Joutuu? Muualla asuvan vanhemman ainoa velvollisuus on maksaa elatusmaksut. Ei kukaan, eikä mikään taho voi pakottaa häntä tapaamaan lapsiaan. 

Vierailija
26/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko miehesi esim. juosta työmatkat? Minusta tuli työmatkajuoksija, kun tajusin, että aikaa ei mene itse asiassa yhtään enempää kuin julkisillakaan. Sain siten liikuttua, eikä tuo aika ollut oikeastaan mistään pois.

Ennen lasten syntymää mies pyöräili töihin pari kertaa viikossa, mutta on nyt luopunut siitä, sillä se vie kohtuuttoman paljon aikaa kun työmatkaa on 45km

Vierailija
27/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika perinteinen kuvio. Mies uhriutuu, vinkuu ja harrastaa, nainen hoitaa koko paletin.

Itsekäs porsashan se sinun miehesi on, ei siitä mihinkään pääse. Nyt hamstraa vielä uusia harrastuksia. Ei voi edes vedota siihen että tiesit kaikista jo ennen lisääntymistä.

Mies on yksin parisuhteessa? Aloittajalla oli elävää oppimateriaalia, mutta hän ohitti sen ja teki miehen kanssa toisenkin lapsen. 

Vierailija
28/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähtee yrittämään muuttamaan toista ihmistä, niin se menee pieleen aina. Hyväksy toinen sellaisena, kuin hän on.

Vierailija
29/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt mitään eroa ehdottako ratkaisuksi. Sitä en todellakaan halua. Rakastan miestäni suunnattomasti ja tiedän hänen rakastavan minua.

Haluaisin vinkkejä siihen, miten saan miehen ymmärtämään, että kyse ei ole siitä, että minä haluan hänen muuttuvan vaan siitä, että minä tarvitsen hänen osallistuvan perheemme arkeen enemmän

Vierailija
30/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lähtee yrittämään muuttamaan toista ihmistä, niin se menee pieleen aina. Hyväksy toinen sellaisena, kuin hän on.

Saatat olla oikeassa tuossa, ettei toista voi muuttaa jos hän ei itse halua muuttua. Mut mikään pakko ei ole hyväksyä toista sellaisena kuin hän on (itsekkäänä, omaa etuaan tavoittelevana perheensä kustannuksella). Silloin voi sanoa en hyväksy ja ottaa ero. Ja kas, elämästä tulee taas mukavaa.

Vierailija
31/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kolme vaihtoehtoa ap. Joko kestät ja kärsit. Mies ei takuulla luovu vapaasta elämäntyylistään. Eroat ja toivot viikko-viikkoa, todennäköisesti mies viitsii n kerran kuukaudessa viikonlopun lapsiaan katselle. Annatte lapset adoptioon. Sinä olet nyt nalkissa ja pääset sieltä sitten kun nuorin on 18v. Onnea.

Vierailija
32/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joutuu? Muualla asuvan vanhemman ainoa velvollisuus on maksaa elatusmaksut. Ei kukaan, eikä mikään taho voi pakottaa häntä tapaamaan lapsiaan. 

Lusmumies palstalla. Sama joka kirjoittaa joka ketjuun, miten lapset ovat vain naisen eikä miehen ja että nainen on ne 'porsinut'.

Sinällään mielenkiintoista päästä kurkistamaan kunnon naisvihaajan ajatusmaailmaan. Ap:n miehellä taitaa olla vähän samanlainen suhtautuminen.

Vierailija
33/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt mitään eroa ehdottako ratkaisuksi. Sitä en todellakaan halua. Rakastan miestäni suunnattomasti ja tiedän hänen rakastavan minua.

Haluaisin vinkkejä siihen, miten saan miehen ymmärtämään, että kyse ei ole siitä, että minä haluan hänen muuttuvan vaan siitä, että minä tarvitsen hänen osallistuvan perheemme arkeen enemmän

Ainoastaan laittamalla kova kovaa vastaan. Mies ei HALUA, eikä AIO osallistua enempää. Hän ei tule tekemään sitä, ellei ole pakko. Se pakko tulee vain konkreettisesta eron uhasta, kun hän tajuaa, että häviää eron myötä valtavasti nykyiseen verrattuna.

Vierailija
34/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa ne lapset sulle on tehnyt? Olet kyllä yksi piru neuvoinesi

Ap:n mies on löytänyt tiensä palstalle. 😀

Olen naimisissa entisen avioerolapsen kanssa. Toivoisin, ettei kukaan joudu tuntemaan samoja tunteita ja käymään samanlaisia ajatuksia läpi ikinä. Avioero murskaa ja talloo lapsen sisimmän hajalle ja laastaroi sitä valheilla tehden siitä ihmisen irvikuvan

Vierailija
35/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten homma menee kun ap palaa töihin? Eli aikooko mies luistaa edelleen kaikesta lapsiin liittyvästä?Työpäivän ulkopuolella jos nyt pitäisi nuo hommat jakaa tasan. 

Vierailija
36/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti teillä ei ole avioehtoa. Joskus rahan menetys erossa on laiskalle itsekkäälle miehelle tarpeeksi iso kannustin alkaa ottaa vastuuta arjesta eron estämiseksi.

Vierailija
37/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin! Silloin saat aikaa urheilla niin paljon kuin tahdot, koska lapsilla on hoitopaikka juuri haluttuna aikana esim. 7.30 - 17. Mies vie lapset hoitoon, sinä käyt lenkillä ja menet sitten töihin.

Mies harrasti jo ennen tapaamistanne, mies on harrastanut koko yhdessäoloaikanne ja nyt sinä päätit, että ei käy, koska sinä olet kotiäitinä etkä suostu siihen, että työelämä on naisiakin varten.

Lapsen tekemiseen tarvitaan kaksi, ei mies niitä ipanoita naapurista teille vaivoiksesi kantanut.

Vierailija
38/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten homma menee kun ap palaa töihin? Eli aikooko mies luistaa edelleen kaikesta lapsiin liittyvästä?Työpäivän ulkopuolella jos nyt pitäisi nuo hommat jakaa tasan. 

Ap.lle jää tietysti kotityöt, lasten vienti ja haku päiväkodista,siivoukset, lasten harrastuskuskaamiset, hoitamiset sairaana ja oma työssäkäynti.

Vierailija
39/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies voi ottaa lapset mukaan harrastuksiinsa. Varsinkin golfin peluuseen, siellä on lapsilla tilaa juosta, on raitista ilmaa ja monta miestä katsomassa pikkuisten perään. Golfkenttien lähellä on ravintoloita, joissa lapset voi huoltaa ja ruokkia.

Golf-kentälle vilkas 2,5-vuotias voisi olla vielä vähän liian nuori, mutta omista kiireistään huolimatta mieheni kyllä tekee kaikenlaista urheilullista taaperomme kanssa. Talvella opetti hänet esim luistelemaan, vaikka minä ajattelin 2-vuotiaan olevan siihen vielä liian nuori. Ja kävivät pulkkamäessä, uimahallissa jne. Mutta silloinkin minä olen sitten ollut vauvan kanssa kotona

Vierailija
40/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käsitä, miksi tuommoiseen suhteeseen piti hankkia lapsia. Tunsit sentään miehesi ennen lapsien tekoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi